abonnement Unibet Coolblue
pi_175662380
Wat vinden jullie de winnaar en waarom?
Ik vind Mario odyssee leuk doordat je het makkelijker even speelt(zelda is best lang)

Maar een winnaar weet ik niet
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:39:37 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_175662418
zelda is open wereld lekker doen waar je zelf in hebt wil je gelijk de eindbaas pakken? dat kan! explore? dat kan! rondhangen en noten koken? dat kan!

mario odyssey is weer als vanouds mario met verzamel X voordat je level X kan doen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_175663214
hou van beide
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175664382
Zelda vind ik beter dan Mario.
Het voordeel van de Switch is dat je binnen 10 seconden na het aanzetten verder kan gaan met je game.
Zo kun je ook Zelda makkelijk even spelen.
pi_175667421
Het zijn allebei topgames in hun genre, dat vooropgesteld. Maar ze hebben allebei te maken met het zelfde probleem en dat is dat het uiteindelijk heel erg repetitief is. Bij Mario had ik het na de 400 moons wel al gezien en bij Zelda waren de nieuwe shrines en gebieden uiteindelijk niet verschillend. Je kunt beide games zien als ode aan hun franchise waarbij er veel wordt teruggeblikt naar eerdere games. Mario heeft de openwereld van 64 en Sunshine gecombineerd met de wat meer levelstructuur van Galaxy. Zelda lijkt qua stijl een combinatie te zijn van eerdere games. Toch vind ik beide games niet zo sfeervol als hun voorgangers. Sunshine had echt dat vakantiegevoel en Galaxy had iets mysterieus. Twilight Princess was duister en bij The Windwaker had je echt het gevoel op een piratenavontuur te zijn. Bij zowel Odyssey als Breath of the Wild mis ik een beetje een overkoepelende sfeer. Bij Odyssey is dat min of meer bewust gedaan natuurlijk door de verschillende thema's, maar bij Breath of the Wild komt die post-apocalyps sfeer niet zo over vind ik.

Uiteindelijk kies ik toch voor Breath of the Wild omdat ik het in Nintendo-begrippen toch net iets revolutionairder vind. Een openworldgame zoals het eigenlijk moet zijn: geen lineair pad en exploratie. Natuurlijk is BotW niet perfect. De shrines hadden wat afwisselender gemogen, het verhaal en de personages zijn minimaal uitgewerkt en de wereld voelt soms wat kaal aan. Toch denk ik dat Nintendo een formule heeft gelanceerd die vanaf nu alleen maar beter kan. Dat terwijl Odyssey juist een prima uitgewerkte formule is.
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:26:11 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175667456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:24 schreef Bananenpap het volgende:
Het zijn allebei topgames in hun genre
Dit. Meer hoef je er ook niet over te zeggen want daar houdt de vergelijking wel op.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')