Beste klussers,
Ik heb drie ongelooflijk mooie boekenplanken perfect op maat gefabriceerd en ik wilde ze vanavond gaan bevestigen aan de muur. Geen probleem dacht ik zelf, tot het moment suprême zich aandiende... de muur bleek een gipsplaat te zijn. Oeps.
Na een tijdje fora afstruinen ben ik tot de conclusie gekomen dat gipsplaten tientallen kilo's prima kunnen dragen, dankzij superhandige hollewandpluggen. Mijn verdriet was dan ook groot toen mijn twee linkerhanden erachter kwamen dat er direct achter de plaat isolatiemateriaal zit. Nu ben ik bekend met gipswandpluggen (die dikke witte plastieken dingen), maar ik vraag me af hoeveel kilo die dingen kunnen hebben.
Ik wil de schappen (1m breed) bevestigen met behulp van twee plankdragers per plank, met drie schroeven in de muur per drager. Elke plank zou dus gedragen worden door 6 schroeven. Denken jullie dat dit stevig genoeg zal zijn om boeken op te zetten? En zo niet, enige tips over hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? Zou ik bijvoorbeeld die super stevige hollewandpluggen met grof geweld door het isolatiemateriaal heen kunnen draaien, zodat ze goed op hun plek zitten?
Hoe meer ik typ hoe meer ik besef dat ik de hulp nodig heb van ervaren klussers... help!