abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 december 2017 @ 10:10:33 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175688583
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:57 schreef Cookings het volgende:

[..]

Volkorenbrood van de albert heijn. Die goedkoopste weet je wel.
En een eetlepel pindakaas per boterham heb ik gebruikt. En een anderhalve eetlepel mayonaise heb ik bij het avondmaaltijd gebruikt.

Groente kan ik idd wat meer gaan eten. Denk je dat ik aan een halve pak diepvriesgroenten per dag genoeg heb aan groenten??
Volkoren is prima. Diepvriesgroente is ook prima, maar waarom niet ook gewoon vers? Ik heb bijv. altijd winterwortels in huis. Doe er vaak ook een bij de lunch.

Een eetlepel pindakaas zegt me niet zoveel, al lijkt het me vrij veel. Ik smeer voor mijn lunch bijv. maximaal tien gram in totaal.

Maar om kort te gaan: om te weten of je qua calorieën goed zit, moet je toch aan de slag met een keukenweegschaal en een app als myfitnesspal.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175688775
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 08:07 schreef agter het volgende:

[..]

Houd je eten eens bij in myfitnesspal.
Het ziet er uit als veel vet (wat opzich niet erg hoeft te zijn, maar ja, veel kcal).
En erg weinig groente.

Diepvriesgroente is Okay (geen alla crème pakken kiezen als je op de kcals wil letten). En potgroente is ook Okay.
Maar ook verse groenten eten.
Mayo: etiquetten lezen. Sommigen hebben 800 kcals per 100 gram. Die met yoghurt ‘maar’ 280.

Wissel veel af met de kleur van groenten.

In pindakaas zit ook redelijk wat kcals. Wordt juist vaak gegeten door mensen die aan willen komen. Kies andere, magere, opties.

Maar voer het eens in in myfitnesspal. En kijk hoeveel kcals je gegeten hebt. ^O^
My fitnesspall app heb ik maar ik snap ik er geen snars van! Als ik mijn eten invoer dan komt alles op dezelfde dag. En ik kan niet zien per dag wat ik gegeten heb. Zijn er geen andere goede kcal apps?
-.-.-
pi_175688824
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volkoren is prima. Diepvriesgroente is ook prima, maar waarom niet ook gewoon vers? Ik heb bijv. altijd winterwortels in huis. Doe er vaak ook een bij de lunch.

Een eetlepel pindakaas zegt me niet zoveel, al lijkt het me vrij veel. Ik smeer voor mijn lunch bijv. maximaal tien gram in totaal.

Maar om kort te gaan: om te weten of je qua calorieën goed zit, moet je toch aan de slag met een keukenweegschaal en een app als myfitnesspal.
Diepvriesgroenten omdat ik niet zoveel tijd heb om te koken en druk met school ben maar wel gezond wil eten
-.-.-
  woensdag 13 december 2017 @ 10:36:49 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175688960
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:24 schreef Cookings het volgende:

[..]

My fitnesspall app heb ik maar ik snap ik er geen snars van! Als ik mijn eten invoer dan komt alles op dezelfde dag. En ik kan niet zien per dag wat ik gegeten heb. Zijn er geen andere goede kcal apps?
Fatsecret.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 december 2017 @ 10:37:57 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175688977
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:28 schreef Cookings het volgende:

[..]

Diepvriesgroenten omdat ik niet zoveel tijd heb om te koken en druk met school ben maar wel gezond wil eten
Afwisseling is goed en zoveel moeite hoeft het niet te kosten.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 december 2017 @ 10:45:33 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175689112
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:24 schreef Cookings het volgende:

[..]

My fitnesspall app heb ik maar ik snap ik er geen snars van! Als ik mijn eten invoer dan komt alles op dezelfde dag. En ik kan niet zien per dag wat ik gegeten heb. Zijn er geen andere goede kcal apps?
Misschien even een youtube handleiding volgen (is er vast wel)
Tot nu toe vind ik zelf myfitnesspal redelijk duidelijk, maar vooral erg handig qua voeding dat er allemaal instaat en de precisie ervan.
pi_175689243
Ik heb lifesum en dat is een mooie app ook.
  woensdag 13 december 2017 @ 10:56:59 #33
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175689359
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:24 schreef Cookings het volgende:

[..]

My fitnesspall app heb ik maar ik snap ik er geen snars van! Als ik mijn eten invoer dan komt alles op dezelfde dag. En ik kan niet zien per dag wat ik gegeten heb. Zijn er geen andere goede kcal apps?
Alle andere apps zijn niet makkelijker dan MFP. Heb je de android of IOS versie?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 13 december 2017 @ 11:35:41 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175690158
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:56 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Alle andere apps zijn niet makkelijker dan MFP. Heb je de android of IOS versie?
Kan niet meer quoten uit een gesloten topic, maar wou nog zeggen: doet ze goed, je vrouw. ^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_175690285
@mevrouwPuff

Nee, geen nachtopvang gelukkig. Zit in een soort zorginstelling, we hebben allemaal ons eigen appartement en er is een gezamelijke ruimte, is een ouderinitiatief. Dus ze hebben een zorg plicht en kunnen me niet zomaar op straat zetten want ze hebben een zorgplicht, maar merk wel dat ze me zsm weg willen hebben. Het is gewoon kut, ik wil niet verhuizen, want heb een pracht appartement, nieuwbouw, mooi ruim, helemaal ingericht naar hoe ik het wil. Maar aan de andere kant, de dingen die ze hier geflikt hebben bij me kunnen echt niet, dus wat dat betreft wil ik wel weg. Het is gewoon heel dubbel, ik ben gewoon gestresst, omdat ik een nieuw huis moet zoeken, niet weet of al mijn spullen gaan passen, hoe ik het voor elkaar moet krijgen alles daar te krijgen enz. Allemaal van die praktische dingen.

Maargoed, lang verhaal.

Lijstje:
O: mandarijn
T: 2 sneden bruin brood, 2 plakjes 30+ kaas
L: 225 gr alpro yoghurt, 1 mandarijn
T: plak peperkoek?
D: nasi met babi pangang (magnetron maaltijd)
pi_175691387
Hoe denken jullie over te veel fruit eten? Ik eet standaard twee mandarijnen, maar zat vandaag erg laag in koolhydraten en heb nog kcal 'over'. Plan was om nog 1 banaan te eten en vanavond appelmoes te maken van 2 Appels. Alleen dan heb ik wel 5 stuks fruit? Hoe zit dat qua suikers?
pi_175691567
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:26 schreef Pinuts het volgende:
Hoe denken jullie over te veel fruit eten? Ik eet standaard twee mandarijnen, maar zat vandaag erg laag in koolhydraten en heb nog kcal 'over'. Plan was om nog 1 banaan te eten en vanavond appelmoes te maken van 2 Appels. Alleen dan heb ik wel 5 stuks fruit? Hoe zit dat qua suikers?
Suikers zijn koolhydraten, dus je kan niet méér koolhydraten willen eten zonder meer suikers te willen eten ;) Ik eet wel vaker 3-4 stuks fruit op een dag, als het gewoon binnen je macro/kcal budget past lijkt het me alleen maar een gezonde keuze. Je kan wel kijken naar fruit met langzame suikers/lage glycemische index shizzle. Bananen zijn daarvoor echt top.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175691964
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Suikers zijn koolhydraten, dus je kan niet méér koolhydraten willen eten zonder meer suikers te willen eten ;) Ik eet wel vaker 3-4 stuks fruit op een dag, als het gewoon binnen je macro/kcal budget past lijkt het me alleen maar een gezonde keuze. Je kan wel kijken naar fruit met langzame suikers/lage glycemische index shizzle. Bananen zijn daarvoor echt top.
Tuurlijk kun je dat wel.
Niet alle koolhydraten zijn perse suikers.
Make my day!
pi_175692540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:51 schreef agter het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je dat wel.
Niet alle koolhydraten zijn perse suikers.
Nou, dat hangt er een beetje vanaf wat je leest, sommige bronnen zeggen letterlijk 'koolhydraten worden ook wel suikers of sachariden genoemd'. Anderen zeggen; koolhydraten bestaan uit suikers en zetmeel. Maar ook zetmeel wordt in het lichaam heel snel omgezet tot glucose dus feitelijk maakt het niet veel uit.

Wel zijn er natuurlijk verschillende soorten suikers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175692753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, dat hangt er een beetje vanaf wat je leest, sommige bronnen zeggen letterlijk 'koolhydraten worden ook wel suikers of sachariden genoemd'. Anderen zeggen; koolhydraten bestaan uit suikers en zetmeel. Maar ook zetmeel wordt in het lichaam heel snel omgezet tot glucose dus feitelijk maakt het niet veel uit.

Wel zijn er natuurlijk verschillende soorten suikers.
Ik houd het graag helder. Koolhydraten kunnen suiker, zetmeel en voedingsvezels zijn.
Maar je mag natuurlijk je eigen definitie hanteren. :D

Dit sluit namelijk ook goed aan op de etiketten op de producten.
Daar staat ook bijv: Koolhydraten 10 gram, waarvan suikers 8 gram.
Wel zo handig om dan te beseffen dat niet alles wat koolhydraat is, suiker is.
Make my day!
  woensdag 13 december 2017 @ 14:12:30 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_175693864
is het niet zo dat suikers Koolhydraten zijn , maar dat koolhydraten ook in andere dingen zitten?

een beetje zo van :
een roos is een bloem maar niet alle bloemen zijn een roos?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_175694002
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:12 schreef Barreltje het volgende:
is het niet zo dat suikers Koolhydraten zijn , maar dat koolhydraten ook in andere dingen zitten?

een beetje zo van :
een roos is een bloem maar niet alle bloemen zijn een roos?
Da. ^O^
Make my day!
pi_175694546
Het is de opsplitsing van complexe (=goede trage-) en simpele (=snelle slechte-) koolhydraten.
Het staat dus los van of er wel of geen suiker is toegevoegd in het totale product.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:26 schreef Pinuts het volgende:
Hoe denken jullie over te veel fruit eten? Ik eet standaard twee mandarijnen, maar zat vandaag erg laag in koolhydraten en heb nog kcal 'over'. Plan was om nog 1 banaan te eten en vanavond appelmoes te maken van 2 Appels. Alleen dan heb ik wel 5 stuks fruit? Hoe zit dat qua suikers?
Bekijk het van een afstandje. Overgewicht heb je niet gekregen door te veel fruit, ook al zitten hier veel simpele suikers in. Als die 5 stuks fruit je een vol gevoel geven dan is het een absolute uitkomst... ... alleen denk ik dat je probleem zit bij de lekkere trek?

Ik kan zelf heel goed de knop omgooien. Dan eet ik gewoon veel minder, val ik af tot een schriel mannetje. Dan wil ik wat aankomen. ...sluipt snaaien er weer in.

[ Bericht 37% gewijzigd door BertV op 13-12-2017 14:53:45 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_175695719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:43 schreef BertV het volgende:
Het is de opsplitsing van complexe (=goede trage-) en simpele (=snelle slechte-) koolhydraten.
Het staat dus los van of er wel of geen suiker is toegevoegd in het totale product.

[..]

Bekijk het van een afstandje. Overgewicht heb je niet gekregen door te veel fruit, ook al zitten hier veel simpele suikers in. Als die 5 stuks fruit je een vol gevoel geven dan is het een absolute uitkomst... ... alleen denk ik dat je probleem zit bij de lekkere trek?

Ik kan zelf heel goed de knop omgooien. Dan eet ik gewoon veel minder, val ik af tot een schriel mannetje. Dan wil ik wat aankomen. ...sluipt snaaien er weer in.
Het gaat dit keer ook niet om een vol gevoel hebben. Had mijn maaltijden allemaal al gepland en ingevoerd, maar had nog heel wat koolhydraten en kcal 'over'. Heb mijn dagdoel op 1600 kcal staan, en wil daar niet bijvoorbeeld 300 kcal onder zitten, aangezien het dan wel erg weinig wordt.
pi_175699510
Vandaag:

O: muesli/notenmix zonder suiker met melk en honing en half handje cornflakes
-1 hardgekookt ei

M: mandarijn, drie broodjes pindakaas

T: cup noodles

Avond: zelfgemaakte roti met 5 stukjes kip en een zoete aardappel.
-.-.-
pi_175699518
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Fatsecret.
Ja die werkt bij mij goed
-.-.-
  woensdag 13 december 2017 @ 18:38:01 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175699862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:23 schreef Cookings het volgende:

[..]

Ja die werkt bij mij goed
Als je eenmaal op gang bent, kun je het meeste gewoon aanklikken in je lijstjes van eerder gegeten en zo. Dus het wordt nog makkelijker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175700167
De woensdag is altijd een lastige werkdag qua beweging en eten. Te veel verplicht zitten en iets te snoepen binnen handbereik. Vandaag gelukkig bij 1 handje kruidnootjes kunnen houden.

Ik heb me ook ooit aangemeld voor fatsecret, maar eigenlijk nooit meer iets mee gedaan.
pi_175704548
Lijstje van vandaag:

O: Een appel (ik ben een slechte ontbijter).
L: Een dubbele boterham met veel sla en een plak jonge kaas + een volkoren knäckebröt met jonge kaas.
T: Een appel.
D: 200 gram broccoli met kaassaus, 2 vegetarische schnitzels (met wat zoete chilisaus want lekker).
S: 12.000 stappen.

En nu heb ik nog een vrachtlading calorieën over en geen honger meer. ;)
pi_175704962
Ik kom me hier ook maar eens melden. In de afgelopen jaren aantal keer begonnen aan een dieet (niks bijzonders, minder kcal en meer bewegen), maar ging altijd een paar weken goed en dan val ik weer terug in oude gedrag: snoepen en lekker eten.
En nu moet de knop maar eens om, en dan voor langere tijd, en dus kom ik hier maar mee posten.
Ik ben 1.58m lang (kort), weeg 64.5 kilo en wil terug naar ergens tussen 50 en 55. Dat heb ik heel erg lang gewogen en was een gewicht waarbij ik me prettig in mijn vel voelde zitten. Mijn plan is weer alles in fatsecret invullen en rond 1400kcal per dag gaan zitten, en zorgen dat ik weer wat vaker naar de sportschool ga. En dan hopen dat langer vol te houden. Meestal gaat dat een week of 3 goed en val ik dan ook zo'n 2 a 3 kilo af, en eet ik die erna er dus weer aan.
Dus, ja, hoi. Ik ga me ook even inlezen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')