abonnement Unibet Coolblue
pi_175875873
Ik woon in een dorp daar kennen ze dat digitale allemaal nog niet :') op zich lijkt me dat wel handig. Weet ik zeker dat alle informatie ook aan komt en kan ik ook iets doen met de thema's waar ze mee werken.
Ik heb wel een schoolgids gevraagd (als ik er niet naar had gevraagd dan had ik hem niet gekregen) dus daar heb ik wat algemene dingen uit kunnen halen.
Een klassenouder? :D ik heb echt geen idee of we die hebben.
Er gaat echt een wereld voor me open na al jullie informatie haha

Dat eten vind ik wel een dingentje. Vandaag kwam hij dus met honger uit school. Maar als ik 3 boterhammen mee geef en hij moet ze dan tegen zijn zin in op eten dat vind ik ook geen fijn idee.
Ik overleg het wel met zijn juf na de kerst vakantie.

Ik wist niet dat die onda zo duur was.
Hier in de buurt heeft iemand daar zwemles gehad omdat het op de gewone zwemschool helemaal niet goed ging. Zijn moeder is er erg over te spreken vandaar dat ik het hier deelde.
pi_175876075
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:14 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het zn privacy perse schaadt he, maar onze kinderen zullen pas als ze van de middelbare zijn weten hoe het is om zonder ‘big brother is watching you’ te leven. In deze zin dat de ouders dan big brother zijn. Ik vind dat nog steeds een schokkende constatering.
Ik begrijp dit niet helemaal? Wat is er precies schokkend aan? Dat ouders via digitale systemen meer informatie van school kunnen krijgen? Of dat ouders sowieso hun kind in de gaten houden?

Wij kregen vandaag mail van school: uitnodiging voor een kennismakingsgesprek met de juf, een afspraak voor eerste wenmoment (zij stellen vijf dagdelen voor om te wennen) en een bijlage met daarin uitleg over diverse zaken.

In het wijkkrantje stond deze week een verhaal over de tuin die ze hebben aangelegd op het dak van de school. Met daarbij ook een kweekkas waarin ze met de kinderen allerlei planten gaan kweken. Echt superleuk, vooral voor een school middenin de stad. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175876098
Wij hebben digiduif daarin krijgen we de maandelijkse themabrief, bijzonderheden waarvoor je vroeger een briefje mee kreeg (en in je tas bleef zitten) en evt verzoeken. App groepje met de ouders voor evt hulp verder is het rustig echt puur functioneel.
BSO heeft een programma waar zo nu en dan een foto in komt en je aan/af meldingen kunt doen
School heeft ParnasSys ook nog daarin staan de verslagen en officiële cito toetsen uitslag die hij heeft moeten doen.
Ook afwezigheid staat er in en of het een goedgekeurde afwezigheid is

Verder eerste schooldag stelt de juf je gelijk voor aan de klassenouder die kan je op weg helpen en daar kun je ook je vragen stellen. Zij regelt ook als ze ouders ergens voor nodig hebben.

Het kind krijgt in het begin gelijk een buddy uit groep 2 aangewezen die het kind kan helpen. Dus waar is de wc, hoe doen we bepaalde dingen etc.
pi_175877205
Ik ben ook geen voorstander van het continu volgen van je kind. Er is op het kdv ook een portaal waar ouders kunnen inloggen en vaak foto's geplaatst worden. Maar ik heb er misschien 2x op gekeken. Op school is geen klassenapp of digitaal platform of klassenouder. En ik mis het niet echt.

Het infoboekje was handig voor algemene zaken, en voor nieuwe kleuterouders is in september een informatieavond met meer details als standaard dagindeling, ongeschreven regels, werkjes die gedaan kunnen worden, etc. Kwam voor mij best handig uit, maar wel net pech als je in oktober/november instroomt.. Inmiddels heb ik mijn weg wel gevonden. Nu ik wat meer werkjes gezien heb, wat meer de normale gang van zaken ken, er een vaste vriendengroepje ontstaan is, etc, kan ik ook veel gerichter vragen en komen er zeker meer verhalen los. Op sommige dagen ook helemaal niet, en dat is dan ook prima :).

Ik hoop dat ik op de middelbare school er net zo in zal staan (duurt nog ff, maar toch). Dat ik niet al voor mijn kind thuis komt, weet dat hij een onvoldoende voor een toets had oid. Lijkt me inderdaad een naar idee voor een puber.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_175877362
Nou dat zo'n digitaal systeem de privacy aantast vind ik wat ver gaan.. W vertelt nooit wat. Soms iets over de bso, maar nooit over school. We mogen ook de klas niet in. Ik ben dus erg blij met de max 10 regels text +1a2 fotos die er 1. keer per week verzonden wordt. Ze doet dus beslist genoeg buiten mijn zicht.
Ze doet trouwens vaak pas iets als ze zeker weet dat ze t kan. Met als resultaat dat iknog nooit meer dan de paar letters van haar naam op papier had gezien en ze volgens haar in de klas nooit iets met letters doen. Schrijft ze vandaag dus op n zelfgemaakte kaart aan haar vriendinnetje : froolek kersfeest, Isa. Ik was echt verbaasd..
pi_175877511
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou dat zo'n digitaal systeem de privacy aantast vind ik wat ver gaan.. W vertelt nooit wat. Soms iets over de bso, maar nooit over school. We mogen ook de klas niet in. Ik ben dus erg blij met de max 10 regels text +1a2 fotos die er 1. keer per week verzonden wordt. Ze doet dus beslist genoeg buiten mijn zicht.
Ze doet trouwens vaak pas iets als ze zeker weet dat ze t kan. Met als resultaat dat iknog nooit meer dan de paar letters van haar naam op papier had gezien en ze volgens haar in de klas nooit iets met letters doen. Schrijft ze vandaag dus op n zelfgemaakte kaart aan haar vriendinnetje : froolek kersfeest, Isa. Ik was echt verbaasd..
Wat knap!! Ik vind dat zo leuk he, dat ze je zo ineens kunnen verrassen!

Het is voor mij niet alleen privacy. Ik vind het ook een onnodige belasting van de leerkracht. Ik heb dus geen idee hoe uitgebreid alles is opgezet, maar als er 1x per week van 30 leerlingen iets neergezet 'moet' worden, inclusief foto's, kost dat best wat tijd. En wat mij betreft kan een leerkracht dat beter besteden aan andere dingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_175877553
Had ik trouwens al verteld dat mijn kleuter sinds kort op turnen zit? Hij vindt het echt geweldig! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_175877576
Met Parnassys werken ze nu. En dan in t nieuwe jaar Digiduif. Ook ziekmelden gaat via digiduif en het inplannen van de 10 min gesprekken. Kan je gewoon jezelf in de agenda inplannen.

Een klassenouder is er niet en ook geen whatsapp groep met ouders of iets dergelijks. Zit ik eigenlijk ook niet op te wachten.
pi_175877673
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat knap!! Ik vind dat zo leuk he, dat ze je zo ineens kunnen verrassen!

Het is voor mij niet alleen privacy. Ik vind het ook een onnodige belasting van de leerkracht. Ik heb dus geen idee hoe uitgebreid alles is opgezet, maar als er 1x per week van 30 leerlingen iets neergezet 'moet' worden, inclusief foto's, kost dat best wat tijd. En wat mij betreft kan een leerkracht dat beter besteden aan andere dingen.
Ho, 1 x per week één algemeen stukje tekst over wat ze als klas gedaan hebben is het hoor. Niet persoonlijk iets over w.
Zoiets als: uitje bos was leuk, de boswachter vertelde dit of dat en dan 2 foto s waar met n beetje geluk je kind in n hoekje op staat. (Daar ben ik dus al heel blij mee)
Een stukje over ieder kind persoonlijk lijkt me idd way teveel werk voor de juf.

[ Bericht 11% gewijzigd door watmoetikkiezen op 20-12-2017 21:48:50 ]
  woensdag 20 december 2017 @ 21:49:03 #210
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175877963
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:55 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik begrijp dit niet helemaal? Wat is er precies schokkend aan? Dat ouders via digitale systemen meer informatie van school kunnen krijgen? Of dat ouders sowieso hun kind in de gaten houden?

Wij kregen vandaag mail van school: uitnodiging voor een kennismakingsgesprek met de juf, een afspraak voor eerste wenmoment (zij stellen vijf dagdelen voor om te wennen) en een bijlage met daarin uitleg over diverse zaken.

In het wijkkrantje stond deze week een verhaal over de tuin die ze hebben aangelegd op het dak van de school. Met daarbij ook een kweekkas waarin ze met de kinderen allerlei planten gaan kweken. Echt superleuk, vooral voor een school middenin de stad. :) .
Meer kunnen krijgen is evident aan de tijd waarin we leven, maar dat het kunnen geven ook vaak leidt tot het daadwerkelijk geven van die informatie. Op de basisschool vind ik het nog allemaal onschuldig hoor, of ze inderdaad gym hebben gehad of werkjes binnen hun thema, is voor hun ook alleen maar leuk als het gedeeld wordt. (Ik heb er ook zo 1 die niks zegt) maar vanaf een bepaald punt weet ik nog niet of al die informatie die vanuit een ‘het kan’ gedachte gedeeld wordt (en wellicht dat ze daar in de randstad al meer over denken, hier in t oosten nog totaal niet nl) ook met mij gedeeld moet worden. Toetsresultaten en een uurtje spijbelen bijvoorbeeld.

Terugkomend op jouw vraag wat ik schokkend vind. Ik denk zelf dat ik de vanzelfsprekendheid waarmee gegevens gedeeld worden en de hoeveelheid mij persoonlijk ontzettend tegen staat, zonder dat daar altijd een rechtvaardigings- en doelmatigheids afweging in gebouwd is.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175878197
Ja, kan me wel voorstellen dat niet alles gedeeld hoeft, zeker op de middelbare niet. Maar ik heb nu zeker niet t idee dat er zonder nadenken van alles gedeeld wordt.
pi_175878762
Ik hoef mijn kind ook echt niet helemaal te volgen in wat hij dagelijks doet op school.
Maar ik voel me als moeder een beetje aan mijn lot over gelaten in het hele school gebeuren. Over een paar maanden sta ik er vast heel anders in.
Mijn moeder had ook geen internet en volgens mij ook geen klassenouder en ik leef ook nog.
Al miste mijn moeder regelmatig wat informatie omdat dat thuis niet aankwam O-)

Phaidra wat leuk turnen! Heeft hij daar zelf voor gekozen?
Mijne is pas begonnen met tuimeljudo. Hij vindt het nog best spannend maar hij begint steeds meer mee te doen.
pi_175879193
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:56 schreef Goitske het volgende:
Wij hebben digiduif daarin krijgen we de maandelijkse themabrief, bijzonderheden waarvoor je vroeger een briefje mee kreeg (en in je tas bleef zitten) en evt verzoeken. App groepje met de ouders voor evt hulp verder is het rustig echt puur functioneel.
BSO heeft een programma waar zo nu en dan een foto in komt en je aan/af meldingen kunt doen
School heeft ParnasSys ook nog daarin staan de verslagen en officiële cito toetsen uitslag die hij heeft moeten doen.
Ook afwezigheid staat er in en of het een goedgekeurde afwezigheid is

Verder eerste schooldag stelt de juf je gelijk voor aan de klassenouder die kan je op weg helpen en daar kun je ook je vragen stellen. Zij regelt ook als ze ouders ergens voor nodig hebben.

Het kind krijgt in het begin gelijk een buddy uit groep 2 aangewezen die het kind kan helpen. Dus waar is de wc, hoe doen we bepaalde dingen etc.
Dit is zo ongeveer hoe het bij ons (dorp :P) ook geregeld is (andere programma’s en systemen, maar vergelijkbaar idee).

Ik ben zelf klasseouder en wij hebben de
juf ook gevraagd nieuwe ouders met ons in contact te brengen zodat we die ouder dan even vijf minuten kunnen bijpraten over alles. Werkt goed voor zover ik merk.

Ikke, vraag het even aan de leerkracht? Over dat eten zou ik iig even navragen, want hij moet geen honger hebben natuurlijk. Ik kan me je ‘onwetendheid’ goed voorstellen, ik had dat vorig jaar precies zo. Dat je wat info zou willen hebben over gymspullen of lunch lijkt me ook helemaal niet gek.

En wat hierboven ook al stond: mijne zegt dat het leuk was of weet niet meer wat hij gedaan heeft. Ik ben zelf gewoon heel benieuwd naar alles op school (hence klasseouder) dus ik verslind die (algemene!) berichten over activiteit zus en thema zo en nieuwsbrieven :@ daarmee kan ik wat gerichtere vragen stellen en hoor zo toch iets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 20-12-2017 22:23:13 ]
pi_175882216
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:49 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Meer kunnen krijgen is evident aan de tijd waarin we leven, maar dat het kunnen geven ook vaak leidt tot het daadwerkelijk geven van die informatie. Op de basisschool vind ik het nog allemaal onschuldig hoor, of ze inderdaad gym hebben gehad of werkjes binnen hun thema, is voor hun ook alleen maar leuk als het gedeeld wordt. (Ik heb er ook zo 1 die niks zegt) maar vanaf een bepaald punt weet ik nog niet of al die informatie die vanuit een ‘het kan’ gedachte gedeeld wordt (en wellicht dat ze daar in de randstad al meer over denken, hier in t oosten nog totaal niet nl) ook met mij gedeeld moet worden. Toetsresultaten en een uurtje spijbelen bijvoorbeeld.

Terugkomend op jouw vraag wat ik schokkend vind. Ik denk zelf dat ik de vanzelfsprekendheid waarmee gegevens gedeeld worden en de hoeveelheid mij persoonlijk ontzettend tegen staat, zonder dat daar altijd een rechtvaardigings- en doelmatigheids afweging in gebouwd is.
Ik knap echt af op ouders die bij de eerste rapportavond komen in 4v en dan verbaasd zijn dat hun kind er slecht voor staat... eigenlijk sta je dan al 1-0 achter bij het proberen een kind op de rails te houden.

Ik vind het vooral heel belangrijk dat ouders af en toe, zeg twee keer per maand, sámen met hun kind op magister kijken. Zodat ouders op tijd zien dat het goed of niet goed gaat (als een kind dat bijv niet durft te vertellen) en samen al het gesprek kunnen voeren over wat er evt aan de hand is, of ook kunnen sturen met bijles, een afspraak met een docent etc. In de vierde krijgen ze maar iets van acht cijfers, de eerste twee onvoldoendes zijn dus al 25% van je totale cijfer...

Spijbelgedrag is een enorme voorspeller voor af/uitstroom zonder diploma. Zeker in onze regio zit iedereen daar dus bovenop. Oudercontact is echt cruciaal voor ons als docenten op heel veel vlakken.
Kwak
pi_175885103
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ho, 1 x per week één algemeen stukje tekst over wat ze als klas gedaan hebben is het hoor. Niet persoonlijk iets over w.
Zoiets als: uitje bos was leuk, de boswachter vertelde dit of dat en dan 2 foto s waar met n beetje geluk je kind in n hoekje op staat. (Daar ben ik dus al heel blij mee)
Een stukje over ieder kind persoonlijk lijkt me idd way teveel werk voor de juf.
Ah ok, dat geeft wel een ander beeld inderdaad! :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_175885148
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:07 schreef ikke_84 het volgende:
Ik hoef mijn kind ook echt niet helemaal te volgen in wat hij dagelijks doet op school.
Maar ik voel me als moeder een beetje aan mijn lot over gelaten in het hele school gebeuren. Over een paar maanden sta ik er vast heel anders in.
Mijn moeder had ook geen internet en volgens mij ook geen klassenouder en ik leef ook nog.
Al miste mijn moeder regelmatig wat informatie omdat dat thuis niet aankwam O-)

Phaidra wat leuk turnen! Heeft hij daar zelf voor gekozen?
Mijne is pas begonnen met tuimeljudo. Hij vindt het nog best spannend maar hij begint steeds meer mee te doen.
Ja, zelf gekozen. Hij was altijd al aan het klimmen, slingeren en springen en toen hij na zwemles een keer wedstrijden bezig zag (daarnaast zit een turnhal), wilde hij dat ook. Eerst nog een beetje afgehouden, school en zwemles samen was even genoeg, maar na een half jaar wilde hij nog steeds heel graag. Echt zo leuk O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_175886738
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:49 schreef AwayTL het volgende:

Terugkomend op jouw vraag wat ik schokkend vind. Ik denk zelf dat ik de vanzelfsprekendheid waarmee gegevens gedeeld worden en de hoeveelheid mij persoonlijk ontzettend tegen staat, zonder dat daar altijd een rechtvaardigings- en doelmatigheids afweging in gebouwd is.
Docenten hebben geen tijd om veel informatie via systemen te delen. Het gaat echt voornamelijk om schoolprestaties en aanwezigheid. Als docent kan ik die gegevens van alle leerlingen waaraan ik lesgeef zien. Privacy op dat gebied is dus al een wassen neus. En dan lijkt het me logisch dat de ouders van het kind dat ook kunnen inzien. Vooral ook omdat ouders de hoofdverantwoordelijken zijn als het gaat om de begeleiding van het kind. Een uurtje spijbelen vind jij misschien niet zo erg, maar het is wel goed dat je het weet. Het is namelijk pijnlijk als ik als docent jou in een gesprek deze informatie moet geven in het bijzijn van je kind (omdat ik als mentor me bijv zorgen maken over meerdere uren ongeoorloofd afwezig zijn bij een vak waar een kind slecht voor presteert) en het blijkt dat die informatie voor jou als ouder nieuw is. Dan komt er een gesprek op gang waarin de ouder het kind weer confronteert en om uitleg vraagt. Ik zit daar dan bij als docent terwijl dat gesprek volgens mij thuis al gevoerd had moeten worden. Dát is in mijn ogen privacy: dat je je kind zoiets bespaart en zelf een vinger aan de pols houdt en tijdig zelf het (persoonlijke) gesprek aan gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175886842
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:50 schreef ikke_84 het volgende:
Ik woon in een dorp daar kennen ze dat digitale allemaal nog niet :') op zich lijkt me dat wel handig. Weet ik zeker dat alle informatie ook aan komt en kan ik ook iets doen met de thema's waar ze mee werken.
Ik heb wel een schoolgids gevraagd (als ik er niet naar had gevraagd dan had ik hem niet gekregen) dus daar heb ik wat algemene dingen uit kunnen halen.
Een klassenouder? :D ik heb echt geen idee of we die hebben.
Er gaat echt een wereld voor me open na al jullie informatie haha
Hier ook een dorp hoor ;)

Eerlijk gezegd vind ik het wel wat raar dat je niet wat meer informatie hebt gekregen van de school? Geen kennismakingsgesprek gehad met de juf? Informatie thuisgestuurd gekregen? Is er een nieuwsbrief waarvoor je jekunt aanmelden? Je zou toch zeggen dat het voor de juf ook handig is als ouders op de hoogte zijn, scheelt haar weer tijd met iedereen individueel informeren?
pi_175886902
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat knap!! Ik vind dat zo leuk he, dat ze je zo ineens kunnen verrassen!

Het is voor mij niet alleen privacy. Ik vind het ook een onnodige belasting van de leerkracht. Ik heb dus geen idee hoe uitgebreid alles is opgezet, maar als er 1x per week van 30 leerlingen iets neergezet 'moet' worden, inclusief foto's, kost dat best wat tijd. En wat mij betreft kan een leerkracht dat beter besteden aan andere dingen.
Hier is het een paar keer per week algemene berichten. Niet specifiek per kind, dat vind ik ook helemaal niet nodig. Het gaat me meer om de algemene ema's/ activiteiten etc.
pi_175886960
O, en toen bleef de ipad hangen en was er dus al een pagina meer }:|
Nevermind dus.

Mijn kleuter heeft vandaag kerstviering op school, en hij heeft er zo'n zin O+
pi_175891290
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 22:14 schreef ikke_84 het volgende:
Spark soms heb je ook een zwemschool op plekken als een camping. Die zijn vaak ook kleinschalig.
Woon je toevallig in de buurt van montferland?
https://www.onda.training/zwemles-op-maat/
Anders is dit misschien wat?
Bedankt! Meteen informatie aangevraagd, klinkt als iets dat we precies zoeken. We hebben in Beek ons huwelijksfeest gegeven O+
E.
pi_175894037
^O^
Ik weet niet wat de kosten zijn maar als het wat duurder is en je hebt door de juiste begeleiding minder les nodig dan kom je uiteindelijk misschien op het zelfde bedrag uit als bij een reguliere zwemschool.
Heb je het toevallig bij de dèèl gevierd?

Mm ik heb wel een gesprek met de directeur gehad voor de zomervakantie. Toen was de schoolgids nog niet klaar voor het nieuwe jaar. Ik heb verder geen gesprek gehad met de juf. Ik kreeg via de psz een kaartje met een uitnodiging om te komen wennen.
Mijn buurvrouw zit in de oudercommissie, dus ik heb haar gisteren gevraagd of er een klassenouder is of een ander punt waar ik info vandaan kan halen. Maar dat is er dus niet. Nou ja ik vraag de dingen die ik nog wil weten wel aan de juf na de kerst vakantie.

Phaidra tof dat hij het zelf heeft uitgekozen. Ik vind dat er zo schattig uit zien die sportende kleuters.
Heul heul vroeger toen hielp ik bij de turnlessen voor peuters en kleuters. Als je ziet hoe snel ze dingen leren en hoe lenig die kleintjes zijn O+

Iemand nog tips tegen zuigen op vingers? (Soort van duimen maar dan op wijs en middelvinger) we hebben al van die vieze nagellak maar dat helpt dus niet. Hij vindt het wel vies maar stopt zijn vingers wel in zijn mond.
Vanmorgen heeft hij zijn knuffel konijntje afgegeven in de speelgoedwinkel. In ruil daarvoor heeft hij een spel gekocht. Ik vind het heel wat, hopelijk gaat hij hem niet heel erg missen aankomende tijd.
Mijn moeder vroeg of ik het konijn zou weg gooien :o no way, dat konijn is gewoon een deel van mijn kind. Ik heb er zelf al meer moeite mee dat het weg is dan M zelf :')
  donderdag 21 december 2017 @ 18:16:29 #223
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175897782
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Docenten hebben geen tijd om veel informatie via systemen te delen. Het gaat echt voornamelijk om schoolprestaties en aanwezigheid. Als docent kan ik die gegevens van alle leerlingen waaraan ik lesgeef zien. Privacy op dat gebied is dus al een wassen neus. En dan lijkt het me logisch dat de ouders van het kind dat ook kunnen inzien. Vooral ook omdat ouders de hoofdverantwoordelijken zijn als het gaat om de begeleiding van het kind. Een uurtje spijbelen vind jij misschien niet zo erg, maar het is wel goed dat je het weet. Het is namelijk pijnlijk als ik als docent jou in een gesprek deze informatie moet geven in het bijzijn van je kind (omdat ik als mentor me bijv zorgen maken over meerdere uren ongeoorloofd afwezig zijn bij een vak waar een kind slecht voor presteert) en het blijkt dat die informatie voor jou als ouder nieuw is. Dan komt er een gesprek op gang waarin de ouder het kind weer confronteert en om uitleg vraagt. Ik zit daar dan bij als docent terwijl dat gesprek volgens mij thuis al gevoerd had moeten worden. Dát is in mijn ogen privacy: dat je je kind zoiets bespaart en zelf een vinger aan de pols houdt en tijdig zelf het (persoonlijke) gesprek aan gaat.
Vind ik een mooi inzicht, dank daarvoor!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 21 december 2017 @ 21:04:54 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175903186
Waarom heeft hij zijn knuffelkonijntje afgegeven, Ikke?

Ben ik de enige die het trouwens raar vindt dat ál het meegegeven eten op moet? Ik leer mijn kinderen juist om naar hun lichaam te luisteren en te stoppen met eten als ze geen honger meer hebben. Ik maak zelf ook wel eens een lunchpakket met 3 boterhammen, maar blijk dan na 2 wel genoeg te hebben.
Ze kunnen wat over is toch gewoon weer mee naar huis nemen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175903294
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:04 schreef Sylver_ het volgende:
Waarom heeft hij zijn knuffelkonijntje afgegeven, Ikke?

Ben ik de enige die het trouwens raar vindt dat ál het meegegeven eten op moet? Ik leer mijn kinderen juist om naar hun lichaam te luisteren en te stoppen met eten als ze geen honger meer hebben. Ik maak zelf ook wel eens een lunchpakket met 3 boterhammen, maar blijk dan na 2 wel genoeg te hebben.
Ze kunnen wat over is toch gewoon weer mee naar huis nemen?
bij ons op school is dat ook niet zo. Ze moeten wel een boterham eten maar niet verplicht alles. Ik vraag Jan ook regelmatig of hij genoeg broodjes mee had.
Hij eet meestal 2 en laat zijn korsten vaak deels staan. Als hij honger had dan zijn de korsten op _O- dus vraag dan ook of hij genoeg broodjes had of meer mee wil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')