abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:14:24 #1
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176025549
Lieve FOK!'ertjes,

Het is weer eens zover, er is opnieuw iemand doodgebeten door pitbulls (https://www.ad.nl/buitenl(...)ermoordden~aae0de2d/). Dit soort zaken komen geregeld in het nieuws, en het is mij daarom volstrekt onduidelijk waarom er mensen zijn die pitbulls houden. Het is vragen om problemen. Als je zo graag een hond wil, koop dan iets normaals zoals een Teckel of een Labrador.

Mijn buren hebben ook een knoepert van een pitbull en ik vind het echt helemaal niets. Steeds als ik die rothond hoor blaffen of grommen ben ik bang dat 'ie een van z'n bazen gaat oppeuzelen. En soms komt de buurman ook met dat beest door het trappenhuis van de flat zetten en moet ik maar hopen dat die hond mij niet aanvalt.

Klacht: mensen die pitbulls houden en zichzelf en anderen in gevaar brengen... :')

Verwachte reacties: dat doet 'ie anders noooooooit, mijn pitbull is heeeeeeel lief, het is de schuld van het baasje, Labradors zijn gevaarlijker, ik geloof niet in statistieken, ik ben een gigantische tokkie en daarom past alleen een pitbull bij mijn image, enz.

Meer leesplezier op: https://www.dogsbite.org/
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176025573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:14 schreef Geelman het volgende:
Lieve FOK!'ertjes,

Het is weer eens zover, er is opnieuw iemand doodgebeten door pitbulls (https://www.ad.nl/buitenl(...)ermoordden~aae0de2d/). Dit soort zaken komen geregeld in het nieuws, en het is mij daarom volstrekt onduidelijk waarom er mensen zijn die pitbulls houden. Het is vragen om problemen. Als je zo graag een hond wil, koop dan iets normaals zoals een Teckel of een Labrador.

Mijn buren hebben ook een knoepert van een pitbull en ik vind het echt helemaal niets. Steeds als ik die rothond hoor blaffen of grommen ben ik bang dat 'ie een van z'n bazen gaat oppeuzelen. En soms komt de buurman ook met dat beest door het trappenhuis van de flat zetten en moet ik maar hopen dat die hond mij niet aanvalt.

Klacht: mensen die pitbulls houden en zichzelf en anderen in gevaar brengen... :')

Verwachte reacties: dat doet 'ie anders noooooooit, mijn pitbull is heeeeeeel lief, het is de schuld van het baasje, Labradors zijn gevaarlijker, ik geloof niet in statistieken, ik ben een gigantische tokkie en daarom past alleen een pitbull bij mijn image, enz.

Meer leesplezier op: https://www.dogsbite.org/
je bent wel een beetje bang onnie
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:16:29 #3
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176025599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:15 schreef Thezappa het volgende:

[..]

je bent wel een beetje bang onnie
Een tokkie met een pitbull is als een islamiet met een geweer. Het kan goed gaan, maar statistieken zijn een bitch.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176025620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:16 schreef Geelman het volgende:

[..]

Een tokkie met een pitbull is als een islamiet met een geweer. Het kan goed gaan, maar statistieken zijn een bitch.
daarom dus ook je bent bang
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:17:39 #5
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176025636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:17 schreef Thezappa het volgende:

[..]

daarom dus ook je bent bang
Ik zie het gevaar in zaken.
pi_176025686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:17 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik zie het gevaar in zaken.
het ligt er dus aan wie het doet...?of wie de "zaak" heeft
pi_176025867
Beste is ze gewoon af te maken
pi_176025969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
de baasjes vooral
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:29:34 #9
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176025991
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:28 schreef gianni61 het volgende:

[..]

de baasjes vooral
Honden ook. Een twee weg ermee.
pi_176026009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Inclusief de eigenaren.
pi_176026088
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:28 schreef gianni61 het volgende:

[..]

de baasjes vooral
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:30 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Inclusief de eigenaren.

'Not only the dogs, but the owners too...'
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:35:14 #12
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176026118
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
'Not only the dogs, but the owners too...'
In het geval uit het linkje is dit gebeurd. Honden hebben de eigenaar gedood, politie heeft de honden afgemaakt.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:38:35 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_176026203
Meeste van die mensen hebben zo'n hond voor de status en hun image.

Je ziet die mensen dan ook constant die honden corrigeren alsof zij de baas zijn, maar die mensen hebben helemaal geen idee hoe je een hond onder controle of appel moet houden.

Die honden luisteren dan vaak ook niet en zij blijven dan lekker stoer doen, vooral naar de omgeving ook, hoe mean zij met die honden om kunnen gaan door die beesten voortdurend af te blaffen.

Dat maakt het gedrag en de onzekerheid van die honden alleen maar groter. Die honden hebben hierdoor helemaal geen veilig beeld van wat hun positie is tov hun zogenaamde baasje. En dat maakt die honden in sommige situaties onberekenbaar. Ze reageren dan vanuit hun angst en onzekerheid en kunnen dan letterlijk van zich afbijten.

Als buitenstaander doe je er het beste aan dat je wel weet hoe je met een hond om moet gaan. In dat geval maak je de minste kans dat je iets overkomt.

I love dogs O+
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_176026278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:35 schreef Geelman het volgende:

[..]

In het geval uit het linkje is dit gebeurd. Honden hebben de eigenaar gedood, politie heeft de honden afgemaakt.
Linkje is dus een antiklacht.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:42:22 #15
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176026333
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:40 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Linkje is dus een antiklacht.
Desalniettemin toch een trieste situatie. Was allemaal te voorkomen geweest door niet van die moordlustige pitbulls te houden.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:44:00 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_176026381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:42 schreef Geelman het volgende:

[..]

Desalniettemin toch een trieste situatie. Was allemaal te voorkomen geweest door niet van die moordlustige pitbulls te houden.
Pitbulls zijn geen moordlustige dieren.

Geen enkele hond die niet verziekt of getraumatiseerd is, heeft moordneigingen.
pi_176026409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Aha, de eerste pitbulltokkie is gearriveerd.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:45:27 #18
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176026420
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Bijna alle mensen die doodgebeten worden, worden doodgebeten door pitbulls.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:45:35 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_176026426
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Aha, de eerste pitbulltokkie is gearriveerd.
You are so wrong
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:48:25 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_176026507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

Bijna alle mensen die doodgebeten worden, worden doodgebeten door pitbulls.
Dat geloof ik wel, maar dat ligt niet aan die honden maar aan hun eigenaar.

Jij kunt ook niet zomaar door een pistool worden neergeschoten, daar zit over het algemeen iemand aan vast. En zo zit dat ook met die honden. Die honden die dergelijk destructief gedrag vertonen zijn gewoon verpest door hun eigenaar en zijn daarmee idd levensgevaarlijk.

Maar dat is niet de schuld van die honden.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:48:27 #21
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176026511
quote:
pit bull dogs are unique in their "savageness and unpredictability" (Hearn v. City of Overland 1989) "Pit bulls also possess the quality of gameness ... which can be described as the propensity to catch and maul an attacked victim unrelentingly until death occurs, or as the continuing tenacity and tendency to attack repeatedly for the purpose of killing. It is clear that the unquantifiable, unpredictable aggressiveness and gameness of Pit Bulls make them uniquely dangerous ... Pit bulls will have these instincts and phenotypical characteristics; most significantly, such characteristics can be latent and may appear without warning or provocation" (Vanater v. Village of South Point 1989) "The physical characteristics of pit bulls, the historic use of the dogs as fighters, and the increasing number of unprovoked and unexplained attacks on people has caused the pit bull to be perceived as presenting a threat of danger, warranting a legislative response" (State of Ohio v. Robinson 1989) "the American Pit Bull Terrier breed possesses inherent characteristics of aggression, strength, viciousness and unpredictability not found in any other breeds of dog ... A pit bull in the grip of such a fighting frenzy will not respond to attempts to deter its attack. Such frenzies can occur at any time and for no apparent reason" (Garcia v. Village of Tijeras 1988) "the pit bull bites to kill without signal" (Starkey v. Township of Chester 1986)
http://blog.dogsbite.org/(...)-grisly-mauling.html
pi_176026555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

You are so wrong
Iedereen die het houden van pitbulls ok vindt is per definitie een tokkie.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:50:07 #23
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176026558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel, maar dat ligt niet aan die honden maar aan hun eigenaar.

Jij kunt ook niet zomaar door een pistool worden neergeschoten, daar zit over het algemeen iemand aan vast. En zo zit dat ook met die honden. Die honden die dergelijk destructief gedrag vertonen zijn gewoon verpest door hun eigenaar en zijn daarmee idd levensgevaarlijk.

Maar dat is niet de schuld van die honden.
Daarom zijn pistolen ook verboden. Ze zijn te gevaarlijk. Moet ook met pitbulls gebeuren.
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:57:57 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_176026772
quote:
Zeer informatief. Ik kan mij ook voorstellen dat ik overigens artikelen zou kunnen vinden waarin wordt beschreven dat het wel hele sociale dieren kunnen zijn, hoewel ik de inhoud van je artikel niet zomaar teniet wil doen.

Ik zie zoveel van dat type honden om mij heen en heb er nooit problemen mee. Maar mss weet ik dan niet wat een echte pitbull is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:50 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Iedereen die het houden van pitbulls ok vindt is per definitie een tokkie.
Als je goed met zo'n dier om kunt gaan, zou dat gewoon moeten kunnen. Maar ik ben het wel met je eens dat veel mensen dat dus niet kunnen en daarmee heb je wel een serieus probleem.

Het zal je dochtertje of je vriendin maar zijn die door zo'n dier wordt verscheurd.
  Spellchecker dinsdag 26 december 2017 @ 23:58:21 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176026777
Het waren Godzijdank haar eigen honten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')