Ik vond dit linkje met een wiskundige berekening naar de geschatte verdeling van het aantal stemmen. Hier is die lijst upgedate naar het aantal stemmen in 2016. Dat levert dit grafiekje op voor vorig jaar.quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:23 schreef alopio het volgende:
Maar over dat manipuleren, ik denk dat er zeker onder in de lijst veel nummers zijn met hetzelfde aantal stemmen. Dat men dan gaat schuiven zodat nrs beter in een uur passen, of niet dezelfde artiesten achter elkaar dat snap ik wel.
Interessanter vind ik de nrs boven 2000. Want je kan mij niet vertellen dat nrs 2001/2002/2003 tot weet ik veel hoeveel niet hetzelfde aantal stemmen heeft als nr 2000. Hoe bepaalt men dan welk nummer uit de lijst valt. Want dat is pas echt een rigoreuze keuze en erger dan of een nr op plek 1658 of 1683 staat.
Zo fantastisch om naar Radio 2 te bellen en dat te melden op een toon die doet vermoeden dat je kat net is overleden, jaquote:Op vrijdag 15 december 2017 11:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Maar het ís ook fantastisch om naar de Top 2000 te luisteren.
Intressant ja. Want welke topper is er uit de lijst gevallen terwijl ie er dus net zo goed in had kunnen staan...quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:41 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik vond dit linkje met een wiskundige berekening naar de geschatte verdeling van het aantal stemmen. Hier is die lijst upgedate naar het aantal stemmen in 2016. Dat levert dit grafiekje op voor vorig jaar.
[ afbeelding ]
Met ongeveer 600 stemmen voor nr 2000 en ongeveer 850 stemmen voor nr 1500 moeten er inderdaad nog steeds veel dubbele zitten. Een nummer wat een uniek aantal stemmen heeft is daar schaars. Pas vanaf plek 500 of iets dergelijks gaat de lijn zo hard omhoog dat juist een nummer met hetzelfde aantal stemmen schaarser wordt.
Dat zou nog steeds veel ruimte geven voor radio 2 om dus te schuiven.
Ik vind 600 stemmen voor de nummer 2000 behoorlijk veel. Dan heb je al heel veel stemmen nodig om uberhaupt in de lijst te komen. Er was een tijd dat je er maar 20 nodig had.quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:41 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik vond dit linkje met een wiskundige berekening naar de geschatte verdeling van het aantal stemmen. Hier is die lijst upgedate naar het aantal stemmen in 2016. Dat levert dit grafiekje op voor vorig jaar.
[ afbeelding ]
Met ongeveer 600 stemmen voor nr 2000 en ongeveer 850 stemmen voor nr 1500 moeten er inderdaad nog steeds veel dubbele zitten. Een nummer wat een uniek aantal stemmen heeft is daar schaars. Pas vanaf plek 500 of iets dergelijks gaat de lijn zo hard omhoog dat juist een nummer met hetzelfde aantal stemmen schaarser wordt.
Dat zou nog steeds veel ruimte geven voor radio 2 om dus te schuiven.
Ik vind het wel meevallen. Hoeveel mensen stemmen er? Een paar miljoen toch? Maal 35 keuzes. Dan heb je in totaal een enorme berg aan nominaties, dan is 600 wel een redelijke grens.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vind 600 stemmen voor de nummer 2000 behoorlijk veel. Dan heb je al heel veel stemmen nodig om uberhaupt in de lijst te komen. Er was een tijd dat je er maar 20 nodig had.
Nee joh. Je trapt nu precies in wat Radio 2 je wil wijsmaken door te spreken over een miljoen stemmen. Er stemmen zo'n 40.000 mensen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Hoeveel mensen stemmen er? Een paar miljoen toch? Maal 35 keuzes. Dan heb je in totaal een enorme berg aan nominaties, dan is 600 wel een redelijke grens.
Nee joh, toch wel zo tegen de 180.000quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nee joh. Je trapt nu precies in wat Radio 2 je wil wijsmaken door te spreken over een miljoen stemmen. Er stemmen zo'n 40.000 mensen.
Next-level shit, deze verkiezingsfraudequote:Op vrijdag 15 december 2017 12:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nee joh. Je trapt nu precies in wat Radio 2 je wil wijsmaken door te spreken over een miljoen stemmen. Er stemmen zo'n 40.000 mensen.
Wel iets meer dan dat. Vorig jaar waren er 6,5 miljoen stemmen. Gedeeld door maximaal 35 stemmen per persoon maakt minimaal 185.000 stemlijstjes. Daar zullen wel wat mensen met dubbele lijstjes tussen zitten, maar ook veel mensen die (veel) minder dan 35 liedjes stemmen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nee joh. Je trapt nu precies in wat Radio 2 je wil wijsmaken. Er stemmen zo'n 40.000 mensen.
Het is wel triest te zien hoeveel media het persbericht van radio 2 overnemen en van 'stemmen', 'stemmers' maken.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Next-level shit, deze verkiezingsfraude
Dat is wel vrij bizar. Maar 185.000 vind ik dan ook wel weer heel weinig. Denk inderdaad dat er veel mensen met halve lijstjes zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:40 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Het is wel triest te zien hoeveel media het persbericht van radio 2 overnemen en van 'stemmen', 'stemmers' maken.
Er zijn in Nederland 12,8 miljoen stemgerechtigden. Met 6,5 miljoen stemmers zou dus bijna de helft van alle mensen in Nederland boven de 18 op de top 2000 stemmen
Moet je 18+ zijn om een lijstje in te leveren ja?quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:40 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Het is wel triest te zien hoeveel media het persbericht van radio 2 overnemen en van 'stemmen', 'stemmers' maken.
Er zijn in Nederland 12,8 miljoen stemgerechtigden. Met 6,5 miljoen stemmers zou dus bijna de helft van alle mensen in Nederland boven de 18 op de top 2000 stemmen
Het aantal stemmers onder de 18 zal wel zeer verwaarloosbaar zijnquote:Op vrijdag 15 december 2017 12:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Moet je 18+ zijn om een lijstje in te leveren ja?
Dat zou wel een hoop recente meuk schelen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Moet je 18+ zijn om een lijstje in te leveren ja?
Daarom is de kans groot dat nr 2001/2002 ook 600 stemmen hebben.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:40 schreef Mystikvm het volgende:
Op een bult van 6,5 miljoen is 600 als drempelwaarde nog steeds niet idioot veel. De nummer één wordt dan ook maar door zo'n 5% van de mensen genoemd.
Laten we hopen dat de nummer 2001 een liedje van Jan Smit is.quote:Op vrijdag 15 december 2017 13:13 schreef alopio het volgende:
[..]
Daarom is de kans groot dat nr 2001/2002 ook 600 stemmen hebben.
Maar ach er moeten toch keuzes worden gemaakt ja.
Ik ook niet, maar het zou me niks verbazen als dat aantal weer is gestegen. Met name jongeren zullen daar wel in meehelpen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb volgens mij dit jaar niets gehoord over het breken van het record aantal stemmen, klopt dat?
Ik denk het eerlijk gezegd niet.quote:Op vrijdag 15 december 2017 13:15 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het zou me niks verbazen als dat aantal weer is gestegen. Met name jongeren zullen daar wel in meehelpen.
Ik kan er ook niks over vinden, ook niet op de site. Vreemd.quote:Op vrijdag 15 december 2017 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Ze laten dat altijd graag weten, en altijd al op de laatste stemdag.
19 decemberquote:Op vrijdag 15 december 2017 13:21 schreef Obiekulu het volgende:
Wanneer wordt de lijst van dit jaar bekend gemaakt? #dtv
Het mooie is dat ondanks het gepush van Ekdom hijzelf de Top 2000 niet heeft gehaald als Gary Fomdeck.quote:Op vrijdag 15 december 2017 13:15 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het zou me niks verbazen als dat aantal weer is gestegen. Met name jongeren zullen daar wel in meehelpen.
Als in met die kerstliedjes, alleen Last Christmas doet me wat, de rest hoeft voor mij totaal niet in de lijst. Mariah Carey ook niet, alleen vanwege het feit dat ik die 100x per jaar hoor in december.
Pff wat een naam ookquote:Op vrijdag 15 december 2017 13:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Het mooie is dat ondanks het gepush van Ekdom hijzelf de Top 2000 niet heeft gehaald als Gary Fomdeck.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |