abonnement Unibet Coolblue
pi_175658131
Ben 25 jaar (te oud?) oud en woon op mezelf. Nu zou ik graag een hbo opleiding willen starten. 2 jarige associate degree opleiding. Mijn vaste lasten zijn rond de 550 euro dat is inclusief huur, internet, telefoon, enz. Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie zitten? Zo, ja? Hoeveel leen je per maand. Heb je een bijbaan? Hoe de fack doe je het allemaal? Vertel me alles wat je relevant lijkt voor mij om te weten.

Ben trouwens wel bang om op me bek te gaan met de opleiding en met een schuld en zonder diploma in de goot te liggen.
  maandag 11 december 2017 @ 21:50:14 #2
473919 Economieboek
Nederland is een raar land.
pi_175658269
Als 25 jarige ga ik er toch wel vanuit dat je een (bij)baan hebt?

Anders zou je als enige optie inderdaad wat bij lenen bij DUO. Ik zie geen andere mogelijkheid.
pi_175658960
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:50 schreef Economieboek het volgende:
Als 25 jarige ga ik er toch wel vanuit dat je een (bij)baan hebt?

Anders zou je als enige optie inderdaad wat bij lenen bij DUO. Ik zie geen andere mogelijkheid.
Momenteel heb ik gewoon een full-time baan. Werk in ploegendienst dus dit is niet te combineren met een studie lijkt me.
pi_175680751
Heb helemaal geen zin om iemand met zo’n username en taalgebruik te helpen.
pi_175680935
Komt dadelijk ook nog collegegeld bij. Meeste studenten hebben wel een bijbaan ja. Zelf leen ik momenteel wel (veel) omdat ik mijn master niet kan combineren met een bijbaan (qua tijd). Kom van het hbo af, dus is behoorlijk pittig voor mij.
pi_175682421
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:20 schreef Kaas- het volgende:
Heb helemaal geen zin om iemand met zo’n username en taalgebruik te helpen.
Oké, Kaas. Wel fijn dat je toch nog even laat weten dat je er geen zin in hebt. Super bedankt meneer Kaas.
pi_175682454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:25 schreef Pinuts het volgende:
Komt dadelijk ook nog collegegeld bij. Meeste studenten hebben wel een bijbaan ja. Zelf leen ik momenteel wel (veel) omdat ik mijn master niet kan combineren met een bijbaan (qua tijd). Kom van het hbo af, dus is behoorlijk pittig voor mij.
Hoeveel? Woon je op jezelf?
pi_175682761
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:13 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Hoeveel? Woon je op jezelf?
Leen zelf rond de 700. Hou er rekening mee dat er straks bij je vaste lasten ook collegegeld bijkomt.
pi_175684631
Ik heb m'n stufi op 800 staan. Samenwonend en werk ernaast. En 26, in m'n eerste jaar. Te oud niet denk ik, hoewel het soms wel gewoon anders is. Mijn projectgroep is best jong.
pi_175685201
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:38 schreef Koettie het volgende:
Ik heb m'n stufi op 800 staan. Samenwonend en werk ernaast. En 26, in m'n eerste jaar. Te oud niet denk ik, hoewel het soms wel gewoon anders is. Mijn projectgroep is best jong.
Zitten er veel mensen in je klas van ongeveer onze leeftijd?
pi_175686846
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:13 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Zitten er veel mensen in je klas van ongeveer onze leeftijd?
Nee. :p Wel een paar maar de meerderheid is bij mij rond de 19/20/21.
pi_175686979
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:47 schreef F__Societyyy het volgende:
Ben 25 jaar (te oud?) oud en woon op mezelf. Nu zou ik graag een hbo opleiding willen starten. 2 jarige associate degree opleiding. Mijn vaste lasten zijn rond de 550 euro dat is inclusief huur, internet, telefoon, enz. Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie zitten? Zo, ja? Hoeveel leen je per maand. Heb je een bijbaan? Hoe de fack doe je het allemaal? Vertel me alles wat je relevant lijkt voor mij om te weten.

Ben trouwens wel bang om op me bek te gaan met de opleiding en met een schuld en zonder diploma in de goot te liggen.
Als je uiteindelijk in de goot beland zal dat niet komen door een studieschuld, die wordt namelijk aangepast aan je draagkracht. Als je weinig verdient betaal je weinig en als je meer verdient betaal je meer.

Maandelijks 550 lenen voor twee jaar levert niet eens zo'n hoge studieschuld op. Je kan het ook wat veiliger spelen: werken wat je kan werken en lenen wat je moet lenen.

Lang leve ome duo. Losgaan, flessen poppen, mannen zijn op stacks en blokken ofzoiets
pi_175704623
Ik ben afgestudeerd (2012-2017) met 25.000 euro schuld en zeg maar zo... liever een rustige studententijd dan heel materialistisch een dure auto.
Als je nu 400 euro per maand zou lenen gedurende je hele studie weet je ook hoe lang terugbetalen duurt als je maandelijks 400 of 200 euro terugbetaald, oftewel geen probleem.


Studieschuld aflossen is peanuts. Tuurlijk is het fijn als je een lage schuld hebt maar je bent veel waardevoller op de arbeidsmarkt als je NU serieus aan de studie gaat i.p.v. maar wat lanterfanten en net aan onterecht een diploma halen. Ken genoeg mensen die net aan weten hoe je goed je tentamens moet maken maar niet hoe je echt wat nuttigs kan doen met je studie.
pi_175704687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:49 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:

[..]

Als je uiteindelijk in de goot beland zal dat niet komen door een studieschuld, die wordt namelijk aangepast aan je draagkracht. Als je weinig verdient betaal je weinig en als je meer verdient betaal je meer.

Maandelijks 550 lenen voor twee jaar levert niet eens zo'n hoge studieschuld op. Je kan het ook wat veiliger spelen: werken wat je kan werken en lenen wat je moet lenen.

Lang leve ome duo. Losgaan, flessen poppen, mannen zijn op stacks en blokken ofzoiets
Eerste vier jaar krijg je als je ouders weinig verdienen nog een aanvullende beurs ook.
Alleen een jaar lang 800 euro per maand lenen is kut maar geen drama.
Liever dat ik een goede baan heb in ruil voor een schuld dan dat ik voor altijd achter de kassa zit. :’)
pi_175710531
-

[ Bericht 50% gewijzigd door DireStraits7 op 14-12-2017 00:04:42 (Verkeerd gelezen.) ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175867081
Hou er wel rekening mee dat een studielening invloed heeft op hoeveel hypotheek je kan krijgen.
pi_175867430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:49 schreef zoefie99 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat een studielening invloed heeft op hoeveel hypotheek je kan krijgen.
Omdat het terugbetalen van de studieschuld weinig invloed op je inkomen heeft (het maandelijkse bedrag is erg laag) heeft een studieschuld ook weinig invloed op hoeveel hypotheek je kan krijgen.

Ik heb zelf trouwens bijna gedurende mijn hele studententijd (7 jaar straks) maximaal geleend :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')