abonnement Unibet Coolblue
pi_175902190
Mijn netgear nighthawk r7000 is kapot gegaan.Viel niet meer te repareren.Nu ben ik op zoek naar een nieuwe router.Kan ik dan beter de hogere nighthawk modellen nemen of dezelfde? Of een hele andere router?
  donderdag 21 december 2017 @ 20:44:23 #2
54408 Parzival
Where it happens
pi_175902375
Unifi..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_175902850
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:39 schreef Tallie1982 het volgende:
Mijn netgear nighthawk r7000 is kapot gegaan.Viel niet meer te repareren.Nu ben ik op zoek naar een nieuwe router.Kan ik dan beter de hogere nighthawk modellen nemen of dezelfde? Of een hele andere router?
mocht je handig zijn kan je voor een unifi gaan inderdaad.
dit is geen 3 of 4 in 1 apparaat zoals de consumentenrouters wel zijn, de unifi en edgerouter reeks zijn inderdaad alleen een router (dus geen modem/router/wifi/switch/dect station)

enige kennis is wel vereist!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2017 20:57:13 ]
pi_175904273
Nee dat gaat hem niet worden helaas. Is de netgear r7800 goed?
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:11:29 #5
474083 Kuikentjesdans
De enige Ekte Kuiken
pi_175941965
Asus routers zijn tegenwoordig heel goed
Op donderdag 28 december 2017 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vind jouw reacties altijd machtig mooi ^O^
  zaterdag 23 december 2017 @ 15:14:00 #6
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_175946635
Spul voor de consumentenmarkt is allemaal prut, ik zou er ver weg van blijven. Goed spul, zoals de eerder genoemde Ubiquiti Unifi AP's en EdgeRouter zijn niet veel duurder en heb je veel meer aan.

Mooier nog is gewoon een PC gebruiken met Linux of PFSense.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 23 december 2017 @ 15:15:15 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_175946678
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:14 schreef Aaargh! het volgende:
Spul voor de consumentenmarkt is allemaal prut, ik zou er ver weg van blijven. Goed spul, zoals de eerder genoemde Ubiquiti Unifi AP's en EdgeRouter zijn niet veel duurder en heb je veel meer aan.

Mooier nog is gewoon een PC gebruiken met Linux of PFSense.
Misschien moet je eerst even vragen naar wat de definitie van "goed" is volgens OP, in plaats van je eigen voorkeuren te projecteren. Daarnaast klopt het helemaal niet wat je zegt. Je hebt goede apparatuur in elke prijsklasse.
2000 light years from home
  zaterdag 23 december 2017 @ 15:22:08 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_175946832
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:15 schreef Merkie het volgende:
Je hebt goede apparatuur in elke prijsklasse.
Het heeft niets met de prijsklasse te maken, en ook niets met de voorkeuren van OP.

Je hebt grofweg 2 soorten netwerk apparatuur:

1) Apparatuur bedoelt voor de consumentenmarkt, hier kan de consument weinig mee, als je het werkt dan werkt het maar als het niet werkt dan kan je niets. Ook een professional kan er niets mee want alles is te ver versimpeld.
2) Apparatuur bedoelt voor de zakelijke markt. Hier kan de consument ook weinig mee, maar als het werkt dan blijft het werken, en als het niet werkt kan een professional hier wel mee uit de voeten.

Er is geen enkele reden om consumenten netwerk apparatuur te kopen, het is niet also OP opeens gaat snappen hoe dingen werken als ie zoiets koopt dus met welk doel koop je dan zo'n fischerprice ding ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 23 december 2017 @ 15:46:18 #9
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_175947393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:14 schreef Aaargh! het volgende:
Spul voor de consumentenmarkt is allemaal prut, ik zou er ver weg van blijven. Goed spul, zoals de eerder genoemde Ubiquiti Unifi AP's en EdgeRouter zijn niet veel duurder en heb je veel meer aan.

Mooier nog is gewoon een PC gebruiken met Linux of PFSense.
Het is geen prut, het is gemaakt voor een doelgroep die amper/geen verstand heeft van netwerken. Voor de gewone consument is 'even wat in een CLI doen' gelijk aan 'lees jij even die hiëroglyfen op die Egyptische tempel voor' of 'doe even wat in die handige Chinese handleiding op pagina 13 staat'

Omdat jij anders gewend bent maakt het nog niet slechter. Juist omdat het weinig mogelijkheden heeft is voor de gemiddelde consument goed, omdat het 99 v/d 100 keer gewoon werkt in een htk omgeving.
  zaterdag 23 december 2017 @ 16:17:55 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_175948248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:46 schreef versterker het volgende:

[..]

Het is geen prut, het is gemaakt voor een doelgroep die amper/geen verstand heeft van netwerken
Computer netwerken zijn nu eenmaal complex, dat verdwijnt niet als je je vingers in je oren stopt en heel hard LA LA LA LA zingt.

Zou jij een auto kopen waar de motorkap dichtgelast is ? Ik ook niet. Niet dat ik ooit iets onder die motorkap wil, want ik heb geen verstand van auto's, maar het is wel zo prettig dat ik 'm naar iemand kan brengen die er wel kennis van heeft en dat die dan bij de motor kan.

Dit is precies hetzelfde, dat die router 'gebruikersvriendelijk' is maakt niet uit, want OP snapt er hoe dan ook geen zak van, en dat hoeft ook niet. Maar raad dan op z'n minst iets aan waar iemand die *wel* weet waar ie mee bezig is wat mee kan. Een auto met dichtgelaste motorkap heeft helemaal niemand wat aan.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  Eindredactie Games maandag 25 december 2017 @ 09:34:19 #11
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_175987080
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:33 schreef Tallie1982 het volgende:
Nee dat gaat hem niet worden helaas. Is de netgear r7800 goed?
kun je beter voor de 8000 gaan!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_175988774
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:15 schreef Merkie het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst even vragen naar wat de definitie van "goed" is volgens OP, in plaats van je eigen voorkeuren te projecteren. Daarnaast klopt het helemaal niet wat je zegt. Je hebt goede apparatuur in elke prijsklasse.
pi_175994384
Hah, stelletje plebs hier. De enige goede router soldeer je zelf in elkaar, waarna je je eigen geschreven firmware erop zet. :')

Of kijk eens in dit lijstje naar routers met goed beoordelingen. Zelf moet je nog even wifi ac 5Ghz aanzetten in de selectie: https://tweakers.net/cate(...)ryLxn0SlZUmQ1Vrkff8A
  maandag 25 december 2017 @ 20:26:47 #14
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175998464
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:11 schreef Kuikentjesdans het volgende:
Asus routers zijn tegenwoordig heel goed
+1. Ik heb een ASUS AC68U en dat is een prima apparaat. Redelijk makkelijk out-of-the-box draaiend te krijgen. De wifi doet het prima. En er zitten nog wat leuke functies op zoals de mogelijkheid om er een usb-stick in te pluggen en die vervolgens als netwerkschijf te benaderen. Ook kun je qua security gebruik maken van 'AiProtection', daarmee block je schadelijke website. Hoewel je dan qua privacy even jezelf de vraag moet stellen of dat een prettig idee is.

En voordat dit een enorme sales-pitch voor Asus routers wordt: de concurrentie heeft soortgelijk spul. Als je wat meer richting power-user gaat dan kun je ook nog kijken of alternatieve firmware wordt ondersteund. Dus je kan desgewenst tot zekere hoogte nog wel toegang onder de 'motorkap' krijgen. Ik zie dan ook het nut niet van een Linux bak of zakelijke hardware.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_176024347
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 20:26 schreef Eix het volgende:

[..]

Als je wat meer richting power-user gaat dan kun je ook nog kijken of alternatieve firmware wordt ondersteund. Dus je kan desgewenst tot zekere hoogte nog wel toegang onder de 'motorkap' krijgen. Ik zie dan ook het nut niet van een Linux bak of zakelijke hardware.
Zakelijke hardware draait ook om de beheertools en de support hiervan door de fabrikant. M'n hele huis is nu Unifi en sindsdien weet ik dat iets er niet meer in komt als ik het niet vanuit 1 controller kan beheren, wat een verademing. En dat is gewoon in je browser, de CLI (SSH) toegang is meer voor noodgevallen als (de verbinding met) de controller niet beschikbaar is.
Leuke extra is dat de router gewoon een instelbare firewall heeft, i.t.t. tot alle consumentenspullen die ik gehad heb.
pi_176025133
Zet er dan gelijk een Cisco neer :'). Ik zou gewoon weer voor een Netgear gaan TS!
IT'er in hart en nieren
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:06:54 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176025316
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 16:17 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Computer netwerken zijn nu eenmaal complex, dat verdwijnt niet als je je vingers in je oren stopt en heel hard LA LA LA LA zingt.

Zou jij een auto kopen waar de motorkap dichtgelast is ? Ik ook niet. Niet dat ik ooit iets onder die motorkap wil, want ik heb geen verstand van auto's, maar het is wel zo prettig dat ik 'm naar iemand kan brengen die er wel kennis van heeft en dat die dan bij de motor kan.

Dit is precies hetzelfde, dat die router 'gebruikersvriendelijk' is maakt niet uit, want OP snapt er hoe dan ook geen zak van, en dat hoeft ook niet. Maar raad dan op z'n minst iets aan waar iemand die *wel* weet waar ie mee bezig is wat mee kan. Een auto met dichtgelaste motorkap heeft helemaal niemand wat aan.
Mijn stofzuiger, boormachine, hogedrukspuit en nog veel meer.. hebben allemaal een koolborstelloze onderhoudsvrije motor..
Daar heeft niemand iets tussen te zoeken omdat het zo gemaakt is dat het gewoon werkt zonder gedoe.. en daar heb je heel veel aan..
  woensdag 27 december 2017 @ 08:16:34 #18
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176030002
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mijn stofzuiger, boormachine, hogedrukspuit en nog veel meer.. hebben allemaal een koolborstelloze onderhoudsvrije motor..
Daar heeft niemand iets tussen te zoeken omdat het zo gemaakt is dat het gewoon werkt zonder gedoe.. en daar heb je heel veel aan..
Die instelling is precies het probleem waar ik het over had. Netwerken zijn wel ietsje complexer dan een motor, net doen alsof dat niet zo is veranderd daar helemaal niets aan.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 27 december 2017 @ 09:22:37 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176030648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 08:16 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Die instelling is precies het probleem waar ik het over had. Netwerken zijn wel ietsje complexer dan een motor, net doen alsof dat niet zo is veranderd daar helemaal niets aan.
Onzin.. er zijn gewoon meerdere wegen naar Rome.. en jij wil zelfs invloed kunnen uitoefenen op het soort asfalt en de kleur en de vorm van de strepen.. terwijl ik gewoon over de weg wil zonder poespas..
pi_176030802
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:44 schreef Parzival het volgende:
Unifi..
pi_176031139
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 27 december 2017 @ 13:36:19 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176037674
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. er zijn gewoon meerdere wegen naar Rome..
Niks onzin. Complexiteit verdwijnt niet als je het negeert.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176037849
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 20:26 schreef Eix het volgende:

[..]

+1. Ik heb een ASUS AC68U en dat is een prima apparaat. Redelijk makkelijk out-of-the-box draaiend te krijgen. De wifi doet het prima. En er zitten nog wat leuke functies op zoals de mogelijkheid om er een usb-stick in te pluggen en die vervolgens als netwerkschijf te benaderen. Ook kun je qua security gebruik maken van 'AiProtection', daarmee block je schadelijke website. Hoewel je dan qua privacy even jezelf de vraag moet stellen of dat een prettig idee is.

En voordat dit een enorme sales-pitch voor Asus routers wordt: de concurrentie heeft soortgelijk spul. Als je wat meer richting power-user gaat dan kun je ook nog kijken of alternatieve firmware wordt ondersteund. Dus je kan desgewenst tot zekere hoogte nog wel toegang onder de 'motorkap' krijgen. Ik zie dan ook het nut niet van een Linux bak of zakelijke hardware.
Ik heb de 66U en ook tevreden over, set-up is snel en als je meer wil tweaken kan het gewoon. Of je flashed de merlin dd-wrt firmware erop.
heerlijk apparaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 08:16 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Die instelling is precies het probleem waar ik het over had. Netwerken zijn wel ietsje complexer dan een motor, net doen alsof dat niet zo is veranderd daar helemaal niets aan.
Ze zijn net zo complex als dat je het maakt, met bovengenoemde router heb ik een 2.4 en een 5Ghz netwerk voor legacy en nieuwe hardware en alles werkt zoals het zou moeten. 15 minuten werk tops. Maar wat zou er dan niet deugen hier?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176038037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:36 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Niks onzin. Complexiteit verdwijnt niet als je het negeert.
Gemiddelde thuisgebruiker raad ik UniFi of iets nog simpelers aan maar enterprise netwerkapparatuur is echt niet nodig hoor. Dat wij dat wel graag willen is meer uit hobby en/of beroep denk ik. Gemiddelde thuisgebruiker kan gewoon met een htk routertje overweg of net een stapje hoger met Ubiquiti spulletjes. Er zijn zoveel zaken complex waarvan je als eindgebruiker gewoon alleen maar wil dat het werkt. Netwerken vind ik dan nog wel 1 van de minder complexe dingen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 13:49:48 ]
  woensdag 27 december 2017 @ 13:53:14 #25
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176038384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:44 schreef Silven het volgende:

[..]

Gemiddelde thuisgebruiker raad ik UniFi of iets nog simpelers aan maar enterprise netwerkapparatuur is echt niet nodig hoor.
Unifi is enterprise netwerk apparatuur.
quote:
Dat wij dat wel graag willen is meer uit hobby en/of beroep denk ik. Gemiddelde thuisgebruiker kan gewoon met een htk routertje overweg of net een stapje hoger met Ubiquiti spulletjes. Er zijn zoveel zaken complex waarvan je als eindgebruiker gewoon alleen maar wil dat het werkt.
Ja, je wilt "alleen maar dat het werkt", maar daarvoor is het soms nodig complexe dingen te kunnen doen, en dat kan niet met met huis-thuin-en-keuken troep.

Hoe vaak je bijvoorbeeld op /r/PS4 problemen van mensen leest met online games die niet werken, meestal gevolgd door goedbedoelde maar slechte adviezen van mensen om bepaalde poorten te forwarden. Meestal kan je in zo'n geval helemaal niets doen, want je werkt compleet blind. Als zo iemand een fatsoenlijke router zou gebruiken (b.v. een PC met Linux) dan kan je iemand door de diagnose en oplossing heen praten, met een huis-thuin-en-keuken ding ben je gewoon SOL.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176038455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:53 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Unifi is enterprise netwerk apparatuur.

[..]

Ja, je wilt "alleen maar dat het werkt", maar daarvoor is het soms nodig complexe dingen te kunnen doen, en dat kan niet met met huis-thuin-en-keuken troep.

Hoe vaak je bijvoorbeeld op /r/PS4 problemen van mensen leest met online games die niet werken, meestal gevolgd door goedbedoelde maar slechte adviezen van mensen om bepaalde poorten te forwarden. Meestal kan je in zo'n geval helemaal niets doen, want je werkt compleet blind. Als zo iemand een fatsoenlijke router zou gebruiken (b.v. een PC met Linux) dan kan je iemand door de diagnose en oplossing heen praten, met een huis-thuin-en-keuken ding ben je gewoon SOL.
Vind UniFi meer MKB segment, ook geschikt voor thuisgebruik, maar dat kan komen omdat ik m'n CCNP onlangs heb gehaald. Toch blijf ik van mening dat een Mediamarkt router tussen de 80 en 200 euro prima is voor de gemiddelde thuisgebruiker, eventueel met opensource firmware.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 13:55:47 ]
pi_176038487
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:53 schreef Aaargh! het volgende:
Hoe vaak je bijvoorbeeld op /r/PS4 problemen van mensen leest met online games die niet werken, meestal gevolgd door goedbedoelde maar slechte adviezen van mensen om bepaalde poorten te forwarden. Meestal kan je in zo'n geval helemaal niets doen, want je werkt compleet blind. Als zo iemand een fatsoenlijke router zou gebruiken (b.v. een PC met Linux) dan kan je iemand door de diagnose en oplossing heen praten, met een huis-thuin-en-keuken ding ben je gewoon SOL.
Maar met deze insteek ga je een beetje van de Lidl-huismerk router naar complete overkill voor een gemiddelde thuisgebruiker.
Voor rond de 75 tot 150 euro heb je een prima router voor de huis-tuin-en-keukengebruiker.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 27 december 2017 @ 14:18:58 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176039341
Meestal is de hardware vanaf 150 / 200 euro wel ok. Linksys bijvoorbeeld. Het 'enige' wat je dan nog moet doen is een dd-wrt image eroverheen gooien en dan kan je 10 keer meer met je hardware. Maar dan moet je jezelf wel goed inlezen en je er ook mee bezig willen houden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 27 december 2017 @ 14:25:45 #29
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176039616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar met deze insteek ga je een beetje van de Lidl-huismerk router naar complete overkill voor een gemiddelde thuisgebruiker.
Hoezo overkill ?
quote:
Voor rond de 75 tot 150 euro heb je een prima router voor de huis-tuin-en-keukengebruiker.
Het gaat niet om de prijs. Je kan voor 75-150 euro een consumentenprul kopen, of voor veel minder al iets veel beters.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176039987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:25 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Hoezo overkill ?

Een dedicated linux pc router vind je geen overkill voor iemand met een standaard internet pc en wat online gaming op z'n spelcomputer?

TS is op zoek naar een vervanging van z'n nighthawk r7000, daar is het ding wat jij linkt al geen volwaardige vervanger voor. Dus misschien eens proberen minder je eigen voorkeuren door te drukken en TS iets te adviseren waar hij wel naar op zoek is? Je kunt best je eigen voorkeuren als advies neerzetten, maar jij bent niet de waarheid en het licht ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 27 december 2017 @ 14:38:08 #31
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176040112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Een dedicated linux pc router vind je geen overkill voor iemand met een standaard internet pc en wat online gaming op z'n spelcomputer?
Nee, laten we alsjeblieft ophouden te doen alsof een netwerk aanleggen en onderhouden iets is wat een normale consument zelf zou moeten kunnen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176040499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:38 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nee, laten we alsjeblieft ophouden te doen alsof een netwerk aanleggen en onderhouden iets is wat een normale consument zelf zou moeten kunnen.
Dank je, dat was m'n koffie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176040676
Losse router (edgerouter) en dan een accespoint die je centraal op kan hangen is wel beter.
  woensdag 27 december 2017 @ 14:55:57 #34
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176040806
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:47 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dank je, dat was m'n koffie.
Impliceer je dat mensen dat zelf kunnen ? LOL.

Ik woon in een appartement, je zou het wifi spectrum hier eens moeten zien. Allemaal netwerken die zomaar op een willekeurig kanaal gezet zijn waardoor alles met elkaar stoort. Heb op de VVE vergadering eens voorgesteld om af te spreken welke wifi kanalen mensen gebruiken zodat er zo min mogelijk overlap en storing is, mensen kijken je dan dom aan en hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Echt diep triest.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 27 december 2017 @ 15:08:25 #35
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176041228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:55 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Impliceer je dat mensen dat zelf kunnen ? LOL.

Ik woon in een appartement, je zou het wifi spectrum hier eens moeten zien. Allemaal netwerken die zomaar op een willekeurig kanaal gezet zijn waardoor alles met elkaar stoort. Heb op de VVE vergadering eens voorgesteld om af te spreken welke wifi kanalen mensen gebruiken zodat er zo min mogelijk overlap en storing is, mensen kijken je dan dom aan en hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Echt diep triest.
Maar ze moeten wel allemaal een apparaat met een miljoenmiljard opties aanschaffen van je...
Daar zal het vast beter van worden...
  woensdag 27 december 2017 @ 15:20:54 #36
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_176041607
Wat een topic weer _O-
Zoals je zelf al aangeeft ben je geen netwerkspecialist dus dan voldoet zo'n Nighthawk prima. De R7800 zal vast beter zijn, moet je even bij de specs kijken wat de extra features zijn en of je die nodig hebt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 27 december 2017 @ 15:27:54 #37
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176041814
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar ze moeten wel allemaal een apparaat met een miljoenmiljard opties aanschaffen van je...
Daar zal het vast beter van worden...
Apparawt aanschaffen en laten inregelen door een netwerk engineer.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176042426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:27 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Apparawt aanschaffen en laten inregelen door een netwerk engineer.
Juiste WiFi kanaal kiezen kan de gemiddelde thuisgebruiker toch wel lijkt me?
pi_176042543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:55 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Impliceer je dat mensen dat zelf kunnen ? LOL.
Nee dat weet ik zeker, al dan niet met wat hulp van mij. Maar het is met wat fatsoenlijke apparatuur en een handleiding op het web echt niet moeilijk.

quote:
Ik woon in een appartement, je zou het wifi spectrum hier eens moeten zien. Allemaal netwerken die zomaar op een willekeurig kanaal gezet zijn waardoor alles met elkaar stoort. Heb op de VVE vergadering eens voorgesteld om af te spreken welke wifi kanalen mensen gebruiken zodat er zo min mogelijk overlap en storing is, mensen kijken je dan dom aan en hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Echt diep triest.
Als je daar net zo agressief je gelijk probeert te halen als dat je hier doet snap ik de blikken wel.

Ik ben bekend met die storingen ja, ik heb hier 56 AP's rondom me en met de handleiding van de router en een wifi scanner op hun mobiel hebben mensen zelf een beter channel kunnen kiezen (degenen die zich erin wilden verdiepein iig).
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:27 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Apparawt aanschaffen en laten inregelen door een netwerk engineer.
Compleet wereldvreemd jij.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 27 december 2017 @ 16:05:47 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176043345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:27 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Apparawt aanschaffen en laten inregelen door een netwerk engineer.
Dus.. Als we het over overkill hebben hebben we hier wel een grens bereikt. Zonder te weten in welke situatie TS zich bevind qua wonen kan je wel van alles adviseren maar hou het wel een beetje realistisch. Er zit een budget aan en blijkbaar was de nighthawk verder gewoon goed. Laten we hem nou niet proberen op kosten te jagen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 27 december 2017 @ 16:09:51 #41
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176043480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:44 schreef Silven het volgende:

[..]

Juiste WiFi kanaal kiezen kan de gemiddelde thuisgebruiker toch wel lijkt me?
De gemiddelde thuisgebruiker weet niet eens dat er zoiets als een 'wifi kanaal' bestaat, laat staan dat het belangrijk is de juiste te kiezen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:13:12 #42
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176043607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Compleet wereldvreemd jij.
Verwacht je ook dat de gemiddelde thuisgebruiker zelf aan het sleutelen gaat in de meterkast als er een extra groep geplaatst moet worden ? Of als er een extra gasaansluiting nodig is ? Dat moet je ook door een professional laten doen, is v.z.i.w. zelfs wettelijk vastgelegd.

Op welke manier is een netwerk/internet aansluiting dan anders ? Enige verschil is dat als je je netwerk verkloot de potentiële schade vele malen groter is dan als je iets aan je elektriciteit verkloot.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176043886
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:13 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Verwacht je ook dat de gemiddelde thuisgebruiker zelf aan het sleutelen gaat in de meterkast als er een extra groep geplaatst moet worden ? Of als er een extra gasaansluiting nodig is ? Dat moet je ook door een professional laten doen, is v.z.i.w. zelfs wettelijk vastgelegd.

Op welke manier is een netwerk/internet aansluiting dan anders ? Enige verschil is dat als je je netwerk verkloot de potentiële schade vele malen groter is dan als je iets aan je elektriciteit verkloot.
Die laatste zin bedoel je omgedraait hoop ik. Ik ken althans nog niemand die zijn huis heeft laten affikken door het kiezen van een slecht WiFi kanaal.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:40:26 #44
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_176044531
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:21 schreef Silven het volgende:

[..]

