abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7452250
Ik doe dit jaar accountancy voltijd. Ik verwacht de propedeuse wel te kunnen halen maar ben niet van plan nog eens 4 jaar voltijd op school te blijven zitten. Ik wilde het eigenlijk duaal gaan doen maar vanwege te weinig animo gaat dit niet door. (ze willen geen klas speciaal voor mij maken, NOUJA!! ) Mijn vraag is nou of ik nog wel kan overstappen naar een deeltijd studie, volgend jaar of het jaar erop.
Iemand hier ervaringen mee en heb je problemen ondervonden?
pi_7452387
Ik ben ook deeltijd gaan doen, omdat m'n StuFi op was. Maar als ik jou was zou ik gewoon verder gaan met voltijd. Of je kan er natuurlijk voor kiezen om de opleiding op een andere school voort te zetten, waar ze wél het duale traject aanbieden.

Als je nu deeltijd gaat studeren raak je je StuFi kwijt.

pi_7452536
met deeltijd krijg je dus geen stufi? hmm dat vreesde ik al. Maar kan ik zomaar overstappen naar een andere school dan? het lijkt me dat deze opleidingen niet helemaal parallel lopen, dus loop je op bepaalde delen weer achter.
Misschien is een parttimebaan bij een accountantskantoor ook wel een mogelijkheid? Iemand hier ervaring mee? Kunnen ze je gebruiken bij een accountantskantoor als je bijvoorbeeld je p hebt gehaald?
pi_7460919
Met deeltijd geen stufi inderdaad. En soms stelt de opleiding ook dat je een baan hebt in de richten waarin je aan het tuderen bent (althans in mij geval wel)
pi_7465583
Als je overstapt naar een andere school waar je wel duaal kunt studeren, ze je veel vrijstellingen kunnen aanvragen. Maar sommige vakken zul je inderdaad in moeten halen. Het beste is gewoon om een gesprek met een studiecoordinator van de school aldaar te voeren.
pi_7465684
Heb ook een studie afgerond in deeltijd.

Beter niet gedaan denk ik.

Nivo is iets lager, krijgt evenveel oninteressante dingen, en het is bovendien vrij zwaar combineren.

Denk je dat je de minder aangename dingen kan vermnderen door deeltijd? En waarom ?

Tip van battlesickloner:
Gewoon doorbijten. Lekker snel afronden, en daarna lekker poen scheppen.

pi_7467126
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 15:24 schreef battlesickloner het volgende:
Heb ook een studie afgerond in deeltijd.

Beter niet gedaan denk ik.

Nivo is iets lager, krijgt evenveel oninteressante dingen, en het is bovendien vrij zwaar combineren.

Denk je dat je de minder aangename dingen kan vermnderen door deeltijd? En waarom ?

Tip van battlesickloner:
Gewoon doorbijten. Lekker snel afronden, en daarna lekker poen scheppen.

Ik heb totaal geen problemen met mijn opleiding. Ik heb het ontzettend naar mijn zin, probleem is dat ik al 21 ben en ik wil eigenlijk wel eens economisch zelfstandig worden.
pi_7467472
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 17:13 schreef plopper het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met mijn opleiding. Ik heb het ontzettend naar mijn zin, probleem is dat ik al 21 ben en ik wil eigenlijk wel eens economisch zelfstandig worden.
Dat herken ik wel op een bepaalde manier, maar je moet goed je uiteindelijke doel voor ogen houden.

Blijkbaar zie je ook in dat je met een dipoloma beter afbent dan zonder. Dus eigenlijk maken die paar jaartjes niet zoveel uit. Integendeel die kun je beter goed benutten dan.
Bovendie krijg je met wat geluk nog stagevergoedingen dus dat scheelt dan wel een klein beetje. Of idd van school veranderen.

Maar dat je al 21 bent is niet zo'n punt lijkt me.

pi_7467724
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 17:34 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Dat herken ik wel op een bepaalde manier, maar je moet goed je uiteindelijke doel voor ogen houden.

Blijkbaar zie je ook in dat je met een dipoloma beter afbent dan zonder. Dus eigenlijk maken die paar jaartjes niet zoveel uit. Integendeel die kun je beter goed benutten dan.
Bovendie krijg je met wat geluk nog stagevergoedingen dus dat scheelt dan wel een klein beetje. Of idd van school veranderen.

Maar dat je al 21 bent is niet zo'n punt lijkt me.

ok 21 klinkt niet zo oud.. maar wel als je bedenkt dat ik nog in 1ste jaar zit. Ben ik straks 25 en dan moet ik nog gaan sparen om wat centjes voor een huis huren/kopen bij elkaar te krijgen.
Toch maar rijke vriendin zoeken dan?
pi_7467842
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 17:49 schreef plopper het volgende:
ok 21 klinkt niet zo oud.. maar wel als je bedenkt dat ik nog in 1ste jaar zit. Ben ik straks 25 en dan moet ik nog gaan sparen om wat centjes voor een huis huren/kopen bij elkaar te krijgen.
Toch maar rijke vriendin zoeken dan?
Zorgen Voor Later ?

Een hele dag met een baas opgescheept zitten is ook niet altijd leuk.

Maar ik vond de deeltijd opleiding erg verschillen van de dagopleiding.

pi_7468106
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 17:56 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Zorgen Voor Later ?

Een hele dag met een baas opgescheept zitten is ook niet altijd leuk.

Maar ik vond de deeltijd opleiding erg verschillen van de dagopleiding.

vertel de verschillen alsjeblieft, misschien bevalt het me wel!
pi_7468234
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 18:15 schreef plopper het volgende:
vertel de verschillen alsjeblieft, misschien bevalt het me wel!
Studiegewijs
(vanuit mijn ervaring, hoeft niet voor elke richting hetzelfde te zijn)
- toch iets minder diepgang
- in mijn geval wel meer inspanning aangezien je meer moest inleveren als in voltijd.

Sfeergewijs
- lui die allemaal zo snel mogelijk naar huis willen omdat ze moe zijn en thuis nog een gezin hebben.
- dat is normaal want je hebt er al een dagtaak opzitten.
- en dan moet je hopen dat de baas die studie nuttig voor je vindt en de nodige medewerking verleent.

pi_7468477
Ik heb een voltijd hbo studie gedaan en doe nu een deeltijdopleiding TU.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker voltijd blijven studeren en een leuke bijbaan zoeken. Huur een leuk kamertje en geniet van je studententijd! Je komt met zoveel leuke en nieuwe dingen in aanraking tijdens je voltijd studie! Dat is op een deeltijdstudie veel minder. Probeer eerst jezelf een beetje te leren kennen, de wereld te leren kennen en te zien wat er allemaal te koop is. Werken kun je op je 25ste ook nog! Ik heb vorig jaar mijn diploma gehaald, rij nu een leuke auto van de zaak, kan samen met mijn partner een huis kopen, etc. Maak je dus niet druk over je toekomst. Dat komt echt wel goed met een hbo diploma op zak.

pi_7468586
Mja, misschien toch wel voltijd goed idee.
Zal in elk geval nog ff proberen een duaal klasje erdoorheen te drukken
In elk geval bedankt voor de reacties!
pi_7470157
Deeltijd is op zich best ok, maar zeker geen toverwoord hoor. Overdag werken en dan 's avonds studeren valt neit altijd mee. Zeker niet als je weet dat je maten in de kroeg zitten... Ik zou dus maar zorgen dat je, mocht je overstappen, heel zeker bent van je zaak...
pi_7471711
Misschien een vreemd idee, maar waarom wissel je niet van school? Na het halen van je P is het goed mogelijk om te wisselen.
De meeste accountancy-opleidingen (HBO?) bieden de mogelijkheid wel om duaal te gaan studeren. Aangezien het toch een praktijk gerichte opleiding
Ik weet in Enschede (Hogeschool) dat je na het tweede jaar duaal kunt gaan studeren. En in Arnhem kun je zelfs na het eerste jaar al duaal gaan studeren, maar daar weet ik niet precies hoe het zit.
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
pi_7472964
Ik begrijp dat je nu een 1e jaars AC bent. Dus je zit in het nieuwe stelsel, dan zou het niet lastig moeten zijn van hogeschool te wisselen? Waar studeer je nu? Misschien kan je dan bij een andere instelling proberen zoals eerder gemeld is.

Zoals eerder gezegd ga praten met een studieadviseur of decaan!

En zorg als je van hogeschool wisselt, dat je de juiste papieren meekrijgt, waardoor je bij de nieuwe school je vrijstellingen kan krijgen.

Als ik jou was zou ik niet deeltijd gaan doen. Dat is echt te zwaar, de stof wordt er zo daarheen gejast, en je moet tot 's avonds laat in de banken zitten. Daarbij komt dat je overdag dan ook nog moet werken en dat je geen stufi krijgt en een hoger collegegeld betaald.

Gewoon voltijd of duaal proberen!

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_7474436
Ik ben nu inderdaad eerste jaars accountancy op de haagse hoge school in.. jawel Den Haag
Ik weet dat ik eventueel in Amsterdam nog wel duaal zou kunnen doen, toch is dit een stukkie verder treinen.

Waar ik nou toch wel benieuwd naar ben is of ik al iets in de accountancy kan doen als ik mijn propedeuse heb.
Als ik dan zoiets als parttime baantje kan doen, verdien ik alvast wat en krijg ik wat ervaring. Niemand die daar ervaring mee heeft?

pi_7477015
Ik heb geen ervaring met part-time werken, heb wel mijn P. In Rotterdam heb je iig bij INHOLLAND ( ow wat haat ik die naam) wel duaal, misschien ook bij de HES.

Ik ken wel mensen die altijd al voor hun studie bij een administratiekantoor of iets dergelijks werken, en daar dus meedoor zijn gegaan. Ik kan me niet herinneren dat een van mijn medestudenten na hun P bij een accountantskantoor is gaan werken, het zou natuurlijk altijd mogelijk zijn.

Ik zou gewoon even informeren!

- edit: typo's

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')