abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175757923
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn, die net als ik satanist zijn....
Satanist
pi_175757928
Santanist?

En wa houdt het voor je in? Of is er een algemeen satanisme?
pi_175758055
Nee, er bestaat geen algemeen satanisme.

Net als bij andere spirituele en religieuze stromingen kent het vele sub-stromingen in meerdere variaties.
pi_175759256
Het komt hier op neer :
(Niet te verwarren met een sataan, iemand die aan duivelsaanbidding doet)

i-mode versie

Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen zijn gevoerd.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetisjen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Satanist
pi_175759666
Tsjong dat lijkt wel ons 'heidendom'/germaans-paganisme op de zweverigheid van een hoger mens na.
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:15:40 #6
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175760343
Er zijn twee vormen van satanisme, atheïstisch satanisme en theïstisch satanisme.

Atheïstisch satanisme is in feite een vorm van humanisme die zichzelf een ander labeltje heeft opgeplakt om te choqueren. Relatief onschuldig maar nogal onzinnig, als je kernwaarden zijn zoals 'satanist' Santa12 in zijn post noemt, noem jezelf dan gewoon humanist.

Theïstisch satanisme is hetzelfde als zwarte hekserij, het is letterlijk duivelsaanbidding en levensgevaarlijk. Een interessant boek van een ex-satanist hierover is 'Verbroken Betovering' van Angela Loeve.
pi_175760513
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:07 schreef Santa12 het volgende:
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn, die net als ik satanist zijn....
Gaat alles goed op school?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175763290
Ik vraag niet om te oordelen over iets wat je niets van weet. Ik doe dat dat andersom ook niet. Ik vraag ook niet om een uitleg, daar ik zelf heel goed weet wat het inhoudt.
Ik vraag enkel of er nog meer mensen zijn
Satanist
pi_175764190
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 15:52 schreef Santa12 het volgende:
Ik vraag niet om te oordelen over iets wat je niets van weet. Ik doe dat dat andersom ook niet. Ik vraag ook niet om een uitleg, daar ik zelf heel goed weet wat het inhoudt.
Ik vraag enkel of er nog meer mensen zijn
Nou ik blijkbaar, behalve het hogere mens gebeuren. In mijn beleving is een mens een beest/dier, niks meer. En het is geen religie, je beschrijft een beschouwing.

Maar deze levensbeschouwing is wel wat duizenden jaren ouder dan die abrahamitische satan, dus die label van je vind ik wat stom :p
pi_175767832
Satanisme vind ik maar eng.
pi_175769940
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:45 schreef Odaiba het volgende:
Satanisme vind ik maar eng.
En waarom dan? Weet je er iets van? Of laat je je leiden door de vooroordelen?
Satanisme is in weze niets anders dan het tegenovergestelde... het tegenovergestelde van het geloof in een god.

En noem het zoals je wilt. Geloof. Religie. Beschouwing. Leer. Stroming......
Satanist
pi_175770899
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:04 schreef Santa12 het volgende:

[..]

En waarom dan? Weet je er iets van? Of laat je je leiden door de vooroordelen?
Satanisme is in weze niets anders dan het tegenovergestelde... het tegenovergestelde van het geloof in een god.

En noem het zoals je wilt. Geloof. Religie. Beschouwing. Leer. Stroming......
Pffff ik weet niet eens waar te beginnen.

Maar oke.

Welke god bedoel je eigenlijk?
En erken je dan zowel die god alswel satan?
Kan satanisme ook bestaan zonder die god?
pi_175772297
quote:
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Alsof elke vrouw sexy en/of mooi is
pi_175772319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:21 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Alsof elke vrouw sexy en/of mooi is
En dat is jammer...
Satanist
pi_175772363
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:22 schreef Santa12 het volgende:

[..]

En dat is jammer...
Misschien tweeledig te lezen. Maar ik vind niet elke vrouw mooi of sexy. Dus weet niet waarom dat onderdeel is van je lijstje. Of vind jij dat wel echt?
pi_175772378
Wij aanbidden geen God. Geen duivel. Geloven niet in hemel of hel. Geloven niet in iets wat voor ons niet bestaat. Maar stellen onszelf als belangrijkste persoon. Leven naar de 9 statements van het satanisme. En de 11 leefregels.
Satanist
pi_175772443
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:24 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Misschien tweeledig te lezen. Maar ik vind niet elke vrouw mooi of sexy. Dus weet niet waarom dat onderdeel is van je lijstje. Of vind jij dat wel echt?
Het is hoe jij het invult. Niet elke vrouw is mooi of knap, maar kan zich wel zo willen voelen. En niet zoals bij de nonnen jezelf verhullen in kledij. Of bij sommige kerken alleen in het zwart, of alleen rokken, of als moslims gehuld in sluiers.
Satanist
pi_175773058
En mooie mannen?
pi_175773234
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
En mooie mannen?
[/q4uote]

Je mag zijn wie je bent. Mannen en vrouwen zijn gelijk. En niet zoals in zovele religies... onderdrukking.
Satanist
pi_175773438
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:57 schreef Santa12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 december 2017 22:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
En mooie mannen?
[/q4uote]

Je mag zijn wie je bent. Mannen en vrouwen zijn gelijk. En niet zoals in zovele religies... onderdrukking.
Maar kan satanisme alleen bestaan dankzij andere religies?

Als er nooit andere religies waren geweest, was er dan wel satanisme?
pi_175773950
Ik denk het wel. Juist door naar andere religies te kijken, allemaal gebaseerd op iets waar je in moet geloven, wat er naar mijn inziens niet is, is satanisme gericht op jezelf. Is niet God (Allah, Boedha, etc) belangrijk, maar jijzelf!! Aanbid je niet wat er niet is.
Daarbij zijn de 9 statements en de 11 leefregels belangrijk. Evenals de satanistische feestdagen.
Satanist
pi_175774222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 23:26 schreef Santa12 het volgende:
Ik denk het wel. Juist door naar andere religies te kijken, allemaal gebaseerd op iets waar je in moet geloven, wat er naar mijn inziens niet is, is satanisme gericht op jezelf. Is niet God (Allah, Boedha, etc) belangrijk, maar jijzelf!! Aanbid je niet wat er niet is.
Daarbij zijn de 9 statements en de 11 leefregels belangrijk. Evenals de satanistische feestdagen.
En dan maak je dus vandaag een account aan om dat geklep in de ruimte hier te vertellen.

Jochie, neem een beschuitje en een warme chocomel en ga lekker naar bed.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175774272
Ja waar jij aan doet is nep satanisme...de echte doen namelijk vreselijke dingen die je niet wilt weten geloof mij....
pi_175774367
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 23:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
Ja waar jij aan doet is nep satanisme...de echte doen namelijk vreselijke dingen die je niet wilt weten geloof mij....
[/qfuote]

Jij verwart het met satanen. Iets anders dan satanisten. Die aanbidden inderdaad de duivel. En voeren rituelen uit, meestal ritueel misbruik en opofferingen.
Satanist
pi_175774394
Zoals mijn begin vraag was... zijn er meer satanisten?
Satanist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')