abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 16:37:30 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176077368
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:33 schreef noescom het volgende:

[..]

Je roept geen anarchie uit. Je stuurt de heersers weg en wat er dan overblijft is anarchie. Als mensen toch blindelings orders willen uitvoeren (laten we hopen dat het ooit zover komt, dat men dat niet doet) dan heeft dat minder impact zonder collectieve staat met dwangmiddelen.

[..]

Dat is een leugen. Zoiets is nog nooit geprobeerd. Zou ook niet werken overigens. Belastingen één op één vervangen door vrijwillige donaties is redelijk belachelijk.
Dus je wilt een anarchie waarin men belasting betaald? En als iemand niet wil betalen?

Dat is geen leugen overigens en ik vind het triest dat je blijkbaar niet weet wat er gebeurt in de wereld en vanuit je onwetendheid anderen tot leugenaar bestempelt.

https://www.texasobserver(...)ittle-city-in-texas/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 28 december 2017 @ 16:37:32 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176077370
Ik hoef eigenlijk alleen maar de voor- en de achterpoort te sluiten. Dan heb ik zelf:
- water
- electriciteit
- stookhout
- eieren en vlees
-appels. peren, bessen, noten
- Kool, wortels, etc
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176077580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus je wilt een anarchie waarin men belasting betaald?
Neen

quote:
Dat is geen leugen overigens en ik vind het triest dat je blijkbaar niet weet wat er gebeurt in de wereld:

https://www.texasobserver(...)ittle-city-in-texas/
Interessant. Lees dit voor het eerst. Vlug doorgelezen en het lijkt erop dat er niet echt is nagedacht over een overgang van collectivisme naar anarchie. Je kunt niet zomaar alles laten vallen en verwachten dat het goed komt. Je zal de enkele nuttige taken die de overheid uitvoert moeten vervangen. Men had kennelijk niet eens een riool.
pi_176077748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:42 schreef noescom het volgende:

[..]

Daar kom je alleen maar achter wanneer je het probeert. Overheden hebben de Gulags en twee wereldoorlogen op hun naam, dus veel slechter kan het niet worden.
Anarchie is allang geprobeerd. Toen begonnen groepen mensen met geweld de macht te vergaren. Uiteindelijk heeft dat ons tot de huidige samenleving gebracht. We kunnen best opnieuw beginnen, maar denk maar niet dat er niets vergelijkbaars gebeurt.
pi_176077879
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:48 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Anarchie is allang geprobeerd. Toen begonnen groepen mensen met geweld de macht te vergaren. Uiteindelijk heeft dat ons tot de huidige samenleving gebracht. We kunnen best opnieuw beginnen, maar denk maar niet dat er niets vergelijkbaars gebeurt.
Wat je zegt klopt, maar lijkt me geen excuus om het niet te proberen. De samenleving van nu is niet meer de samenleving van toen.
pi_176079447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:52 schreef noescom het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt, maar lijkt me geen excuus om het niet te proberen. De samenleving van nu is niet meer de samenleving van toen.
Met de wapens die er ondertussen uitgevonden zijn, hoeft het inderdaad geen duizenden jaren meer te duren, om van een anarchie tot een wereldregering te komen.
pi_176079525
quote:
12s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:37 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Met de wapens die er ondertussen uitgevonden zijn, hoeft het inderdaad geen duizenden jaren meer te duren, om van een anarchie tot een wereldregering te komen.
Met een goed bewapende populatie is tot een regering komen juist moeilijk. Er is een reden waarom in de meeste landen wapenbezit verboden is: geen tegenstand voor de regering.
pi_176079890
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:40 schreef noescom het volgende:

[..]

Met een goed bewapende populatie is tot een regering komen juist moeilijk. Er is een reden waarom in de meeste landen wapenbezit verboden is: geen tegenstand voor de regering.
Ik doel dan ook niet op de wapens van de populatie.
pi_176079916
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:54 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik doel dan ook niet op de wapens van de populatie.
In een anarchistische samenleving is er niets anders dan de populatie.
pi_176080112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:54 schreef noescom het volgende:

[..]

In een anarchistische samenleving is er niets anders dan de populatie.
Totdat de mensen die de controle hebben over het zwaarste wapentuig besluiten dat het weer leuk is geweest met die anarchie.
pi_176080710
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:03 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Totdat de mensen die de controle hebben over het zwaarste wapentuig besluiten dat het weer leuk is geweest met die anarchie.
Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet.
pi_176212424
Een soort PUBG IRL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_176212534
Anarchie “ingevoerd” ook echt.

Zijn er ook allerlei instituten die de anarchie verdedigen en in stand houden dan? :')
Met extra vezels!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')