abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176205551
Gelukkig nieuwjaar alvast allemaal!! *O*

Beterschap Twist!

Moeilijk Lu... N wil liever ook geen luier aan overdag, maar ze kan haar plas ook nog niet ophouden. Dus dan sta je de hele dag te dweilen. Tot nu toe heb ik haar overtuigd dat ze toch beter een luier aan kan, maar zo stimuleer je het zindelijk worden ook niet. Als we weer thuis zijn van vakantie, gaan we het wel wat actiever aanpakken.

Fantasie is leuk he :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 31 december 2017 @ 23:23:19 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_176206415
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 21:48 schreef twist02 het volgende:
Hier ook een vermoeide peuter, maar dat komt omdat ze ziek is denk ik.

Meer peuters die geveld waren door de griep en ouders die me gerust kunnen stellen dat het heus ooit weer over gaat? :X
We hebben er inmiddels 5 dagen met flinke koorts op zitten en zie nog weinig tekenen dat het minder wordt ;( de koorts zelf is in die 5 dagen juist opgelopen; eten en drinken gaat sinds vandaag weer wel ietsjes beter, maar nog steeds niet geweldig...

Anyway, in 2018 komt het vast goed ;) fijne jaarwisseling allemaal! B:)B
weet je zeker dat het griep is en geen luchtweginfectie?
Veel beterschap in elk geval!

En verder zitten wij te knikkebollen op de bank en zit mauw nog steeds gezellig te tetteren :')
Gelukkig nieuwjaar allemaal :*
disclaimer
pi_176206507
Oh damn! Sterkte :')

Melba lag er vroeg in voor ons doen, acht uur. Wel in ons bed, maar die slaapt tot nu toe elke keer door oud en nieuw heen.

Herkenning gezocht: zijn hier meer kindjes van net drie waar de rem zoek is? Hij.is.zo.niet.normaal.druk sinds kort. Afgewisseld met heel moe, en t kan ook de eindejaarsdrukte zijn maar nondeju! Alles wordt ook geschreeuwd :') ipv gezegd.
Kwak
pi_176206528
Beterschap Twist! Nare virussen gaan er rond }:|

Fijne jaarwisseling allemaal *O*

F ging braaf slapen vanavond omdat hij dan vuurwerk kon kijken straks om middernacht >:) Ik ben benieuwd of we hem wel z'n bed uit krijgen, meestal is hij niet te genieten als we hem wakker maken :+
pi_176206580
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 23:28 schreef kwakz0r het volgende:

Herkenning gezocht: zijn hier meer kindjes van net drie waar de rem zoek is? Hij.is.zo.niet.normaal.druk sinds kort. Afgewisseld met heel moe, en t kan ook de eindejaarsdrukte zijn maar nondeju! Alles wordt ook geschreeuwd :') ipv gezegd.
Ja! Zie ik hier ook. Springen, rennen, gek doen, uit het niets je zusje meppen is ook leuk }:| . En dat schreeuwen, auuu ;(
Zou het de tijd van het jaar zijn? Ik dacht dat het ook de leeftijd kon zijn, bijna naar school (4,5 mnd..) maar dat is bij jou nog helemaal niet aan de orde natuurlijk
pi_176208223
Happy 2018 y’all!

Lucas vond het vuurwerk (hier vooral veel knal) vanmiddag niet zo, dus toen maar kort buiten geweest. We hebben ‘m gewoon op tijd in bed gesmurft en hij sliep door alles heen :+ Wel wat onrustig, maar geen enkele keer echt wakker.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 1 januari 2018 @ 01:11:29 #167
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176208318
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Hier ook een doorslapende (zieke) peuter. Ze vond het vuurwerk wel erg leuk en mooi
pi_176208535
Peuter was om bedtijd al zenuwachtig voor 'het feestje van het vuurwerk' dus sliep pas rond tienen. En ligt er nu net weer in. Er wordt nog z'n best geknald hier, dus ik ben benieuwd. Maar hij heeft genoten O+
  maandag 1 januari 2018 @ 01:35:29 #169
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_176208729
quote:
7s.gif Op zondag 31 december 2017 23:31 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja! Zie ik hier ook. Springen, rennen, gek doen, uit het niets je zusje meppen is ook leuk }:| . En dat schreeuwen, auuu ;(
Zou het de tijd van het jaar zijn? Ik dacht dat het ook de leeftijd kon zijn, bijna naar school (4,5 mnd..) maar dat is bij jou nog helemaal niet aan de orde natuurlijk
Hij is nu 2jr 2 mnd. Jouwes 2jr 7 mnd? Hij begon met allerlei fasetypisch gedrag wel altijd vrij vroeg.

Misschien gewoon energie teveel? We laten hem wel dagelijks uit :P
Kwak
  maandag 1 januari 2018 @ 02:25:20 #170
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176209262
3 jr O-)
Hier al een tijd druk gedoe en totaal niet luisteren.. word er zoooo moe van..
Hardhandig met zn kleine broertje ook.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Vv vond het vuurwerk mooi, maar wel hard.
Aa is wakker geworden om 00.05... en nu wordt hij om de 10 minuten huilend wakker bij elke harde knal.. de knallen worden nu gelukkig wel steeds sporadischer...

2018 *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176210403
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 01:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hij is nu 2jr 2 mnd. Jouwes 2jr 7 mnd? Hij begon met allerlei fasetypisch gedrag wel altijd vrij vroeg.

Misschien gewoon energie teveel? We laten hem wel dagelijks uit :P
Jouw Melba is toch 3j2m?

Sjaak is ook druk, maar dat is hij altijd al geweest. Kan niet goed lopen, maar rent of springt altijd. Stil zitten? 1 minuut, hooguit. Uit het niets slaan doet hij sinds een week of 2 ook ineens, zo’n uithaal van achter. Dus herkenning is er wel! Nu nog een kant-en-klare oplossing!

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik ben om 22.00u naar bed gegaan met oordoppen en hoor net dat Sjaak door het vuurwerk heen heeft geslapen. We zitten in een appartement in de middle of nowhere met uitzicht op een Centerparcs waar wel wat geknald werd, maar wat we nauwelijks hoorden ^O^

Al die virussen... Sjaak heeft de zeehondenhoest en liters snot. Top, die winter. Dat het maar snel zomer mag zijn.
pi_176210496
Gelukkig nieuwjaar!

N. heeft door al het vuurwerk heen geslapen, sterker nog: ze heeft er helemaal niks van gezien (alleen gehoord, maar ze was gelukkig niet zo onder de indruk) aangezien ze om 18.45 al in bed lag omdat ze geen middagslaapje had gedaan. O-)

Ze is trouwens zo'n draak nu: niet luisteren, slaan, expres gooien, gillen als je haar uit wilt leggen waarom iets niet mag. :X Ze is ruim 2,5 nu, is dit herkenbaar? Ze was eerst nog best wel heel braaf realiseer ik me nu. :+
  maandag 1 januari 2018 @ 08:23:24 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_176210499
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 08:21 schreef Selvaria het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!

N. heeft door al het vuurwerk heen geslapen, sterker nog: ze heeft er helemaal niks van gezien (alleen gehoord, maar ze was gelukkig niet zo onder de indruk) aangezien ze om 18.45 al in bed lag omdat ze geen middagslaapje had gedaan. O-)

Ze is trouwens zo'n draak nu: niet luisteren, slaan, expres gooien, gillen als je haar uit wilt leggen waarom iets niet mag. :X Ze is ruim 2,5 nu, is dit herkenbaar? Ze was eerst nog best wel heel braaf realiseer ik me nu. :+
yes, hier nog zo 1. Hoort bij het spelletje "grenzen verkennen" ;)
disclaimer
pi_176210557
Herkenbaar! Het is (zoald gewoonlijn) een faaaase. Wij zijn er net uit en ik heb ineens een bijna-kleuter. Zo maf! Ik keek een filmpje terug van juni en man, wát een ander kind! Van klein en mollig naar een lange slanke kleurer.

Ineens is ze zo groot!
Ik stond op met twee ontstoken ogen en mega keelpijn. O voorziet zichzelf met een glaasje melk en een knäckebrödje terwijl we Mamma Mia kijken. Man en dreumes slapen nog.
pi_176210637
Gelukkig nieuwjaar, allemaal!

I is om de gewone tijd gaan slapen en heeft overal doorheen geslapen. Hij vond het vuurwerk dat vroeg in de avond afgestoken werd wel schitterend. Hij was alleen wel vroeger wakker dan dat hij de hele week geweest is, maar met 7:20 uur mogen we niet klagen. Vooral niet omdat hij nog lekker tegen ons aan gekropen is in bed en we nu net pas beneden zijn.

En dan ga ik nu de kerstboom aftuigen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176210652
Ik val weer even binnen om te reageren op pagina 2/3, over opassen. Wij doen vaak 1x per jaar iets samen. In de vakantie gaat R dan naar opvang (normaal niet, man is thuis en betalen stop dan), en gaan we schaatsen en hapje eten. Dit jaar is dat niet zo gegaan haha. Maar doen we in voorjaarsvakantie hoor ik net. Oppasen we niet. Familie verwante weg, te oud, of geschikt voor tandarts indien niet anders kan. Gelukkig om te lezen dat meer dit zo hebben. Echt behoefte eraan hebben we nietmaar gevoel van vrijheid mis je soms wel. Vreemden wil ik niet in mijn huis, tantes zou kunnen, maar durf ik niet goed te vragen. Alleen voor nood.
Het moment dat R naar school gaat, wil ik niet opvullen met meer werken (werk 24 uur) maar tijd om hobby's op te pakken, na 4 jaar :o oh ja uit logeren nog nooit gedaan. Is 1,5 uur rijden maar mijn moeder en als het niet werkt gaan we niet in de nacht weer terug rijden... Dan maar als hij ouder is.
pi_176210657
Gelukkig en gezond 2018 voor iedereen!

Twix werd om 22.15 uur wakker van een megaknal en is wakker gebleven tot 0.30 uur. Het vuurwerk wat we vanuit de woonkamer konden zien vond hij "pachtig mama"!
Voor het eerst trouwens dat hij er niet doorheen geslapen heeft.
Nu net wakker, wat een luxe!
pi_176210687
Gelukkig nieuwjaar! *G*

Peuter sliep vannacht gewoon overal doorheen, heerlijk! :s)

SQ: Ja, ze is op één week tijd door 2 artsen helemaal nagekeken. Longen zijn schoon, oren en keel zijn rustig, dus helaas "gewoon" griep... :{

En dank voor alle niet-luisteren verhalen, wat een herkenbaarheid! _O_ stiekem heb ik ergens nog ijdele hoop dat het hier komt door alle drukte van een baby broertje + decembermaand + ziek zijn, maar ergens bekruipt me ook steeds de gedachte dat dit 'gewoon' peutergedrag is :X
En vervelend of druk doen, kan ik nog enigszins hebben, maar mevrouw heeft hier de negeermodus inmiddels geperfectioneerd en daar kan ik echt heel slecht tegen :{w
Het-is-een-fase-en-het-wordt-beter-toch :+
  maandag 1 januari 2018 @ 09:26:28 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_176210726
Het was wel echt genieten voor Mauw. Had niet verwacht dat ze het zó gaaf zou vinden.
Vooral het roze vuurwerk viel in de smaak _O-

disclaimer
  maandag 1 januari 2018 @ 09:52:59 #180
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176210877
Ahhhh is goed te zien dat ze het mooi vond O+

Vv werd wakker met de vraag of hij nu weer vuurwerk kon kijken :)

Hier ook de kerstboom afgetuigd, op naar de lente :P
  maandag 1 januari 2018 @ 09:53:33 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_176210882
Ze slaapt nog _O-
disclaimer
pi_176210925
Mauw O+ mooi, dat genietende bekkie. Imposante snor van man ook. ;)

Twist, beterschap voor Minion. Het negeren is heel herkenbaar. Het haalt het bloed onder m'n nagels vandaan. Maar ook dat is vast een fase.

L. schrok om half 11 wakker van een van de bermbommen die ze hier aan het afsteken waren. Ze wilde graag doorslapen dus ik ben met haar en baby in het grote bed gekropen. Prima nacht gehad, half 7 eruit alsof er niks gebeurd is. Ik hond het wel prima zo, ben wel toe aan wat rustige weken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 1 januari 2018 @ 10:01:39 #183
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176210932
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ze slaapt nog _O-
Natuurlijk, die van jou wel }:| _O-
pi_176211248
Wakker om 9.30u. Hopelijk vanmiddag wel een dutje door de gemiste slaap vannacht, en anders vanavond héél vroeg naar bed.

Drakengedrag is hier ook aanwezig. Slaan en gooien met speelgoed vooral, maar ook ineens weer vanalles in de mond stoppen.
  maandag 1 januari 2018 @ 11:01:43 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_176211384
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 10:01 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Natuurlijk, die van jou wel }:| _O-
wakker om half elf *D in een met plas doordrenkt bed, dat wel :')
disclaimer
pi_176212096
Mauwtje O+

Lucas kwam zoals vrijwel elke ochtend om
7.10 met zijn Nijntje-wekker bij ons. Beetje jammer dat wij allebei pas na half 3 sliepen vanwege het lekkere knalvuurwerk hier :')

We hebben net een lange wandeling gemaakt, koud maar lekker!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 1 januari 2018 @ 13:19:29 #187
409579 LuDann
All the way
pi_176213068
Gelukkig nieuw jaar!

Wat een heerlijke foto SQ, fijn dat ze het zo mooi vond!

Wij hebben een mindere avond en nacht gehad. Onze buren hadden een live zanger in de huiskamer die tot diep in de nacht liedjes van André Hazes en 'kind van de duivel' ter gehore bracht. Werkt dit audiobestand zo? Dit was dus bij ons in de huiskamer. -O-

https://www.dropbox.com/s(...)%2023-23-47.aac?dl=0

Omdat dit een steeds terugkerend probleem is zaten we ons echt op te vreten natuurlijk en daarnaast konden we de tv niet eens verstaan. Vervolgens tot diep in de nacht nog dronken lui die bij ons aanbelden omdat ze het verkeerde huisnummer hadden.

We dachten eerst dat Wolk sliep, maar toen we toch even gingen kijken bleek dat ze gewoon verstijfd van angst in bed lag. -O- Niet geroepen niks. Boh, schuldgevoel joh.
pi_176213383
Ik kon het niet openen maar :{ daar ben je mooi klaar mee, LuDann. Je buren zijn niet aanspreekbaar dus?
  maandag 1 januari 2018 @ 13:43:55 #189
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176213645
ommegot dat is echt niet normaal! Ludan

(ik herken het wel van dat oplopen, wij hebben klussende buren naast ons die al een jaar bezig zijn ondertussen en het hele huis ligt in puin. Ze hebben amper materiaal en dat wat ze wel gebruiken dat gebruiken ze verkeerd waardoor er extra herrie is. Bij het eerste boor geluid schiet ik alweer in de stress.)

Gelukkig nieuw jaar allemaal!
  maandag 1 januari 2018 @ 14:32:17 #190
409579 LuDann
All the way
pi_176214711
Hier, doet het wel op youtube denk ik:

En aanspreekbaar, nee bepaald niet nee. Dit is echt een langslepende kwestie waar al veel gedoe over geweest is. Ze vinden dit volkomen normaal en wij zijn zeikerds. Inmiddels kijken we elkaar niet eens meer aan op straat.

Budda: zo'n langslepende verbouwing is ook niet tof nee, zeker als ze geen rekening houden met een beetje normale klustijden bijvoorbeeld.
  maandag 1 januari 2018 @ 14:46:54 #191
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176215012
Voor allemaal de beste wensen O+

Hier een kleine slaapkop-ten-top!
Geslapen van 20:15 tot circa 08:30. Door al het vuurwerkgeweld heen.. :o

Ik kan je bestand niet openen Lu, maar je boosheid is af te lezen aan je post. Wát een mentaliteit.. :r

Wij zijn inmiddels thuis en zitten nu lekker met onze pootjes hoog, in de verte klinkt nog wat gedreun en mijn Rijstelief doet een :Z

En nog over oppassen, onze beide moeders doen dit beiden een dag in de week. Mijn moeder komt hier dan 'logeren' tot grote vreugde van E. Tussendoor is ze als het nodig is bij mijn buurmeisje of buurvrouw. Dát gaat prima.. :) verder zit ze tussendoor op de peuterspeelzaal en heeft haar papa voor de komende jaren ouderschapsverlof opgenomen voor 4 uurtjes, dus wij helemaal blij en zij ook :)

Logeren wordt hier graag gedaan. Soms is ze wel 2 nachtjes weg. Naar huis wil ze vaak dan ook niet, want ze vindt het onwijs leuk bij opa en oma O+ beide kanten overigens..

[ Bericht 18% gewijzigd door Rijstebuiltje op 01-01-2018 19:26:05 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176220096
Wij vroegen net aan J wie hem naar bed mocht brengen. "Niemand". Nou prima, ga je dan zelf? En daar ging hij _O- trap op, badkamer in, tandenborstel en tandpasta pakken, bedenken hoe hij de tube open moest maken. Ik moest zo lachen achter de deur, hij deed het zo serieus. Helaas bij het ingespannen proberen om tandpasta op de tandenborstel te krijgen plaste hij in zijn broek. Ach ja, je kunt niet alles hebben.
pi_176221206
LuDann daar ben je mooi klaar mee dan, zulke buren, pfff... :{

Hupje, dat klinkt echt geweldig :D zelfredzame J. _O_

Oké, nog 1x over onze zieke peuter...
Vanmiddag al bijna de vlag uitgehangen, want d'r temperatuur was 36,7 (ruim 6/7u na de laatste pcm), helemaal prima dus ^O^ maar 2u later zitten we bij m'n schoonouders en we zien 'r gewoon steeds stiller, vermoeider en bleker worden. Nog een keer gemeten; 40,1 -O-
Ik weet dat het snel kan gaan bij kinderen, maar 3,5 graad op 2 uur tijd is wel erg veel toch?

Oh, en mogelijk moet ik terugkomen op mijn opmerking over dat irritante expres negeren... man en ik hebben er net nog eens goed op gelet en we hebben het idee dat d'r oren een beetje dicht zitten ofzo :X waarschijnlijk hoort het arme kind ons dus gewoon echt niet :@ :+
pi_176221280
Bedankt voor de herkenning wb dat drakengedrag, dat had ik echt even nodig. Ik vind het erg lastig, haar uit de situatie halen maakt of geen indruk of ze moet gelijk hysterisch huilen. Daarbij kan man zijn geduld niet zo goed bewaren, dus hij stampt vaak als een woesteling met haar onder de arm weg en zet haar dan met veel bombarie op de gang. Lijkt me ook niet de meest effectieve methode, maar hij vindt het lastig om geduldig om te gaan met de manier waarop ze haar grenzen aan het verkennen is. Hopelijk een korte fase. O-)

Verder poepte ze vandaag nadat ze nog zonder luier rondliep na het plassen op de wc ineens op de vloer. Ze schrok eerst wel en moest een beetje huilen, maar daarna vond ze het toch ook wel hilarisch. }:| :') Gelukkig ligt het monster nu lekker te slapen. O+
  maandag 1 januari 2018 @ 22:52:06 #195
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_176227211
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 07:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Jouw Melba is toch 3j2m?

Sjaak is ook druk, maar dat is hij altijd al geweest. Kan niet goed lopen, maar rent of springt altijd. Stil zitten? 1 minuut, hooguit. Uit het niets slaan doet hij sinds een week of 2 ook ineens, zo’n uithaal van achter. Dus herkenning is er wel! Nu nog een kant-en-klare oplossing!

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik ben om 22.00u naar bed gegaan met oordoppen en hoor net dat Sjaak door het vuurwerk heen heeft geslapen. We zitten in een appartement in de middle of nowhere met uitzicht op een Centerparcs waar wel wat geknald werd, maar wat we nauwelijks hoorden ^O^

Al die virussen... Sjaak heeft de zeehondenhoest en liters snot. Top, die winter. Dat het maar snel zomer mag zijn.
Ik loop een jaar achter :')

3 jr 2 mnd idd :@
Kwak
  maandag 1 januari 2018 @ 23:05:37 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_176227711
J heeft als Melba stout is ook minder geduld dan ik. Ik probeer hem nu te laten zien door voor te doen dat Melba echt beter rageert op een minder boze reactie... vooral benoemen wat ik dan wel wil wat hij doet, handen tegenhouden bij slaan, en bovenal heel heel heel eeg rustig blijven.

J laat gewoon heel snel zijn eigen irritatie zien - wat hij bij volwassenen niet heeft en ik dus wel :') had ook niet verwacht dat ik ooit rustiger zou kunnen blijven bij iets dan J :7

De boeken en columns van janet lansbury er de laatste tijd maar weer regelmatig bijgepakt...
Kwak
pi_176231901
Ludann, verhuizen een optie?

Kwak, mooi om te lezen dat je nu Melba ouder is jij sterker wordt in je rol als ouder, tov J.
Mijn vriend is ook ongeduldiger, en waar ik wat meer moeite mee heb: soms ook behoorlijk directief/commanderend. En I reageert daar op als een stier op een rode lap waardoor het regelmatig behoorlijk escaleert tussen die twee, met een schreeuwende/gillende I en een chagrijnige vriend. I trekt denk ik mede daardoor nog steeds heel erg naar mij. Dat vind ik wel zonde. Ik probeer het ook wel aan mijn vriend uit te leggen, maar het is lastig om te veranderen. Hij zegt dat z'n eigen opvoeding hem parten speelt hierin, en dat geloof ik ook, maar zulke patronen veranderen moet toch wel mogelijk zijn.

Bedankt voor je verwijzing naar janet. Ik zie dat ze ook podcasts heeft. Mijn vriend luistert daar veel naar, dus misschien is dat wel een idee. ^O^ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:47:29 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_176233260
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:32 schreef LuDann het volgende:
Hier, doet het wel op youtube denk ik:

En aanspreekbaar, nee bepaald niet nee. Dit is echt een langslepende kwestie waar al veel gedoe over geweest is. Ze vinden dit volkomen normaal en wij zijn zeikerds. Inmiddels kijken we elkaar niet eens meer aan op straat.

Budda: zo'n langslepende verbouwing is ook niet tof nee, zeker als ze geen rekening houden met een beetje normale klustijden bijvoorbeeld.
Godsamme wat een wansmaak ook. Lijkt me echt superkut als dat naast je woont. En dat doen ze vaker? ;(

Kwak, wat een fijn bericht van jou! Erg goed om te lezen!
Ik heb het idee dat het ook wel een beetje een mannen / vrouwending is hoor. Mijn man is ook veel sneller "streng en boos" in zijn toon.
Maar wat Franny zegt ook, hij is redelijk "zakelijk" opgevoed (moest ook wel, met 5 kinderen word je gewoon een scheidsrechter denk ik :'))
disclaimer
pi_176233425
Oh my LuDann :X

En check strenger overkomende/directere/geef het een naam benadering van vriend tov mij.
Het jammere is bij ons vooral dat ik consequent ben en blijf en hij na 'uitval' algauw meegaat in het jahmaar van den peuter en het resultaat is vaak dat na een dag alleen met mij hij thuiskomt en F meteen grenzen zoeken gaat. Juist bij mij en ik dan de dag niet leuk afgesloten krijg tot groot verdriet en frustratie van mezelf.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 17:15:53 #200
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_176240383
Vervelend is dat Ludann...

J is ook vrij directief opgevoed, zijn vader was erg streng (en is nu veeeeel zachter!) en ze waren met vier kinderen...

Zit in de auto met slapend kind. O+ zo toch maar eruit, het koelt af... Was naar Blijdorp vanmiddag, waar ik Klaprooss tegenkwam. Ik ben echt vlieft op je jongste Klap, oh my, met dat jasje en dat mutsje.... (oh wacht, J is al kleuter he, dus ik lul tegen een muur) :')
Kwak
  woensdag 3 januari 2018 @ 10:32:47 #201
409579 LuDann
All the way
pi_176253465
Ik had helemaal niet meer gereageerd op het plas-gedoe. :@ Maar ze wil niet met een krukje op de wc, ze wil dat ik haar help. Maar goed, uiteindelijk zal het vanzelf minder worden neem ik aan. :P Heb inmiddels optrekluiers gehaald, dat is wel wat makkelijker.

Hier ook een strengere man, ik vind soms een beetje te streng aangezien Wolk vrij gevoelig is. Gisteravond maakt ze bijvoorbeeld een schoppende beweging richting de kat (het was laat, ze was moe en baldadig) en toen heeft man haar nogal streng toegesproken. Daarmee bedoel ik op gelijke hoogte gaan zitten en op een boze toon zeggen dat dat absoluut niet de bedoeling is. Daar is ze dan zo van onder de indruk dat ze in huilen uitbarst. Ik vind dat die toon wel iets milder kan dan. Ze heeft doorgaans aan wat minder sturing wel genoeg, dit is met een kanon op een mug schieten in mijn ogen.

Over die buren: ja dat doen ze dus vaker. Voorheen zo'n 6 keer per jaar, tegenwoordig zo'n 3 keer. De volgende keer dat we de politie erbij halen wordt hun geluidsinstallatie in beslag genomen, maar met oud & nieuw kun je eigenlijk niet bellen voor dit soort dingen vonden we. We wonen hier voor de rest prima dus hierom verhuizen willen we niet.
pi_176265999
Zeg me dat mijn peuter vandaag niet de enige was die net zo onstuimig was als het weer.
Gedeelde smart, ik kan het even gebruiken :')
pi_176266324
Het stormt hier al maanden Hupje ;) :*
pi_176266397
Ik heb vanmiddag mijn peuter van de vloer van het tentje waar we iets gingen drinken geraapt. Helpt dat?
pi_176266639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:32 schreef Hupje het volgende:
Zeg me dat mijn peuter vandaag niet de enige was die net zo onstuimig was als het weer.
Gedeelde smart, ik kan het even gebruiken :')
Sjaak heeft griep én had zo’n onstuimige dag :X we hebben 9 afleveringen van Dora gekeken. Ik werd gek!
pi_176266852
De storm is hier vandaag juist een beetje gaan liggen gelukkig. Nul krijspartijen, nul meltdowns, nul creperende zwanen, maar juist heel veel gezelligheid. Eindelijk weer. O+
pi_176266914
Zo, mag het nog: gelukkig nieuwjaar!

Noorwegen is zo fijn! En nu we zo heerlijk weg zijn met zijn 3en merken we pas hoe druk en heftig 2017 eigenlijk was. We genieten van alle quality time.

En B, die geniet zo ontzettend. Is zo vrolijk en is niet binnen te krijgen. Die gekke blondie rolt het liefst de hele dag in de sneeuw. En dat bij -10 :)
En deze vrolijke, ongecompliceerde peuter heb ik zo gemist. Want de stormen en grenzen verkennen, herken ik absoluut. Hopelijk houdt het aan na onze vakantie....

En nu verdwijn ik weer in mijn vakantiebubbel.
pi_176266973
Hier heeft L eerst een half uuur gezeurd of grote vriend K mocht komen spelen (overbuurjongetje van half jaar jonger). Hij had al helemaal klaargezet met welke autos hij dan mocht.
Toen kwam K. en toen heeft L gauw alle auto s op een hoop gegooid en is er op gaan zitten, bang dat K er ook maar 1 aanraakte. K heeft overigens heerlijk met de trein gespeeld..
pi_176266994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:09 schreef exode het volgende:
Zo, mag het nog: gelukkig nieuwjaar!

Noorwegen is zo fijn! En nu we zo heerlijk weg zijn met zijn 3en merken we pas hoe druk en heftig 2017 eigenlijk was. We genieten van alle quality time.

En B, die geniet zo ontzettend. Is zo vrolijk en is niet binnen te krijgen. Die gekke blondie rolt het liefst de hele dag in de sneeuw. En dat bij -10 :)
En deze vrolijke, ongecompliceerde peuter heb ik zo gemist. Want de stormen en grenzen verkennen, herken ik absoluut. Hopelijk houdt het aan na onze vakantie....

En nu verdwijn ik weer in mijn vakantiebubbel.
💛💛💛
Geniet van elkaar!!
pi_176271336
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak heeft griep én had zo’n onstuimige dag :X we hebben 9 afleveringen van Dora gekeken. Ik werd gek!
O dat ken ik. Ik heb laatst alle seizoenen Buurman en Buurman moeten kijken met een ziek manneke. A je to :X

Ludann! Niet normaal. Ik zou dat echt heel slecht trekken.

Noorwegen. Wauw dat klinkt heerlijk.

Hier de feestdagen prima doorgekomen. Druk wel, volgend jaar misschien toch minder afspraken maken. Maar ja dat roepen we ook al drie jaar... de kinderen deden het weer prima. A is net een Duracell konijn. Die gaat maar door. Wel heel verkouden nu.

Wel te horen gekregen dat onze gastouder stopt. Dat vind ik echt k**. De kinderen vinden het daar zo fijn. Nu op zoek naar wat anders voor na de zomer. Balen.

De burgerlijkheid heeft hier volledig toegeslagen: we hebben een caravan gekocht. Nu al zin in om in de zomer te gaan kamperen. In de meivakantie denk ik al.
Zoon van bijna 9 wil graag naar Zeeland. Want, zo zegt hij, dan wil hij kuilen graven waar hij in kan zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 4 januari 2018 @ 08:48:14 #211
409579 LuDann
All the way
pi_176274411
Die van mij roept ook Ajeto! als er iets gelukt is. :') Ik had dus eerst geen idee waar het van was, ik had buurman & buurman dus nog niet gezien toen. _O-

Leuk Estrys, een caravan. Zou ik ook wel willen, fijne herinneringen aan. Wij hebben voorlopig een tent.

Wat heerlijk dat jullie zo genieten Exode!
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:14:21 #212
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176274619
Gisteren waren N en L ook niet om te genieten 😬. Hopelijk vandaag beter. We gaan straks zwemmen, want dat vinden ze super leuk. Lekker van de hoge glijbaan af.
Ze slapen sinds afgelopen zaterdag in hun peuterbedjes. Het gaat verrassend goed. Alleen middagslaapjes echt niet meer, maar de deden ze al amper. We hadden de klink omhoog gezet, maar L heeft al door hoe dat werkt 🙈.

Klinkt heerlijk Exode. Geniet er nog maar van.

Estrys een caravan. Veel vakantieplezier alvast.

Hopelijk voelt Sjaak zich snel beter. Anders kun je straks alle afleveringen dromen!
pi_176274644
Ooh een caravan! Heerlijk. Dat wil ik ook 😍
Of eigenlijk liever een volkswagen campertje maar daar krijg je geen 4 mensen in gepropt.

Buurman en buurman (of batman en batman zoals O t noemt) vind ik juist leuk! Haha. Beterschap Cactus!
pi_176275686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh een caravan! Heerlijk. Dat wil ik ook 😍
Of eigenlijk liever een volkswagen campertje maar daar krijg je geen 4 mensen in gepropt.

Buurman en buurman (of batman en batman zoals O t noemt) vind ik juist leuk! Haha. Beterschap Cactus!
Dat kan wel maar is wel krap. Onze heeft een tweepersoonsbed onder het klapdak en van de bank beneden maak je ook een tweepersoonsbed. Wij slapen zelf altijd beneden trouwens (vindt man fijner).
Maar misschien net iets te knus met twee kinderen....
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:20:54 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_176275751
Mijn peuter heeft dagelijks hysterische meltdowns, dus als je reflectie zoekt kun je altijd bij mij terecht 8-)

Vakantie O+ We gaan dit jaar nog voor de luxe vakantievilla met privezwembad in zuid-europa, bij de gratie dat we nog 1 keer in september kunnen.
Ik ga dat echt fokking hard missen man. Ik haat haat haat vakantieoorden in juli/augustus :'(
Ondanks dat ik nu zelf ook zo'n mens met kinderen ben trek ik grote massas mensen met kinderen nog steeds totaal niet :')
disclaimer
pi_176275753
Exode, fijne vakantie nog!

Estrys, een caravan, wat heerlijk! Kunnen jullie er met 5 in slapen of ligt je oudste in een tentje?
Een caravan hadden wij vroeger thuis ook, helaas wil mijn man niet. En we gaan er ook te weinig voor weg eigenlijk. Want alleen de zomer is jammer en wij gaan nooit in het voor- of najaar omdat we in de winter ook al skiën.

Shop, goed hoor van je dames!

Ajeto Cactus!
pi_176275777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn peuter heeft dagelijks hysterische meltdowns, dus als je reflectie zoekt kun je altijd bij mij terecht 8-)

Vakantie O+ We gaan dit jaar nog voor de luxe vakantievilla met privezwembad in zuid-europa, bij de gratie dat we nog 1 keer in september kunnen.
Ik ga dat echt fokking hard missen man. Ik haat haat haat vakantieoorden in juli/augustus :'(
Ondanks dat ik nu zelf ook zo'n mens met kinderen ben trek ik grote massas mensen met kinderen nog steeds totaal niet :')
Is zo'n vakantievilla in het hoogseizoen niet te betalen? Want er zijn ook in het hoogseizoen natuurlijk wel alternatieven voor vakantieoorde met grote massa ;).
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:25:00 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_176275816
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Is zo'n vakantievilla in het hoogseizoen niet te betalen? Want er zijn ook in het hoogseizoen natuurlijk wel alternatieven voor vakantieoorde met grote massa ;).
Nee joh, dan betaal je dik het dubbele.
Plus dat Noud na deze zomer ook 2 jaar is ( :'( ) en vier vliegtickets in augustus is wel een beetje gortig :')

Ik ga mijn man gewoon rustig prikkelen voor kampeervakanties. Als kind altijd gedaan en van genoten.
disclaimer
pi_176275959
Ik wacht tot mijn kind zijn 6 lagen aan heeft om de sneeuw in te gaan....

Kampeerboks, al hebben wij een vouwwagen. Topaankoop!

Wij reizen al 12 jaar in het hoogseizoen, ik vind het geen probleem eigenlijk. Goed zoeken is the key. En die vouwwagen geeft ons in de zomervakantie veel vrijheid.
pi_176276249
Dank u allen. Je wéét het wel, maar toch is het soms fijn om te horen dat je niet de enige bent.

Vakanties... Vanwege mijn werk ben ik niet anders gewend dan het hoogseizoen. Maar wij zoeken dus ook de minder toeristische plekken op om die reden. Nu heb ik waarschijnlijk lang vrij rondom de meivakantie en dacht ik dus dat we dan wel weg konden gaan. Valt dan waarschijnlijk precies de verbouwing :'(
pi_176276386
Vandaag de eerste morgen in mn nieuwe leven als voltijdmoeder, en ik word nu al gek. Ook geloof ik omdat we niet de deur uit kunnen omdat we wachten op een installateur voor internet.... Pfff, en ik word natuurlijk alleen maar zwangere...
pi_176276433
Alleen op vakantie kunnen tijdens de schoolvakanties is wat mij betreft het grote nadeel van werken in het onderwijs. Plekken opzoeken die niet zo toeristisch zijn lukt me wel, maar die prijzen... ;( .
pi_176276760
Fijne vakantie Exode! Hoe vindt B het in de sneeuw?

Ik kijk er ook niet naar uit naar vakanties in het hoogseizoen :'( Die drukte en die prijzen.... daarbij vind ik het zeker in in zuid europa ook veels te warm in de zomer. Ik denk dan ook dat we meer richting Scandinavie zullen trekken en daar schijn je nog wel rustig te kunnen kamperen...
Wij gaan over 3 weken voor onze wellicht laatste 'goede' vakantie buiten het seizoen. 4 weken kamperen in Nieuw Zeeland, heb er zo'n zin in O+ Om te acclimatiseren hebben we 2 nachten geboekt in een b&b en daarna gaan we on tour :s)
pi_176276810
Oh dat klinkt weer famtastisch Fazz!

Haha exode - kost tijd he, dat aankleden :D

Ik ben ook over vakanties na aan het denken. Ik zou wel eens naar Framkrijk willen. Nooit geweest namelijk, als enie Nederlander haha. Maar die massa’s Nederlanders daar en Nederlandse campings, dat staat me zo vreselijk tegen.
pi_176277011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:

je kan nog een keertje, ze is pas met 5 jaar leerplichtig ;) *O*
Kwak
pi_176277012
Wow Fazz! Wat stoer dat je dat aandurft met ook nog een baby erbij! Ben wel jaloers, mijn man vindt kamperen al niks, en met drie kleine kinderen ziet hij zoveel beren op de weg dat hij max 2 uur wil vliegen. Waarschijnlijk dit jaar dus gewoon een zonnige luiervakantie in de nazomer.

Roomsnoes, ik ben als kind altijd naar Frankrijk (en later Spanje) geweest en hoewel er veel Nederlanders op de campings staan, staan er ook nog heel veel buitenlanders. Was bij ons altijd goed gemixt en de buren waren vrijwel nooit Nederlands (maar gemiddeld twee tenten verderop wel). Maar dat waren wel mega campings (met kant en klaar bungalow-tenten, meerdere zwembaden en animatie).
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:22:42 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_176277034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je kan nog een keertje, ze is pas met 5 jaar leerplichtig ;) *O*
Ja ik weet, maar ik ben niet zo'n hooligan, laat haar liever dan gewoon met de rest mee opstarten. Ze gaat dan per slot van rekening al een jaar ( :'( ) naar school.

Oh wow fazz, wat een vette reis! Spannend joh!

Room, er zijn vast wel nederlanderluwe plekjes te vinden toch? Het is zo'n groot land...
disclaimer
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:22:54 #228
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176277039
Noorwegen O+
Nieuw Zeeland O+
Vakantievilla's O+
Duitse kuilen _O-

Onze planning is ook om in september nog een vliegvakantie te doen :Y
Als er nog geld over is na verhuizen/verbouwen :P

SPOILER: Broertjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176277077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh dat klinkt weer famtastisch Fazz!

Haha exode - kost tijd he, dat aankleden :D

Ik ben ook over vakanties na aan het denken. Ik zou wel eens naar Framkrijk willen. Nooit geweest namelijk, als enie Nederlander haha. Maar die massa’s Nederlanders daar en Nederlandse campings, dat staat me zo vreselijk tegen.
er zijn ook heus kleinere campings met veel Fransen. Die vind ik alleen doorgaans nog asocialer dan de Nederlanders (in Zuid Frankrijk althans wel, op de familiecamping waar mijn ouders al jaren staan).

Wij gaan meestal voor een huisje, en dan idd niet in enorme toeristische gebieden. Denemarken was heerlijk, ardennen ook, Engeland ook zelfs met het slechte weer.

Volgend jaar hoop ik op Zweden, maar als we voor budgetvriendelijk gaan wordt het denk ik Duitsland...
Kwak
pi_176277111
In Frankrijk zijn genoeg campings te vinden zonder heel veel Nederlanders en waar je niet hutje mutje staat hoor. Alleen heb je dan ook geen animatieteam en zwembad en dergelijke.

(Naar zulke campings gingen wij dus vroeger altijd. :+.)
pi_176277124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja ik weet, maar ik ben niet zo'n hooligan, laat haar liever dan gewoon met de rest mee opstarten. Ze gaat dan per slot van rekening al een jaar ( :'( ) naar school.

Oh wow fazz, wat een vette reis! Spannend joh!

Room, er zijn vast wel nederlanderluwe plekjes te vinden toch? Het is zo'n groot land...
maar school begint al in augustus :P ze kan dan in september lekker er even tussenuit. mijn ouders hebben dat volgens mij met ons ook wel gedaan, vakantie in het voorjaar buiten de reguliere vakantie (toen mijn moeder nog huisvrouw was en zelf niet in t onderwijs zat).

bij ons zat mijn werk altijd al in de weg van buiten het seizoen iets doen, dat scheelt :')

(en ook de centerparkskorting van prenatal. en mijn midweek voucher van pathe. allemaal niet in de vakantie geldig. hoeren.)
Kwak
pi_176277206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:26 schreef kwakz0r het volgende:
(en ook de centerparkskorting van prenatal. en mijn midweek voucher van pathe. allemaal niet in de vakantie geldig. hoeren.)
Ja, zo jammer is dat he. J's school heeft tegenwoordig 2 weken meivakantie, en die tweede week is niet zo standaard, dus dan kunnen we nog weleens iets.
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:32:28 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_176277224
Nja, als ik zo eens naar de gemiddelde hoeveelheid basisschoolkinderen kijk op een doordeweekse schooldag in de Efteling lappen veel ouders tegenwoordig de schoolregels aan de laars ja.
Maar ja, zo steek ik nou eenmaal niet in elkaar :') Wellicht dat me dat een hoop frustratie zou kunnen besparen, maar het voelt gewoon niet juist.
disclaimer
pi_176277267
Wij laten F komend jaar ook met de rest opstarten en gaan dit jaar ook al hoogseizoen doen.
pi_176277360
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
In Frankrijk zijn genoeg campings te vinden zonder heel veel Nederlanders en waar je niet hutje mutje staat hoor. Alleen heb je dan ook geen animatieteam en zwembad en dergelijke.

(Naar zulke campings gingen wij dus vroeger altijd. :+.)
Ha! Geen animatieteam is dan ook een vereiste haha. Zwembad is weer wel een pré.

Ik vind het juist zo leuk om op te gaan in de lokale gemeenschap. Frans praten, baguetjes egen, in kleine winkeltjes struinen...
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:59:21 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_176277731
Zijn ze nou aan het vechten of aan het spelen rady? :D
(Of beide :'))

Ik gooi mijn donderstraal er nog even in O+

disclaimer
pi_176277833
Ik vind juist kleine Franse campings met Nederlanders leuk. Dan zijn er genoeg vriendjes voor B. Geen animatie team etc. Afgelopen zomer op een camping in de Lot met 8 kampeerplekken.

Onze jarenlange ervaring leert dat je middenin het hoogseizoen gewoon betaalbaar verre reizen kan maken. (Betaalbaar voor een verre reis he) maar wij zijn niet het soort ouders dat verre reizen wil maken met peuter. Dan zien we 100 beren op de weg.

En de meivakantie is inderdaad een stuk goedkoper dan de zomervakantie.
pi_176277929
Whaha sq, die foto is echt een peuter in een notendop. Roze truitje, engelenlach en geknakte bloemen :D
pi_176278504
Ah, mijn favoriete onderwerp O+

quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:10 schreef Fazzoletti het volgende:
Fijne vakantie Exode! Hoe vindt B het in de sneeuw?

Ik kijk er ook niet naar uit naar vakanties in het hoogseizoen :'( Die drukte en die prijzen.... daarbij vind ik het zeker in in zuid europa ook veels te warm in de zomer. Ik denk dan ook dat we meer richting Scandinavie zullen trekken en daar schijn je nog wel rustig te kunnen kamperen...
Wij gaan over 3 weken voor onze wellicht laatste 'goede' vakantie buiten het seizoen. 4 weken kamperen in Nieuw Zeeland, heb er zo'n zin in O+ Om te acclimatiseren hebben we 2 nachten geboekt in een b&b en daarna gaan we on tour :s)
Fazz, wat ongelooflijk gaaf! Jullie zijn met F ook al eens geweest he? Echt fantastisch zeg, ik ben heeeel jaloers! Veel plezier alvast! Jouw overwegingen zijn overigens precies de mijne.

Ook erg jaloers op Maltesers Volkswagenbus trouwens! O+ Wij dubben daar al tijden over, om een bus te kopen en dan ombouwen tot kampeerbus. Maar het is ook wel héél veel geld en we twijfelen of we er wel voldoende gebruik van gaan maken. Je moet dan toch wel elk jaar met dat ding weg om de kosten er een beetje uit te halen en aangezien we ook wel andere vakanties hebben dan alleen kamperen... Kortom, we zijn er nog niet uit. We neigen op dit moment toch naar een nieuwe tent kopen en dan een bus huren als we bijv eens richting de poolcirkel willen of zo. Aan de andere kant gaan we wél graag kamperen en met zo'n bus ga je sneller een weekend weg dan als je al je kampeerzooi in de auto moet gooien. Dilemma's hoor :+ Het zou ideaal zijn als mijn (schoon)ouders gewoon zo'n ding kopen en wij m kunnen lenen, dan gaan wij nu voor de tent en hebben we best of both worlds :P

Wb schoolgaand kind en vakantie: wij wilden kleuter ook graag laten opstarten met de rest van de klas en niet zomaar drie weken weghalen van school, ook al mocht het nog tot hij vijf was. Dus in de zomer zijn we in de schoolvakantie geweest, maar in voor- en naseizoen hebben we er wel van geprofiteerd door net buiten de vakanties te gaan of met een beetje overlap (van de dinsdag voor de vakantie tot de dinsdag in de vakantie of zo). Scheelt echt enorm in de prijzen van vliegtickets en toch weinig school missen, aanrader! Ik had trouwens wel de indruk dat vrijwel alle kleuters bij ons op school gewoon keurig het schoolprogramma volgden.

Scandinavië: daar waren we in dus deze zomervakantie en dat vonden wij niet druk (of nou ja, niet vergelijkbaar met Zuid-Europa in elk geval, maar het was natuurlijk wel hoogseizoen met 3/4 camping bezet). We gingen op de bonnefooi kamperen, en overal was plek. Zweden vond ik trouwens verrassend goedkoop Kwak! Campings dan, over de prijzen van huisjes weet ik niks.

Mauw met de bloemen, classic :D _O-
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:43:02 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176278541
Wat wordt ze groot, SQ O+.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')