abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 december 2017 @ 10:19:11 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
  donderdag 21 december 2017 @ 10:53:01 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175887694
Tweakers doet precies wat de doelgroep wil, en dat is een uitgebreide vraag eisen en geen luie of technisch hopeloze users die willen dat alles wordt voorgekauwd.

Ik zou het toch gewoon in DIG proberen 8-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176602863
Ik zou bijna geneigd zijn zelf een forum op te zetten, enkel computer gerelateerd.

Geen audio, hifi, smartphones, televisies, nee enkel over computers en alle daaraan gerelateerde hardware en software.
pi_176603361
Ik heb nog nooit iets op het Tweakers forum gepost, maar ik lees het forum soms uit verveling. Ik vind het ook hinderlijk dat bijna elk topic direct wordt afgezeken door die harde kern. Maar ik kan me ook echt groen en geel ergeren aan de moderatoren die in vrijwel elk topic te vinden zijn om iedereen met grote rode letters maar op de kleinste onbenulligheden te wijzen. Als geen enkel topic hun regels volgt, misschien ligt het dan aan de regels.
pi_176608237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:27 schreef Phalon het volgende:
Gatverdamme, ik post ook wel eens wat op Tweakers, maar daar kunnen ze zo muggenziften om de kleinste dingetjes en ze verwijzen je standaard door naar Google.

Laten ze dan een DNS request doen om http://www.tweakers.net gelijk door te laten linken naar Google.com

Die mafkezen daar vergeten dat er genoeg mensen zijn die niet zo kundig zijn met computers en gewoon vragen stellen hierover. En wat zie je? "Heb je de search al gebruikt?","Wat heb je zelf al gedaan?","Wat zegt Google?".....

Ze vergeten gewoon dat elke situatie per persoon individueel uniek is en niet alles is op te lossen met Google.

Wie weet een goed computer gerelateerd forum waar mensen zitten die het gewoon leuk vinden om anderen te helpen met deze hobby? FOK heeft weliswaar een digital corner, maar is niet hoofdzakelijk een computerforum.

Sorry, moest ik even kwijt.
Oud nieuws, daarom is er FOK! toch? En dan te bedenken dat ze vroeger samenwerkten.
pi_176610139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heb je al gezocht via google naar een ander forum?
Dit.

Ligt ook wel voordehand een Engelstalig forum te zoeken, veel meer keus.
pi_176610253
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 08:33 schreef elplato het volgende:

[..]

Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen of overheidsgesubsidiëerde projecten. Een forum als tweakers is voor en door mensen die enigzins technische kennis hebben of zich erin willen verdiepen en juist door streng te zijn kunnen ze het forum behapbaar en bruikbaar houden.
Begin anders lekker je eigen forum voor luie mensen.
Ik wilde zelf als iets van deze strekking tikken, maar dit is beter dan ik zelf had kunnen doen _O_

Een beetje serieus forum heeft geen zin in kladlopers ^O^
pi_176611416
Tweakers is ook niet voor n00bs, wegwezen, ts. :W
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:50:01 #34
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_176611563
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 23:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

oh

mobiel leek die er ontzettend veel op, maar op pc is ie totaal anders idd :')
hoe de fuck zie je avatars op je mobiel?
pi_176611627
Zo komen er tenminste mensen van niveau en word de standaard niet omlaag gehaald. De maatschappij word al gedebiliseerd door figuren zoals TS.
pi_176611765
Wat zei Google?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 19 januari 2018 @ 15:01:47 #37
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_176611822
helpmij.nl :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_176611927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:27 schreef Phalon het volgende:
Wie weet een goed computer gerelateerd forum waar mensen zitten die het gewoon leuk vinden om anderen te helpen met deze hobby? FOK heeft weliswaar een digital corner, maar is niet hoofdzakelijk een computerforum.

Dat bestaat niet.

Als je dingen zelf niet kunt of wil uitzoeken of problemen oplossen heb je enkel de keuze om iemand te betalen, er zijn nog wel aardige buurjongens die het voor een schaaltje koekjes doen en een glas cola.

Op alle fora hebben mensen er een stronthekel aan als iemand zo'n "kun je even voor mij iets oplossen"-vragen gaan stellen, die vaak zelf werkelijk niks aan vooronderzoek doen.

Dat is verder niks tegen die mensen an sich, maar deels ook omdat zulke mensen echt niet te helpen zijn als ze dingen vragen die ofwel heel simpel op te lossen zijn via een google-zoekopdracht of waar die persoon zelf de indruk wekt totaal niet te weten waar die mee bezig is maar wel alles zelf lijkt te willen doen en/of het gewoon gratis te willen.

Dat is op T.net verder net zo heel anders dan op het DIG-forum van Fok! of op wat voor ander computer-forum dan ook.
Op een computerforum kun je zelf posten als je het leuk vind problemen zelf op te lossen en als je zelf ook een bepaalde basis heb, en uiteindelijk eerst zelf ook bepaalde problemen kunt oplossen via wat basiskennis en wat simpel zoekwerk; end an hooguit zelf vragen stelt als je echt niet verderkomt, maar wel kunt aangeven waarmee je bezig bent en wat je al geprobeerd hebt...

de hulp die je dan ontvangt is dat ensen je kunnen vertelen waar je misschien een fout gemaakt hebt voorheen, maar zij kunnen jouw problemen niet voor je oplossen.
Dat kan (soms) zeurderig overkomen, maar helaas werkt het gewoon zo.


Als je zelf bv meer wil leren over computers is het nu eenmaal ook de beste keuze eerst te leren de meest basale problemen op te lossen via google....
Als je dat eenmaal lukt is het makkelijker te posten op computerfora en mee te discussieren... Ik heb overigens wel de indruk dat de hardste scheeuwders dat mensen google moeten gebruiken, vaak zelf de mensen zijn die nog kort ervoor zelf dat te horen kregen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176613332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:42 schreef DerekB het volgende:
Tweakers is ook niet voor n00bs, wegwezen, ts. :W
Ik ben ook geen n00b, ik bouw al 20 jaar mijn eigen pc's, kan eigenhandig heel veel problemen verhelpen, weet Windows systemen prima te optimaliseren, kom ook bij mensen thuis om hun te helpen met problemen, maar soms loop je tegen een probleem aan dat zo specifiek is dat je er geen google resultaat op vind. Ja, wel resultaten die er enigszins op lijken, maar net niet dat zelfde probleempje wat jij hebt.

Voor mij geen Compaq, HP of Dell shit. Mijn systeem is helemaal uit eigen bestelde onderdelen samengesteld.

Nu zie ik op Tweakers ook regelmatig mensen vragen stellen waarvan ik denk, jeetje, wat doe je hier? Wat heb je zelf opgezocht, wat heb je zelf gedaan? Ja, die mogen ze idd mijden, maar zelfs mensen die wel enigszins moeite doen worden soms ook gewoon naar Google doorverwezen.
pi_176614371
Tweakers nodig hebben :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 16:58:47 ]
pi_176619519
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:50 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

hoe de fuck zie je avatars op je mobiel?
ergens bij je instellingen (op mobiel) kun je dat aanzetten
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:02:32 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176619759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 05:48 schreef bmp80 het volgende:
Ik heb nog nooit iets op het Tweakers forum gepost, maar ik lees het forum soms uit verveling. Ik vind het ook hinderlijk dat bijna elk topic direct wordt afgezeken door die harde kern. Maar ik kan me ook echt groen en geel ergeren aan de moderatoren die in vrijwel elk topic te vinden zijn om iedereen met grote rode letters maar op de kleinste onbenulligheden te wijzen. Als geen enkel topic hun regels volgt, misschien ligt het dan aan de regels.
Befehl ist Befehl op tweakers. Nerds met "macht" :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_176619765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:10 schreef Phalon het volgende:

[..]

Ik ben ook geen n00b, ik bouw al 20 jaar mijn eigen pc's, kan eigenhandig heel veel problemen verhelpen, weet Windows systemen prima te optimaliseren, kom ook bij mensen thuis om hun te helpen met problemen, maar soms loop je tegen een probleem aan dat zo specifiek is dat je er geen google resultaat op vind. Ja, wel resultaten die er enigszins op lijken, maar net niet dat zelfde probleempje wat jij hebt.
En dan begrijp je niet dat de mensen van Tweakers niets kunnen met "hoi,mijn pc doet raar, waar kan dat aan liggen" en meer informatie willen om het probleem te kunnen analyseren ?

Echt niet ?
pi_176666470
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En dan begrijp je niet dat de mensen van Tweakers niets kunnen met "hoi,mijn pc doet raar, waar kan dat aan liggen" en meer informatie willen om het probleem te kunnen analyseren ?

Echt niet ?
Dat wel, maar er zijn ook mensen die wel degelijk proberen informatie te zoeken, maar dat niet kunnen vinden, dit vaak ook nog in de topicstart aangeven en toch wordt er dan alsnog naar Google gerefereerd.
pi_176666652
Reden waarom ik daar nog maar zelden post. Vroeger was programming een leuk forum, nu moet je minimaal een wetenschappelijke paper posten voordat je topic open blijft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_176666763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:27 schreef Phalon het volgende:
Gatverdamme, ik post ook wel eens wat op Tweakers, maar daar kunnen ze zo muggenziften om de kleinste dingetjes en ze verwijzen je standaard door naar Google.

Laten ze dan een DNS request doen om http://www.tweakers.net gelijk door te laten linken naar Google.com

Die mafkezen daar vergeten dat er genoeg mensen zijn die niet zo kundig zijn met computers en gewoon vragen stellen hierover. En wat zie je? "Heb je de search al gebruikt?","Wat heb je zelf al gedaan?","Wat zegt Google?".....

Ze vergeten gewoon dat elke situatie per persoon individueel uniek is en niet alles is op te lossen met Google.

Wie weet een goed computer gerelateerd forum waar mensen zitten die het gewoon leuk vinden om anderen te helpen met deze hobby? FOK heeft weliswaar een digital corner, maar is niet hoofdzakelijk een computerforum.

Sorry, moest ik even kwijt.
Ik tweak je moeder.
  maandag 22 januari 2018 @ 02:24:03 #47
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_176667011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:27 schreef Phalon het volgende:
Die mafkezen daar vergeten dat er genoeg mensen zijn die niet zo kundig zijn met computers en gewoon vragen stellen hierover. En wat zie je? "Heb je de search al gebruikt?","Wat heb je zelf al gedaan?","Wat zegt Google?".....
Dat soort knakkertjes met mod-aspiraties zitten dr ook genoeg op Fok.
Beetje kansloos inderdaad soms, maar een hoop tweakers kicken erop lijkt het wel.
  maandag 22 januari 2018 @ 04:31:22 #48
459650 SultanBokworst
Barbes, yalla habibi
pi_176667110
Koop gewoon een nieuwe computer of
pi_176668767
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 04:31 schreef SultanBokworst het volgende:
Koop gewoon een nieuwe computer of
Of wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2018 09:56:09 ]
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 09:59:35 #50
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_176668824
Niet in elk tweakers topic GTWV posten :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')