abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 december 2017 @ 16:55:48 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175697372
Ik overweeg een investering te doen in een goede geluidsinstallatie en speakers.
Nu vraag ik mij of of ik een dergelijke geluidsinstallatie kan gebruiken als in en output voor mijn digitale piano.
Gaan de speaker daar aan stuk?

Dus een beetje in de trant van Piano -> PA -> Receiver -> 5.1 speakers

kan dit , of is dit niet raadzaam?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 13 december 2017 @ 19:03:34 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175700772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:55 schreef Onnoman het volgende:
kan dit , of is dit niet raadzaam?
Het kan, heeft verder geen gevolgen voor de speakers.

Maar ik vraag me wel af of je als pianist blij wordt van deze speakers. Ik zou dan toch eerder zuilspeakers of andere full range speakers gebruiken.
So we just called him Fred
  woensdag 13 december 2017 @ 20:06:34 #3
224960 highender
Travellin' Light
pi_175703141
Dat lijkt mij ook inderdaad. Als je het goed wil doen dan heb je twee - zo full range als mogelijk (binnen budget en ruimte) - studio monitoren nodig en hoogstwaarschijnlijk ook digitale ruimte correctie.
pi_175711348
Voor een digitale piano kan je beter aparte studio-monitors gebruiken. Als je 'm gaat aansluiten op een Hi-Fi systeem, klinkt het echt niet mooi.

Muziek op CD's of het geluid op DVD's en Blurays zijn gemasterd met de bedoeling dat het uit wat voor speakers dan ook zo helder en mooi mogelijk klinkt. Maar of iets mooi helder klinkt omdat de hoge frequenties mooi worden weergegeven of iets klinkt mooi vol en diep door een goede bass-weergave - wil dat nog niet zeggen dat het een natuurlijke weergave is.

Studio-monitoren zijn anders dan HiFi-systemen gemaakt om zo natuurlijk mogelijk te klinken, zonder opgepimpte bass en treble. Kan je je maar een soort speaker-systeem veroorloven, dan zou ik mij orienteren op monitors die de klank van je piano goed weergeven.

Bedenk goed wat je wilt. Wil je echt surround-sound voor de geluidsweergave voor films etc of gaat je voorkeur uit naar een goede weergave van muziek en de klank van je piano?
pi_175711354
Ik zou zelf voor een 2.1 gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')