abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175931159
Ik ga over een paar dagen op vakantie en in verband met het openbaar vervoer rond de feestdagen zijn mijn vriendin en ik in de nacht voor ons vertrek al op Schiphol. Onze vlucht vertrekt om 07:00 en het is ons geadviseerd drie uur van tevoren aanwezig te zijn.
Nooit eerder ben ik al zo lang van tevoren op het vliegveld geweest, dus ik vroeg me af vanaf hoe laat we door de security mogen. Kan dit al vanaf de dag van vertrek (dus na 00:00) of pas drie uur van tevoren?
pi_175931303
Hoe wil je dat doen met je ruimbagage?
pi_175931387
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:58 schreef Mr.Ping het volgende:
Hoe wil je dat doen met je ruimbagage?
Heb ik niet!
pi_175931451
zoiets is altijd open
pi_175931605
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:02 schreef Adames het volgende:
zoiets is altijd open
Altijd? Je moet je boarding pass wel scannen dus er zullen wel restricties zijn neem ik aan. Of bedoelde je dat het in principe de hele dag al wel zou kunnen?
pi_175946518
Je kan tegenwoordig iets van 30 uur van te voren al (online) inchecken dus dan mag je ook gewoon door de security check heen lijkt me.
pi_175946601
Je kunt zelfs overnachten achter security.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175970584
Ik vlieg zeer regelmatig voor werk en zorg er voor dat ik altijd 2 uur voor vertrek op schiphol aankom. Zowel europa als internationaal.

Als je geen koffers hebt af te geven en het is geen zwarte zaterdag ben je binnen het kwartier wel door alles heen.

edit: ik gebruik Privium, dus reken op een halfuurtje, inclusief douane.

[ Bericht 7% gewijzigd door Glider76 op 24-12-2017 14:03:21 ]
pi_175970662

[ Bericht 50% gewijzigd door Glider76 op 24-12-2017 14:03:06 ]
  zondag 24 december 2017 @ 14:05:03 #10
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175970691
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:08 schreef FlipjeHolland het volgende:
Je kan tegenwoordig iets van 30 uur van te voren al (online) inchecken dus dan mag je ook gewoon door de security check heen lijkt me.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je kunt zelfs overnachten achter security.
Wat een goed idee! Zo heb je zomaar gratis 30 uur extra vakantie eigenlijk. Hoe lang mag je rond blijven hangen op Schiphol als je terug komt?
pi_175971309
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 14:05 schreef borbit het volgende:

[..]

[..]

Wat een goed idee! Zo heb je zomaar gratis 30 uur extra vakantie eigenlijk. Hoe lang mag je rond blijven hangen op Schiphol als je terug komt?
Wat? Wie wil er nou graag rondhangen op een luchthaven?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 24 december 2017 @ 14:59:27 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175971918
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wat? Wie wil er nou graag rondhangen op een luchthaven?
Is toch leuk? Zijn allemaal winkeltjes, restaurantjes en ander dingen te doen. Je kan ook kijken naar de vliegtuigen door het raam. Ook zijn er vaak van die massage stoelen. Een rookruimte. En op Schiphol ook een Burger King. Maar ik weet niet zeker of die achter de douane zit of ervoor. Ook zijn er van die rare horizontale roltrappen waar je op kan. Leuke koffie tentjes. Computers om op te internetten. Zoveel te doen, dat gaat nooit vervelen.
  zondag 24 december 2017 @ 15:30:54 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175972671
Je kan er ook een hotelletje nemen: http://www.yotel.com/en/hotels/amsterdam-schiphol-hotel
So we just called him Fred
pi_175973625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:54 schreef Sisiorange94 het volgende:
Ik ga over een paar dagen op vakantie en in verband met het openbaar vervoer rond de feestdagen zijn mijn vriendin en ik in de nacht voor ons vertrek al op Schiphol. Onze vlucht vertrekt om 07:00 en het is ons geadviseerd drie uur van tevoren aanwezig te zijn.
Nooit eerder ben ik al zo lang van tevoren op het vliegveld geweest, dus ik vroeg me af vanaf hoe laat we door de security mogen. Kan dit al vanaf de dag van vertrek (dus na 00:00) of pas drie uur van tevoren?
Kan op zich ook de avond van tevoren al. Je hebt zelfs een hotel tussen security en de gates in. Al zou ik dat niet aanraden, maar het is een optie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175973658
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 14:59 schreef borbit het volgende:

[..]

Is toch leuk? Zijn allemaal winkeltjes, restaurantjes en ander dingen te doen. Je kan ook kijken naar de vliegtuigen door het raam. Ook zijn er vaak van die massage stoelen. Een rookruimte. En op Schiphol ook een Burger King. Maar ik weet niet zeker of die achter de douane zit of ervoor. Ook zijn er van die rare horizontale roltrappen waar je op kan. Leuke koffie tentjes. Computers om op te internetten. Zoveel te doen, dat gaat nooit vervelen.
In departures 2 is alles snachts dicht. En snachts begint rond 21:30.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175974706
quote:

[..]

Ik zit liever op m'n bestemming of thuis dan op een luchthaven.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175976003
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 16:53 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik zit liever op m'n bestemming of thuis dan op een luchthaven.
En ik neem borbit liever niet te serieus. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 27 december 2017 @ 13:14:15 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_176036804
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:06 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Altijd? Je moet je boarding pass wel scannen dus er zullen wel restricties zijn neem ik aan. Of bedoelde je dat het in principe de hele dag al wel zou kunnen?
In principe zou je ook al 4-5 uur vantevoren er doorheen kunnen, mits je alleen handbagage hebt. Hou er echter rekening mee dat midden in de nacht zo goed als alles dicht is en er dus geen klap te doen is. Ik zou lekker rond 5 uur op de luchthaven zijn, even koffie/ontbijt scoren en dan rustig richting gate.
pi_176053984
Officieel mag je 6 uur voor (gepland) vertrek van je vlucht door de beveiliging heen.

Ik heb dit zelf nog nooit getest met deze uitersten, maar ik vlieg wel eens (wat mij betreft veel te veel) met de vlucht welke om 05.30 richting Kiev gaat en als ik op eigen gelegenheid naar de luchthaven moet komen doe ik dat met de trein en de laatste trein die ik kan pakken zorgt ervoor dat ik om 02.00 uur op Schiphol ben en kan ik zonder problemen door de beveiliging.

Op zich is het in de nacht in het non-Schengen gedeelte niet druk en zijn er voldoende ligstoelen beschikbaar waar je nog even kun rusten. (In het Schengen gedeelte zijn er een beperkt aantal ligstoelen maar ik heb geen idee hoe druk het daar is).
In het non-Schengen gedeelte zijn zelfs 2 gratis douches voor mannen en ik schat ik ook 2 douches voor vrouwen met verrassend warm water, deze zijn te vinden na de transit security (2de verdieping) in terminal 2. (wel zelf handdoek meenemen).
(Ikzelf heb ze één keer gebruikt, niet geheel een succes, de afwatering was niet optimaal op dat moment en de helft van de toiletruimte stond blank na de douchebeurt, al schat ik in dat dit opgelost is).

Ik snap de overweging zeker om in de nacht op Schiphol aan te komen, zeker als je de boarding passen hebt en geen ruimbagage hebt en zodoende achter de beveiliging kunt is dat op zich prima te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_176072484
Als wij een vroege vlucht hebben, dan regelen we gewoon een hotel nabij Schiphol. Sheraton eigenlijk altijd, die zit letterlijk aan het vliegveld vast; kan je zo laat als je wil richting het vliegveld lopen.
pi_176079999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als wij een vroege vlucht hebben, dan regelen we gewoon een hotel nabij Schiphol. Sheraton eigenlijk altijd, die zit letterlijk aan het vliegveld vast; kan je zo laat als je wil richting het vliegveld lopen.
Dat kan, maar als je een dusdanig vroege vlucht heb, zeg rond 06:00 uur moet je alsnog om 04:00 uur uitchecken wat betekent dat je ervoor al wakker moet zijn.
Dan is de laatste trein welke ik persoonlijk zou kunnen halen welke om 02:00 uur aankomt op Schiphol zo gek nog niet.

Ik kan een hotel zelfs declareren, of het maakt onderdeel uit van mijn travel budget, maar ik hou dat geld dan liever in mijn eigen zak. Daar komt bij dat ik ook in de lounges kan en die gaan rond 04.45 open waar ik kan douchen, eten etc.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_176085160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat kan, maar als je een dusdanig vroege vlucht heb, zeg rond 06:00 uur moet je alsnog om 04:00 uur uitchecken wat betekent dat je ervoor al wakker moet zijn.
Dan is de laatste trein welke ik persoonlijk zou kunnen halen welke om 02:00 uur aankomt op Schiphol zo gek nog niet.

Ik kan een hotel zelfs declareren, of het maakt onderdeel uit van mijn travel budget, maar ik hou dat geld dan liever in mijn eigen zak. Daar komt bij dat ik ook in de lounges kan en die gaan rond 04.45 open waar ik kan douchen, eten etc.
Voor ons is het gewoon fijn om er de avond voor vertrek al te zijn. Je weet maar nooit 's nachts met treinen. Heel wat minder stress. We zorgen dan dat we rond 7/8 u al in het hotel zijn, en we gaan gewoon wat eerder slapen (in een comfortabel bed), want elk uurtje is er eentje. Hebben we voor de reis opeens aardig wat meer energie, ook al is het vier uur opstaan. Maar werkt anders voor iedereen uiteraard.
  donderdag 28 december 2017 @ 21:09:23 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176086485
quote:

[..]

Ik heb eens dagje op Schiphol verbleven, en er is geen fuck aan.
Alles is duur, die winkeltjes verkopen "tax free" voor het dubbele van wat het normaal kost. Daar ben je zo klaar. Eten hoef je ook niet de hele dag, en die massage stoelen duren geen uren maar een paar minuten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')