abonnement Unibet Coolblue
pi_175735074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:57 schreef WTK1 het volgende:
Eerste twee van 17 zijn erg makkelijk, maar c kan ik maar niet vinden :(
Idem.
pi_175735900
Bij 1b heb ik het antwoord maar de weg ernaar toe klopt niet. Het antwoord wel als ik kijk in het team. :') of ik ben gewoon blind en heb geluk, of ik heb het écht verkeerd begrepen wat die getallen inhielden :')

Maar goed, het antwoord is geloof ik wat alleen zou tellen. Dus ja..
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175735928
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:05 schreef Nattekat het volgende:
Misschien is het voor m'n moraal beter als ik even een makkelijke ga doen ipv alles op volgorde. 3 is ook al zo kansloos :D
Ik begon ook heel netjes bovenaan. Maar ben nu ook kriskras gaan werken :') ik vind wel dat de lat wat hoger ligt dit jaar. Bij sommige snap ik écht niet eens de vraag :D Maar misschien komt dat nog wel.


Zit nu al sinds gistermiddag op vraag 7 aka 007 te ploeteren. Maar zonder resultaat -O-
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175736090
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:37 schreef Moeraskat het volgende:
Bij 1b heb ik het antwoord maar de weg ernaar toe klopt niet. Het antwoord wel als ik kijk in het team. :') of ik ben gewoon blind en heb geluk, of ik heb het écht verkeerd begrepen wat die getallen inhielden :')

Maar goed, het antwoord is geloof ik wat alleen zou tellen. Dus ja..
Als je 1 hebt opgelost, denk ik niet dat er twijfel kan bestaan over de clou.
pi_175736669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:31 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het veel te ver vind gaan dat dit soort dingen gedeeld worden? Ondanks dat je er niks aan hebt.
Van beide puzzels wordt de bedoeiing heel duidelijk uitgelegd en verraad ik niks, bovendien plaats ik alles in spoilers. Maar als meer mensen er moeite mee hebben dan wil ik het wel offline halen. Of ik zet het achter een password waarvoor mensen een dm kunnen sturen. Maar dit soort dingen scheelt gewoon een hele hoop in mijn ogen vervelend handwerk dat niet heel veel met puzzelen te maken heeft.

Ik kan voor een aantal puzzels ook een volledig oplossend programma schrijven, dat doe ik heel bewust niet. Maar ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
pi_175737423
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:48 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je 1 hebt opgelost, denk ik niet dat er twijfel kan bestaan over de clou.
Ja is ook wel zo.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_175737844
Ik heb een getal bij vraag 3b die aan alle voorwaarden voldoet. Maar ik zie echt niet hoe dat getal (en er zijn sowieso variaties mogelijk) een link met iets anders kan hebben.

Na blijheid komt frustratie... hopelijk komt na frustratie weer blijheid.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 11:18:32 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175737856
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:17 schreef mvn075 het volgende:
Ik heb een getal bij vraag 3b die aan alle voorwaarden voldoet. Maar ik zie echt niet hoe dat getal (en er zijn sowieso variaties mogelijk) een link met iets anders kan hebben.

Na blijheid komt frustratie... hopelijk komt na frustratie weer blijheid.
Je hebt 3a oplost?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175737879
ook aan begonnen
1a, 1b en 2a zijn binnen
3b heb ik een getal (deels compleet), maar zonder a kan ik er denk ik weinig mee
bij 5 zit ik ook met veel letters en geen eindoplossing
22 binnen
23b binnen
41 binnen

8 punten :D, is volgens mij al meer vorig jaar

nu verder met kruiswoordgalgje en de andere puzzelopdrachten

[ Bericht 8% gewijzigd door svk1985 op 15-12-2017 11:34:51 ]
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_175738532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:12 schreef Alfje het volgende:
Van beide puzzels wordt de bedoeiing heel duidelijk uitgelegd en verraad ik niks, bovendien plaats ik alles in spoilers. Maar als meer mensen er moeite mee hebben dan wil ik het wel offline halen. Of ik zet het achter een password waarvoor mensen een dm kunnen sturen. Maar dit soort dingen scheelt gewoon een hele hoop in mijn ogen vervelend handwerk dat niet heel veel met puzzelen te maken heeft.

Ik kan voor een aantal puzzels ook een volledig oplossend programma schrijven, dat doe ik heel bewust niet. Maar ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
Ik doe zelf alles liever 'met pen en papier', maar heb er niets op tegen als tooltjes voor het oplossen van bijvoorbeeld 41 gedeeld worden. Zoals je zelf al aangeeft, gaat hierbij niks aan puzzelervaring verloren: alle spelregels worden in de vraag zelf uitgelegd. Ik zie dit soort tooltjes liever voorbij komen dan sommige 'kleine' hints die ik de afgelopen jaren al heb gezien en die de aanpak van een opgave verraden ;)

Het delen van de mogelijke lettercombinaties voor opgave 5 vind ik persoonlijk wel jammer, omdat het vinden van deze combinaties een puzzel op zich is. Ik denk dat dit wel echt puzzelwerk was, waarbij denkstappen gezet moesten worden, en niet slechts 'vervelend handwerk' zoals dat bij 41 duidelijk wel het geval is. Maar dat is slechts mijn mening natuurlijk :P
pi_175738745
Ik zal ze zaterdag achter een password gooien dan mogen mensen mij een dm sturen als ze toegang willen.Dan ligt het niet open en bloot op straat maar kan het mensen wel helpen als ze echt vast zitten en al van alles geprobeerd hebben.
  Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 12:03:26 #237
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175738760
41 is binnen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175738795
Ik heb tot nu toe alleen 5 en 41, nog niet heel veel tijd gehad. Voel me wel dom dat ik 1 nog niet heb, die moet toch wel te doen zijn.
pi_175738899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:51 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Ik doe zelf alles liever 'met pen en papier', maar heb er niets op tegen als tooltjes voor het oplossen van bijvoorbeeld 41 gedeeld worden. Zoals je zelf al aangeeft, gaat hierbij niks aan puzzelervaring verloren: alle spelregels worden in de vraag zelf uitgelegd. Ik zie dit soort tooltjes liever voorbij komen dan sommige 'kleine' hints die ik de afgelopen jaren al heb gezien en die de aanpak van een opgave verraden ;)

Het delen van de mogelijke lettercombinaties voor opgave 5 vind ik persoonlijk wel jammer, omdat het vinden van deze combinaties een puzzel op zich is. Ik denk dat dit wel echt puzzelwerk was, waarbij denkstappen gezet moesten worden, en niet slechts 'vervelend handwerk' zoals dat bij 41 duidelijk wel het geval is. Maar dat is slechts mijn mening natuurlijk :P
Helemaal mee eens. Er wordt hier en daar wel erg makkelijk om hints gevraagd en hulp geboden. De puzzel is er net een paar dagen, dat is helemaal niet nodig. Wat mij betreft.
pi_175739353
zijn er meer mensen die moeite hebben met de dwergenvraag? ik ken het soort raadsels en ik kom een heel eind, maar volgens mij lopen op het einde 'waarheid spreken' 'liegen' 'schuldig zijn' en 'onschuldig zijn' een beetje door elkaar. er is alleen niet (overal) toegelicht of 'liegen' en 'schuldig zijn' verband houden...
pi_175739669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:35 schreef billiebob123 het volgende:
zijn er meer mensen die moeite hebben met de dwergenvraag? ik ken het soort raadsels en ik kom een heel eind, maar volgens mij lopen op het einde 'waarheid spreken' 'liegen' 'schuldig zijn' en 'onschuldig zijn' een beetje door elkaar. er is alleen niet (overal) toegelicht of 'liegen' en 'schuldig zijn' verband houden...
Ik vind hem erg dubbelzinnig geformuleerd op sommige punten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175739672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:35 schreef billiebob123 het volgende:
zijn er meer mensen die moeite hebben met de dwergenvraag? ik ken het soort raadsels en ik kom een heel eind, maar volgens mij lopen op het einde 'waarheid spreken' 'liegen' 'schuldig zijn' en 'onschuldig zijn' een beetje door elkaar. er is alleen niet (overal) toegelicht of 'liegen' en 'schuldig zijn' verband houden...
Ik loop daar ook vast, omdat ik niet altijd weet hoe ik de tekst moet interpreteren. :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 12:52:15 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175739717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:50 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Ik loop daar ook vast, omdat ik niet altijd weet hoe ik de tekst moet interpreteren. :P
Soms vraag ik me af op ze expres zo vaag doen _O-

Zit nu ook al een kwartier de vraagstelling van 3 te lezen, omdat het me gewoon totaal niet duidelijk is wat daar nou staat :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 13:07:14 #244
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175740006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik vind hem erg dubbelzinnig geformuleerd op sommige punten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tweede vind ik ook dubieus ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175740191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die tweede vind ik ook dubieus ja.
Volgens mij allemaal gewoon een kwestie van zorgvuldig lezen en wegstrepen dan krijg je de info die nodig is langzaam maar zeker, en geen verkeerde conclusies trekken natuurlijk.
  Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 13:16:07 #246
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175740208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:15 schreef puzzelman het volgende:

[..]

Volgens mij allemaal gewoon een kwestie van zorgvuldig lezen en wegstrepen dan krijg je de info die nodig is langzaam maar zeker, en geen verkeerde conclusies trekken natuurlijk.
De andere 3 kloppen sowieso wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175740303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De andere 3 kloppen sowieso wel.
Ja het hele stuk volgens mij, het stukje over Thorin, Kili en Fili meen ik in ieder geval opgelost te hebben, maar misschien ben ik het die het fout heeft gedaan.
  Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 13:21:55 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175740318
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:21 schreef puzzelman het volgende:

[..]

Ja het hele stuk volgens mij, het stukje over Thorin, Kili en Fili meen ik in ieder geval opgelost te hebben, maar misschien ben ik het natuurlijk die het fout heeft gedaan.
Ik vind mijn oplossing te kort door de bocht, dus ik mis iets, gok ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175741128
16 na wat puzzelen ook opgelost
+3 geeft nu 11punten
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_175741524
Bah, waar blijven de nieuwe errata?
Team van drie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')