abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176005792
En het is windows 7 maar in Engels en geen NL taalpakket
pi_176005796
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 05:57 schreef Hdero het volgende:
En het is windows 7 maar in Engels en geen NL taalpakket
maakt niet uit en idd niet in je keyboard settings maar in je regional
  dinsdag 26 december 2017 @ 05:59:52 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176005799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 05:48 schreef liedetector het volgende:

[..]

de taal maakt geen snars uit, het gaat erom dat de eigenschappen op US international staan ipv op dvorak oid, anders werkt het niet, al zet je m op hebreews
Nee, dat weet ik. Maar er zit daar ook info over je toetsenbordinstelling. En ik noem het Nederlands omdat die trema's Nederlands zijn.
Door te toggelen ga je van Nederlands naar Amerikaans en terug. Dat merk je aan de trema's, maar ook aan de andere tekens (niet aan de letters en cijfers, die zitten op dezelfde plek). Bijvoorbeeld dat boven de 8 een * zit (Nederlands) of een ( (Amerikaans).
En je toggelt makkelijk onbewust.

Sommige fictieschrijvers gebruiken liever Amerikaans omdat ze dan geen last van accenten of trema's hebben bij het typen van dialogen die ze met ' of " beginnen.
pi_176005800
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 05:59 schreef Lunatiek het volgende:
En ik noem het Nederlands omdat die trema's Nederlands zijn.
ja in duitsland heet het idd een umlaut..... en je zet m dus op US international , dan werkt het hoe je gewend bent, vind dat ik nu al 10x hetzelfde zeg en je het niet uitprobeert dus succes ermee
  dinsdag 26 december 2017 @ 12:49:24 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176011369
Je wisselt niet van de Nederlandse naar de US international toetsenbordindeling.

De Nederlandse toetsenbordindeling gebruikt helemaal niemand, tenzij je toetsenbord er zo uit ziet:

Je wisselt in Windows vaak juist tussen de invoer taal en als die in op Nederlands komt te staan, dan wordt ook de optie "dode toetsen" ("dead keys") geactiveerd, en die zorgt er voor dat je trema's etc. boven letters kan krijgen door eerst " en i te typen.
So we just called him Fred
  dinsdag 26 december 2017 @ 14:33:54 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176014323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 06:01 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja in duitsland heet het idd een umlaut..... en je zet m dus op US international , dan werkt het hoe je gewend bent, vind dat ik nu al 10x hetzelfde zeg en je het niet uitprobeert dus succes ermee
Ik weet niet wat TS doet maar jouw info is warrig en onvolledig.
pi_176014588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 06:01 schreef liedetector het volgende:

[..]

Dit bleek dus de oplossing te zijn. Het verwarrende bij windows is, er zijn twee eigenlijk verschillende opties die hetzelfde lijken te zijn.

De taalinstelling is dus NIET de toetsenbordinstelling. En je moet maar weten hoe je die twee in de juiste verhouding brengt.

De taal mocht NL zijn, ik dacht steeds dat die op EN hoefde te zijn.

En nog een tweede verwarringsbron is dat er een verschil is onder Engels bij de toetsenbordindeling. Er is gewoon EN-US en er is EN-US-international. Dat laatste is dus de indeling waarbij je de é, en de ë etc krijgt door shift + ' aan te slaan, wat ik dus van een aantal jaar geleden gewend ben.

Maar gelukkig werkt alles nu.
pi_176020330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:43 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dit bleek dus de oplossing te zijn. Het verwarrende bij windows is, er zijn twee eigenlijk verschillende opties die hetzelfde lijken te zijn.

De taalinstelling is dus NIET de toetsenbordinstelling. En je moet maar weten hoe je die twee in de juiste verhouding brengt.

De taal mocht NL zijn, ik dacht steeds dat die op EN hoefde te zijn.

En nog een tweede verwarringsbron is dat er een verschil is onder Engels bij de toetsenbordindeling. Er is gewoon EN-US en er is EN-US-international. Dat laatste is dus de indeling waarbij je de é, en de ë etc krijgt door shift + ' aan te slaan, wat ik dus van een aantal jaar geleden gewend ben.

Maar gelukkig werkt alles nu.
Mooi zo!! Volgens mij is dit al zeker sinds Windows 98 zo, 95 kan ik me niet herinneren of het al zo was
pi_176024749
Alt+139 toch? :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')