abonnement Unibet Coolblue
pi_175966855
Ik weet nog niet zo goed waarom ik dit topic open en er zullen waarschijnlijk al meerdere topics over zijn. (maar die zoekfunctie hé... :{ )

9 weken terug, na een voor mijn gevoel verkeerde beweging op werk tijdens een avonddienst kon ik na een uurtje nauwelijks meer lopen. Gelukkig was dit het einde van de dienst, thuis kon ik de trappen nauwelijks meer op komen. Geheel tegen mijn gewoonte in (ik wacht liever iets een jaartje af ofzo) de volgende dag huisarts gebeld vanwege de pijn in knie en kramptoestand been.

Was vrij die dagen, en daarna werd het wat beter dus gewoon gaan werken. Ik vond het zelf eigenlijk beter gaan dan anderen het zagen. Dus leidinggevende heeft me voor fysiek werk even ziek gemeld, maar ben wel op werk voor andere zaken.

Ineens hoor ik dat ik beiderzijds zware gonartrose in knieën heb met geen enkel kraakbeen of meniscus meer (bot op bot) en een totale knie prothese nodig heb. Ik ben 42. Mijn werk is enorm belangrijk voor mij. Vanuit werk nog een traject aangeboden gekregen dat 'mobility clinic' heet, met wellicht enige voordelen omdat organisatie gebaat is bij natuurlijk een snel herstel.

Maar ik vind het veel tegelijkertijd. Rechterschouder kan ik nu sws niet belasten met een kruk (verder wel hoor) vanwege blijkbaar een peesontsteking met kalkafzetting, dus dat maakt goed revalideren moeilijk.

Ik zit gewoon met veel vragen. En die stel ik heus ook bij de betrokken artsen, maar een hoop afspraken zijn pas in januari nu. De prothese is gepland voor eind januari, begin februari.

Zijn er hier mensen met ervaringen met een totale knie prothese beide kanten, revalidatie etc en kan jij je werk gewoon weer doen?
Zijn er mensen met ervaringen met distractie? Mijn werkgever denkt dat hier nog wat te halen valt en voordelen want werknemer.

Het zijn gewoon wat vragen. Dit onderwerp had net zo goed in R&P kunnen staan, want mijn grootste angst in deze is dat ik niet meer datgene kan doen qua werk waar ik blij en gelukkig van word.

Bedankt voor het lezen :')

[ Bericht 2% gewijzigd door LaCatastrophe op 24-12-2017 11:32:23 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  zondag 24 december 2017 @ 10:57:44 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175966904
Wat voor werk doe je dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_175966917
Ik ben medium care verpleegkundige in een groot ziekenhuis.
Veel belasting en korte draaibewegingen op knieën.
En ik ben een heel zelfstandig mens, ik woon alleen en heb zo geen zin in die tijdelijke beperkingen en eventuele hulp die ik mogelijk toch nodig zal gaan hebben. :{

[ Bericht 43% gewijzigd door LaCatastrophe op 24-12-2017 11:20:21 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 december 2017 @ 11:22:17 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175967371
Ik heb geen ervaring met nieuwe knieën (nog niet) maar wel met artrose en ik heb 2 nieuwe heupen. Plus een knie met slijtageverschijnselen die nog niet aan vervanging toe is maar waaraan ik binnenkort word geopereerd. Mijn knieschijf blijkt niet goed uitgelijnd te zijn.

Ik kreeg mijn eerste heup toen ik 49 was en de tweede twee jaar later. Een nieuwe knie of heup is natuurlijk een andere operatie maar het revalidatietraject komt redelijk overeen. Ik zal eens even zoeken naar mijn topics hierover. Misschien heb je er wat aan :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175967390
Dank je Rewimo!
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 december 2017 @ 11:23:30 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175967393
Gevonden: LIF / Artrose (in je heup)

Vraag gerust als je iets wilt weten. Ik ken overigens iemand hier die wel ervaring heeft met nieuwe knieën. Ik zal haar even inseinen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175967841
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Gevonden: LIF / Artrose (in je heup)

Vraag gerust als je iets wilt weten. Ik ken overigens iemand hier die wel ervaring heeft met nieuwe knieën. Ik zal haar even inseinen.
De behandelingen en operatie (prothese of distractie) en met name de revalidatie zijn anders. Bij een prothese ben ik sneller weer inzetbaar, bij de distractie begint de revalidatie pas na 6 weken frame. Voor werk (en indirect ook voor mij qua hervatting) is het aantrekkelijker om voor een prothese te gaan. Maar dan ga ik ff voorbij aan wat voor mij misschien beter op termijn zal zijn. Werk hoopt overigens dat distractie tot de mogelijkheden behoort.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 december 2017 @ 12:29:48 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175968804
Had nog nooit van distractie gehoord. Misschien is dat voor mij ook nog wel een optie later. Maar het is wel uitstel natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zondag 24 december 2017 @ 12:42:58 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175975261
Had je tot die verkeerde beweging nooit klachten gehad dan?
pi_175977605
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 17:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Had je tot die verkeerde beweging nooit klachten gehad dan?
Achteraf gezien natuurlijk wel. Had al eens een brace gekocht voor mijn andere knie omdat lopen toen niet heel makkelijk ging en ik er ook echt wel last van had. Maar ongemerkt worden dergelijke pijntjes een beetje normaal denk ik.

Maar 8 weken terug na die draai dus flinke klachten, huisarts dacht de meniscus. Orthopeed dacht dat 2 weken geleden ook, tot hij de foto's zag en hier nogal van onder de indruk was. En hij me meteen maar op de lijst zette voor die totale knieprothese.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_175977955
Meestal zijn mensen na operatie zo blij dat ae van jarenlange klachten af zijn dat evt ongemak van nieuwe gewricht in het niet valt, dus ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren
pi_176107773
Rewimo wees me op een topic over Artrose dat al loopt.
Dus op dit topic van mij kan dan wel een slotje? Anders wordt het dubbel en voegt het weinig toe. :)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_176107980
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 19:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Meestal zijn mensen na operatie zo blij dat ae van jarenlange klachten af zijn dat evt ongemak van nieuwe gewricht in het niet valt, dus ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren
Hier nog één ;) :)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177885182
Dit topic is nog open :D
Dan maar een update. Ik kom in aanmerking voor, en heb besloten te gaan voor de kniedistractie. Omdat 70 tot 80% verbetering ervaart na de distractie en ik die kans aan wil grijpen om de prothese nog jarenlang uit te kunnen stellen (in het gunstigste geval).

Heb eergisteren gehoord dat ik op de planning sta voor 19-04. Dan wordt het toch ineens concreet en ècht enzo.. in termen van maanden denken gaf in mijn hoofd altijd nog een gevoel van afstand

Nou ja, ik ga het beleven.
En eigenwijs dat ik ben heb ik toch gewoon voor de zekerheid een lowlandsticket gekocht >:)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 maart 2018 @ 16:33:46 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177885353
Ik zit ondertussen met een veel meer versleten knie dan ze voor mijn operatie ingeschat hadden -O- Niks meer aan te doen behalve fysio, pijnstillers en op termijn een nieuwe knie.

Zit net te lezen over de operatie die jij krijgt maar ik voldoe niet aan de voorwaarde dat je geen andere protheses mag hebben. Ik heb al 2 nieuwe heupen dus dat wordt hem niet. Anders zou ik het ook wel overwegen.

Spannend! En 19 april is al best snel ja.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177885398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit ondertussen met een veel meer versleten knie dan ze voor mijn operatie ingeschat hadden -O- Niks meer aan te doen behalve fysio, pijnstillers en op termijn een nieuwe knie.

Zit net te lezen over de operatie die jij krijgt maar ik voldoe niet aan de voorwaarde dat je geen andere protheses mag hebben. Ik heb al 2 nieuwe heupen dus dat wordt hem niet. Anders zou ik het ook wel overwegen.

Spannend! En 19 april is al best snel ja.
Nou, ik heb tegelijkertijd wel eens gelezen dat mensen in aanmerking kwamen voor een distractie ondanks een prothese elders in het lichaam. Verder wel enorm balen voor je.. Maar mss gewoon eens een afspraak maken bij de mobility clinic in het UMC of SMK? Just to be sure..

[ Bericht 1% gewijzigd door LaCatastrophe op 17-03-2018 17:09:28 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177885471
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:28 schreef LaCatastrophe het volgende:
Dit topic is nog open :D
Dan maar een update. Ik kom in aanmerking voor, en heb besloten te gaan voor de kniedistractie. Omdat 70 tot 80% verbetering ervaart na de distractie en ik die kans aan wil grijpen om de prothese nog jarenlang uit te kunnen stellen (in het gunstigste geval).

Heb eergisteren gehoord dat ik op de planning sta voor 19-04. Dan wordt het toch ineens concreet en ècht enzo.. in termen van maanden denken gaf in mijn hoofd altijd nog een gevoel van afstand

Nou ja, ik ga het beleven.
En eigenwijs dat ik ben heb ik gewoon een lowlandsticket gekocht >:)
Wauw! Wat tof dat je voor de distractie gaat! Het is een relatief nieuwe behandeling, maar laat tot nu toe zúlke mooie resultaten zien... Het zou echt geweldig zijn als je hiermee de prothese nog een tijdje uit kan stellen.

Waar gaan ze de distractie doen? Utrecht? Heb je je al over het stukje "van anderen afhankelijk zijn" heen kunnen zetten? ;)

En ik ga ook weer naar lowlands dit jaar!
Lowlands O+

Heel veel succes bij de operatie en met de revalidatie natuurlijk! :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 maart 2018 @ 16:37:48 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177885491
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:35 schreef LaCatastrophe het volgende:

Nou, ik heb tegelijkertijd wel eens gelezen dat mensen in aanmerking kwamen voor een distractie ondanks een prothese elders in het lichaam. Dus mss gewoon eens een afspraak maken bij de mobility clinic in het UMC of SMK? Just to be sure..
Ik ga me even wat meer inlezen, al is het wel wat ver weg voor mij. Misschien doen ze het hier ook wel (orthopeed zit in Emmerich).

Edit: mailtje gestuurd naar Utrecht. Vragen kan altijd :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177885561
kniedistractie, google bevestigd dat dit net zo hefti is als het klinkt.
Trouwens, hebben jullie wel eens groenelipmossel geprobeerd? Mijn oude kat kreeg dat in speciale brokjes en na een paar weken merkte ik opmerkelijk verschil.
Zelf heb ik het toen ook maar geslikt in pilvorm toen ik elke dag last kreeg van mijn duimbasis en nu geen klachten meer.
pi_177885576
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:37 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Wauw! Wat tof dat je voor de distractie gaat! Het is een relatief nieuwe behandeling, maar laat tot nu toe zúlke mooie resultaten zien... Het zou echt geweldig zijn als je hiermee de prothese nog een tijdje uit kan stellen.

Waar gaan ze de distractie doen? Utrecht? Heb je je al over het stukje "van anderen afhankelijk zijn" heen kunnen zetten? ;)

En ik ga ook weer naar lowlands dit jaar!
Lowlands O+

Heel veel succes bij de operatie en met de revalidatie natuurlijk! :)
Wat een leuke reactie!! O+ En nee, ik heb me nog niet heen gezet over eventueel afhankelijk zijn, behalve vervoer en een buur die mijn vuilniszak beneden in de stort doet. Verder is mijn plan nog steeds om alles zelf te kunnen doen.
En ben pleeg, dus die wondverzorging en tijdig aan de bel trekken etc gaat me wel lukken.

Lowlands is iig een mooi doel voor me. Ik kom er al ruim 20 jaar :P
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177885646
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
kniedistractie, google bevestigd dat dit net zo hefti is als het klinkt.
Trouwens, hebben jullie wel eens groenelipmossel geprobeerd? Mijn oude kat kreeg dat in speciale brokjes en na een paar weken merkte ik opmerkelijk verschil.
Zelf heb ik het toen ook maar geslikt in pilvorm toen ik elke dag last kreeg van mijn duimbasis en nu geen klachten meer.
Nooit geprobeerd, maar ben er dan nu rijkelijk te laat mee :D
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177885677
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:42 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Nooit geprobeerd, maar ben er dan nu rijkelijk te laat mee :D
is je knie de enige plek?
pi_177885846
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

is je knie de enige plek?
Beide knieën zijn in dezelfde staat. Dus dat wordt qua revalideren wel spannend en vind ik ook een onzekere factor. Verder geen gewrichtsproblemen, behalve een tendinitis in schouder waarvoor een barbotage 8 weken terug niet heeft geholpen. In die schouder nu onder echodoorlichting een injectie gekregen en over 4 weken weer. Maar dit is vooral dus om het mogelijk te maken krukken te kunnen lopen.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177885932
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:40 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Wat een leuke reactie!! O+ En nee, ik heb me nog niet heen gezet over eventueel afhankelijk zijn, behalve vervoer en een buur die mijn vuilniszak beneden in de stort doet. Verder is mijn plan nog steeds om alles zelf te kunnen doen.
En ben pleeg, dus die wondverzorging en tijdig aan de bel trekken etc gaat me wel lukken.

Lowlands is iig een mooi doel voor me. Ik kom er al ruim 20 jaar :P
Lijkt me wel zwaar hoor, je zit dan toch 6 weken lang in een rolstoel? Dan kan je niet eens ff koken... elke dag thuisbezorgd dan maar? :P

Ik studeer geneeskunde, toen ze hier vorig jaar college over gaven was de arts zo verschrikkelijk trots op deze ingreep. Dit is echt een mooie tussenoplossing, zéker voor jonge mensen. (En hij vertelde zelfs dat er een aantal mensen rondlopen die voorlopig nog lang geen prothese nodig lijken te hebben, dus dan is het misschien niet eens een tussenoplossing, maar dé oplossing)
pi_177886032
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:51 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Lijkt me wel zwaar hoor, je zit dan toch 6 weken lang in een rolstoel? Dan kan je niet eens ff koken... elke dag thuisbezorgd dan maar? :P

Ik studeer geneeskunde, toen ze hier vorig jaar college over gaven was de arts zo verschrikkelijk trots op deze ingreep. Dit is echt een mooie tussenoplossing, zéker voor jonge mensen. (En hij vertelde zelfs dat er een aantal mensen rondlopen die voorlopig nog lang geen prothese nodig lijken te hebben, dus dan is het misschien niet eens een tussenoplossing, maar dé oplossing)
Nee. Ik zit niet 6 weken in een rolstoel tijdens dat frame. Ik kan korte stukken lopen met krukken, ik kan zelfs traplopen (moet ook wel, want ik moet 1 x5 en 2 x 7 treden op om in mijn appartement te kunnen komen.
In het UMC mag je nu ook op geleide van de pijn tot aan maximaal belasten, dus dat scheelt wel denk ik. Het is ook een nieuw frame dat ik krijg, de gouden. Sinds januari wordt deze
nu gebruikt. In het SMK zijn ze behoudender qua belasten tijdens en na. .

En verder wat JIJ zegt ^O^ , deze behandeling kan een uitkomst zijn in de nabije toekomst voor gonartrosepatienten, de leeftijd wordt steeds jonger dat mensen hier last van krijgen schijnt.

[ Bericht 3% gewijzigd door LaCatastrophe op 17-03-2018 23:40:36 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 maart 2018 @ 17:00:48 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177886218
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:54 schreef LaCatastrophe het volgende:
In het SMK
Wat is het SMK? Waar zitten die?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177886296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat is het SMK? Waar zitten die?
Nijmegen. Sint Maartens Kliniek. Voor jou iets meer in de richting..
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177886472
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Edit: mailtje gestuurd naar Utrecht. Vragen kan altijd :)
^O^
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 maart 2018 @ 17:29:46 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177887229
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:03 schreef LaCatastrophe het volgende:

Nijmegen. Sint Maartens Kliniek. Voor jou iets meer in de richting..
Mja, maar niet zulke denderende ervaring mee met mijn heupen. Ze misten een tweezijdige hip impingement die een Duitse arts binnen 2 seconden signaleerde op de röntgenfoto :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177898163
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mja, maar niet zulke denderende ervaring mee met mijn heupen. Ze misten een tweezijdige hip impingement die een Duitse arts binnen 2 seconden signaleerde op de röntgenfoto :{
Mja, snap ik dan wel ergens, hoewel een verrotte knie toch weer wat anders is en de SMK hier niet slecht om bekend staat. Ben benieuwd welk antwoord je van het UMC krijgt op je mail!
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2018 @ 09:54:25 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177900441
quote:
7s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:01 schreef LaCatastrophe het volgende:

Mja, snap ik dan wel ergens, hoewel een verrotte knie toch weer wat anders is en de SMK hier niet slecht om bekend staat. Ben benieuwd welk antwoord je van het UMC krijgt op je mail!
Ik ben ook wel heel benieuwd. Ik lees over uitstel van een prothese van 5-10 jaar, dat is niet mis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2018 @ 10:12:13 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177900849
Het was even zoeken naar de Duitse term, maar die heb ik inmiddels gevonden :D Nu ook mijn eigen ziekenhuis maar even een mailtje gestuurd. Ik lees van meer mensen die al een heupprothese hebben maar wel een kniedistractie hebben gekregen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177901333
Misschien heel stom hé.
Maar mijn hond heeft artrose. En de dierenarts heeft ons aangeraden om hem extra glucosamine en groenlip mossel te geven.

Nu is het natuurlijk geen holy grail. Maar ik heb bij hem het idee dat het wel iets doet. Hem iig soepeler houdt ofzo :) Maar meer als een extra ondersteuning nog ofzo.

Goed nu zetten ze er bij mijn hond niet zomaar een nieuwe knie in ofzo natuurlijk. Maar dacht misschien hebben jullie er toch iets aan.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2018 @ 10:45:57 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177901568
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Misschien heel stom hé.
Maar mijn hond heeft artrose. En de dierenarts heeft ons aangeraden om hem extra glucosamine en groenlip mossel te geven.

Nu is het natuurlijk geen holy grail. Maar ik heb bij hem het idee dat het wel iets doet. Hem iig soepeler houdt ofzo :) Maar meer als een extra ondersteuning nog ofzo.

Goed nu zetten ze er bij mijn hond niet zomaar een nieuwe knie in ofzo natuurlijk. Maar dacht misschien hebben jullie er toch iets aan.
Toevallig ging een van de eerste Duitse links die ik las over kniedistractie bij dieren ;) Dus misschien heb jij daar dan weer wat aan :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177902258
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Toevallig ging een van de eerste Duitse links die ik las over kniedistractie bij dieren ;) Dus misschien heb jij daar dan weer wat aan :D
ik had zelfde tip in #20 ook al gegeven. Waarom reageer je eigenlijk zo raar?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2018 @ 11:21:09 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177902387
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
ik had zelfde tip in #20 ook al gegeven. Waarom reageer je eigenlijk zo raar?
Hoezo reageer ik raar?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177907070
Volgens mij mis ik wat :?

Maar in Duitsland behoort een distractie dus ook nog binnen de mogelijkheden?
Omdat jij al moeite had het Duitse woord te vinden, ga ik het niet eens proberen

En glucosamine gebruik ik al geruime tijd en ik merkte toen ik dat destijds ging gebruiken (last van andere knie :') ) dit al na een aantal dagen een positief effect had. Kan puur een placebo-effect geweest zijn, maar vond het destijds opmerkelijk.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177907291
Ik lees niks raars in het bericht van Rewimo.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2018 @ 15:19:01 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177907734
quote:
7s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
Maar in Duitsland behoort een distractie dus ook nog binnen de mogelijkheden?
Omdat jij al moeite had het Duitse woord te vinden, ga ik het niet eens proberen
Het valt mee op zich: Knie-Distraktion. Maar zonder het koppelteken vond ik helemaal niets.

Het wordt hier ook gedaan, maar waarschijnlijk net als in NL lang niet overal. Ik ga er wel achteraan want een uitstel van 5-10 jaar klinkt aantrekkelijk ^O^

Ik ben heel benieuwd hoe het jou straks vergaat! :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2018 @ 18:30:49 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177937973
Bericht van "mijn" ziekenhuis: zij doen ook distracties ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177945359
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:30 schreef Rewimo het volgende:
Bericht van "mijn" ziekenhuis: zij doen ook distracties ^O^
^O^
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_177945949
Schaamteloze TVP. Ik heb sinds een paar maanden ook last van mn knie. Vooral mn linker. Als ik gehurkt zit en ik kom omhoog dan hoor (en voel) ik het kraken in die knie. Voelt ook een beetje dik, maar is dat niet echt. Smeer er zo nu en dan wat midalgan op (spiroflor en nog zo een andere zalf) werkte niet.

Moet ik ook eens mee heen. Begin nu rechts ook last te krijgen.

Ik ben 41. Ik ben toch veel te jong voor dit soort ongein?? }:|
PS: geen idee of het artrose is overigens, want ik ben een eigenwijze zak en nog niet bij de dokter geweest terwijl ik dat eigenlijk wel al weken terug had moeten doen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 maart 2018 @ 07:53:32 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177949076
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:45 schreef Geralt het volgende:
PS: geen idee of het artrose is overigens, want ik ben een eigenwijze zak en nog niet bij de dokter geweest terwijl ik dat eigenlijk wel al weken terug had moeten doen
Hup, afspraak maken jij! o|O
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177949649
Zou er mee langs een fysio gaan
Faka G
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 maart 2018 @ 10:32:20 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177951583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:49 schreef Atta-boy het volgende:
Zou er mee langs een fysio gaan
Voor wie is je opmerking bedoeld? Of is dat meer in het algemeen gesteld?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 maart 2018 @ 18:37:50 #47
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178016758
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:30 schreef Rewimo het volgende:
Bericht van "mijn" ziekenhuis: zij doen ook distracties ^O^
Bericht van UMC: geen distractie als je een prothese hebt :{

Ik heb een afspraak bij de huisarts, begin april. Dan maar eens met hem overleggen over de mogelijkheden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178028761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Voor wie is je opmerking bedoeld? Of is dat meer in het algemeen gesteld?
Op Geralt,
Een huisarts heeft minder kennis over gewrichten en dergelijke als een fysiotherapeut.
Als je niet weet wat het is en het kan nog van alles zijn zou ik eerst naar een fysio gaan omdat die waarschijnlijk een beter beeld kan krijgen van je klachten.
Faka G
pi_178057311
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 08:31 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Op Geralt,
Een huisarts heeft minder kennis over gewrichten en dergelijke als een fysiotherapeut.
Als je niet weet wat het is en het kan nog van alles zijn zou ik eerst naar een fysio gaan omdat die waarschijnlijk een beter beeld kan krijgen van je klachten.
Klopt helemaal wat je zegt. De huisarts stuurde mij ook door naar de fysio en de fysio heeft toen na uitgebreid onderzoek en testen weer contact gehad met huisarts voor een doorverwijzing richting orthopedie. Prima advies!

En Geralt, ik ben 42. Leeftijd zegt helaas ook niet altijd alles. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door LaCatastrophe op 24-03-2018 14:57:07 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 april 2018 @ 07:52:31 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178570109
quote:
Ben je al zenuwachtig? ;) Veel sterkte alvast overmorgen! :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178585361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 07:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ben je al zenuwachtig? ;) Veel sterkte alvast overmorgen! :*
Dank je! Ik wissel een katatone toestand af met vermijding, morgen ga ik alles in orde brengen. Dan heb ik geen ruimte meer voor vermijden. :X
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 april 2018 @ 20:59:07 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178586809
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:01 schreef LaCatastrophe het volgende:

Dank je! Ik wissel een katatone toestand af met vermijding, morgen ga ik alles in orde brengen. Dan heb ik geen ruimte meer voor vermijden. :X
Vandaag nog maar even struisvogelen dan ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178587107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vandaag nog maar even struisvogelen dan ;)
'


:Y
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_178774467
Ondertussen een weekje verder. Het frame ziet er zonder verbandmateriaal zo uit:



Sorry, weet niet hoe ik dit onder een spoiler plaats :@

Het gaat best goed, met name de eerste dagen vr-za-zo en een deel van ma liep ik gewoon goed en vrijwel zonder pijn (gebruik natuurlijk wel pijnstilling). Vanaf maandag, had een drukke ochtend werd mijn been zo ongeveer dubbel van omvang en kon ik deze niet meer belasten/aantippen vanwege vlammende pijn onder mijn knie in het scheenbeen. Paar daagjes heropname en nu weer thuis.

Voortbewegen gaat weer met de dag beter, de wondverzorging gaat goed al vind ik het saai en moet ik hier echt even voor gaan zitten. Dus douche ik altijd eerst even (lees:klim in bad en ga daar douchen) en dan op mijn gemak met mijn been op salontafel alles knippen, raggen, pennen los-masseren etc.
Het begint gewenning te worden;)

Zo even boodschappen doen, er gaan vrienden mee en we nemen de auto. Even passen en meten achterin en met rug tegen portier lukt dit best.

Week 1 dus alweer voorbij. Nog maximaal 6 te gaan. :7
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 april 2018 @ 14:19:18 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178774748
Het ziet er wel heftig uit! :o Is het veel werk, die wondjes schoonhouden?

Rustig aan hè jij, met je heropname en je zwelling :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178792357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 14:19 schreef Rewimo het volgende:
Het ziet er wel heftig uit! :o Is het veel werk, die wondjes schoonhouden?

Rustig aan hè jij, met je heropname en je zwelling :P
Met die wondjes ben ik wel even bezig dagelijks (half uurtje, drie kwartier), maar ach. Het is niet zo dat ik tijd tekort kom :+
Vooral het los masseren is vervelend, maar dit moet ik doen om te voorkomen dat de huid aan de pinnen vast gaat groeien.

Verder ben ik zelf eigenlijk wel tevreden. Traplopen gaat goed, gisteren uitgebreid boodschappen gedaan dus ben weer voorzien!
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 april 2018 @ 16:21:27 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178792611
Ja, het is nu een kwestie van geduld tot het er weer af mag. Dan begint het revalideren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179524898
Nog 5 nachtjes verplicht op de rug slapen, aftellen tot 5 juni het frame ervan af mag!! *O* :s)
Al met al dan nog best snel gegaan die 6 1/2 week!
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 juni 2018 @ 10:54:37 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179532763
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:45 schreef LaCatastrophe het volgende:
Nog 5 nachtjes verplicht op de rug slapen, aftellen tot 5 juni het frame ervan af mag!! *O* :s)
Al met al dan nog best snel gegaan die 6 1/2 week!
Zal wel lekker zijn als het eraf is, maar dan begint het harde werken heb ik begrepen ;) De hele boel zal wel stijf en pijnlijk zijn denk ik. Ze buigen je knie ook door nadat het frame eraf is :X

Sterkte alvast :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179612742
Morgen de verlossing!! *O*
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juni 2018 @ 07:45:47 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179614433
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2018 23:55 schreef LaCatastrophe het volgende:
Morgen de verlossing!! *O*
Jeej! Zet hem op *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179637783
Hoe is het gegaan? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')