quote:
Op woensdag 27 december 2017 04:05 schreef xNewAge het volgende:Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje; Hoe kan ik mijn haar sneller laten groeien?
Op dit moment is mijn haar ongeveer zo; Ik heb een mooie rechte scheiding in het midden en beide kanten vallen nu zo, dat de bovenste oorlel bedekt is. Ik zou graag mijn haar tot mond/kin lengte willen hebben. Ik heb al op internet en youtube al veel gelezen en bekeken maar dan kom ik allemaal onzin tegen wat toch niet helpt. Wat ik zelf nu doe om mijn haar sneller te laten groeien is om mijn haar 1 keer in de 1 á 2 weken te wassen zodat de vet er goed in blijft zitten. Daarnaast kam ik mijn haar vaak per dag , gebruik geen style/gel/haarlak producten en nat haar laat ik natuurlijk opdrogen. Ik moet wel toegeven dat ik ongeduldig ben , en misschien komt het ook dat het winter nu is dat daarom mijn haar minder snel groeit (zit nu veel binnen). Zelf heb ik begrepen dat het voor mij ongeveer 2 jaar zal duren om het op die lengte te laten groeien.. Daarom heb ik besloten om vanaf 1 januari 2018 niet meer naar de kapper te gaan en elke dag een selfie te maken zodat ik het proces kan volgen. En zou graag dan in 2020 heel graag mid-lang haar willen hebben..
Hebben jullie tips hoe ik dit versnelt krijg?
Ik ben zo bang dat het niet lukt.. help :c
Alvast heel erg bedankt,
Liefs , Newage.
Volgens mij is het zo: het kost gewoon tijd en je moet dus geduld hebben. Het helpt dan om je er niet te veel op te focussen maar om andere leuke dingen te gaan doen. Sporten is leuk en zorgt voor een goede doorbloeding, wat weer je haargroei mogelijk wat versnelt. Iemand zei eerder "veel eiwitten", dat lijkt mij ook en die heb je ook nodig als je veel sport. Eiwitten kun je goedkoop kopen bij de action in de vorm van poeders, maar je kunt misschien beter gewoon goed eten kopen: biologische eieren zijn niet duur, en kwark, melk en gewoon goed vlees. Misschien is dat laatste wel wat duur, maar je wilt toch MOOI en gezond haar hebben en zelf ook mooi en gezond zijn? Sporten helpt niet alleen je haar, maar ook de rest van je uiterlijk en eventueel indien nodig je zelfvertrouwen. Ook ontmoet je er soms leuke mensen mee, kan best gezellig zijn.
Voor je het weet ben je niet meer alleen bezig met je haar, ben je een jaar of wat verder, ben je fit en gezond en denk je "hmm, tijd voor de kapper."
GOOD LUCK!