![Helemaalheteinde_1800x1100.jpg]()
In Helemaal het Einde! verruilen drie gezinnen Nederland voor Chili. Addy van Wichen vertrekt met zijn vrouw en vier kinderen.
Het was niet de vraag of, maar wanneer ze zouden gaan. Addy (37) en zijn vrouw Astrid (33) uit Waddinxveen wilden 15 jaar geleden al op avontuur naar het buitenland, maar steeds kwam het er niet van. Toen vorig jaar op televisie de oproep voor Helemaal het einde! verscheen, wist het stel: dit is ons moment.
DRIE GEZINNEN
Het gezin werd - net als twee andere gezinnen - geselecteerd en half december vertrok het echtpaar met hun kinderen Julia (15), Eva (13), Esmee (12) en Levi (7) voor in ieder geval een jaar naar Chili in Zuid-Amerika. Metro sprak nog even met Addy, vlak voor hij het vliegtuig instapte.
,,Waarom we dit doen? Dat weet ik op het moment ook even niet meer”, zegt de vader van vier grappend. Addy is juist meer dan ooit zeker van zijn zaak. ,,Dit soort kansen krijg je maar een in keer in je leven. Dan heb ik zoiets van: pakken! Een kans op avontuur, maar vooral fantastisch om dit als gezin mee te maken.”
De familie Van Wichen is inmiddels in Chili voor een groot gezinsavontuur. / Olivier Thijssen
Helemaal het einde! lijkt op het eerste gezicht op een kruising tussen het SBS6-programma Utopia (want een nieuw bestaan opbouwen) en NPO1-hit Ik Vertrek. De overeenkomst met dat laatste programma zit hem er in ieder geval in dat de familie Van Wichen volgens vader Addy bij vertrek nog geen woord Spaans sprak. Als de familie aankomt in Chili is er een stukje land en wat zakgeld geregeld, maar verder moeten ze zelf aan de slag. Addy: ,,Volgens mij wordt er vanuit het programma wel van ons verwacht dat we ons droomhuis gaan bouwen, maar verder worden we redelijk vrij gelaten. Het is echt ons avontuur.”
METEEN GELD VERDIENEN
Een vakantie is het allemaal ook zeker niet. De familie Van Wichen moet vanaf dag één ook een manier vinden om geld te verdienen. Een plan hebben ze al. ,,We willen iets gaan betekenen voor mensen die door het land reizen. Denk aan een wellness facility voor reizigers die even twee dagen willen bijkomen, of mensen die gewoon twee weken helemaal in de watten gelegd willen worden.”
Familie Pos
Familie Van Wichen
Familie Van Kooij