Die laatste zin bedoel je omgedraait hoop ik. Ik ken althans nog niemand die zijn huis heeft laten affikken door het kiezen van een slecht WiFi kanaal.
Schade als gevolg van prutsen met gas/electra blijft heel lokaal. Ergste geval brand je huis af, elektrocuteer je iemand of zit je straat zonder stroom.

Gevolgen van een verkeerd geconfigureerd netwerk zijn potentieel globaal. Denk aan een PC die deel uitmaakt van een botnet die een kerncentrale neerhaalt, of iemand gebruikt jouw aansluiting voor het verspreiden van kinderporno, of ze stelen gegevens van je computers waarmee ze jouw identiteit kunnen aannemen wat vervolgens voor allerlei foute doelen gebruikt kan worden van terrorisme tot fraude. Het aantal manieren waarop een slecht geconfigureerd netwerk schade aan kan richten is ontelbaar.

Bedenk je wel dat de gemiddelde consument alleen kan zien dat "het werkt", niet of het ook veilig is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_176044887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:40 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Schade als gevolg van prutsen met gas/electra blijft heel lokaal. Ergste geval brand je huis af, elektrocuteer je iemand of zit je straat zonder stroom.

Gevolgen van een verkeerd geconfigureerd netwerk zijn potentieel globaal. Denk aan een PC die deel uitmaakt van een botnet die een kerncentrale neerhaalt, of iemand gebruikt jouw aansluiting voor het verspreiden van kinderporno, of ze stelen gegevens van je computers waarmee ze jouw identiteit kunnen aannemen wat vervolgens voor allerlei foute doelen gebruikt kan worden van terrorisme tot fraude. Het aantal manieren waarop een slecht geconfigureerd netwerk schade aan kan richten is ontelbaar.

Bedenk je wel dat de gemiddelde consument alleen kan zien dat "het werkt", niet of het ook veilig is.
Loopt zo'n vaart niet hoor.
pi_176060173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:40 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Schade als gevolg van prutsen met gas/electra blijft heel lokaal. Ergste geval brand je huis af, elektrocuteer je iemand of zit je straat zonder stroom.

Gevolgen van een verkeerd geconfigureerd netwerk zijn potentieel globaal. Denk aan een PC die deel uitmaakt van een botnet die een kerncentrale neerhaalt, of iemand gebruikt jouw aansluiting voor het verspreiden van kinderporno, of ze stelen gegevens van je computers waarmee ze jouw identiteit kunnen aannemen wat vervolgens voor allerlei foute doelen gebruikt kan worden van terrorisme tot fraude. Het aantal manieren waarop een slecht geconfigureerd netwerk schade aan kan richten is ontelbaar.

Bedenk je wel dat de gemiddelde consument alleen kan zien dat "het werkt", niet of het ook veilig is.
:') !!!!!!!!!!!
pi_176355124
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:55 schreef Aaargh! het volgende:

Ik woon in een appartement, je zou het wifi spectrum hier eens moeten zien. Allemaal netwerken die zomaar op een willekeurig kanaal gezet zijn waardoor alles met elkaar stoort. Heb op de VVE vergadering eens voorgesteld om af te spreken welke wifi kanalen mensen gebruiken zodat er zo min mogelijk overlap en storing is, mensen kijken je dan dom aan en hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Echt diep triest.
Het gros van de consumenten interesseert dat niet of heeft geen zin om daar tijd/geld in te steken.

Hier hebben ze dat ook geprobeerd en ik heb ze uitgelegd dat het gewoon zinloos is. Bij de eerste de beste verhuizing kun je weer opnieuw beginnen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_176361781
Zoek nu nog een goeie extender voor de tplink.
  maandag 8 januari 2018 @ 16:21:13 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176368515
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:14 schreef Tallie1982 het volgende:
Zoek nu nog een goeie extender voor de tplink.
Welke router heb je uiteindelijk gekocht? Maar voor de compatibliteit zou ik dan ook een tplink range extender erbij halen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')