Hierna volgt een aluhoedje-verhaal van GeenStijl over CETA ('t handelsverdrag tussen de EU en Canada).quote:Graag uw aandacht voor het volgende feitje dat reaguurder extraordinaire Seven voor ons boven tafel haalde. Geheel vergeten door de traditionele media maar niet bij ons: Arrogander Peggold kreeg kennelijk zomaar een appartementje van de gepensioneerde Canadese diplomaat Serge Marcoux. Nou zou Serge dit uit de goedheid van zijn hart kunnen doen, maar dat vereist wel twee uiterst controversiële aannames: dat iemand oprechte sympathie opbrengt voor Pechtold en dat een ambassadeur, toch professional in het koehandelen, zomaar een cadeautje weggeeft. Nee, veel leuker is het om te speculeren wat de werkelijke reden van de transactie is: als de NRC mag speculeren over de buitenlandse invloeden op kamerleden, dan mogen wij het ook. Daarmee is verder niet gezegd dat de gegevens van "bekende buren" juist zijn of dat Peggold daadwerkelijk is omgekocht, maar nu we de disclaimers gehad hebben even een paar algemene opmerkingen over de zaak...
Het is een oude vriend van hem.quote:Op dinsdag 19 december 2017 05:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik was een jaar of elf denk ik toen ik het paadje van een bejaarde sneeuwvrij veegde met de hoop een fooitje te krijgen. Kwam ze opeens aan met een briefje van 25 gulden (iets wat toen voor mij en iedereen heel veel geld was). Iets in me zei dat ik dat niet aankon nemen en deed het ook niet. Het is niet de bedoeling me als heilig boontje voor te doen want dat ben ik niet. Een man als Pechtold is ongetwijfeld veeeeeeeeeeeel beter als mij maar hoe kan het dan dat hij als veelverdiener en superdeuger, die vast wel een miljoentje op de bank heeft staan, zo'n exorbitante schenking van een bejaarde wel aanneemt?
Zou jij zo'n overdadig geschenk ook zo maar aannemen van je bejaarde vriend als je zelf succesvol en rijk was?quote:
Wat moet een bejaarde Canadees met een flatje in Scheveningen? Hij mag er in wonen tot die gast overlijdt. Poepoe. Z'n kinderen kunnen het dus gewoon nog verkopen daarna.quote:Op dinsdag 19 december 2017 06:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zou jij zo'n overdadig geschenk ook zo maar aannemen van je bejaarde vriend als je zelf succesvol en rijk was?
Ik vind het bijzonder laakbaar dat Pechtold het niet gewoon heeft aangegeven in het register. Bedoelde dat ik zoiets van een oude vriend ook wel aan zou nemen.quote:
Dit zal aflopen met een sisser.quote:Op dinsdag 19 december 2017 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe zal dit aflopen? Zal men dit scharen onder het goede soort oplichting?
Het gaat duidelijk weer om de persoon en niet om de inhoud, zelfde gezien de roeptoeters, die ik vooraf op een blaadje had kunnen aandragen, die het vooral nodig vinden om critici aan te vallen dan één verkeerd woord over deze situatie te zeggen. Maar we hadden de schuim in de straten kunnen ruimen als dit een Wilders of Baudet was geweest. Zie zie je maar weer dat wij in dit land gegijzeld worden door een sekte welke zich links noemt, een Pechtold dient de eer aan zichzelf te houden, toegeven dat hij fout zat en zijn hoofd op het hakblok leggen voor de 2e kamer en maar hopen dat ze niet eisen dat hij opstapt.twitter:Percolator_HNJ twitterde op maandag 18-12-2017 om 21:51:46Moet je dit lezen: Er ontstond discussie over #Pechtold's appartement. Sommigen vonden dat hij dit had moeten melde… https://t.co/TXIJDjVQMw reageer retweet
Ik ben het niet vaak eens met het makkelijk scoren van Wilders via social media, maar eerlijk is eerlijk hier heeft hij gewoon een punt, het lijkt wel één grote inteeltkliek welke losstaat van de samenleving. En blijkbaar is je politieke voorkeur erg van belang om een oordeel te vellen over deze situatie, en het zijn juist de mensen die de samenleving kapen met hun gedram, gehuil en gezeur (oftewel links) die dit "akkefietje" zo snel mogelijk willen vergeten.twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 18-12-2017 om 20:37:20Hé ons-kent-ons-maffia van de @NOS en @RTLnieuws enorme naardemachtkruipers @XandervdWulp en @fritswester waarom ge… https://t.co/W9NzAdOCMg reageer retweet
Een 2e kamer lid krijgt een cadeau van 135k van een buitenlandse politici en meld dit niet, terwijl er was afgesproken dat alle schenkingen boven de 50 euro gemeld dienen te worden om belangenverstrengelingen en corruptie tegen te gaan. En Pechtold doet het af als een privé zaak.quote:Op dinsdag 19 december 2017 07:50 schreef Ingolstadt het volgende:
Een appartement van 135K, waar gaat het over joh. Stel sensatiemakers.
Juist hier gaat het om.quote:Op dinsdag 19 december 2017 08:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Een 2e kamer lid krijgt een cadeau van 135k van een buitenlandse politici en meld dit niet, terwijl er was afgesproken dat alle schenkingen boven de 50 euro gemeld dienen te worden om belangenverstrengelingen en corruptie tegen te gaan. En Pechtold doet het af als een privé zaak.
En dan durf jij te zeggen "waar gaat het over".
Man man man, als Wilders een bonnetje van Mcdonalds verkeerd had gedeclareerd stond het internet weer vol met schuimbekkend volk die zijn hoofd eisen.
Pechtold moet gewoon toegeven dat ook hij een fout heeft gemaakt, ik wil er vanuit gaan dat hij niet betrokken is bij corruptie of belangenverstrengeling, maar dit moet niet met een sisser aflopen omdat het nu Pechtold betreft, en over een maand wel weer staan de roeptoeteren omdat het een PVV'er of VVD'er betreft .quote:Op dinsdag 19 december 2017 08:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Juist hier gaat het om.
Elke idioot begrijpt dat je dit moet aangeven als politicus maar meneer Pechtold was het even "vergeten".
En dan komt bij een volgend debat die schijnheilige kerel weer met zijn opgestoken vingertje naar iedereen toe.
En dat sommige forummers het afdoen als "ach een apartement van 135. K wat is dat nou tegenwoordig", laat prima zien wat een domme ingeslapen zooi de Nederlanders van tegenwoordig zijn.
Het is soms gewoon erg lastig discussiëren omdat er geen ruimte lijkt voor genuanceerde kritiek. Baal ik als D66'er van deze zaak? Ja zeker. Vind ik dat Pechtold dit in het geschenkenregister had moeten zetten? Ook dat, hij had op zijn minst in het geschenkenregister moeten aangeven dat hij als privépersoon dit heeft ontvangen. Vind ik zijn uitleg plausibel? Dat wel.quote:Op dinsdag 19 december 2017 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat is de standaard, op FOK! vallen mensen verbaal anderen aan die een mening hebben die niet past bij een bepaald gedachtegoed. Iets soortgelijks zie je op straat, waar mensen met een "verkeerde" mening fysiek belaagd worden, en dat door mensen die pretenderen de dialoog te willen aangaan.
twitter:WilmerHeck twitterde op maandag 18-12-2017 om 20:44:28,,Hoogleraar staatsrecht Voermans vindt het onbegrijpelijk dat Pechtold het appartement niet heeft gemeld.":https://t.co/NCn03yrPcp reageer retweet
twitter:bmijland twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 07:53:27Pechtold zelf lijkt de Designated Survivor na zijn appartement-ramp. https://t.co/n2pmRhWmH2 reageer retweet
twitter:jjvpeperstraten twitterde op maandag 18-12-2017 om 18:20:37Ik las laatst nog een verhaal over een vrouw die ¤100 cadeau kreeg en dat bedrag vervolgens gekort kreeg op haar uitkering. Maar ja, zij was natuurlijk geen privé-persoon. https://t.co/NXudhOjadd reageer retweet
Ik ben er ook een en vind oprecht helemaal niets van zijn uitleg plausibel, zie de post boven je.quote:Op dinsdag 19 december 2017 08:56 schreef archito het volgende:
[..]
Het is soms gewoon erg lastig discussiëren omdat er geen ruimte lijkt voor genuanceerde kritiek. Baal ik als D66'er van deze zaak? Ja zeker. Vind ik dat Pechtold dit in het geschenkenregister had moeten zetten? Ook dat, hij had op zijn minst in het geschenkenregister moeten aangeven dat hij als privépersoon dit heeft ontvangen. Vind ik zijn uitleg plausibel? Dat wel.
Maar in dit topic wordt er meteen over lijkenpikkers, verraders en het hakblok gesproken. Dat nodigt niet echt uit tot een inhoudelijke discussie.
Compleet mee eens. (D66 stemmer)quote:Op dinsdag 19 december 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het hele verhaal ongeloofwaardig en niet logisch. Wat is de achtergrond van die Canadees? Heeft hij ook anderen huizen geschonken en is dat de normaalste zaak van de wereld voor hem, of enkel aan Pechtold?
....
Corruptie lijkt me op geen enkele manier logisch. Ik vermoed een stiekem gay-romance of iets dergelijks. En als Pechtold de privacy van hemzelf en die Canadees wil beschermen door dat niet gewoon eerlijk op tafel te leggen (wat begrijpelijk is), vind ik dat hij moet aftreden. Want op deze manier kan men er maar over blijven roddelen en speculeren en doe je de partij enkel kwaad.
Wat mij betreft Exit Pechtold. #BringBackBoris
(En voor de context: dat ik zijn vertrek wens zeg ik als actief lid.)
Ik ben het met je eens dat zijn uitleg te summier is overigens hoor, hij kan beter met de billen bloot en duidelijk uiteenzetten hoe de situatie is. En al is het niet gangbaar, ik kan me best voorstellen dat dit toch uit vriendschap is voortgekomen zonder obscure onderliggende lagen o.i.d.quote:Op dinsdag 19 december 2017 09:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben er ook een en vind oprecht helemaal niets van zijn uitleg plausibel, zie de post boven je.
twitter:seven__ twitterde op zondag 17-12-2017 om 20:48:30@APechtold Pechtold voelt de bui al hangen? Zijn Scheveningse appartement cq 'penthouse' waar hij volgens schenking… https://t.co/vKhU9YwtBi reageer retweet
Funda: https://www.funda.nl/koop(...)26-seinpostduin-557/quote:Pechtold voelt de bui al hangen? Zijn Scheveningse appartement cq 'penthouse' waar hij volgens schenkingsakte gratis mocht wonen tot overlijden eigenaar/diplomaat Canada staat nu ineens te koop.
Jep. Terwijl hij echt wel politiek slim genoeg is om dat aan te voelen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 09:09 schreef Igen het volgende:
Waar ik mij aan stoor is dat de regels voorschrijven dat het pro-actief gemeld moet worden als bij het algemene publiek de indruk zou kunnen ontstaan dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Dat is hier overduidelijk het geval maar Pechtold wil dat niet toegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |