quote:Groepsexecutie in Chinees sportstadion voor oog van duizenden toeschouwers
Een Chinees gerechtshof heeft zaterdag tien mensen ter dood veroordeeld voor het oog van duizenden toeschouwers en hen vervolgens meteen terechtgesteld. Het proces vond plaats in Lufeng, een stad in de provincie Guangdong op zo’n 160 kilometer van Hongkong. Dat delen Chinese staatsmedia mee.
Zeven van de tien beklaagden werden veroordeeld voor drugsgerelateerde feiten. De anderen werden schuldig bevonden voor moord en overval.
Vier dagen voor het proces werden inwoners uit de regio uitgenodigd om het evenement bij te wonen. De twaalf beklaagden werden in politiewagens met loeiende sirenes het stadion binnengebracht. Elk van hen geflankeerd door vier agenten.
Executie
Een voor een moesten de beklaagden een klein platform betreden waar ze hun staf aanhoorden. Tien van hen kregen de doodstraf. Het lot van de twee anderen is onduidelijk.
Duizenden toeschouwers waren getuige van het grimmige schouwspel.
De veroordeelden werden nadien meteen weggeleid en geëxecuteerd. Hoe de doodstraf precies voltrokken werd, is echter niet duidelijk. De meest gebruikte methode in China is een dodelijke injectie of het vuurpeloton.
2000 terdoodveroordeelden
Het is al de tweede keer in zes maanden tijd dat duizenden toeschouwers naar het sportstadion van Lufeng afzakken om er een openbaar proces bij te wonen.
China executeert jaarlijks meer mensen dan de rest van de wereld samen. Om hoeveel mensen het precies gaat, is echter een staatsgeheim. Volgens schattingen van de Dui Hua-stichting, een mensenrechten-ngo in de VS, werden vorig jaar zo’n 2000 mensen ter dood veroordeeld.
https://www.hln.be/nieuws(...)eschouwers~aa0c6c55/
Je wilt niet naar Azië?quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:46 schreef Onnoman het volgende:
daarom.. een continent waar ik niks te zoeken heb
Ja man, ik kan er mijn tedere hoofdje niet bij. Why????????quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:50 schreef Hathor het volgende:
Mensen zijn en zullen altijd wel bloeddorstige wezens blijven.
nee, msg japan of zkquote:
ik ga pertinent niet naar landen waar de mensenrechten een lage levensstandaard isquote:
Geen idee, maar je ziet het al als er ergens een ongeluk is gebeurt, dat er mensen zijn die daar speciaal even hun auto voor aan de kant zetten zodat ze beter kunnen kijken.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja man, ik kan er mijn tedere hoofdje niet bij. Why????????²
en Koeweit?quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
'k wil niet naar China. Daar doen ze zo eng.
Ik neem de titel van het artikel over?quote:Op woensdag 20 december 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
opbokken met je clickbait. ze zijn helemaal niet geexecuteerd voor het oog van toeschouwers. staat in het artikel.
fake news dus, nekschotquote:Op woensdag 20 december 2017 08:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik neem de titel van het artikel over?
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:43 schreef Nikonlover het volgende:
China executeert jaarlijks meer mensen dan de rest van de wereld samen. Om hoeveel mensen het precies gaat, is echter een staatsgeheim. Volgens schattingen van de Dui Hua-stichting, een mensenrechten-ngo in de VS, werden vorig jaar zo’n 2000 mensen ter dood veroordeeld.
het een niet van het andere kunnen scheiden zegt meer over jouw falend denkvermogen dan het systeem van een landquote:Op woensdag 20 december 2017 08:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
In de VS worden per 1000 inwoners vergelijkbaar veel mensen door politie-agenten doodgeschoten. Dat heet geen doodstraf, maar je bent wel dood en nog zonder enige vorm van proces ook.
Dit.quote:Op woensdag 20 december 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
opbokken met je clickbait. ze zijn helemaal niet geexecuteerd voor het oog van toeschouwers. staat in het artikel.
Ik woon liever in een land waar 1 op de 1000 mensen wegens moord of drugshandel de doodstraf krijgt, dan een land waar 1 op de 1000 mensen random door politieagenten op straat wordt doodgeschotenquote:Op woensdag 20 december 2017 08:47 schreef Onnoman het volgende:
[..]
het een niet van het andere kunnen scheiden zegt meer over jouw falend denkvermogen dan het systeem van een land
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |