Waarom niet.. ze worden ook doorverbonden in een grote omdoos verkocht..quote:Op zaterdag 30 december 2017 12:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ziet er goed uit alleen zou zoiets niet op het internet zetten
Ben in Duitsland! Hier gekocht en doorgelont!quote:Op zaterdag 30 december 2017 12:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ziet er goed uit alleen zou zoiets niet op het internet zetten
Nice! Das geen miskoopquote:Op vrijdag 29 december 2017 21:45 schreef mschol het volgende:
morgen bij de driesprong nog even de 4 seasons event box ophalen..
Weinig of niequote:Op zaterdag 30 december 2017 11:11 schreef KingRadler het volgende:
Heeft er iemand al 1000 Euro uitgegeven voor Vuurwerk
dat hoop ik elk jaar weerquote:
godsammequote:Op zaterdag 30 december 2017 16:43 schreef mschol het volgende:
Politiebureau Zuiderpark ontruimd om zwaar illegaal vuurwerk
quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:43 schreef mschol het volgende:
Godver, een politiebureau ontruimen om wat fp3 nitraten en dragon eggs. Het moet niet gekker worden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:43 schreef mschol het volgende:
Triest, maar ik gok erop dat het eigen schuld zal zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:38 schreef KingRadler het volgende:
We hebben al 1 dode door vuurwerk in Flevoland
je het kan navertellen EN geen ledematen mistquote:Op zaterdag 30 december 2017 16:48 schreef KingRadler het volgende:
Vuurwerk is pas zwaar als er gewonden vallen.
Als je de hele avond vuurwerkbommen zit af te steken en je kan het nog na vertellen.
Dan heb je een veilige vuurwerk avond gehad.
Triest. Zal wel weer als een voorbeeld gebruikt worden voor een verbod.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:38 schreef KingRadler het volgende:
We hebben al 1 dode door vuurwerk in Flevoland
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rwerk-in-swifterbant
Maar ik vraag me af. Is die buis dan gevallen? Had hij geen lang genoeg lont? Ging hij er boven hangen met zijn lichaam? Ik weet wel dat shells redelijk snel afgaan. Zoiets moet je misschien ook gewoon standaard verlengen met meer lont.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:46 schreef tja77 het volgende:
Eventjes wat rondgekeken en toen kwam ik deze foto tegen betreffende het ongeluk in Swifterband.
[ afbeelding ]
Is dat blauwe een mortierbuis? Het lijkt er wel op in ieder geval. Ik gok (puur gespeculeer) dat deze man een shell wilde afsteken en de shell tegen zijn hoofd heeft gekregen. Zeker omdat er veel toeschouwers aanwezig waren zal het geen knalvuurwerk geweest zijn.
De shells die ik geschoten heb in het verleden waren al a fabriek verlengd met visco 6-10 cm.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:33 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Maar ik vraag me af. Is die buis dan gevallen? Had hij geen lang genoeg lont? Ging hij er boven hangen met zijn lichaam? Ik weet wel dat shells redelijk snel afgaan. Zoiets moet je misschien ook gewoon standaard verlengen met meer lont.
Zijn verschillende versies van hetzelfde spul waarschijnlijk.. sommige zijn kant en klaar.. andere moet je zelf even doorverbinden..quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft dat buurtassortiment, ik zie er maar een lont op zitten, maar op dit filmpje hebben ze het over doorlonten?
Wij hebben ook cakes zonder plaatjes oid er op, anders dan filmpje dus. Wel zelfde vorm, zes stuks in een doos en 19 schoten stuk.
Maar ik zie maar 1 lont?quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zijn verschillende versies van hetzelfde spul waarschijnlijk.. sommige zijn kant en klaar.. andere moet je zelf even doorverbinden..
Daarom is dat spul ook alleen bestemd voor pyrotec'squote:Op zaterdag 30 december 2017 18:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
De shells die ik geschoten heb in het verleden waren al a fabriek verlengd met visco 6-10 cm.
Dit is een flinke buis (6-8 inch) en het zou zomaar kunnen dat er geen viscolont aan de shell zat. Meneer steekt het schietlont aan en op dat moment begeeft hij zich boven de buis.
Daarom nooit jezelf boven de buis begeven.
Ander ding wat kan zijn gebeurt..
Meneer schiet shell 1, iedereen naar buiten en vragen of hij er nog 1 wil schieten. Echter zitten er bijna altijd gloeiende kartonresten in de buis. Daarom altijd buis uitkloppen en een kwartier wachten. Meneer laat de volgende shell zakken en door de gloeiende resten wordt de nieuwe shell direct ontstoken.
Dan is ie dus al doorverbonden.. (zal wel via de bodem zijn dan..) zitten ze gelijmd in de doos?quote:
Nee, ik kan ze gewoon allemaal los uit de doos halen. Elke pot heeft maar 1 lont, geen reservequote:Op zaterdag 30 december 2017 18:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan is ie dus al doorverbonden.. (zal wel via de bodem zijn dan..) zitten ze geluimd in de doos?
Dan moet je ze of los aansteken of er zelf even lont aan binden.. evt met vertraging ingebouwdquote:Op zaterdag 30 december 2017 18:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, ik kan ze gewoon allemaal los uit de doos halen. Elke pot heeft maar 1 lont, geen reserve
Steek ze idd wel stuk voor stuk af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan moet je ze of los aansteken of er zelf even lont aan binden.. evt met vertraging ingebouwd
Maarja winkels al dicht enzo..
Vier kun je vrij makkelijk even naar elkaar toe zetten en een lontje gebruiken uit een babypijltje oid dan heb je lengte genoeg om erbij te komen met aansteken.. maar alle zes tegelijk gaat wat gepruts worden dan..quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Steek ze idd wel stuk voor stuk af.
Ook dat valt wel mee, ik kan aan een lont wel zien of het quick match of viscolont is. Ik stak shells niet midden in een straat af. Mijn buis stond netjes in een mortierrek met zandzakken erom heen. Als je weet waar je mee bezig bent, is shells schieten echt geen raketwetenschap. Maar ik verdiepte me er wel in en ging niet groter dan 4 inch. Door de gebruikte materialen (stijglading, timefuse, burstlading, effect) had je nooit weigeraars of shells die fout gingen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Daarom is dat spul ook alleen bestemd voor pyrotec's
En daar loont het ook wel voor om een politiebureau te ontruimen.. Shells kun je wel onder de noemer "bom" gooien trouwens..
Ontruimen voor doodsimpel consumentenspul wat overal in de eu verkocht mag worden is natuurlijk de grootste grap die je kunt bedenken..
Die shellkitjes zie je niet meer.. want dit was het laatste jaar dat ze nog in Polen te krijgen waren..quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook dat valt wel mee, ik kan aan een lont wel zien of het quick match of viscolont is. Ik stak shells niet midden in een straat af. Mijn buis stond netjes in een mortierrek met zandzakken erom heen. Als je weet waar je mee bezig bent, is shells schieten echt geen raketwetenschap. Maar ik verdiepte me er wel in en ging niet groter dan 4 inch. Door de gebruikte materialen (stijglading, timefuse, burstlading, effect) had je nooit weigeraars of shells die fout gingen.
Het is een professioneel stuk vuurwerk, maar tot een paar jaar geleden kon je in Belgie nog gewoon shellkitjes tot 2 inch kopen. Deze shellkitjes zijn in oa Polen nog steeds te koop.
Bommen hangen onder een vliegtuig, shells zijn vuurwerk en zijn er voor het vermaak. Niet om dingen op te blazen. Ja er komen grote krachten vrij, maar het is (mits goed gebruikt) een veilig betrouwbaar stuk vuurwerk. Al moet het uit de handen blijven van jeugd (< 18 jaar) en slechtwillenden.
Het verschil tussen een shell (wat hier in Nederland een bom genoemd wordt) en een vuurpijl is bijzonder klein. Ik durf zelfs te stellen dat een shell veiliger is dan een vuurpijl. De wind heeft veel meer vat op een vuurpijl. En vuurpijlen gaan veel vaker fout (stijgen niet op, ontploffen op verkeerde hoogte, komen door de wind ergens terecht waar ze niet thuis horen).
Een shell in een geschikte buis in een mortierrek gaat vrijwel nooit fout. Maar het onverantwoorde gedrag en gedoe in de media, maakt het tot een dodelijk stuk vuurwerk. Nee het is geen speelgoed. Maar een bom? Lichtelijk overtrokken.
Jij denkt dat er in 2018 geen shellkitjes meer in de webshops liggen? Ik denk dat je er langs zit. Vanaf juli dit jaar zou al een hoop zwaarder spul ook in Polen verboden moeten zijn. Terwijl er op dit moment nog gewoon dit:quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die shellkitjes zie je niet meer.. want dit was het laatste jaar dat ze nog in Polen te krijgen waren..
Tuurlijk is het gewoon vuurwerk.. maar wel met een niet alledaagse gebruiksaanwijzing.. dus absoluut niet geschikt voor consumenten of halve sjonnies die denken dat ze het wel ff kunnen zonder te weten wat ze doen..
En ja het zijn gewoon bommen qua kracht.. exact te vergelijken (en dan bedoel ik maatje handbal en groter)
Het verschil met een shell is dat je die zelf in een woning legt en een bom erop valt.. maar in beide gevallen slaap je die nacht niet thuis..
Het is prachtspul.. absoluut.. maar dat zijn helicopters ook.. en daar moet je ook een heel klein beetje voor weten wat je doet voor je weg vliegt, anders word het zo'n harde landing..
Sommige dingen hebben gewoon een grens..
Jup die gaan er allemaal uit.. EU regels he? Ook Polen gaat daar in mee..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij denkt dat er in 2018 geen shellkitjes meer in de webshops liggen? Ik denk dat je er langs zit. Vanaf juli dit jaar zou al een hoop zwaarder spul ook in Polen verboden moeten zijn. Terwijl er op dit moment nog gewoon dit:
https://pyro-box.eu/nl/67-shells
En dit
https://pyro-box.eu/nl/69-mortieren
Te bestellen is.
Overigens.
De vergelijking met handgranaten en bijv. een 3 inch salute shell gaat niet op. Vergelijk het verschil in druk, snelheid van explosie en afstand waarop het dodelijk is.
[ afbeelding ]
Maatje handbal valt ook onder wapens en minutiewet en niet meer onder vuurwerk. Ik heb het al meerdermalen gezegd. Als ik een 3 of 4 inch schiet, dan is dat minder gevaarlijk, dan wanneer iemand met zijn zatte harses legale vuurpijlen gaat lanceren.
Wat ik aan probeer te geven is dat die EU regels al vanaf juli dit jaar gelden. En dat vanaf dat moment de site zoals ik die stuurde (en nog een handjevol andere sites) gewoon doorgaan met het verkopen van vuurwerk dat in categorie F4 valt. Dus ik zie dat eerlijk gezegd niet veranderen na 1 januari. Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen het vuurwerk dat in de fysieke shop in Polen verkocht wordt (max cat. F3) en het vuurwerk dat op de website verkocht wordt (ook cat. F4).quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jup die gaan er allemaal uit.. EU regels he? Ook Polen gaat daar in mee..
De vergelijking die ik maak is zoals ie is.. Dus geen knikkers met basketballen vergelijken..
Maar ook door de handeling zijn shells gewoon niet geschikt voor consumenten.. doe gewoon een cursus pyrotechniek en ga dan je werk er van maken ofzo.. (verdient goed)
Oh natuurlijk zijn er sites die dingen doen die niet mogen.. die zijn er wel meer..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat ik aan probeer te geven is dat die EU regels al vanaf juli dit jaar gelden. En dat vanaf dat moment de site zoals ik die stuurde (en nog een handjevol andere sites) gewoon doorgaan met het verkopen van vuurwerk dat in categorie F4 valt. Dus ik zie dat eerlijk gezegd niet veranderen na 1 januari. Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen het vuurwerk dat in de fysieke shop in Polen verkocht wordt (max cat. F3) en het vuurwerk dat op de website verkocht wordt (ook cat. F4).
Een cursus? Ik heb een goede baan en het schijnt lastig te zijn om je papieren te halen. (Stage e.d.)
Linkje?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:08 schreef Frutsel het volgende:
Op freakpyro melden ze dat het om een lawinepijl zou gaan.
Videootje van het gesprek..quote:
Heftig, wat ik ook niet snap is dat z’n kind vlakbij stond. Echt, mijn zoon van 6 blijft morgenavond binnen als ik iets afsteek. Hij mag cat. 1 afsteken als ik erbij ben en zeker weet dat er niemand in de buurt vuurwerk afsteekt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Videootje van het gesprek..
https://www.ad.nl/binnenl(...)ifterbant~a2897c247/
Een shell dus.. of iets wat er voor door moest gaan..
Tja of zn kind er nou naast staat of niet word een beetje teniet gedaan door het feit dat ie er nooit meer naast staat...quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heftig, wat ik ook niet snap is dat z’n kind vlakbij stond. Echt, mijn zoon van 6 blijft morgenavond binnen als ik iets afsteek. Hij mag cat. 1 afsteken als ik erbij ben en zeker weet dat er niemand in de buurt vuurwerk afsteekt.
Mijn zoon is er gek op en wil het liefst alles afsteken. Echter mag hij dat niet van mij, een fonteintje afsteken met een veiligheidsbril op z’n gezicht en gestrekte arm is het max. zeg maar. Ik zou hem het liefste alles verbieden, maar dan loop ik het risico dat hij het achter mijn rug om gaat doen. En ja, zijn vader heeft natuurlijk de nodige ervaring en kennis van vuurwerk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Tja of zn kind er nou naast staat of niet word een beetje teniet gedaan door het feit dat ie er nooit meer naast staat..
Zes is ook jong genoeg idd.. maargoed.. beetje onderwijs keertje een grens over etc moet kunnen..
Is een prachtige leeftijd voor de hele oud en nieuw belevenis natuurlijk
Waarom zou je alles willen verbieden.. cat 1 en 2 vuurwerk zorgen nooit voor zwaar gewonden of doden.. Hooguit voor een zwart handje mocht het in zn hand af gaan..quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mijn zoon is er gek op en wil het liefst alles afsteken. Echter mag hij dat niet van mij, een fonteintje afsteken met een veiligheidsbril op z’n gezicht en gestrekte arm is het max. zeg maar. Ik zou hem het liefste alles verbieden, maar dan loop ik het risico dat hij het achter mijn rug om gaat doen. En ja, zijn vader heeft natuurlijk de nodige ervaring en kennis van vuurwerk.
Weet je wat het is.. een lawinepijl is gewoon kant en klaar.. afsteken is net zo als een normale pijl..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
https://dedrontenaar.nl/s(...)wikke-in-swifterbant
Toch Shell als je de rest leest
Klopt. Al had die pijl natuurlijk kunnen blijven steken en had hij wellicht instinctief iets gedaan om zijn kids te beschermen ofzo.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Weet je wat het is.. een lawinepijl is gewoon kant en klaar.. afsteken is net zo als een normale pijl..
Bij een shell/mortiercombi moet je zelf aan de bak en dat is waar het bijna altijd fout gaat..
Tuurlijk.. maar die pijl vereist geen andere kennis dan die je bij een shell wel echt nodig hebt.. Pijl is gewoon aansteken en afstand nemen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt. Al had die pijl natuurlijk kunnen blijven steken en had hij wellicht instinctief iets gedaan om zijn kids te beschermen ofzo.
Maar lijkt dus shell te zijn. Zal niet de laatste shell-dode zijn vermoed ik.
Tja, aan de andere kant, strijkers steek je aan en gooi je in dezelfde beweging weg.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:47 schreef Zolderkamer het volgende:
Net als uitleggen waarom strijkers verboden zijn (doordat de kop altijd verschilt in dikte en dus de tijd die je hebt.. en je een strijker in je hand moet houden)
Nope.. hij kan heel kort even smeulen en toch wel/niet aangaan.. moet je er nog een keer langs.. en dan heb je net eentje met een te dunne laag etc..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant, strijkers steek je aan en gooi je in dezelfde beweging weg.
Ik heb het nooit op strijkers gehad. Diegene die ik wel afstak, stak ik met de aansteker aan.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nope.. hij kan heel kort even smeulen en toch wel/niet aangaan.. moet je er nog een keer langs.. en dan heb je net eentje met een te dunne laag etc..
Ik heb er duizenden afgestoken zonder enig probleem.. maar er zijn echt wel behoorlijke ongelukken mee gebeurd (met flashkruit) in het verleden
Man ik vergeet de eerste widowmaker nooit meer...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb het nooit op strijkers gehad. Diegene die ik wel afstak, stak ik met de aansteker aan.
Ik had liever knallers met een lontje. En dan het liefst met een effect ervoor. Dus liever een nitraat dan een vlinder. Gewoon die extra veiligheid, dat het niet ineens kon knallen. En de zwaardere knallers sowieso neerzetten en met gestrekte arm aansteken.
Nitraat is toch makkelijk aan te komen? Nog steeds wel. Ik heb nooit strijkers gehad overigens.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Man ik vergeet de eerste widowmaker nooit meer...![]()
Vlinders en nitraat heb ik nooit gehad.. Dat moest uit Belgie komen en was veul te duur voor mij hier in Grunn.. Was ook slecht te krijgen
Het ligt nu gewoon in de winkels in NL.. wel met een andere inhoud maar toch..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nitraat is toch makkelijk aan te komen? Nog steeds wel. Ik heb nooit strijkers gehad overigens.
M'n pa had wel es een doosje, van die groen/turkoois met zo'n blauw doosje met een piraatje er op. Die knalden ook flink.
zolang het rond 0:00 maar redelijk isquote:Op zaterdag 30 december 2017 23:10 schreef FL_Freak het volgende:
Morgen bagger weer trouwens rond 18.00
Oh dan zal ik mn baggerschip prepareren en de duwbak bellen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:10 schreef FL_Freak het volgende:
Morgen bagger weer trouwens rond 18.00
quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh dan zal ik mn baggerschip prepareren en de duwbak bellen..
Ja eens.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:10 schreef mschol het volgende:
[..]
zolang het rond 0:00 maar redelijk is
Cobra BP ja, dat staat voor black powder oftewel buskruit. Wel de looks van een cobra willen hebben, de knal is echter hetzelfde als van een legaal rotje.quote:Op zondag 31 december 2017 03:22 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
Cobra (legaal) te koop in Duitsland.
[ afbeelding ]
Middelste en dan links, Zena vuurwerk is ook volop te verkrijgen in Duitsland.
Voor ¤450 "legaal" vuurwerk (voor zover jullie Duits als legaal zien, in NL ¤275 uitgegeven) gekocht, ik denk dat hooguit een tientje knal is.quote:Op zondag 31 december 2017 08:52 schreef tja77 het volgende:
Dit jaar voor 68 miljoen verkocht aan vuurwerk.
Ongeveer hetzelfde als vorig jaar.
Wat me opvalt is dat 60% siervuurwerk is. Ik had dat veel hoger ingeschat. Als iemand voor 100 Euro legaal vuurwerk heeft, dan zou 40 Euro knal zijn?
als ik kijk naar mijn uitgaven: misschien 2% knalvuurwerk op een bedrag van ~350 euro (geheel nl, DE is te ver weg)quote:Op zondag 31 december 2017 08:52 schreef tja77 het volgende:
Dit jaar voor 68 miljoen verkocht aan vuurwerk.
Ongeveer hetzelfde als vorig jaar.
Wat me opvalt is dat 60% siervuurwerk is. Ik had dat veel hoger ingeschat. Als iemand voor 100 Euro legaal vuurwerk heeft, dan zou 40 Euro knal zijn?
quote:Op zondag 31 december 2017 09:47 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik kijk naar mijn uitgaven: misschien 2% knalvuurwerk op een bedrag van ~350 euro (geheel nl, DE is te ver weg)
iemand nog een tip voor een fatsoenlijke (windvaste?) aansteker?
lontjes vind ik niet echt hamdig als ik snel wil aansteken en een normale waait uit
Precies, 40% knal kan bijna niet. Zou het een stukje propaganda zijn om knalvuurwerk te gaan verbieden?quote:Op zondag 31 december 2017 09:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor ¤450 "legaal" vuurwerk (voor zover jullie Duits als legaal zien, in NL ¤275 uitgegeven) gekocht, ik denk dat hooguit een tientje knal is.
Pyrotorch aanschaffen. Éénmalige investering waar je jarenlang profijt van hebt. Ik heb er twee (een 1-pits en een 4-pits). Paar reserve flesjes gas erbij en je kunt er tegenaan.quote:Op zondag 31 december 2017 09:47 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik kijk naar mijn uitgaven: misschien 2% knalvuurwerk op een bedrag van ~350 euro (geheel nl, DE is te ver weg)
iemand nog een tip voor een fatsoenlijke (windvaste?) aansteker?
lontjes vind ik niet echt hamdig als ik snel wil aansteken en een normale waait uit
er zijn natuurlijk een heleboel kinderen die alleen en veel knalvuurwerk kopen.. dat maakt een hoop goed denk ik.. ik koop al jaren nauwelijks knalvuurwerk..quote:Op zondag 31 december 2017 09:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
[..]
Precies, 40% knal kan bijna niet. Zou het een stukje propaganda zijn om knalvuurwerk te gaan verbieden?
Amateur nepnieuws maker.quote:Op zondag 31 december 2017 10:31 schreef tja77 het volgende:
Ook leuk![]()
https://www.sikkom.nl/rtv(...)l-vuurwerk-fakenews/
Die ti-salutes geven leuke wolkjes denk ik.quote:Op zondag 31 december 2017 11:00 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje aan de kenners: waarom zijn er zoveel mensen die in deze dagen overdag al van die potten afsteken? Of nou ja, zo klinken ze, zeg maar dat kenmerkende 'boem, boem, boem, boem'. Dat is toch zo'n zonde van je geld om dat in het licht te doen?
Misschien omdat ze geen verstand van vuurwerk hebben.quote:Op zondag 31 december 2017 11:00 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje aan de kenners: waarom zijn er zoveel mensen die in deze dagen overdag al van die potten afsteken? Of nou ja, zo klinken ze, zeg maar dat kenmerkende 'boem, boem, boem, boem'. Dat is toch zo'n zonde van je geld om dat in het licht te doen?
die wllen vast afsteken om het afsteken ofzo?quote:Op zondag 31 december 2017 11:00 schreef heywoodu het volgende:
En ook nog eens rond etenstijdquote:Op zondag 31 december 2017 11:20 schreef KingRadler het volgende:
Ik snap die 18:00 niet, maak er 17:00 van omdat het vroeger donker word.
Het mag pas vanaf 1800 toch?quote:Op zondag 31 december 2017 11:20 schreef KingRadler het volgende:
Ik snap die 18:00 niet, maak er 17:00 van omdat het vroeger donker word.
ik vind de wind een groter probleem dan de regen...quote:Op zondag 31 december 2017 11:06 schreef KingRadler het volgende:
wat is ideaal vuurwerk weer.
Voor vannacht: wind/regen en warm?
Droog en een klein beetje wind. Anders blijft de rook hangen.quote:Op zondag 31 december 2017 11:06 schreef KingRadler het volgende:
wat is ideaal vuurwerk weer.
Voor vannacht: wind/regen en warm?
zijn die gewoon in de winkels te vinden of is dat echt typisch iets voor vuurwerk handelaren? (al lijkt het erg op een crème brûlée brander)quote:Op zondag 31 december 2017 09:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Pyrotorch aanschaffen. Éénmalige investering waar je jarenlang profijt van hebt. Ik heb er twee (een 1-pits en een 4-pits). Paar reserve flesjes gas erbij en je kunt er tegenaan.
Die blauwe heb ik.
Gewone winkel wordt lastig.quote:Op zondag 31 december 2017 13:21 schreef mschol het volgende:
[..]
zijn die gewoon in de winkels te vinden of is dat echt typisch iets voor vuurwerk handelaren? (al lijkt het erg op een crème brûlée brander)
ga zo gewoon even de stad in, eens kijken of ik wat kan vindenquote:Op zondag 31 december 2017 13:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gewone winkel wordt lastig.
Sigarenzaak zal ze ook wel hebben. En ja een creme brulee brander voldoet ook prima.
Het gaat erom dat er een gerichte krachtige straal vuur uitkomt. Is ook veel veiliger dan een doorsnee aansteker.
Action had zequote:Op zondag 31 december 2017 13:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ga zo gewoon even de stad in, eens kijken of ik wat kan vinden
Haal gewoon een stormaansteker bij de lokale primera, of een winkel die daar op lijkt. Doen het altijd en kost niet zoveelquote:Op zondag 31 december 2017 13:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ga zo gewoon even de stad in, eens kijken of ik wat kan vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |