kan ook de accu zijn, maar is wel linke soep, kan ook je motor elektronica naar de klote helpen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is dan niet je accu maar je dynamo of spanningsregelaar. Zijn helaas aanzienlijk duurder en kutter te vervangen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motor is dus op links gegaan, van de weg af, heeft met het achterwiel zo'n paaltje gepakt en is weer de weg op gerold. Als ie op de andere kant had gelegen had het er best ingezeten dat het niet mijn achterwiel maar mijn hoofd was. Ben al bij al goed weggekomen
Spierpijn viel allemaal wel mee trouwens, voelde een beetje hetzelfde als na een obstacle run. Alleen mijn knie en die schaafwond op mijn zij zijn niet echt prettigIk kan alleen bedenken dat de accu een enorme laadstroom trekt. Maar dat maakt de situatie er niet beter op..quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kan ook de accu zijn, maar is wel linke soep, kan ook je motor elektronica naar de klote helpen.
Moeilijk starten door een accu is niet zo boeiend, da's vooral vervelend. Als de motor loopt zou je in theorie zelfs de accu kunnen afkoppelen. Niet doen want dan weet je zeker dat je spanningsregelaar naar de verdoemis gaat maar uitvallen bij licht aanzetten is niet een simpele dooie accu, daar zit meer achter.
Zou er in ieder geval niet te lang mee wachten.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Nope. Accu.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is dan niet je accu maar je dynamo of spanningsregelaar. Zijn helaas aanzienlijk duurder en kutter te vervangen..
quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:21 schreef BlackLining het volgende:
Even wezen kijken op de plek waar ik op mijn bek gegaan ben..een verwaarloosde accu kan kromgetrokken loodplaten hebben, dan maken ze sluitingen en krijg je ondervoltage.. Alles wat je erin stopt wordt dan opgevreten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motor is dus op links gegaan, van de weg af, heeft met het achterwiel zo'n paaltje gepakt en is weer de weg op gerold. Als ie op de andere kant had gelegen had het er best ingezeten dat het niet mijn achterwiel maar mijn hoofd was. Ben al bij al goed weggekomen
Spierpijn viel allemaal wel mee trouwens, voelde een beetje hetzelfde als na een obstacle run. Alleen mijn knie en die schaafwond op mijn zij zijn niet echt prettig
[..]
Ik kan alleen bedenken dat de accu een enorme laadstroom trekt. Maar dat maakt de situatie er niet beter op..
Moeilijk starten door een accu is niet zo boeiend, da's vooral vervelend. Als de motor loopt zou je in theorie zelfs de accu kunnen afkoppelen. Niet doen want dan weet je zeker dat je spanningsregelaar naar de verdoemis gaat maar uitvallen bij licht aanzetten is niet een simpele dooie accu, daar zit meer achter.
Zou er in ieder geval niet te lang mee wachten.
Heb me in een auto wel eens de tandjes gezocht naar de oorzaak van het feit dat de boordspanning niet boven de 11 volt te krijgen was.. Tot ik de compleet verkrachte secundaire Yellowtop in mijn kofferbak losgooide, die vrat gewoon alles op. Eén cel nam gewoon 4 volt spanning op, ding werd bloedheet.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Omdat het vroeger leuk en interessant was, en je er goede dealtjes kon scoren.. tegenwoordig is het gewoon spullen van vorig jaar met 20% korting die je de rest van het jaar ook in de shop krijgt op de nieuwe collectie.. ze hebben zichzelf een beetje om zeep geholpen zeg maar.quote:Op woensdag 31 januari 2018 21:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
O bijzonder, wou er juist is heen gaan...
Hoezo dat ?
Mja, ik ging vaak vooral daar voor. Is op zich wel leuk, maar om daarvoor nou 30 euro te betalen en naar Utrecht te gaan, waar je je door zesduizend man heen moet worstelen en waar je inderdaad de hoofdprijs neerlegt voor wat te eten, neuh.quote:Op woensdag 31 januari 2018 22:13 schreef Salatrel het volgende:
Idd voornamelijk oude spullen of zelfde prijs/duurder als elders.
Vond zelf voornamelijk de stands van de fabrikanten interessant maar je kunt net zo goed naar een dealer gaan als je nieuwe motoren wil kijken. Stuk rustiger en de koffie is gratis
Ram gewoon een schroevendraaier in het slot joh. Veel makkelijker.quote:Op donderdag 1 februari 2018 00:08 schreef Amoeba het volgende:
Zag net mijn sleutel langs de kroonplaat naar beneden glijden de kuip in. Sh*t
Gelukkig heeft deze Duc snelsluitingen op de kuipstukken anders had ik wel even een groot probleem
Heeft iemand al bij m'n auto geprobeerd, was niet zo'n succes blijkbaar.quote:Op donderdag 1 februari 2018 00:15 schreef BlackLining het volgende:
Ram gewoon een schroevendraaier in het slot joh. Veel makkelijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:27 schreef Salatrel het volgende:
ze waren wel eens aan vervanging toe
[ afbeelding ]Ik moet mijn remschijven dit seizoen maar eens vervangen, vorige eigenaar heeft een keer wat te lang doorgereden met blokjes denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
200 euro per stuk, huil.Geen referral hier.
Had ik ook. Heb toen tweedehands ( ) schijven gekocht. Af fabriek waren ze 5,00 mm per stuk. Die ik gekocht had waren 4,96 mm per stuk. Minimale maat volgens Yamaha is 4,10 mm.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik moet mijn remschijven dit seizoen maar eens vervangen, vorige eigenaar heeft een keer wat te lang doorgereden met blokjes denk ik.
200 euro per stuk, huil.
Goed idee, ik zal eens rond gaan kijken.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:10 schreef cofi het volgende:
[..]
Had ik ook. Heb toen tweedehands ( ) schijven gekocht. Af fabriek waren ze 5,00 cm per stuk. Die ik gekocht had waren 4,96 cm per stuk. Minimale maat volgens Yamaha is 4,10 cm.
De schijven waren gegarandeerd recht volgens verkoper/sloop (wat uiteraard ook klopte). Kosten ¤120 voor het setje van 2 stuks. Zelf vervangen was prima te doen.
Was een gok, maar achteraf zeker geen spijt van gehad.
weet je dat zeker van die cm’s?quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:10 schreef cofi het volgende:
[..]
Had ik ook. Heb toen tweedehands ( ) schijven gekocht. Af fabriek waren ze 5,00 cm per stuk. Die ik gekocht had waren 4,96 cm per stuk. Minimale maat volgens Yamaha is 4,10 cm.
De schijven waren gegarandeerd recht volgens verkoper/sloop (wat uiteraard ook klopte). Kosten ¤120 voor het setje van 2 stuks. Zelf vervangen was prima te doen.
Was een gok, maar achteraf zeker geen spijt van gehad.
Ik heb ze toen bij http://motorparts-online.com/ gehaald.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Goed idee, ik zal eens rond gaan kijken.
De fabrieksopgave of daadwerkelijke dikte van de gekochte schijven?quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
weet je dat zeker van die cm’s?
Laat maar, al aangepastquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
weet je dat zeker van die cm’s?
Ach daar wordt altijd heel zenuwachtig over gedaan maar als je een tweedehands fiets koopt heb je evengoed tweedehands remschijven, maar dan zonder de mogelijkheid om ze voor montage nog even grondig te bekijken.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:10 schreef cofi het volgende:
[..]
Had ik ook. Heb toen tweedehands ( ) schijven gekocht. Af fabriek waren ze 5,00 mm per stuk. Die ik gekocht had waren 4,96 mm per stuk. Minimale maat volgens Yamaha is 4,10 mm.
De schijven waren gegarandeerd recht volgens verkoper/sloop (wat uiteraard ook klopte). Kosten ¤120 voor het setje van 2 stuks. Zelf vervangen was prima te doen.
Was een gok, maar achteraf zeker geen spijt van gehad.
Maar als je een motor koopt dan kan je een proefritje maken en constateren dat de schijven krom zijn. Als je tweedehands schijven koopt dan komt dat constateren dat ze krom zijn meestal pas nadat je ze gemonteerd hebt.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 01:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach daar wordt altijd heel zenuwachtig over gedaan maar als je een tweedehands fiets koopt heb je evengoed tweedehands remschijven, maar dan zonder de mogelijkheid om ze voor montage nog even grondig te bekijken.
Liever tweedehands dan dubieus Chinees, als je kosten wilt besparen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |