Sascha was/is de naam die ik het mooiste vind, maar iedere man (en mijn vriend) in mijn omgeving bestempelt het als onwijs vrouwelijk. Terwijl ik ook alleen maar aan die leuke Sascha Visser moet denken.quote:Op maandag 25 december 2017 08:39 schreef Jentin het volgende:
Ben razend benieuwd wat het uiteindelijk geworden is, SC!
Er is hier toch een user met een zoon die Sasha heet? (/longtimelurker alert) Hoe vaak moeten jullie uitleggen dat het een knul is en geen meisje?
Ik ben echt een beetje verliefd geworden op die naam voor een jochie, maar ik vrees de 100 miljoen: 'Dat is toch een meisjesnaam?'-reacties. Is het zo erg als ik me nu, al dan niet hormoongestuurd, inbeeld?
Andere input over deze naam als jongensnaam is ook welkom uiteraard.
Noa(h) klinkt zachter aan dan René/eé.quote:
quote:Op dinsdag 26 december 2017 09:03 schreef Burdie het volgende:
Sasja kan ook nog.
Of Sazja. Shaschzshja. Zchascha. Zazha. Zazcha. Xaxha. OK, ik hou op.
Xsz-aszh'yahquote:Op dinsdag 26 december 2017 09:40 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
Xaxha, dan. Kan er niet nog ergens een stille -y of een apostrof in?
Zou je alsjeblieft mijn usernaam uit je post kunnen halen?quote:Op maandag 25 december 2017 08:39 schreef Jentin het volgende:
Hoe vaak moeten jullie uitleggen dat het een knul is en geen meisje?
Ik ben echt een beetje verliefd geworden op die naam voor een jochie, maar ik vrees de 100 miljoen: 'Dat is toch een meisjesnaam?'-reacties. Is het zo erg als ik me nu, al dan niet hormoongestuurd, inbeeld?
Heb je naam eruit gehaald; niet aan gedacht, sorryquote:Op dinsdag 26 december 2017 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zou je alsjeblieft mijn usernaam uit je post kunnen halen?
Ik heb de laatste jaren zoveel mogelijk geprobeerd hun namen los te koppelem van mijn username.![]()
We krijgen die opmerking echt nooit. En hij zegt zelf ook dat dat nog maar 1 keer gebeurd is, en hij wordt zondag 10.
Ik zeg doen!Uiteraard. De schrijfwijze bepaalt natuurlijk veel. En daar moet je wel op voorbereid zijn, dat gaat vaak mis. Maar goed, dat heb je met meer namen.
Ik kreeg bij mijn oudste zelfs de vraag of het een jongen of meisje was, blauw kaartje nota bene, terwijl je heel erg je best moet doen om niet te begrijpen dat zijn naam een jongensnaam is.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:56 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook een (dubbele zelfs) unisex naam. We moeten soms uitleggen dat het een jongen is maar niet vaak. We kregen 3x een kaartje met "hoera een meisje!"Vermelden op het geboortekaartje is dus wel handig
En dubbele unisex naam?quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:56 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook een (dubbele zelfs) unisex naam. We moeten soms uitleggen dat het een jongen is maar niet vaak. We kregen 3x een kaartje met "hoera een meisje!"Vermelden op het geboortekaartje is dus wel handig
Wij hebben een uniseks naam bij onze dochter. Bij het aangeven werd ze al bijna een jongen en zodra we haar naam vertelden aan vreemden vroegen ze het eerste jaar, oh is het dan toch een jongetje?! Nu heeft ze wel een naam die in de top 15 staat qua jongensnamen dus wellicht ligt het daar aan. Hoe dan ook, ze is een snoet en haar naam past perfect bij dr. Voor een jongen hadden we de naam overigens nooit gekozen! We zijn er nog steeds heel blij mee ondanks hier en daar een vraag of vergissing van een vreemde.quote:Op maandag 25 december 2017 08:39 schreef Jentin het volgende:
Hoe vaak moeten jullie uitleggen dat het een knul is en geen meisje?
Google top 20 + hartje J in je ondertitel brengt me bij J.esse. Klopt?quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:17 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Wij hebben een uniseks naam bij onze dochter. Bij het aangeven werd ze al bijna een jongen en zodra we haar naam vertelden aan vreemden vroegen ze het eerste jaar, oh is het dan toch een jongetje?! Nu heeft ze wel een naam die in de top 15 staat qua jongensnamen dus wellicht ligt het daar aan. Hoe dan ook, ze is een snoet en haar naam past perfect bij dr. Voor een jongen hadden we de naam overigens nooit gekozen! We zijn er nog steeds heel blij mee ondanks hier en daar een vraag of vergissing van een vreemde.
Ik vind Charlie heel tof als unisex naam. Gaat hier niet gebeurde want met al 1 unisex naam bij één van de kinderen is dat wel genoeg
Er hoort nog een s bij, ga ik gelijk doenquote:Op dinsdag 26 december 2017 14:44 schreef Poes. het volgende:
[..]
Google top 20 + hartje J in je ondertitel brengt me bij J.esse. Klopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |