Ik vergeleek dat toen met handmatig schrijven. En dan was het wel zeker zo'n 5x sneller!quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:27 schreef Nielsch het volgende:
Ik vond dat geluid juist oorkanker altijd. En fucking tergend langzaam (dat vond ik toen al, niet vergeleken met nu).
omg, mijn vader kun zich daar helemaal in uitlevenquote:Op vrijdag 15 december 2017 19:38 schreef LurkJeRot het volgende:
En dan in bannermania van die afgrijselijke papieren spandoeken maken en printen
Ja, en na twee jaar gebruik zijn ze al versleten ook.quote:
Een heel meubel is er hier gebouwd. Kettingpapier van een paar lagen dik is erg gevoelig voor vastlopen. Hier zit dus een sleuf in het tafelblad voor de invoer en een heel bouwwerk om de geprinte bonnen te geleiden zonder dat er te veel of te weinig druk op de uitvoer komt.quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:42 schreef rubbereend het volgende:
Kettingformulier stond ook altijd mooi in een doos naast de printer zodat hij het rechtstreeks uit de doos trok
Zeker handig, bij mijn oude werkgever werd het ook weer netjes terug-gevouwen in een doos "geduwd".quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:42 schreef rubbereend het volgende:
Kettingformulier stond ook altijd mooi in een doos naast de printer zodat hij het rechtstreeks uit de doos trok
quote:Op maandag 18 december 2017 09:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ja, en na twee jaar gebruik zijn ze al versleten ook.
[..]
Een heel meubel is er hier gebouwd. Kettingpapier van een paar lagen dik is erg gevoelig voor vastlopen. Hier zit dus een sleuf in het tafelblad voor de invoer en een heel bouwwerk om de geprinte bonnen te geleiden zonder dat er te veel of te weinig druk op de uitvoer komt.
Maar zolang niet elke chauffeur van zowel klanten als leveranciers zijn uitgerust met een tablet en mee willen doen aan de elektronische versie kunnen we die dingen niet afschaffen. Dat gaat nog wel een paar jaar duren vrees ik.
Een matrix printer die weinig gebruikt werd had net als de mechanische typemachine er wel last van dat de inkt uitdroogt, vooral op het stukje wat bloot staat aan de lucht. De eerste regel is in zo'n geval dus bijna onleesbaar. Als je er aan dacht draaide je eerst een stukje lint door na langere stilstand. In de praktijk moest je gewoon nog een keer de eerste pagina uitprinten.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:43 schreef LXIV het volgende:
Ik hoef maar zelden iets te printen. Het nadeel van zo'n inktjetprintertje is dat wil je het weer eens gebruiken, de inkt uitgedroogd is. Daar had zo'n matrixprinter minder last van.
quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:38 schreef LurkJeRot het volgende:
En dan in bannermania van die afgrijselijke papieren spandoeken maken en printen
lange tekeningen makenquote:Op woensdag 10 januari 2018 19:16 schreef SeLang het volgende:
Ik heb geen printer meer. Als ik iets moet printen (paar keer per jaar een paar velletjes) dan laat ik dat wel even bij zo'n printshop doen. Is veel goedkoper dan een eigen printer met al die uitgedroogde cartridges elke keer. Ik had ooit zo'n inkjet printer maar die heb ik om die reden weggemieterd.
Maar...kettingpapier! Vroeger, nog voor het home-computer tijdperk, nam mijn vader af en toe een hele doos mee van zijn werk. Er werd altijd maar één kant bedrukt dus dat was perfect tekenpapier en zoveel als je maar wilde want het was in feite toch afval dat anders werd weggegooid. Ook veel vliegtuigjes van gevouwen. De hele woonkamer lag dan vol!
Soms kregen we ook ponskaarten. Kon je ook leuk mee spelen.
Bannersquote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goh dat is lang geleden zeg.
Die takkeherrie, mooi man. Hele huis wakker omdat ik nog wat moest printen
Hier ook nog in gebruik ivm CMR's en BVA's.quote:Op maandag 18 december 2017 09:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ja, en na twee jaar gebruik zijn ze al versleten ook.
[..]
Een heel meubel is er hier gebouwd. Kettingpapier van een paar lagen dik is erg gevoelig voor vastlopen. Hier zit dus een sleuf in het tafelblad voor de invoer en een heel bouwwerk om de geprinte bonnen te geleiden zonder dat er te veel of te weinig druk op de uitvoer komt.
Maar zolang niet elke chauffeur van zowel klanten als leveranciers zijn uitgerust met een tablet en mee willen doen aan de elektronische versie kunnen we die dingen niet afschaffen. Dat gaat nog wel een paar jaar duren vrees ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |