En ook andersom. Omdat je niet genoeg verdiend (geen inkomen hebt) kom je niet in aanmerking voor alle huurwoningen.quote:Op dinsdag 12 december 2017 09:49 schreef BrandX het volgende:
Huren via woningbouwverenigingen zal genuanceerder liggen denk ik, daar die verhuur gaat naar inkomen, gezinsamenstelling en vermogen.
Als je een ton op de bank hebt staan, zal je niet snel in aanmerking komen voor huur bij woningbouwvereningingen omdat je dan (iig in hun ogen) niet 'arm' genoeg bent voor huur via hun.
Ik zou bij een commerciële verhuurder niet zo snel zoveel vooruit betalen. Is toch een risico voor jezelf. Dan kun je beter denken aan een bankgarantie o.i.d.quote:Op dinsdag 12 december 2017 09:45 schreef Zomersproet29 het volgende:
Zij zelf meent dat het wel mogelijk is omdat ze bv twee jaar huur, als zekerheid voor verhuurder in één keer vooruit kan betalen.
Van het vermogen boven de vrijstellingsvoet wordt ook een percentage als jaarlijks inkomen gezien (was 4%, wat het nu exact is weet ik zo niet). Dus dat is niet zomaar onmogelijk.. En ook woningcorporaties verhuren in de vrije sector..quote:Op dinsdag 12 december 2017 09:49 schreef BrandX het volgende:
particulier hurend zal dat zeker wel kunnen, wanneer de verhuurder hier mee akkoord gaat. Moeten beide partijen zelf weten lijkt mij.
Huren via woningbouwverenigingen zal genuanceerder liggen denk ik, daar die verhuur gaat naar inkomen, gezinsamenstelling en vermogen.
Als je een ton op de bank hebt staan, zal je niet snel in aanmerking komen voor huur bij woningbouwvereningingen omdat je dan (iig in hun ogen) niet 'arm' genoeg bent voor huur via hun.
Ja, je kan de bijstand in terwijl je een koopwoning hebtquote:Op woensdag 13 december 2017 11:07 schreef Gia het volgende:
Waarom blijft ze niet in de woning zitten?
Een afbetaalde woning met een marktwaarde van 130.000 zal toch niet zo duur zijn in verzekeringen e.d. dat je daar meer geld aan kwijt bent dan in een huurwoning.
Teer dan in op die 25.000 en vraag dan bijstand aan.
Volgens mij is dat mogelijk.
Heb eens iets gelezen dat die bijstand dan een soort van lening is die je terugbetaalt als je de woning verkoopt. Iemand die hier meer van weet?
Maar in elk geval heeft ze dan een inkomen waarmee ze tzt aan een huurwoning kan komen.
Voldoet ze aan de voorwaarden dan?quote:
Is toch zonde om dan te huren als je heel veel geld hebt, kun je beter een huis van kopen (en later weer verkopen of verhuren).quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken iemand die een periode geen inkomen heeft gehad, maar wel heel veel geld. Hij heeft geloof ik een half jaar de huur vooruit betaald (en vanaf de eerste maand ook maandelijks huur betaald) en kon toen gewoon een particuliere huurwoning betrekken.
Met een ton op de bank (na verkoop woning) en niet meer interen dan anderhalf maal de bijstandsnorm per maand kan je die toeslagen het komende decennia wel vergeten.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:14 schreef namliam het volgende:
Ik weet niet hoe mv denkt over dingen als toeslagen, die kunnen toch flink oplopen m.n. over de jaren.
30k voor HT en 113k voor ZTquote:Op woensdag 13 december 2017 22:07 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Met een ton op de bank (na verkoop woning) en niet meer interen dan anderhalf maal de bijstandsnorm per maand kan je die toeslagen het komende decennia wel vergeten.
Geen idee. Dat moet even door TS uitgezocht worden.quote:Op woensdag 13 december 2017 21:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Voldoet ze aan de voorwaarden dan?
Nou ja, die 94€ ZT zet ook geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 13 december 2017 22:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
30k voor HT en 113k voor ZT
[..]
wie t kleine enzquote:Op donderdag 14 december 2017 09:25 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Nou ja, die 94€ ZT zet ook geen zoden aan de dijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop