abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:59:26 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_175915610
Goedendag,
Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn nieuwe Samsung UE55MU6100W op mijn (oude) Bose 321 systeem. Het is een oud Bose 321 systeem zonder HDMI.

Het probleem lijkt overigens op deze thread: DIG / Aansluitprobleem LED TV en Bose 321 - maar dat lezende & de opties die daar staan, redden mij vooralsnog niet.

Ziggo is doorgelust naar de Bose 321 en naar de TV: geluid en video werken prima
TV staat aan (netflix, of via externe HD); beeld werkt prima, geluid op Bose 321 niet.
Laptop via HDMI naar TV: geluid op Bose321 niet.

Hoe kan ik mijn geluid van de TV op de Bose goed krijgen?

Optical kabel aansluiten helpte niet. Instellingen op TV aanpassen dat geluidsuitvoer niet via TV moet werkt ook niet. Bose 321 was op oude TV aangesloten via een S-video kabel, toen werkte alles prima. Maar die S-video-aansluiting heeft de nieuwe televisie niet.

Alvast bedankt voor de hulp.
Grtz,
SnuggLe
pi_175915697
Jack van laptop naar de tv
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 10:05:30 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175915724
Helpte ja?

Vroeger, toen ik nog een versterker had zonder HDMI, sloot ik al mijn apparatuur (TV, mediaspeler, game console) aan op die versterker dmv optische kabels. Dat werkte prima.

Maar ik lees dat Ziggo is doorgelust naar de Bose, dus je hebt een losse decoder? Dus er gaat een kabel van de decoder naar de Bose, vandaar dat je geluid hebt van je Ziggo uitzendingen.

Maar als jij op de TV naar Netflix gaat kijken, dan heeft die decoder van Ziggo daar niks mee te maken. Dus je TV moet ook op die Bose worden aangesloten met een optical cable denk ik.

Dus, als je je TV aan zet omdat je Netflix wil kijken, dan moet het geluidssignaal vanuit je TV bij je Bose terecht komen, dus daar MOET een kabeltje tussen zitten, maar dat had je en dat werkte niet, en instellingen aanpassen werkte ook niet.

Vreemd. Ik denk dat je toch iets niet goed hebt aangesloten. Overigens is die Bose 321 wel een keer aan vervanging toe.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:08:17 #4
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_175915782
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:05 schreef CoolGuy het volgende:
Helpte ja?

Vroeger, toen ik nog een versterker had zonder HDMI, sloot ik al mijn apparatuur (TV, mediaspeler, game console) aan op die versterker dmv optische kabels. Dat werkte prima.

Maar ik lees dat Ziggo is doorgelust naar de Bose, dus je hebt een losse decoder? Dus er gaat een kabel van de decoder naar de Bose, vandaar dat je geluid hebt van je Ziggo uitzendingen.

Maar als jij op de TV naar Netflix gaat kijken, dan heeft die decoder van Ziggo daar niks mee te maken. Dus je TV moet ook op die Bose worden aangesloten met een optical cable denk ik.

Dus, als je je TV aan zet omdat je Netflix wil kijken, dan moet het geluidssignaal vanuit je TV bij je Bose terecht komen, dus daar MOET een kabeltje tussen zitten, maar dat had je en dat werkte niet, en instellingen aanpassen werkte ook niet.

Vreemd. Ik denk dat je toch iets niet goed hebt aangesloten. Overigens is die Bose 321 wel een keer aan vervanging toe.
Ziggo via Bose naar TV werkt prima.

Jep, als ik TV aanzet om Netflix te kijken moet geluidssignaal van TV bij Bose komen. Optische kabel tussen TV en Bose 321 werkt niet. Dat vind ik dus het rare. Te meer omdat ik ook bij geluidsuitvoer bij de instellingen van de TV de optie "Audio-uitgang / optisch" aan heb staan. En de optische kabel van de TV naar de BOSE zit er gewoon in.

En ja, ik hoef geen Bose-flamewar, klopt, die moet eigenlijk ook wel eens vervangen worden ja. Maar nu is het geld even op.....

[ Bericht 4% gewijzigd door SnuggLe op 22-12-2017 10:16:56 ]
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:37:51 #5
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_175920360
NIemand die weet waarom mijn digital-out van de TV naar de Bose 123 het niet doet om mijn TV-geluid op het Bosesysteem te laten werken?
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:41:47 #6
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')