abonnement Unibet Coolblue
pi_179124331
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:01 schreef KoningPils het volgende:
Europa is klaar met Australië
Nou dat blijkt, bizar _O-
pi_179124476
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:01 schreef KoningPils het volgende:
Europa is klaar met Australië
Dit is wel een behoorlijke onsubtiele afwijzing ja
  zondag 13 mei 2018 @ 01:18:39 #153
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179124745
Heerlijk terecht laag geëindigd, viel me alles mee van Europa dat ze dit op de juiste waarde hebben geschat!
Koel en donker bewaren
pi_179126445
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:18 schreef Guanabana het volgende:
Heerlijk terecht laag geëindigd, viel me alles mee van Europa dat ze dit op de juiste waarde hebben geschat!
Ik vind dit wel een leuk nummertje hoor. Alleen die jurk... Het was net een vuilniszak met een kleurtje
pi_179126665
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:01 schreef KoningPils het volgende:
Europa is klaar met Australië
Ik heb er even wat naar lopen googlen, de Eurovisie organisatie is een uitzendorganisatie om grote evenementen goed in beeld te brengen, kortom het heeft niet direct met Europa te maken maar met de EBU, Australie is een associate member, kortom het is niet heel vreemd als die ook uitgenodigd worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179126754
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:18 schreef Guanabana het volgende:
Heerlijk terecht laag geëindigd, viel me alles mee van Europa dat ze dit op de juiste waarde hebben geschat!
Geldt ook voor Ierland en Estland. Echt meuk.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_179130736
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb er even wat naar lopen googlen, de Eurovisie organisatie is een uitzendorganisatie om grote evenementen goed in beeld te brengen, kortom het heeft niet direct met Europa te maken maar met de EBU, Australie is een associate member, kortom het is niet heel vreemd als die ook uitgenodigd worden.
Je hebt helemaal gelijk dat de EBU een wereldwijd bedrijf is en op zich niet alleen op Europa is gericht.

Voor deelname aan het ESF moet een omroep echter full member zijn, en een belangrijk criterium om dat te worden is dat het land binnen de European Broadcasting Area moet liggen: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Broadcasting_Area, waar ook enkele Aziatische en Noord-Afrikaanse landen onder vallen. Ook mogen landen deelnemen die lid zijn van de Raad van Europa.

Australië voldoet aan geen van die twee eisen en zou dus eigenlijk niet mogen meedoen aan het ESF, maar er wordt elk jaar weer een uitzondering gemaakt. Associate members zitten weliswaar wereldwijd, maar mogen volgens de huidige regels niet deelnemen aan evenementen als het ESF.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 13:42:23 #158
375570 crew  Cyan9
pi_179131091
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:16 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk dat de EBU een wereldwijd bedrijf is en op zich niet alleen op Europa is gericht.

Voor deelname aan het ESF moet een omroep echter full member zijn, en een belangrijk criterium om dat te worden is dat het land binnen de European Broadcasting Area moet liggen: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Broadcasting_Area, waar ook enkele Aziatische en Noord-Afrikaanse landen onder vallen. Ook mogen landen deelnemen die lid zijn van de Raad van Europa.

Australië voldoet aan geen van die twee eisen en zou dus eigenlijk niet mogen meedoen aan het ESF, maar er wordt elk jaar weer een uitzondering gemaakt. Associate members zitten weliswaar wereldwijd, maar mogen volgens de huidige regels niet deelnemen aan evenementen als het ESF.
Ik denk dat er een uitzondering is gemaakt omdat Australië zo'n enorme smeltkroes is van Europese culturen, ik val er in ieder geval ook niet over dat ze mee doen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179131133
Wederom trouwens weer heel weinig televote punten. Jessica's optreden tijdens de juryshow was zo'n beetje haar beste uitvoering van de hele week, dus op zich snap ik nog wel dat het redelijk wat jurypunten kreeg. Het publiek lijkt echter wederom niets met Australië te hebben inderdaad.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_179131141
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik denk dat er een uitzondering is gemaakt omdat Australië zo'n enorme smeltkroes is van Europese culturen, ik val er in ieder geval ook niet over dat ze mee doen.
Ik vind het an sich ook helemaal niet erg dat Australië erbij is hoor. Wat mij betreft gaat die regel zelfs helemaal overboord en nodigen we nog meer landen uit.

Het gaat mij erom dat de EBU regels handhaaft die alléén voor Australië al jarenlang worden gebroken. Dat zit me toch echt nog steeds niet lekker.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 14:17:55 #161
375570 crew  Cyan9
pi_179131651
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:44 schreef Aoibhin het volgende:
Wederom trouwens weer heel weinig televote punten. Jessica's optreden tijdens de juryshow was zo'n beetje haar beste uitvoering van de hele week, dus op zich snap ik nog wel dat het redelijk wat jurypunten kreeg. Het publiek lijkt echter wederom niets met Australië te hebben inderdaad.
Het valt op zich ook heel erg mee, het is niet dat Australië nou echt belachelijk veel jury punten heeft gekregen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 16:01:42 #162
368283 ato
pi_179134409
Australië stond toch 11e of zoiets na de vak jury punten? Dus niet echt hoog zoals voorgaande keren.

Ik vind het een leuk liedje en Jessica maakte er nog wat van. Jurk was vreselijk.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179195169
Pijnlijk.

Mijn favoriete inzending dit jaar. Wat een teleurstelling. Het lied verdient een dikke top 10 notering, maar dit is wel zo slecht gebracht....ik moest er zelfs om lachen toen ik Jessica zag. En dat vind ik best erg. Ze leek een 3JS te doen: foute kleding, houterig bewegen en zonder plan over het podium bewegen. De meegenomen tl-buizenvleugels waren nog wel leuk bedacht. Zeer teleurstellend!!
~The present is all there is~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')