abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175887841
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:59 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik zie niet zo goed wat hier nog te redden valt
wow, op basis van drie posts van deze TS, waarin ze eigenlijk niets anders beschrijft dan dat haar man verliefd geworden is op een collega, maar juist gekozen heeft te proberen die collega te vergeten, en dit in een dagboek opgeschreven heeft.

En nu ga jij gelijk roeptoeteren dat jij beter kan beslissen dan TS, wat die met haar leven te doen heeft?

Imho heeft dat niks te maken ermee van kiezen van partij of aanwijzen van en 'schuldige';
Maar zulke posts zijn eerder een typisch iets dat je vaak op Fok! ziet van anonieme reageerders die als iemand over bepaalde elatieproblemen schijft als eerste reageren met 'dumpen' of 'uitmaken die relatie' (los ervan of de schrijver man of vrouw is, aan beide worden zulke erg voorbarige 'adviezen' geschreven)

Ik beweer niet dat uitmaken niet ook een optie _kan_ zijn en dat TS dat zou moeten uitsluiten...
imho is het echter véél te voorbarig dat nu al te gaan roepen, bovenal vraagt TS zelf juist om adviezen om die relatie te pogen te redden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175887848
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:59 schreef Elpis het volgende:

[..]

En die info geeft niet eens aan dat hij de enige kostwinner is. Misschien heeft ze nog wel bevallingsverlof.

Zou wel fijn als ts nog even zou reageren.
Ze was gister om deze tijd online, maar het is een kloon dus misschien reageert ze helemaal niet meer. :P

Hoe dan ook, als zij straks ook zou werken, is het weer helemaal anders, dus dan is het sowieso lullen in de ruimte.
-nee-
pi_175887875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:01 schreef Blaasbaas het volgende:

[..]

Bij het claimen van vreemdgaan verloor je al je eigen argument.

Uit het verhaal van TS komt naar voren dat het nogal eenzijdige communicatie is tussen hun twee. Beetje snauwen en op het matje roepen, het is niet dat die vriend dan thuis komt met het idee van ah lekker dagje gewerkt, lekker naar huis.

Kennelijk voelt ie zich niet veilig thuis. En gelijk de baby pakken en wegrennen gaat ook goed helpen met de onderhandelingen zometeen. Die gast gaat op deze manier of zwaar gebukt of zegt sodemieter maar op, beide niet wat je wilt lijkt mij.

Maar goed, niemand van ons weet hoe hun relatie is verlopen verder en of het kindje was gepland etc, dit is gewoon puur informatie trekken uit TS d'r verhaal.
Mijn verhaal vervolgde - na de stelling of de man van ts niet vreemdgegaan was - met:

Dat weten we niet.. maar onacceptabel is dat die man met bepaalde gevoelens voor een andere vrouw haar gezelschap met bepaalde intenties opzoekt neem ik aan.. diner met kaarslicht bij hem thuis..? Niet echt vreemdgaan? Valt volgens mij buiten het boekje van monogamie hoor, en anders wel erg grijs gebied.. niet onschuldig meer naar mijn idee.
pi_175887895
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:05 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Mijn verhaal vervolgde - na de stelling of de man van ts niet vreemdgegaan was - met:

Dat weten we niet.. maar onacceptabel is dat die man met bepaalde gevoelens voor een andere vrouw haar gezelschap met bepaalde intenties opzoekt neem ik aan.. diner met kaarslicht bij hem thuis..? Niet echt vreemdgaan? Valt volgens mij buiten het boekje van monogamie hoor, en anders wel erg grijs gebied.. niet onschuldig meer naar mijn idee.
Ja, ik zou het ook niet kunnen accepteren als mijn vrouw dat deed. Maar wat zou je er mee kunnen doen?
-nee-
pi_175887929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wow, op basis van drie posts van deze TS, waarin ze eigenlijk niets anders beschrijft dan dat haar man verliefd geworden is op een collega, maar juist gekozen heeft te proberen die collega te vergeten, en dit in een dagboek opgeschreven heeft.

En nu ga jij gelijk roeptoeteren dat jij beter kan beslissen dan TS, wat die met haar leven te doen heeft?

Imho heeft dat niks te maken ermee van kiezen van partij of aanwijzen van en 'schuldige';
Maar zulke posts zijn eerder een typisch iets dat je vaak op Fok! ziet van anonieme reageerders die als iemand over bepaalde elatieproblemen schijft als eerste reageren met 'dumpen' of 'uitmaken die relatie' (los ervan of de schrijver man of vrouw is, aan beide worden zulke erg voorbarige 'adviezen' geschreven)

Ik beweer niet dat uitmaken niet ook een optie _kan_ zijn en dat TS dat zou moeten uitsluiten...
imho is het echter véél te voorbarig dat nu al te gaan roepen, bovenal vraagt TS zelf juist om adviezen om die relatie te pogen te redden
Ik lees eerder in het probleem dat de man van TS actie onderneemt bij zijn gevoelens voor die vrouw (diner bij kaarslicht bij hem thuis en afspraakjes buiten werk om) en liegt (!) daarover...
pi_175887958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:03 schreef RM-rf het volgende:
Niet eens, het ging om haar vertrouwen in hem terug te winnen hè. Zegt misschien ook wel iets of eh genoeg, maar goed. Wat je zegt, lekker gissen en voorbarig allemaal..
pi_175887966
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ja, ik zou het ook niet kunnen accepteren als mijn vrouw dat deed. Maar wat zou je er mee kunnen doen?
Er moet een goed gesprek van beide kanten komen denk ik, hij moet kunnen vertellen waarom hij dergelijke acties onderneemt en beseffen dat wat je aandacht geeft groeit... waar liggen de prioriteiten.. en zij moet hem die ruimte kunnen bieden. Denk dat het daarmee moet beginnen.
pi_175888163
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:05 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Of het diner met die griet was weten we niet. Maar intentioneel een vrouw opzoeken geleid door je gevoelens terwijl je in een monogame relatie zit, ja mee eens dat is scheef.

Maar kijk ook even verder, baby pakken en gelijk wegrennen is ook een dikke red flag.
Hij schrijft op dat ie ermee worstelt niet precies weet hoe die het moet aanpakken.
Maar het eerste wat zij doet is wegrennen met de baby, wat als er straks het verkeerde pindakaaspotje bij de boodschappen zit.. hup weg met de baby want echt praten doen ze kennelijk niet.

Zijn gevoelens voor die griet is niet het enige "onacceptabele" wat hier gebeurd.
pi_175888361
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:18 schreef nietzman het volgende:

[..]

En wat nou als dat document er voor zorgt dat de partner z'n shit van zich af kan schrijven? Z'n zaken op een rijtje krijgt? Het een plekje kan geven en zelf in alle nuchterheid kan beslissen voor vrouw en kind te gaan?

En vervolgens komt je vrouw aanstampen, je vertrouwen schenden en het spelbord van tafel flikkeren. Wie weet wat ze nu forceert.
Dat hij het heeft opgeschreven is denk ik nog wel te begrijpen, want sommige mensen verwerken dingen inderdaad op die manier. Het is daar echter niet bij gebleven. Hij heeft er ook echt mee afgesproken en doet er nog stiekem over ook (wie heeft er nou romantische kaarsjes op tafel staan als er een mannelijke collega komt eten?). Dat is toch wel net wat kwalijker dan een dagboek lezen.

Betekent niet dat zij onschuldig is, want ook zij heeft zijn vertrouwen misbruikt. Zoals ik al vaker heb benoemd...geen enkel dagboek begint meteen met ''ik heb gevoelens voor mijn collega'', of ''ik kan collega niet vergeten''. Dat is ze echt op gaan zoeken. Dat doet ze denk ik wel met een reden. Mensen kunnen vaak wel aanvoelen wanneer iets niet goed aanvoelt en dan gaan ze bewust op onderzoek uit.

Keuze blijft overigens simpel: elkaar vertrouwen en om tafel gaan zitten (en daarbij communiceren, oplossingen bedenken om de onderliggende issues mee op te lossen), of weg gaan. Punt.

Overigens, al die anti-vrouwen (als man zijnde) reacties: :') :{w Als de rollen omgedraaid waren roepen dezelfde mensen hier dat die vrouw al lang is vreemdgegaan en die man helemaal in zijn gelijk stond.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2017 11:32:55 ]
pi_175888430
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat hij het heeft opgeschreven is denk ik nog wel te begrijpen, want sommige mensen verwerken dingen inderdaad op die manier. Het is daar echter niet bij gebleven. Hij heeft er ook echt mee afgesproken en doet er nog stiekem over ook (wie heeft er nou romantische kaarsjes op tafel staan als er een mannelijke collega komt eten?). Dat is toch wel net wat kwalijker dan een dagboek lezen.
Mijn man brand kaarsjes, zelfs als ie echt helemaal alleen is. De klootzak :( Inb4 gay
pi_175888445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Mijn man brand kaarsjes, zelfs als ie echt helemaal alleen is. De klootzak :( Inb4 gay
Er zijn uitzonderingen inderdaad ;) Bij TS komt echter niet naar voren dat hij dat vaker doet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2017 11:35:52 ]
pi_175888506
Een relatie waarin net een kind bij komt kijken is een complete hervorming van de relatie.
De reis naar het kind zelf is al een opgave opzich.
Voor de man en vrouw beide is het hele proces van zwanger proberen te worden, zwanger zijn, acceptatie van de verandering in de relatie van partners naar vader/moeder en de eis van kind wegen zwaar en eisen zn tol in een relatie.

je moet daadwerkelijk weer flink aan de bak samen om je weg hierin te vinden.
er is een reden waarom het in veel relaties stuk loopt op het moment dat er een kind bij komt kijken.
voor een hoop mannen is een kind in de relatie ook echt iets zwaars niet alleen voor de vrouw het punt voor de man word hier in ook nog wel eens onderschat.

wat er is gebeurt is een goed signaal, niet zozeer dat er iets mis is, maar dat er iets mist.
tijd voor elkaar bijvoorbeeld. De gehele situatie met werk, huishouden, kind zorgt ervoor dat er niet veel tijd is voor elkaar (is maar een gok).

misschien is je gevoel terecht, misschien is het een angst hem kwijt te raken in een gevoelig moment in je leven.

punt is communiceren en blijven communiceren en tijd voor elkaar vinden.
pi_175888528
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:22 schreef Blaasbaas het volgende:

[..]

Of het diner met die griet was weten we niet. Maar intentioneel een vrouw opzoeken geleid door je gevoelens terwijl je in een monogame relatie zit, ja mee eens dat is scheef.

Maar kijk ook even verder, baby pakken en gelijk wegrennen is ook een dikke red flag.
Hij schrijft op dat ie ermee worstelt niet precies weet hoe die het moet aanpakken.
Maar het eerste wat zij doet is wegrennen met de baby, wat als er straks het verkeerde pindakaaspotje bij de boodschappen zit.. hup weg met de baby want echt praten doen ze kennelijk niet.

Zijn gevoelens voor die griet is niet het enige "onacceptabele" wat hier gebeurd.
Ja sorry, haar man die kaarsen aansteekt voor zijn vriend bij een diner bij hem thuis.. iets wat normaal gesproken niet gebeurt in haar huis dus.

Goed, dat ze vertrekt met de baby is wel heftig maar geen totaal onlogische gevolgtrekking. Kan begrijpen dat ze dingen op een rijtje moet zetten en hem even niet wil zien, baby alleen laten kan ook niet dus die moet mee. Ze zoekt op dat moment een voor haar veilige omgeving op.

Veel heftiger vind ik haar man die denkt een remedie te vinden in die andere vrouw, die ook amoreel genoeg is een gezin te kunnen verpesten indien ze daadwerkelijk bij hem is gaan dineren (iemand die zo amoreel in elkaar steekt kan zelf ook net zo hard vreemdgaan denk ik, maar dat terzijde...). Hij blijft die andere vrouw opzoeken en aandacht geven, daar begint het mee. Hij is degene die daadwerkelijk iets aan zijn denkwijze en handelen moeten veranderen... de rest is een gevolgtrekking van zijn doen en laten denk ik.
  donderdag 21 december 2017 @ 11:40:03 #114
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175888558
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:59 schreef Evienne het volgende:
terwijl hij gruwelijk over de schreef is gegaan
Oh man hee... :')
Zij heeft niets misdaan he? ^O^
  donderdag 21 december 2017 @ 11:40:59 #115
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175888573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:22 schreef Blaasbaas het volgende:

Vergis je niet wat 3/4 maanden slaapgebrek met je kan doen. Bovendien is ze nog aan het ontzwangeren.
Telt daar deze ontdekking bij elkaar op, dan hoef je niet de meest ideale reactie te verwachten.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175888581
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zijn uitzonderingen inderdaad ;) Bij TS komt echter niet naar voren dat hij dat vaker doet.
Op basis van wat ze hier zegt, dat lijkt me iets genuanceerder dan de omfg hij brandt kaarsjes, duuuuusssssssssssssssssssssssss. Vandaar ook mijn vraag of hij nog weleens kaarsjes voor haar aanzet en of ze dat meer zou willen enzo..
pi_175888684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:41 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Op basis van wat ze hier zegt, dat lijkt me iets genuanceerder dan de omfg hij brandt kaarsjes, duuuuusssssssssssssssssssssssss. Vandaar ook mijn vraag of hij nog weleens kaarsjes voor haar aanzet en of ze dat meer zou willen enzo..
Mijn reactie is dan...lijkt me logisch ook...puur met de kennis die TS hier benoemd...
  donderdag 21 december 2017 @ 11:47:39 #118
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175888737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
(wie heeft er nou romantische kaarsjes op tafel staan als er een mannelijke collega komt eten?)
Eehm.. ik heb altijd kaarsen.. En ik woon alleen.. Ook tijdens een diner met een collega staan er kaarsen.. zowel in een restaurant als bij mij thuis..

Het geeft namelijk een rustpunt tijdens of na het werk.. en tuurlijk is er een sfeer.. en verrek.. dat kan achteraf best wel eens een leuk moment zijn geweest ja..
Als er allemaal mensen hysterisch over gaan vallen, dan zijn dat hele lelijke mensen.. en ja dat straal je ook uit..
Het is zelfs zo erg dat hij er met niemand over kan praten en het dus maar op papier zet.. want dat is blijkbaar de enige manier om zn verhaal nog kwijt te kunnen..
  donderdag 21 december 2017 @ 11:47:56 #119
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175888742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hoi :W
pi_175888749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:40 schreef Elpis het volgende:

[..]

Vergis je niet wat 3/4 maanden slaapgebrek met je kan doen. Bovendien is ze nog aan het ontzwangeren.
Telt daar deze ontdekking bij elkaar op, dan hoef je niet de meest ideale reactie te verwachten.
Nee niet de meest ideale reactie, daar kan ik inkomen.
Maar aan de hand van deze actie moet hij nu kennelijk "veranderen" en "aanpassen".
Wat hoe wanneer etc heeft ie denk ik geen idee.
Alleen dat ie zijn collega moet gaan negeren.
pi_175888764
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:38 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ja sorry, haar man die kaarsen aansteekt voor zijn vriend bij een diner bij hem thuis.. iets wat normaal gesproken niet gebeurt in haar huis dus.
HUN huis hè

quote:
Goed, dat ze vertrekt met de baby is wel heftig maar geen totaal onlogische gevolgtrekking. Kan begrijpen dat ze dingen op een rijtje moet zetten en hem even niet wil zien, baby alleen laten kan ook niet dus die moet mee. Ze zoekt op dat moment een voor haar veilige omgeving op.
HUN baby.

quote:
Veel heftiger vind ik haar man die denkt een remedie te vinden in die andere vrouw, die ook amoreel genoeg is een gezin te kunnen verpesten indien ze daadwerkelijk bij hem is gaan dineren (iemand die zo amoreel in elkaar steekt kan zelf ook net zo hard vreemdgaan denk ik, maar dat terzijde...). Hij blijft die andere vrouw opzoeken en aandacht geven, daar begint het mee. Hij is degene die daadwerkelijk iets aan zijn denkwijze en handelen moeten veranderen... de rest is een gevolgtrekking van zijn doen en laten denk ik.
Een remedie zelfs, wauw. Amoreel ook nog. Je weet niet eens of die collega van zijn gevoelens weet. Of nee, ze had het moeten weten en rechtsomkeert moeten maken bij die godvergeten geile kaarsen natuurlijk..

Als ts snel van d'r relatie af wil dan neemt ze jouw standpunten over, voor zover ze nog wat te kiezen zou hebben bij zo een amorele schuinsmarcheerder :'(
pi_175888792
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoi :W
Hij is bezet ja, ik heb je wel door vuile kaarsenbrandert :(
pi_175888802
Praat eens met je man, waarom zijn die kaarsen aangestoken?
pi_175888850
Als hij gevoelens had of heeft, zou je daarmee kunnen omgaan?
  donderdag 21 december 2017 @ 11:54:03 #125
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175888900
quote:
12s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hij is bezet ja, ik heb je wel door vuile kaarsenbrandert :(
Doe mij maar iets wat je onder je arm mee pakt en wat hysterisch spartelt als ze niet wil luisteren.. :6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')