Als je nu deeltijd gaat studeren raak je je StuFi kwijt.
Beter niet gedaan denk ik.
Nivo is iets lager, krijgt evenveel oninteressante dingen, en het is bovendien vrij zwaar combineren.
Denk je dat je de minder aangename dingen kan vermnderen door deeltijd? En waarom ?
Tip van battlesickloner:
Gewoon doorbijten. Lekker snel afronden, en daarna lekker poen scheppen.
quote:Ik heb totaal geen problemen met mijn opleiding. Ik heb het ontzettend naar mijn zin, probleem is dat ik al 21 ben en ik wil eigenlijk wel eens economisch zelfstandig worden.
Op zaterdag 21 december 2002 15:24 schreef battlesickloner het volgende:
Heb ook een studie afgerond in deeltijd.Beter niet gedaan denk ik.
Nivo is iets lager, krijgt evenveel oninteressante dingen, en het is bovendien vrij zwaar combineren.
Denk je dat je de minder aangename dingen kan vermnderen door deeltijd? En waarom ?
Tip van battlesickloner:
Gewoon doorbijten. Lekker snel afronden, en daarna lekker poen scheppen.
quote:Dat herken ik wel op een bepaalde manier, maar je moet goed je uiteindelijke doel voor ogen houden.
Op zaterdag 21 december 2002 17:13 schreef plopper het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met mijn opleiding. Ik heb het ontzettend naar mijn zin, probleem is dat ik al 21 ben en ik wil eigenlijk wel eens economisch zelfstandig worden.
Blijkbaar zie je ook in dat je met een dipoloma beter afbent dan zonder. Dus eigenlijk maken die paar jaartjes niet zoveel uit. Integendeel die kun je beter goed benutten dan.
Bovendie krijg je met wat geluk nog stagevergoedingen dus dat scheelt dan wel een klein beetje. Of idd van school veranderen.
Maar dat je
al 21
bent is niet zo'n punt lijkt me.
quote:ok 21 klinkt niet zo oud.. maar wel als je bedenkt dat ik nog in 1ste jaar zit. Ben ik straks 25 en dan moet ik nog gaan sparen om wat centjes voor een huis huren/kopen bij elkaar te krijgen.
Op zaterdag 21 december 2002 17:34 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Dat herken ik wel op een bepaalde manier, maar je moet goed je uiteindelijke doel voor ogen houden.
Blijkbaar zie je ook in dat je met een dipoloma beter afbent dan zonder. Dus eigenlijk maken die paar jaartjes niet zoveel uit. Integendeel die kun je beter goed benutten dan.
Bovendie krijg je met wat geluk nog stagevergoedingen dus dat scheelt dan wel een klein beetje. Of idd van school veranderen.Maar dat je
al 21
bent is niet zo'n punt lijkt me.
quote:Zorgen Voor Later ?
Op zaterdag 21 december 2002 17:49 schreef plopper het volgende:
ok 21 klinkt niet zo oud.. maar wel als je bedenkt dat ik nog in 1ste jaar zit. Ben ik straks 25 en dan moet ik nog gaan sparen om wat centjes voor een huis huren/kopen bij elkaar te krijgen.
Toch maar rijke vriendin zoeken dan?
Een hele dag met een baas opgescheept zitten is ook niet altijd leuk.
Maar ik vond de deeltijd opleiding erg verschillen van de dagopleiding.
quote:vertel de verschillen alsjeblieft, misschien bevalt het me wel!
Op zaterdag 21 december 2002 17:56 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Zorgen Voor Later ?
Een hele dag met een baas opgescheept zitten is ook niet altijd leuk.
Maar ik vond de deeltijd opleiding erg verschillen van de dagopleiding.
quote:Studiegewijs
Op zaterdag 21 december 2002 18:15 schreef plopper het volgende:
vertel de verschillen alsjeblieft, misschien bevalt het me wel!
Sfeergewijs
- lui die allemaal zo snel mogelijk naar huis willen omdat ze moe zijn en thuis nog een gezin hebben.
- dat is normaal want je hebt er al een dagtaak opzitten.
- en dan moet je hopen dat de baas die studie nuttig voor je vindt en de nodige medewerking verleent.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker voltijd blijven studeren en een leuke bijbaan zoeken. Huur een leuk kamertje en geniet van je studententijd! Je komt met zoveel leuke en nieuwe dingen in aanraking tijdens je voltijd studie! Dat is op een deeltijdstudie veel minder. Probeer eerst jezelf een beetje te leren kennen, de wereld te leren kennen en te zien wat er allemaal te koop is. Werken kun je op je 25ste ook nog! Ik heb vorig jaar mijn diploma gehaald, rij nu een leuke auto van de zaak, kan samen met mijn partner een huis kopen, etc. Maak je dus niet druk over je toekomst. Dat komt echt wel goed met een hbo diploma op zak.
Zoals eerder gezegd ga praten met een studieadviseur of decaan!
En zorg als je van hogeschool wisselt, dat je de juiste papieren meekrijgt, waardoor je bij de nieuwe school je vrijstellingen kan krijgen.
Als ik jou was zou ik niet deeltijd gaan doen. Dat is echt te zwaar, de stof wordt er zo daarheen gejast, en je moet tot 's avonds laat in de banken zitten. Daarbij komt dat je overdag dan ook nog moet werken en dat je geen stufi krijgt en een hoger collegegeld betaald.
Gewoon voltijd of duaal proberen!
Waar ik nou toch wel benieuwd naar ben is of ik al iets in de accountancy kan doen als ik mijn propedeuse heb.
Als ik dan zoiets als parttime baantje kan doen, verdien ik alvast wat en krijg ik wat ervaring. Niemand die daar ervaring mee heeft?
Ik ken wel mensen die altijd al voor hun studie bij een administratiekantoor of iets dergelijks werken, en daar dus meedoor zijn gegaan. Ik kan me niet herinneren dat een van mijn medestudenten na hun P bij een accountantskantoor is gaan werken, het zou natuurlijk altijd mogelijk zijn.
Ik zou gewoon even informeren!
- edit: typo's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |