abonnement Unibet Coolblue
pi_175626906
Beste fokers,

Toekomst plannen altijd leuk alleen wat als carrière niet gaat zoals gewild?
Na het behalen van vmbo ben ik proces operator C opleiding(mbo4) gaan doen, maar na de 2e leerjaar ben ik er mee gestopt, omdat ik geen motivatie meer had en was te moeilijk. Na die twee jaartjes heb ik er voor gekozen om apothekersassistent(vraag me niet waarom :S) te doen en dat duurde alleen maar een halfjaar. Na die halfjaar heb ik een administratieve opleiding gedaan van 2 jaar(mbo3) en nog een jaar(mbo4) bedrijfsadministrateur. Allebei behaald. Ik heb diploma mbo 4 dit jaar in februari behaalt. Ik dacht er na om in september te beginnen met HBO. Alleen ik dacht te lang over na om nog een HBO opleiding te doen van nog een opleiding van 4 jaar wat ik te lang vond. Door te lang te twijfelen heb ik de inschrijving voor 1 mei gemist. Nu ben ik 23 jaar oud sinds augustus. Half jaar lang na behalen mbo4 heb ik alleen gewerkt bij KFC restaurant. Mijn vraag aan jullie is wat nu? Zal ik werk zoeken en werken in de richting met de diploma die ik heb behaald of doorstuderen op het HBO(eventueel deeltijd). Werken als administratief medewerker kwam er niet aan toe want heb te gebrek aan werkervaring wat heel erg frustrerend is. Wat vinden jullie hiervan?
pi_175627086
Je vliegt van links naar rechts, wat vindt je nu echt leuk?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175627287
Vapro C was te moeilijk?
pi_175627306
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:27 schreef halfway het volgende:
Je vliegt van links naar rechts, wat vindt je nu echt leuk?
Nou ik heb eenmaal een diploma in de richting economie en aangezien ik 23 jaar oud ben en binnen 5 jaar een gezin wil heb ik geld nodig. Als ik HBO wil dan studeer ik weer in dezelfde richting.
  zondag 10 december 2017 @ 18:33:32 #5
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175627330
Vind dat HBO wel goede programmering heeft, vooral GoT is leuk maar vergeet vooral series als Boardwalk Empire, Westworld en klassiekers als Band of Brothers niet.
pi_175627376
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:32 schreef hoechst het volgende:
Vapro C was te moeilijk?
Het is eerlijk gezegd niet vapro C maar AOT(Allround Operationeel Technicus). Ik heb expres vapro C bijgeschreven misschien weten mensen niet waar AOT voor staat. Vapro C is ook gelijk aan AOT zo ver ik weet.
pi_175627419
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:33 schreef zeer het volgende:
Vind dat HBO wel goede programmering heeft, vooral GoT is leuk maar vergeet vooral series als Boardwalk Empire, Westworld en klassiekers als Band of Brothers niet.
hahah wat grappig zeg }:|
pi_175627459
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:34 schreef AfterLife19 het volgende:

[..]

Het is eerlijk gezegd niet vapro C maar AOT(Allround Operationeel Technicus). Ik heb expres vapro C bijgeschreven misschien weten mensen niet waar AOT voor staat. Vapro C is ook gelijk aan AOT zo ver ik weet.
Zover ik weet is het vergelijkbaar! AOT schijnt wel meer toekomst te hebben (als ik de leraar geloven moet)
  zondag 10 december 2017 @ 18:38:26 #9
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175627464
quote:
18s.gif Op zondag 10 december 2017 18:36 schreef AfterLife19 het volgende:

[..]

hahah wat grappig zeg }:|
leer schrijven
pi_175627604
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:38 schreef zeer het volgende:

[..]

leer schrijven
Het kon ook op een nettere manier en duidelijk gezegd worden. Jammer dat je niet zo serieus bent.

[ Bericht 22% gewijzigd door AfterLife19 op 10-12-2017 19:01:27 ]
  zondag 10 december 2017 @ 18:54:52 #11
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175627917
werken en leren overwogen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175628011
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:54 schreef Onnoman het volgende:
werken en leren overwogen?
Bedoelt u deeltijd? Zo ja, heb ik daar wel aan gedacht. Kan je met deeltijd ook werken met een job wat niet is gerelateerd met de opleiding?
  zondag 10 december 2017 @ 19:00:11 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175628098
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:57 schreef AfterLife19 het volgende:

[..]

Bedoelt u deeltijd? Zo ja, heb ik daar wel aan gedacht. Kan je met deeltijd ook werken met een job wat niet is gerelateerd met de opleiding?
meestal niet, dat is vaak de voorwaarde voor deeltijd.
Maar in veel gevallen tonen ze coulance voor de eerst paar jaar.
Deeltijd is ook beter omdat je dan (meestal) geen stage hoeft te lopen.. daarnaast heb je volledig inkomen doordat je werkt.
Het is wel aanpoten, je sociale leven gaat er aan en het vergt diciplene
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175628389
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:00 schreef Onnoman het volgende:

[..]

meestal niet, dat is vaak de voorwaarde voor deeltijd.
Maar in veel gevallen tonen ze coulance voor de eerst paar jaar.
Deeltijd is ook beter omdat je dan (meestal) geen stage hoeft te lopen.. daarnaast heb je volledig inkomen doordat je werkt.
Het is wel aanpoten, je sociale leven gaat er aan en het vergt diciplene
Duidelijk. Nog een vraag... wat als je helemaal geen werk hebt. Ik weet dat werken ook meetelt als stage, maar is er een limit vanaf wanneer je wel echt gerelateerd werk moet hebben(bijvoorbeeld na 2e leerjaar, ofzoiets). Sorry dat ik dit vraag maar dit vroeg ik me altijd af, het zou verstandig zijn dat school bel.
  zondag 10 december 2017 @ 19:12:55 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175628430
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:11 schreef AfterLife19 het volgende:

[..]

Duidelijk. Nog een vraag... wat als je helemaal geen werk hebt. Ik weet dat werken ook meetelt als stage, maar is er een limit vanaf wanneer je wel echt gerelateerd werk moet hebben. Sorry dat ik dit vraag maar dit vroeg ik me altijd af, het zou verstandig zijn dat school bel.
meestal na je propedeuse
dus het eerst jaar
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175628494
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:12 schreef Onnoman het volgende:

[..]

meestal na je propedeuse
dus het eerst jaar
Ok bedankt
pi_175628646
Ene keer komt er een gedachte om gewoon met mbo 4 diploma maar uit te zoeken naar gerelateerde baan zo binnen het bedrijf door te groeien. Ik bedoel er zijn zat mensen die alleen met mbo 4 werken en zijn gelukkig met hun leven. Eventueel nog wat cursussen enzo bijspijkeren. Associate Degree is ook een optie, een 2 jarige opleiding.
pi_175628728
Zoek een bedrijf waar je kunt werken en leren. Helaas ben je wel wat oud. Meeste HBO opgeleiden zijn op jouw leeftijd al afgestudeerd...

Nu nog HBO doen en gezien jouw verhaal het niet halen lijkt me geen optie.
Whatever...
pi_175628867
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:23 schreef Spanky78 het volgende:
Zoek een bedrijf waar je kunt werken en leren. Helaas ben je wel wat oud. Meeste HBO opgeleiden zijn op jouw leeftijd al afgestudeerd...

Nu nog HBO doen en gezien jouw verhaal het niet halen lijkt me geen optie.
Ja ik denk er ook zo over, want het is al abnormaal na 22e nog te studeren(havo'ers behalen hun diploma op hun 22e). Ook krijg ik van ouderen te horen dat zij, als het aan hun ligt, een fulltime baan(maar dat was vroeger). En mensen om mij heen hebben ook gewoon werk met hun mbo 4 diploma, mijn zwager is een voorbeeld daarvan.
  zondag 10 december 2017 @ 20:45:14 #20
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175630889
Het is nooit onverstandig om aan educatie te doen.
pi_175636518
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:28 schreef AfterLife19 het volgende:

[..]

Ja ik denk er ook zo over, want het is al abnormaal na 22e nog te studeren(havo'ers behalen hun diploma op hun 22e). Ook krijg ik van ouderen te horen dat zij, als het aan hun ligt, een fulltime baan(maar dat was vroeger). En mensen om mij heen hebben ook gewoon werk met hun mbo 4 diploma, mijn zwager is een voorbeeld daarvan.
Laat je niet zo gek maken a.u.b.
Je bent helemaal niet oud voor dat..
  maandag 11 december 2017 @ 01:24:08 #22
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175636597
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:28 schreef AfterLife19 het volgende:

[..]

Ja ik denk er ook zo over, want het is al abnormaal na 22e nog te studeren(havo'ers behalen hun diploma op hun 22e). Ook krijg ik van ouderen te horen dat zij, als het aan hun ligt, een fulltime baan(maar dat was vroeger). En mensen om mij heen hebben ook gewoon werk met hun mbo 4 diploma, mijn zwager is een voorbeeld daarvan.
Als je de rest van je leven wilt werken om een hypotheek tot in je kist te kunnen bekostigen moet je inderdaad zo snel mogelijk beginnen.

Niet luisteren naar mensen die een waardeoordeel hangen aan de leeftijd waarop mensen studeren. Alsof iemand zonder werk- en levenservaring op z'n 22ste in een paar jaar mbo/hbo/wo ineens de kennis en wijsheid heeft opgedaan dat ie een level hoger is dan mensen die het anders doen :')
  maandag 11 december 2017 @ 01:25:16 #23
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175636600
Bij die denkwijze moet je ver uit de buurt blijven.
pi_175636760
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 01:24 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Als je de rest van je leven wilt werken om een hypotheek tot in je kist te kunnen bekostigen moet je inderdaad zo snel mogelijk beginnen.

Niet luisteren naar mensen die een waardeoordeel hangen aan de leeftijd waarop mensen studeren. Alsof iemand zonder werk- en levenservaring op z'n 22ste in een paar jaar mbo/hbo/wo ineens de kennis en wijsheid heeft opgedaan dat ie een level hoger is dan mensen die het anders doen :')
Daarom werken en leren. TS heeft al zoveel opleidingen niet afgemaakt... nu studeren en dan stoppen met een grote schuld... beter werken nu de tijd goed is en daarnaast studeren op kosten van de baas.

Geeft waarschijnlijk ook andere en betere motivatie.
Whatever...
  maandag 11 december 2017 @ 03:59:38 #25
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175636870
Studeren op kosten van de baas is ook een geldige grond om uitstel van terugbetaling aan DUO/IBG te krijgen btw.

Voor minimaal gedurende de studieperiode meen ik, plus mogelijk nog een extra jaar.
  maandag 11 december 2017 @ 04:01:36 #26
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175636876
Daar moet je je nog maar eens in gaan verdiepen ts.

Dat terugbetalen kan je heel lang rekken :P
pi_175671667
Administratief medewerker zou ik afraden. Kun je over een paar jaar niks meer want automatisering.

23 is oud voor mbo maar voor hbo en wo valt het mee. Ik studeer bijna af en ben 26, heb best nog medestudenten die even oud of nog ouder zijn.

Misschien beter om gezien je twijfels te gaan werken en dan te kijken wat je wilt. Mbo en hbo liggen nogal uit elkaar qua niveau, je zal niet de eerste zijn die zich daarin vergist.
pi_175709523
Onzin dat je met 23 te oud bent voor het hbo. Ik was een stukje ouder dan dat toen ik begon, evenals veel studiegenoten van me. Als je nu zou weten wat je ècht wilt doen zou ik daar absoluut voor gaan, desnoods in deeltijd of duaal.

Enige waar ik me wel zorgen over zou maken is of het hbo niet veel te moeilijk voor je is, als die eerste mbo-opleiding al niet haalbaar bleek. Het niveauverschil is flink hoor!
pi_175803298
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:28 schreef AfterLife19 het volgende:

[..]

Ja ik denk er ook zo over, want het is al abnormaal na 22e nog te studeren(havo'ers behalen hun diploma op hun 22e). Ook krijg ik van ouderen te horen dat zij, als het aan hun ligt, een fulltime baan(maar dat was vroeger). En mensen om mij heen hebben ook gewoon werk met hun mbo 4 diploma, mijn zwager is een voorbeeld daarvan.
Haha gozerbaasje, 22 en te oud om te studeren? Ik begon op mijn 21e pas met universitaire studie. Vooral niet meegaan met die saaie Hollanders die van de middelbare school langs een of andere spoorweg hbo in een saai baantje in de periferie komen. Zolang je < 30 bent is voltijd studeren prima accepte
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')