abonnement Unibet Coolblue
pi_175703332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:10 schreef Zeus1981 het volgende:
Als je PRO hebt kun je bij Windows Update > Advanced Updates instellen dat je kanaal Semi-Annual wilt volgen. Die krijgen een grote onderdelen update pas als die ruim beschikbaar is gekomen en dus getest is door installatie bij consumenten en andere mensen in het Semi-Annual (targeted) kanaal. Volgens mij is dit 3 tot 6 maanden na release (oktober kwam de laatste grote update uit, 1709). Daarnaast kun je in dat zelfde scherm een onderdelen update tot 365 dagen uitstellen. En een beveiligingsupdate tot 30 dagen.

Niks geen hacks en geklooi met services...
Alleen wil ik dus helemaal GEEN updates, zelfs niet na 365 dagen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 december 2017 @ 20:18:35 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175703555
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:58 schreef teenboy1 het volgende:
Hel

[..]

Helaas draaid deze op die PC niet lekker (heel traag zelfs), omdat de NVME ssd driver daar niet inzit en hij de SSD daardoor niet goed kan aansturen. Toen W8 geprobeerd, maar ook daar haalde de SSD niet de beloofde snelheid. Toen werdt mij W10 aanbevolen.

Overigens vind ik W7 wel echt 1 van de beste Windows versies. Een verbetering van het logge Vista en geen rare tegeltjes interface of wat uberhoud wel een voordeel/meerwaarde aan W8 mag zijn.

Bij W7 ben ik over ruim 2 jaar in ieder geval van de updates af, die komen dan namelijk niet meer. Tenminste als de ondersteuning niet verlengt wordt.

W8 kon mij nooit echt bekoren en W10 ook niet.

Ja, Microsoft is heel agresief bezig ons allemaal W10 op te dringen, "per ongeluk" werden mensen al geupgraded naar W10, En nu gaan ze ons ook nieuwe W10 versies opdringen.
Eerst kon je deze veroordeling nog afkopen met een schikkingbedrag via W10 Pro, maar het ziet er naar uit dat ze ook dat gaan breken.

Ik verwacht dat Windows steeds meer marktaandeel gaat verliezen en dat OSX en Linux steeds meer marktaandeel gaan krijgen. Heel mischien haalt Linux Windows wel ooit in.

Ik verwacht ook dat Windows op een gegeven moment een abonementsvorm gaat worden waar je maandelijks een bedrag van rond de 10 euro moet gaan betalen, en dan wordt Linux ineens een stuk aantrekkelijker.
Ik blijf daarom op Windows 7 en als de security updates stoppen (2020) dan ga ik Linux waarschijnlijk weer een tweede kans geven. De laatste keer dat ik Linux (Mint) een serieuze kans gaf was in 2015 maar het kon toen nog niet tippen aan Windows XP en Windows 7. Wellicht in 2020 wel, we zullen zien.

Dat SaS model dat Windows 10 nu is is misschien leuk voor telefoons en andere speelgoed dingetjes maar toch zeker niet voor een PC die voor serieuze dingen wordt gebruikt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175704231
Uhh. wat is SaS?? Afkorting voor?.....
pi_175704856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:34 schreef teenboy1 het volgende:
Uhh. wat is SaS?? Afkorting voor?.....
hij zal wel SaaS bedoelen: Software as a Service
pi_175704996
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik blijf daarom op Windows 7 en als de security updates stoppen (2020) dan ga ik Linux waarschijnlijk weer een tweede kans geven. De laatste keer dat ik Linux (Mint) een serieuze kans gaf was in 2015 maar het kon toen nog niet tippen aan Windows XP en Windows 7. Wellicht in 2020 wel, we zullen zien.

Dat SaS model dat Windows 10 nu is is misschien leuk voor telefoons en andere speelgoed dingetjes maar toch zeker niet voor een PC die voor serieuze dingen wordt gebruikt.
Op een PC die je voor serieuze dingen gebruikt wil je ook geen veiligheidslek waardoor een cryptovirus binnendringt dat je bestanden vernielt.
pi_175706093
Heb je virusscanner voor.

Let op straks: Windows 10 abo, 10 euro per maand
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 21:33:51 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175706360
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:35 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Tja omdat daar weer niet alles op werkt, met name games. Anders kon Micro$oft wel inpakken met hun dure licentiekosten.

@Dr. Jan-Itor

Dus meer bedoelt als een soort van gemoedrust, dat mensen denken dat hun PC dan veiliger is. Net zoals anti-virus bedrijven paniek proberen te zaaien dat een onbeschermde PC binnen 20 minten is overgenomen door virussen en wormen etc. :') :')
Windows 10 kostte mij niets...en beveiligingsupdates maken je PC veiliger, laat je Linux ook unpatched? Als je ja zegt ben je een complete idioot.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175707291
Waarom moet ik Linux patchen met 300 virussen, waarvan de meeste niks kunnen???

En ja die update ik opzich wel. Dat heeft met name 4 redenen.

1.Je PC wordt niet gegijzeld tijdens het opstarten en afsluiten. Het update procces is daardoor ook lang niet zo vervelend.
2.Gaat veel sneller, maar mischien is dat ook wel het idee, want je kunt je PC tijdens het updaten gewoon blijven gebruiken, wordt niet gegijzeld. Waardoor je ook niet echt doorhebt indien het een half uur duurt.
3.Is niet verplicht, kan ik doen wanneer ik zelf wil of wanneer het uitkomt.
4.Leverd ook nieuwe versies op van andere programma's die geïnstalleerd zijn. bv. VLC, Firefox en Chrome, zal Windows nooit doen. Die update alleen zijn eigen OS (en soms mischien programma's).
pi_175707323
(en soms mischien eigen programma's).
  donderdag 14 december 2017 @ 04:43:20 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175711672
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:56 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Goede beveiliging heb je in Linux, en daarna MacOSX, gehackt, en verspamd etc. wordt je Windows toch wel, tijd en moeite verspilling dus die updates. Buiten dat vind Microsoft het nodig hiervoor je PC te gijzelen tijdens het afsluiten en nog erger tijdens het opnieuw opstarten. Ze hebben het er zelf naar gemaakt dat ik het uit wil hebben.

En je krijgt het niet aangeboden, je krijgt het opgedrongen, dat is iets heel anders.
Waarom gebruik je het dan? O ja, omdat je er alles mee kunt. :)

Maar bij mij wordt niets automatisch gedownload, dus je zal wel iets niet goed ingesteld hebben. De zwakste schakel is toch meestal de gebruiker.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 december 2017 @ 08:24:12 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175712623
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:11 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Alleen wil ik dus helemaal GEEN updates, zelfs niet na 365 dagen.
Dan kan je beter overstappen op een leven zonder computers. Want om gaten te dichten is er van elke OS wel regelmatig een update nodig. Om daar vervolgens veilig mee te kunnen werken zij het dat veilig wel relatief is. En gaat er wel eens iets fout. O ja back-up/image... :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 14-12-2017 08:37:07 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175716033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:01 schreef teenboy1 het volgende:
Waarom moet ik Linux patchen met 300 virussen, waarvan de meeste niks kunnen???

En ja die update ik opzich wel. Dat heeft met name 4 redenen.

1.Je PC wordt niet gegijzeld tijdens het opstarten en afsluiten. Het update procces is daardoor ook lang niet zo vervelend.
2.Gaat veel sneller, maar mischien is dat ook wel het idee, want je kunt je PC tijdens het updaten gewoon blijven gebruiken, wordt niet gegijzeld. Waardoor je ook niet echt doorhebt indien het een half uur duurt.
3.Is niet verplicht, kan ik doen wanneer ik zelf wil of wanneer het uitkomt.
4.Leverd ook nieuwe versies op van andere programma's die geïnstalleerd zijn. bv. VLC, Firefox en Chrome, zal Windows nooit doen. Die update alleen zijn eigen OS (en soms mischien programma's).
klinkt alsof je een pc hebt uit de budgetbakken.
ik heb hier allemaal geen last van. elke dag sta ik op kijk ik of er updates zijn laat ik ze downloaden en installeren terwijl ik wat surf vervolgens reboot ik als het nodig is.
en ga ik iets drinken pakken. mijn chrome blijft lekker waar ik was gebleven als ik het terug opstart.
Weer een user die niet met een pc kan werken en het op de computer steekt
Goodbye teenboy1
pi_175719529
Ik heb de optie via "Services" gedaan, uitgeschakeld (starup type, disabled), Stoppen (service status gestopt) en toepassen:

https://www.wikihow.com/Turn-Off-Automatic-Updates-in-Windows-10

Na herstart staan W Update echter weer aan. En is deze wijziging dus ongedaan gemaakt.
pi_175719814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:01 schreef teenboy1 het volgende:
Waarom moet ik Linux patchen met 300 virussen, waarvan de meeste niks kunnen???

En ja die update ik opzich wel. Dat heeft met name 4 redenen.

1.Je PC wordt niet gegijzeld tijdens het opstarten en afsluiten. Het update procces is daardoor ook lang niet zo vervelend.
2.Gaat veel sneller, maar mischien is dat ook wel het idee, want je kunt je PC tijdens het updaten gewoon blijven gebruiken, wordt niet gegijzeld. Waardoor je ook niet echt doorhebt indien het een half uur duurt.
3.Is niet verplicht, kan ik doen wanneer ik zelf wil of wanneer het uitkomt.
4.Leverd ook nieuwe versies op van andere programma's die geïnstalleerd zijn. bv. VLC, Firefox en Chrome, zal Windows nooit doen. Die update alleen zijn eigen OS (en soms mischien programma's).
Je Nederlands is net zo goed als je aannames... :')

Ze maken dit soort dingen zo moeilijk vanwege gebruikers zoals jij. Dat je niet wil updaten moet je zelf weten, echter als je wel rommel op je pc heb verspreid je het ook weer. Dat laatste wil Microsoft tegengaan, niet om jou, maar om andere te beschermen tegen gebruikers zoals jij.
Powered by Janetje®
  donderdag 14 december 2017 @ 16:53:51 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175721855
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:13 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Je Nederlands is net zo goed als je aannames... :')

Ze maken dit soort dingen zo moeilijk vanwege gebruikers zoals jij. Dat je niet wil updaten moet je zelf weten, echter als je wel rommel op je pc heb verspreid je het ook weer. Dat laatste wil Microsoft tegengaan, niet om jou, maar om andere te beschermen tegen gebruikers zoals jij.
Verhip :@. Zo heb ik het ook nog nooit bekeken maar je hebt wel gelijk en het is best logisch _O-. PC's zonder security updates maken een groot deel van de botnetwerken die narigheid verspreiden over het internet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175723859
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Verhip :@. Zo heb ik het ook nog nooit bekeken maar je hebt wel gelijk en het is best logisch _O-. PC's zonder security updates maken een groot deel van de botnetwerken die narigheid verspreiden over het internet.
Inderdaad, je bent tegenwoordig niet meer alleen op internet! :o (SPOILER!)
Powered by Janetje®
  donderdag 14 december 2017 @ 18:54:12 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175723933
quote:
12s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:50 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Inderdaad, je bent tegenwoordig niet meer alleen op internet! :o (SPOILER!)
Wijsneus. :{w
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175838146
Edit:Illegale software bespreken we hier dus niet

[ Bericht 30% gewijzigd door jogy op 19-12-2017 15:05:55 ]
pi_175838810
Hoe kun je nou illegaal windows 10 hebben? Die hebben ze meer dan een jaar gratis zitten weggeven aan wie het maar wou. :')
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:04:01 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175838848
Nou ja. Opgelost dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')