Het is een donkerblauwe Lancia Delta, van 29 dec. 1994.
Word waarschijnlijk moeilijk om te omschrijven, maar goed hier komt ie:
Kort na het wegrijden hoorde ik een kort vrij hoog en hard geluid, net alsof je wielen over de grond schuren, maar wel vrij hard. Daarna werkte alleen de toeren teller nog, maar de auto kwam niet meer vooruit.
Na de motor te hebben afgezet, motorkap open getrokken, ruik ik gewoon benzine.
Hij is niet verzopen, want hij startte gewoon. De accu werkt ook nog, want als ik hem nu open, dan werken alle functies gewoon. De startmotor maakt ook nog geluid, het enige wat de auto nu niet doet is vvvRRRoem bij het aangaan, hij blijft hetzelfde geluid produceren als bij het 1e moment van het omdraaien van de sleutel. En dat dan net zolang totdat ik stop met de sleutel vast te houden.
Een haperende startmotor geeft een steeds herhalend zeurend geluid, dat doet hij nu dus niet... Nu vraag ik me af wat er aan de hand is, ik heb geen ANWB omdat je een heel jaar lidmaatschap moet dokken voor de resterende maandjes in dit jaar, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Komend jaar sluit ik me wel aan bij de ANWB.
Zou dit een benzine leiding kunnen zijn? Of een brandstofpomp? Of hebben jullie andere suggesties?
quote:De V-snaar ligt er nog op.
Op vrijdag 20 december 2002 09:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Het klinkt erg duur.... Ben niet zo technisch, maar ik vrees dat er iets goed en grondig naar de vaantjes is. Je V-snaar zou ook kunnen..
quote:Die was vervangen bij 63.000+ en ik zit nu op 83.000 dus dat mag ik toch zeker niet hopen.
Op vrijdag 20 december 2002 09:26 schreef Nappy het volgende:
Heb iets soortgelijks gehad. Distributieriem kaduuk + enkele kleppen + garage ongeveer 1200 euro.....
quote:Tyf op !
Op vrijdag 20 december 2002 09:41 schreef U-lerZzZ het volgende:
Moet je maar Opel rijden!
quote:Heb je een injectiemoter?
Op vrijdag 20 december 2002 09:42 schreef D-Devil het volgende:[..]
Tyf op !
. Dit is echt niet grappig. En vooral niet omdat het vast weer veel geld kost. Ik had van jou wel nog enigszins iets normaals verwacht.
quote:Ja heb ik,
Op vrijdag 20 december 2002 09:44 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Heb je een injectiemoter?
quote:Volgens de specs van mijn auto.
brandstofsysteem singplepoint injectie
quote:Dat zou ik het iig in die buurt eens gaan zoeken. Je zegt dat je auto wel start als je de sleutel omhaald. Hij blijft echter alleen niet lopen. Kan dus zo zijn dat de injectie niet goed functioneerd.
Op vrijdag 20 december 2002 09:46 schreef D-Devil het volgende:[..]
Ja heb ik,
[..]Volgens de specs van mijn auto.
quote:Dus toch misschien een kapotte brandstofleiding/pomp.
Op vrijdag 20 december 2002 09:49 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Dat zou ik het iig in die buurt eens gaan zoeken. Je zegt dat je auto wel start als je de sleutel omhaald. Hij blijft echter alleen niet lopen. Kan dus zo zijn dat de injectie niet goed functioneerd.
quote:Eventueel. Het zit hem iig bij de invoer van de benzine/injectie richting de moter.
Op vrijdag 20 december 2002 09:50 schreef D-Devil het volgende:[..]
Dus toch misschien een kapotte brandstofleiding/pomp.
vergeet mijn post.. hij start dus helemaal niet meer
beter lezen pmponer
quote:Dat is inderdaad cruciale informatie!
Op vrijdag 20 december 2002 09:15 schreef D-Devil het volgende:
Het is een donkerblauwe Lancia Delta, van 29 dec. 1994.
Ook even ter info, de uitlaat, koppelingsplaten, v-snaar en distributieriem (hoop ik) ( 20.00km oud ) zijn allemaal in orde.
Het is en blijft het vRRRoem missen van het aanslaan, ik denk dat ik de bougies eens nakijk, dat moet ik zelf wel kunnen.
quote:Opel vs Lancia? yeah right...
Op vrijdag 20 december 2002 09:41 schreef U-lerZzZ het volgende:
Moet je maar Opel rijden!
Draait de rotor in je verdeelkap wel rond?
Misschien kwam daar het piepend geluid vandaan.
Een kapotte distributieriem veroorzaakt toch geen benzine geur of wel ?
Hopelijk kan een kennis er vanavond of morgen even heen kijken, die is al eeuwen automonteur, en repareert ook M.A.N. trucks in DLD.
quote:Kan wel aan je ontsteking liggen dan ruikt hij zeker naar onverbrande benzine. kan ook wel aan je distributieriem liggen want die zorgt dat kleppen bewegen volgens mij. Als bv de inlaatklep niet open gaat dan zal hij ook wel ruiken naar benzine.
Op vrijdag 20 december 2002 15:21 schreef D-Devil het volgende:
Ik kom er geen wijs uit, het meurt nog steeds naar benzine als ik de sleutel 4 seconden omdraai, ik akn niets zien van een lek.Een kapotte distributieriem veroorzaakt toch geen benzine geur of wel ?
Hopelijk kan een kennis er vanavond of morgen even heen kijken, die is al eeuwen automonteur, en repareert ook M.A.N. trucks in DLD.
Maarja ik ben geen automonteur, kan overal aan liggen denk ik.
succes ermee
quote:Sloop ? Probeer dat maar eens met een delta
Op vrijdag 20 december 2002 17:11 schreef Ultimora het volgende:
ik denk dat het aan de onsteking ligt.. ik denk dat de bobine gewoon aan gort is, anders was hij nog wel gestart en op 3 poten verder gegaan.. overigens is een bobine dacht ik niet zo heeel erg duur, anders neem je er een mee van de sloop naar de dealer, en vraag je of hij die erin wil zetten
De bobine kan inderdaad kapot zijn, want die regelt de ontsteking, ik heb zonet gebeld naar onze kennis, maar hij is kerstinkopen doen, helaas wachten tot 20.00u.
quote:Dankje, nu martin ff bellen om te zien wat eraan is.
Op vrijdag 20 december 2002 18:33 schreef alki het volgende:
Bij www.tuynder.nl zijn alle onderdelen super goedkoop, nieuw en origineel.
Probeer anders maar eens www.Berjan.nl specialist in onderdelen recycling van italiaanse autos.
Ik laat het wel even weten wat het was.
Godverdommee !!!!!!!!! .
Komende week een nieuwe erop en dan maar hopen dat de cilinders het nog doen. En anders word het een hele dure reparatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |