Ik heb 15 jaar bij deze werkgever gewerkt. Ik heb een hypotheek etc. Nu heb ik al 3 maanden niks kunnen betalen. Recht op ww heb ik niet en voor bijstand moet ik eerst het huis verkopen.
Wie weet wat ik kan doen, en of er instanties zijn die me kunnen helpen... :`(
Ik wil niet op straat terecht komen ...
quote:maar waarom heb je geen recht op ww? dat hebbie toch immers als je word ontslagen?
Op donderdag 19 december 2002 23:47 schreef Kot het volgende:
Sinds kort ben ik ontslagen, en wel op staande voet. Dankzij mijn rechtsbijstand verzekering kon ik een kort geding tegen mijn voormalige werkgever. Dit heb ik dus verloren.Ik heb 15 jaar bij deze werkgever gewerkt. Ik heb een hypotheek etc. Nu heb ik al 3 maanden niks kunnen betalen. Recht op ww heb ik niet en voor bijstand moet ik eerst het huis verkopen.
Geef nooit op. Sterkte
[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 19-12-2002 23:53]
quote:Niet bij: "op staande voet".
Op donderdag 19 december 2002 23:51 schreef nikky het volgende:[..]
maar waarom heb je geen recht op ww? dat hebbie toch immers als je word ontslagen?
Je huis verkopen zou ik pas doen als het echt niet anders kan. Eerst zou ik als ik jou was als de wiedeweerga werk proberen te vinden. Desnoods een slecht betalend kutbaantje, je hebt dan altijd nog meer geld dan wanneer je in de bijstand zit en je kunt je huis voorlopig houden. Okee, de hypotheek aflossen wordt dan wat moeilijk, maar je gaat dat slecht betalende kutbaantje ook niet eeuwig doen, da's een noodoplossing voor nu, en je zoekt natuurlijk meteen verder naar wat beters!
Maar wel een kutsituatie hoor, jemig
Succes ermee!
quote:Omdat ik op staande voet ben ontslagen !
maar waarom heb je geen recht op ww? dat hebbie toch immers als je word ontslagen?
quote:Volgens mij ook, zelfs als je verwijtbaar wordt ontslagen. Weliswaar met strafkorting maar evengoed.
Overigens, wil er even aan toevoegen dat ik ook wel eens ontslagen ben, ook een rechtzaak als gevolg, maar wel MET ww uitkering....
[Dit bericht is gewijzigd door Argenta op 19-12-2002 23:56]
daar zullen ze dan toch een verdomd goeie reden voor moeten hebben gehad, als je zelfs een kort geding verliest...
quote:Ik ben onterecht beschudigd van diefstal !
Op donderdag 19 december 2002 23:54 schreef ABC-tje het volgende:
Ontslag op staande voet, dat krijg je niet zomaar. Vertel eens wat je hebt gedaan. Denk dat je daardoor verwijtbaar werkeloos bent en dus geen recht op WW hebt.
ow ik las net post hierboven.. Onterecht zeg je?
waarom heb je kort geding dan verloren ?
[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 19-12-2002 23:58]
quote:D'r zal wel bewijs zijn als je het kort geding verliest..
Op donderdag 19 december 2002 23:56 schreef Kot het volgende:[..]
Ik ben onterecht beschudigd van diefstal !
Want zonder bewijs is het tegendeel altijd nog waar -----> ONSCHULDIG
quote:sorry ik wist niet dat je dan geen recht had op ww.
Op donderdag 19 december 2002 23:54 schreef Kot het volgende:[..]
Omdat ik op staande voet ben ontslagen !
quote:Volgens mij heb je pas recht op bijstand als je zelf geen eigen bezittingen meer hebt. Als je een huis in je bezit hebt waarvan ruim een ton van jezelf is gaan ze bij de overheid echt niet zeggen... kom.. we gaan eens even geld op je rekening storten. Eerst moet je dan je huis verkopen en dat geld opmaken (of wegsluizen)... Is pijnlijk als je je huis moet verkopen, maar ik vind het niet onterecht. Maar voordat je het zover hebt laten komen moet je het wel heel bont hebben gemaakt... dus sorry... geen medelijden
Op donderdag 19 december 2002 23:55 schreef Argenta het volgende:[..]
Volgens mij ook, zelfs als je verwijtbaar wordt ontslagen. Weliswaar met strafkorting maar evengoed.
En anders heb je ook nog de bijstand. Alleen dan mag ik hopen dat op dat huis een spaarhypotheek zit anders tellen ze het mee als vermogen en moet je eerst een deel van je huis 'opeten'.
Tsja, dan blijkt Nederland opeens helemaal niet zo'n sociaal paradijs te zijn.
Er bestaat ook nog zoiets als een sociaal ombudsman bij de gemeente, gewoon bellen met het stadhuis.
quote:Als je kunt aantonen dat je onschuldig bent, of hij dat je schuldig bent wordt het wel wawt duidelijker. Je baan zul je er nooit mee terug krijgen maar wel een ww-uitkering.
Op donderdag 19 december 2002 23:56 schreef Kot het volgende:[..]
Ik ben onterecht beschudigd van diefstal !
quote:Schiet mij maar lek...
Op donderdag 19 december 2002 23:47 schreef Kot het volgende:
Sinds kort ben ik ontslagen, en wel op staande voet. Dankzij mijn rechtsbijstand verzekering kon ik een kort geding tegen mijn voormalige werkgever. Dit heb ik dus verloren.Ik heb 15 jaar bij deze werkgever gewerkt. Ik heb een hypotheek etc. Nu heb ik al 3 maanden niks kunnen betalen. Recht op ww heb ik niet en voor bijstand moet ik eerst het huis verkopen.
[Dit bericht is gewijzigd door sooty op 20-12-2002 00:00]
quote:Je weet het ook nooit met die werkgevers/rijke mensen...
Op donderdag 19 december 2002 23:58 schreef El_Diablo het volgende:
Hebben ze dan eerst aangifte gedaan bij de politie. en heeft deze jou dan aangehouden en hadden ze wel bewijs dan?Want zonder bewijs is het tegendeel altijd nog waar -----> ONSCHULDIG
quote:Je hebt geen recht op WW als je zelf verantwoordelijk bent voor het feit dat je ontslagen wordt. Voor ontslag op staande voet is er wel een goede reden van de werkgever nodig, en de werknemer wordt verantwoordelijk gehouden voor het ontslag.
quote:2 woorden : verwijtbaar werkeloos.
Op donderdag 19 december 2002 23:59 schreef sooty het volgende:[..]
Schiet mij maar lek...8)7
Waarom zou jij geen recht hebben op WW
Als je langer dan vijf jaar voorafgaande aan je werkloosheid hebt gewerkt, heb je een arbeidsverleden van leeftijd-(minus)18jaar.
Ga eens langs bij het CWI in je woonplaats.
Succes.
quote:Hij wordt ten onrechte beschuldigd van diefstal, moet daarom zijn huis verkopen, en jij hebt geen medelijden met hem? Wat een mentaliteit...
Op donderdag 19 december 2002 23:58 schreef Capirossi het volgende:
[..]
Volgens mij heb je pas recht op bijstand als je zelf geen eigen bezittingen meer hebt. Als je een huis in je bezit hebt waarvan ruim een ton van jezelf is gaan ze bij de overheid echt niet zeggen... kom.. we gaan eens even geld op je rekening storten. Eerst moet je dan je huis verkopen en dat geld opmaken (of wegsluizen)... Is pijnlijk als je je huis moet verkopen, maar ik vind het niet onterecht. Maar voordat je het zover hebt laten komen moet je het wel heel bont hebben gemaakt... dus sorry... geen medelijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |