abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7441045
Vast wel een zooi mensen die dit spel hebben. Vertel mij eens, hoe krijg ik mooiere, grotere huisjes, en hoe voorkom ik dat er te weinig mensen in mijn dorp/stad zijn om de boel draaiende te houden ?
[b]Rood, roder, roodst.[/b]
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:13:58 #2
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_7441150
Je moet een beetje de indeling van een wijk in de gaten gaan krijgen. Een blokje van zegge 6 bij 12 huisjes, en daaromheen alle spullen bouwen die ze nodig hebben, in de goede verhoudingen. Dan worden de huizen vanzelf mooier, en in mooiere huizen kunnen meer mensen wonen, dus wordt het ook makkelijker om een grote bevolking te houden.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_7441179
zorg ervoor dat er voldoende voorzieningen in de buurt zijn van de huizen. Op een gegeven moment krijg je gewoon 9x9 riante villa's

Je inwoners gaan steeds meer eisen stellen .. zoals meubels en pottery. zorg ervoor dat je die hebt en dan groeien de gebouwen vanzelf

vrijdag 20 december 2002 @ 00:15:26 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7441183
En overal plaza leggen. als je eenmaal winst maakt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7441184
En hoe voorkom ik dat overal de pest uitbreekt, en de boel af fikt ? Of gaat dat niet meer op als de zaak eenmaal draaiende is ?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:16:08 #6
11923 I.R.Baboon
pi_7441205
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:15 schreef MaoTseTung het volgende:
En hoe voorkom ik dat overal de pest uitbreekt, en de boel af fikt ? Of gaat dat niet meer op als de zaak eenmaal draaiende is ?
tegen de pest moet je ziekenhuizen e.d. bouwen, en tegen brand die ventjes die met water rond gaan lopen. praefecto of zo (lang geleden dat ik het gedaan heb)
pi_7441206
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:15 schreef erasertjeh het volgende:
zorg ervoor dat er voldoende voorzieningen in de buurt zijn van de huizen. Op een gegeven moment krijg je gewoon 9x9 riante villa's

Je inwoners gaan steeds meer eisen stellen .. zoals meubels en pottery. zorg ervoor dat je die hebt en dan groeien de gebouwen vanzelf

9x9 blokken ? Maar ze willen toch niet verder dan 2 hokjes van de weg afstaan ?
pi_7441230
Ziekenhuizen maken.. doctoren .... Barbers maken... en veel van construction gebouwtjes en van die preferences ofzo maken... prefectures zijn het zo heten ze
pi_7441253
De gebouwen breiden zich steeds verder uit.. ze nemen dus meer ruiimte in beslag... trouwens vraag de mensen ook wat ze van je stad denken... de priests zijn hier belangrijk..... council hun
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:18:52 #10
11923 I.R.Baboon
pi_7441268
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:16 schreef MaoTseTung het volgende:

[..]

Je moet een vierkant maken, met de weg er om heen. Grootste grootte v.e. gebouw weet ik niet meer precies.
pi_7441301
ik haat het wanneer ze gewoon spontaan zeggen : I;ve been trown out of my home" tjonge jonge
pi_7441303
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:16 schreef MaoTseTung het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het 3x3 blokken (die villas dan). Als je die hebt heb je bejaarden. Leuk en minder leuk. Ik heb het liefst de meest luxe peninsulae. Arrogant volk dat ook nog werkt
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:22:38 #13
11923 I.R.Baboon
pi_7441353
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:20 schreef Arjan het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het 3x3 blokken (die villas dan). Als je die hebt heb je bejaarden. Leuk en minder leuk. Ik heb het liefst de meest luxe peninsulae. Arrogant volk dat ook nog werkt

Nadeel v.d. villas is dat er maar weinig mensen in zitten, vergeleken met een insula. Maar ze leveren wel VEEL meer op.
pi_7441565
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:22 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nadeel v.d. villas is dat er maar weinig mensen in zitten, vergeleken met een insula. Maar ze leveren wel VEEL meer op.

Villa's zijn erg mooi.... maar wel moeilijk om te behouden....
Gewledig spel trouwens.... erg verslavend...

Mijn tactiek is om eerst een de industrie op te bouwen, meteen alle handelsroutes open te gooien en flink de schulden in te gaan en vervolgens alles mooi maken, desnoods oude stukken weer afbreken...

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_7441582
Owja, en ook nog een vraagje: wat te doen met die aardbevingen? Want daar weet ik dus echt geen raad mee...
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  zondag 22 december 2002 @ 21:32:10 #16
15602 MaoTseTung
"The Chairman"
pi_7486704
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:32 schreef Lotjeb het volgende:
Owja, en ook nog een vraagje: wat te doen met die aardbevingen? Want daar weet ik dus echt geen raad mee...
Aardbevingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')