abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7440305
Sinds kort ben ik ontslagen, en wel op staande voet. Dankzij mijn rechtsbijstand verzekering kon ik een kort geding tegen mijn voormalige werkgever. Dit heb ik dus verloren.

Ik heb 15 jaar bij deze werkgever gewerkt. Ik heb een hypotheek etc. Nu heb ik al 3 maanden niks kunnen betalen. Recht op ww heb ik niet en voor bijstand moet ik eerst het huis verkopen.

Wie weet wat ik kan doen, en of er instanties zijn die me kunnen helpen... :`(

Ik wil niet op straat terecht komen ...

pi_7440390
Tsja, dat wordt uitzendbureau en veel solliciteren.
  Milf donderdag 19 december 2002 @ 23:51:14 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_7440431
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:47 schreef Kot het volgende:
Sinds kort ben ik ontslagen, en wel op staande voet. Dankzij mijn rechtsbijstand verzekering kon ik een kort geding tegen mijn voormalige werkgever. Dit heb ik dus verloren.

Ik heb 15 jaar bij deze werkgever gewerkt. Ik heb een hypotheek etc. Nu heb ik al 3 maanden niks kunnen betalen. Recht op ww heb ik niet en voor bijstand moet ik eerst het huis verkopen.

maar waarom heb je geen recht op ww? dat hebbie toch immers als je word ontslagen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 19 december 2002 @ 23:53:01 #4
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7440488
Ik leef met je mee. Die werkgevers van tegenwoordig ook, ze geven niet om hun werknemers, alleen maar om hun winst. Stelletje zakkenvullers.

Geef nooit op. Sterkte

[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 19-12-2002 23:53]

pi_7440499
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:51 schreef nikky het volgende:

[..]

maar waarom heb je geen recht op ww? dat hebbie toch immers als je word ontslagen?

Niet bij: "op staande voet".
  donderdag 19 december 2002 @ 23:53:25 #6
22259 Fogerty
slapende account
pi_7440500
Wat klote!
Als je al een kort geding hebt aangespannen en verloren, denk ik niet dat er nog een oprotpremie uit te slepen valt of iets dergelijks.

Je huis verkopen zou ik pas doen als het echt niet anders kan. Eerst zou ik als ik jou was als de wiedeweerga werk proberen te vinden. Desnoods een slecht betalend kutbaantje, je hebt dan altijd nog meer geld dan wanneer je in de bijstand zit en je kunt je huis voorlopig houden. Okee, de hypotheek aflossen wordt dan wat moeilijk, maar je gaat dat slecht betalende kutbaantje ook niet eeuwig doen, da's een noodoplossing voor nu, en je zoekt natuurlijk meteen verder naar wat beters!

Maar wel een kutsituatie hoor, jemig
Succes ermee!

Hieperdepiep hoera!
pi_7440520
Ontslag op staande voet, dat krijg je niet zomaar. Vertel eens wat je hebt gedaan. Denk dat je daardoor verwijtbaar werkeloos bent en dus geen recht op WW hebt.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_7440533
quote:

[..]

Omdat ik op staande voet ben ontslagen !
pi_7440550
quote:

[..]

Volgens mij ook, zelfs als je verwijtbaar wordt ontslagen. Weliswaar met strafkorting maar evengoed.
En anders heb je ook nog de bijstand. Alleen dan mag ik hopen dat op dat huis een spaarhypotheek zit anders tellen ze het mee als vermogen en moet je eerst een deel van je huis 'opeten'.
Tsja, dan blijkt Nederland opeens helemaal niet zo'n sociaal paradijs te zijn.
Er bestaat ook nog zoiets als een sociaal ombudsman bij de gemeente, gewoon bellen met het stadhuis.

Overigens, wil er even aan toevoegen dat ik ook wel eens ontslagen ben, ook een rechtzaak als gevolg, maar wel MET ww uitkering....

[Dit bericht is gewijzigd door Argenta op 19-12-2002 23:56]

...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_7440569
Wat dacht je van solliciteren?
pi_7440578
waarom ben je op staande voet ontslagen dan?

daar zullen ze dan toch een verdomd goeie reden voor moeten hebben gehad, als je zelfs een kort geding verliest...

pi_7440600
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:54 schreef ABC-tje het volgende:
Ontslag op staande voet, dat krijg je niet zomaar. Vertel eens wat je hebt gedaan. Denk dat je daardoor verwijtbaar werkeloos bent en dus geen recht op WW hebt.
Ik ben onterecht beschudigd van diefstal !
pi_7440614
Op staande voet, zo van, Eigen Schuld, Dikke Bult ?

ow ik las net post hierboven.. Onterecht zeg je?
waarom heb je kort geding dan verloren ?

[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 19-12-2002 23:58]

donderdag 19 december 2002 @ 23:57:36 #14
42426 Vizual
Full Time Buffy-freak
pi_7440629
Loop naar je werk toe haal een baksteen met een mooie rode lint gooi dit vervolgens tegen de dikke auto van je baas
Into Every Generation A Slayer Is Born
pi_7440648
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:56 schreef Kot het volgende:

[..]

D'r zal wel bewijs zijn als je het kort geding verliest..
  donderdag 19 december 2002 @ 23:58:19 #16
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_7440651
Hebben ze dan eerst aangifte gedaan bij de politie. en heeft deze jou dan aangehouden en hadden ze wel bewijs dan?

Want zonder bewijs is het tegendeel altijd nog waar -----> ONSCHULDIG

This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
  Milf donderdag 19 december 2002 @ 23:58:19 #17
16000 nikky
pi_7440652
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:54 schreef Kot het volgende:

[..]

Omdat ik op staande voet ben ontslagen !

sorry ik wist niet dat je dan geen recht had op ww.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_7440668
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:55 schreef Argenta het volgende:

[..]

Volgens mij ook, zelfs als je verwijtbaar wordt ontslagen. Weliswaar met strafkorting maar evengoed.
En anders heb je ook nog de bijstand. Alleen dan mag ik hopen dat op dat huis een spaarhypotheek zit anders tellen ze het mee als vermogen en moet je eerst een deel van je huis 'opeten'.
Tsja, dan blijkt Nederland opeens helemaal niet zo'n sociaal paradijs te zijn.
Er bestaat ook nog zoiets als een sociaal ombudsman bij de gemeente, gewoon bellen met het stadhuis.

Volgens mij heb je pas recht op bijstand als je zelf geen eigen bezittingen meer hebt. Als je een huis in je bezit hebt waarvan ruim een ton van jezelf is gaan ze bij de overheid echt niet zeggen... kom.. we gaan eens even geld op je rekening storten. Eerst moet je dan je huis verkopen en dat geld opmaken (of wegsluizen)... Is pijnlijk als je je huis moet verkopen, maar ik vind het niet onterecht. Maar voordat je het zover hebt laten komen moet je het wel heel bont hebben gemaakt... dus sorry... geen medelijden
pi_7440676
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:56 schreef Kot het volgende:

[..]

Als je kunt aantonen dat je onschuldig bent, of hij dat je schuldig bent wordt het wel wawt duidelijker. Je baan zul je er nooit mee terug krijgen maar wel een ww-uitkering.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
  donderdag 19 december 2002 @ 23:59:18 #20
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_7440680
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:47 schreef Kot het volgende:

Schiet mij maar lek...
Waarom zou jij geen recht hebben op WW
Als je langer dan vijf jaar voorafgaande aan je werkloosheid hebt gewerkt, heb je een arbeidsverleden van leeftijd-(minus)18jaar.
Ga eens langs bij het CWI in je woonplaats.
Succes.

[Dit bericht is gewijzigd door sooty op 20-12-2002 00:00]

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  donderdag 19 december 2002 @ 23:59:19 #21
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7440681
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:58 schreef El_Diablo het volgende:
Hebben ze dan eerst aangifte gedaan bij de politie. en heeft deze jou dan aangehouden en hadden ze wel bewijs dan?

Want zonder bewijs is het tegendeel altijd nog waar -----> ONSCHULDIG

Je weet het ook nooit met die werkgevers/rijke mensen...
pi_7440686
quote:

[..]

Je hebt geen recht op WW als je zelf verantwoordelijk bent voor het feit dat je ontslagen wordt. Voor ontslag op staande voet is er wel een goede reden van de werkgever nodig, en de werknemer wordt verantwoordelijk gehouden voor het ontslag.
pi_7440693
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:59 schreef sooty het volgende:

[..]

Schiet mij maar lek...8)7
Waarom zou jij geen recht hebben op WW
Als je langer dan vijf jaar voorafgaande aan je werkloosheid hebt gewerkt, heb je een arbeidsverleden van leeftijd-(minus)18jaar.
Ga eens langs bij het CWI in je woonplaats.
Succes.

2 woorden : verwijtbaar werkeloos.
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:00:17 #24
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7440715
Op staande voet wordt je eigenlijk alleen ontslagen als de reden van het ontslag zo duidelijk is dat je werkgever zich geen zorgen hoeft te maken een eventuele rechtszaak te verliezen. Bijvoorbeeld als je werk weigert, meerdere malen zonder reden niet komt opdagen, of steelt. In alle andere gevallen zullen ze geen risico nemen en gewoon de opzegtermijn hanteren. Wat er is gebeurd kan invloed hebben op je kans op een nieuwe baan. Dus wat is er gebeurd?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:00:34 #25
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7440728
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:58 schreef Capirossi het volgende:
[..]
Volgens mij heb je pas recht op bijstand als je zelf geen eigen bezittingen meer hebt. Als je een huis in je bezit hebt waarvan ruim een ton van jezelf is gaan ze bij de overheid echt niet zeggen... kom.. we gaan eens even geld op je rekening storten. Eerst moet je dan je huis verkopen en dat geld opmaken (of wegsluizen)... Is pijnlijk als je je huis moet verkopen, maar ik vind het niet onterecht. Maar voordat je het zover hebt laten komen moet je het wel heel bont hebben gemaakt... dus sorry... geen medelijden
Hij wordt ten onrechte beschuldigd van diefstal, moet daarom zijn huis verkopen, en jij hebt geen medelijden met hem? Wat een mentaliteit...
pi_7440739
Gezien de omstandigheden is de beste optie op korte termijn,veel uitzendbureau's bezoeken.
pi_7440749
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:58 schreef Capirossi het volgende:

[..]

Je hebt geen medelijden omdat je het hele verhaal niet kent. Mijn bazen mochten mij niet meer en ze wilde mij toch al weg hebben. Ik had een vast dienstverband. Het was een soort van opgezet spel ...
pi_7440750
ja man, wat is er gebeurd ?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:02:00 #29
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_7440769
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:59 schreef gelly het volgende:

[..]

2 woorden : verwijtbaar werkeloos.

Ik was nog druk aan het typen toen dat voorbij kwam...

Dat verandert de zaak aanzienlijk. Als topicstarter veroordeelt wordt, ziet het er niet goed voor 'm uit.

Ik zag het niet graag: jij hebt gelijk Gelly.

Edit- toevoeging

[Dit bericht is gewijzigd door sooty op 20-12-2002 00:15]

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_7440776
opgezet ? waarom koos de onafhankelijke rechter in het kort geding dan de kant van jouw baas ? huh ? explane it !
pi_7440805
aha, even google en dan vindt je wat:

http://content.monsterboard.nl/ar/recht/werkloosheid/ww/

...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:03:14 #32
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7440811
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:02 schreef Salvad0R het volgende:
opgezet ? waarom koos de onafhankelijke rechter in het kort geding dan de kant van jouw baas ? huh ? explane it !
Een rechter is geen helderziende.
pi_7440814
Stuur een open sollicitatie naar de Mobiele Eenheid.. krijg je misschien nog wel een pony.. Maar na werktijd wel inleveren en dus niet stiekem mee naar huis nemen he
  Milf vrijdag 20 december 2002 @ 00:04:08 #34
16000 nikky
pi_7440844
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:03 schreef Farzin het volgende:

[..]

Een rechter is geen helderziende.

een rechter veroordeeld pas als het bewijs onomstotelijk word bewezen. en bij twijfel ga je vrijuit
pi_7440875
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:04 schreef nikky het volgende:

[..]

een rechter veroordeeld pas als het bewijs onomstotelijk word bewezen. en bij twijfel ga je vrijuit

Als het bewijs wordt bewezen hehe... je bedoelt het vast goed
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:05:50 #36
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7440893
Kot, ik zou je aanraden dit te melden, want wat jou is overkomen is natuurlijk onacceptabel.
quote:
Ben je op de hoogte van kleine of grote corruptie, van politiek wanbeleid of zaken die echt niet kunnen en om een reactie schreeuwen?
Geef ze door aan ons - en wij doen er wat mee. Als je wilt, garanderen we je absolute vertrouwelijkheid.
http://www.sp.nl/interact/e-alarm/
pi_7440899
ok.
je bent ontslagen omdat jouw baas zei dat je iets gestolen had
jij zegt dat je dat niet hebt gedaan

jij verliest het korte geding.

jij zegt dat t allemaal opgezet spel is.

waarom verlies jij het korte geding ? & had je baas bewijs dat je iets had gejat?

pi_7440906
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:03 schreef Capirossi het volgende:
Stuur een open sollicitatie naar de Mobiele Eenheid.. krijg je misschien nog wel een pony.. Maar na werktijd wel inleveren en dus niet stiekem mee naar huis nemen he
Gaat hem niet lukken...met strafblad kom je zelfs bij de ME niet aan de bak
  Milf vrijdag 20 december 2002 @ 00:06:15 #39
16000 nikky
pi_7440908
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:05 schreef Capirossi het volgende:

[..]

Als het bewijs wordt bewezen hehe... je bedoelt het vast goed

pi_7440938
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:04 schreef nikky het volgende:

[..]

Maar als je bazen je een loer draaien,verlies je het.

Wordt "eigen baas".

vrijdag 20 december 2002 @ 00:07:42 #41
25542 ZTiK
WHO THE MAN »»» méééééééééé
pi_7440954
Ik vind het echt klote voor je, in een land als dit waar iedereen een uitkering krijgt die geen zin heeft om te werken, en jij krijgt nix OMDAT JE EEN HUIS BEZIT !!!!

Ik vind dit dus a-sociaal, bijstandsuitkeringen zijn er toch om mensen uit de brand te helpen (of zie ik dat nu verkeerd) wat ik zou doen als ik jou was, is toch ff langs de cwi gaan en je daar sowieso inschrijvewn voor een ww, zodra die wordt afgekeurd heb je de mogelijkheid om "beroep op broodnood" te doen, dat houd in dat je geen geld meer hebt om te eten, je rekeningen te betalen, en dat je saldo tot je limiet staat.......

Anders zou ik het ook niet weten..... HEEL VEEEEL SUC6 TOEGEWENST

WAT EEN GEZEIK IN DIT LAND ZEG, ELKE buitenlander KRIJGT GELD VAN DE OVERHEID, MAAR ER WORDT NIET GEKEKEN WAT ER VOOR ONZE EIGEN BURGERS GEDAAN KAN WORDEN....

[b]If man is 5[br]And the devil is 6[br]Than that must make me 7[/b]
pi_7440987
Hoezo heeft / hebben je baas / bazen je erin geluisd dan ? Met wat voor bewijs kwamen ze ?
pi_7440990
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:06 schreef Salvad0R het volgende:
ok.
je bent ontslagen omdat jouw baas zei dat je iets gestolen had
jij zegt dat je dat niet hebt gedaan

jij verliest het korte geding.

jij zegt dat t allemaal opgezet spel is.

waarom verlies jij het korte geding ? & had je baas bewijs dat je iets had gejat?

Nee, geen bewijs. Behalve dan de verzonnen feiten door de 2 chefs.

Maar goed. Ik wil geholpen worden dat ik alsnog mijn rekeningen kan betalen etc. Bestaat daar geen verzekering voor o.i.d.

?

pi_7441024
ow, op die manier.... das wel zwaar klote voor je joh.. als ik jou was had ik die 2 chefs aangeklaagd wegens smaad & liegen onder ede en shit !
pi_7441030
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:07 schreef ZTiK het volgende:
Ik vind het echt klote voor je, in een land als dit waar iedereen een uitkering krijgt die geen zin heeft om te werken, en jij krijgt nix OMDAT JE EEN HUIS BEZIT !!!!

Ik vind dit dus a-sociaal, bijstandsuitkeringen zijn er toch om mensen uit de brand te helpen (of zie ik dat nu verkeerd) wat ik zou doen als ik jou was, is toch ff langs de cwi gaan en je daar sowieso inschrijvewn voor een ww, zodra die wordt afgekeurd heb je de mogelijkheid om "beroep op broodnood" te doen, dat houd in dat je geen geld meer hebt om te eten, je rekeningen te betalen, en dat je saldo tot je limiet staat.......

Anders zou ik het ook niet weten..... HEEL VEEEEL SUC6 TOEGEWENST

WAT EEN GEZEIK IN DIT LAND ZEG, ELKE buitenlander KRIJGT GELD VAN DE OVERHEID, MAAR ER WORDT NIET GEKEKEN WAT ER VOOR ONZE EIGEN BURGERS GEDAAN KAN WORDEN....

Wat hebben buitenlanders hier nou weer mee te maken??? Je kunt ook zeggen: Het blijkt dus wel dat niet alleen buitenlanders jatten
pi_7441077
Nog meer sites met allerhande soort uitkeringen.

http://www.bpv.nl/ww.html

Hoger beroep trouwens nog een optie ?

vrijdag 20 december 2002 @ 00:12:11 #47
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441098
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:09 schreef Capirossi het volgende:
[..]
Wat hebben buitenlanders hier nou weer mee te maken??? Je kunt ook zeggen: Het blijkt dus wel dat niet alleen buitenlanders jatten

Hij zegt toch dat hij onschuldig is...

vrijdag 20 december 2002 @ 00:12:33 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441106
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:53 schreef Farzin het volgende:
Ik leef met je mee. Die werkgevers van tegenwoordig ook, ze geven niet om hun werknemers, alleen maar om hun winst. Stelletje zakkenvullers.

Geef nooit op. Sterkte

Ja hoor.
Daarom moeten de kleine ondernemers al met moeite hun hoofd boven water houden. Ik begin per 1 februari voor mezelf, en dat brengt echt wel even wat meer risicos in beeld dan werknemer zijn hoor! .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:14:41 #49
25542 ZTiK
WHO THE MAN »»» méééééééééé
pi_7441168
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:09 schreef Capirossi het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel met het woord buitenlanders (daarom stond het ook klein in tegenstelling tot de rest) als er iemand hier het land binnenkomt, ze krijgen een inburgeringscursusje, en krijgen meteen geld toe van de overheid....maar de overheid helpt geen burgers die al in ons land zijn...

Ik heb verder nix tegen buitenlanders, was een beetje verkeerd geformuleerd...........mijn excuses als dit "beledigend" over kwam....

[b]If man is 5[br]And the devil is 6[br]Than that must make me 7[/b]
pi_7441180
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:12 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja hoor.
Daarom moeten de kleine ondernemers al met moeite hun hoofd boven water houden. Ik begin per 1 februari voor mezelf, en dat brengt echt wel even wat meer risicos in beeld dan werknemer zijn hoor! .

Ontslagen worden heet dan failliet.
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:15:49 #51
22259 Fogerty
slapende account
pi_7441196
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:14 schreef ZTiK het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel met het woord buitenlanders (daarom stond het ook klein in tegenstelling tot de rest) als er iemand hier het land binnenkomt, ze krijgen een inburgeringscursusje, en krijgen meteen geld toe van de overheid....maar de overheid helpt geen burgers die al in ons land zijn...

Ik heb verder nix tegen buitenlanders, was een beetje verkeerd geformuleerd...........mijn excuses als dit "beledigend" over kwam....

Hieperdepiep hoera!
pi_7441214
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:02 schreef Salvad0R het volgende:
Wel eens gehoord van de term 'bij gerede twijfel' of van de term 'verstoorde arbeidsrelatie' ?
Je moest eens weten hoe vaak de wet een beetje gebogen en ge-interpreteerd wordt.
Het was een rechtzaak over het arbeidscontract, geen strafzaak over diefstal. Dus van een strafblad is ook (nog?) geen sprake.
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:16:49 #53
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441224
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:12 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ja hoor.
Dan is het: eigen schuld, dikke bult.

Maar als je als werknemer je huis kwijtraakt omdat je werkgever (hoe kan het ook anders?) het in scène zet, dan is dat een schande voor een beschaafd land als Nederland. In Amerika/Pakistan/Saudi-Arabië/Irak/Congo zou het misschien nog wel kunnen, maar hier? Had ik niet verwacht.

Zakkenvullers

vrijdag 20 december 2002 @ 00:17:08 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441234
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ontslagen worden heet dan failliet.

Ja, en dan ben je dus ECHT de lul, en komen ze aan je deur kloppen voor AL je bezittingen, INCLUSIEF die van je partner, EN je wordt voor tig jaar onder curatele gesteld etc etc etc

Wel even wat anders dus...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:18:22 #55
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441257
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:17 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ja, en dan ben je dus ECHT de lul, en komen ze aan je deur kloppen voor AL je bezittingen, INCLUSIEF die van je partner, EN je wordt voor tig jaar onder curatele gesteld etc etc etc

En terecht!

Had je maar van je eenmanszaak [smiley mag niet] een BV [smiley mag niet] moeten maken.

vrijdag 20 december 2002 @ 00:18:51 #56
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441267
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:16 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dan is het: eigen schuld, dikke bult.

Maar als je als werknemer je huis kwijtraakt omdat je werkgever (hoe kan het ook anders?) het in scène zet, dan is dat een schande voor een beschaafd land als Nederland. In Amerika/Pakistan/Saudi-Arabië/Irak/Congo zou het misschien nog wel kunnen, maar hier? Had ik niet verwacht.

Zakkenvullers

Ja hoor. De werkgever is altijd de schuldige! .

Pas geleden is er bij mij ook iemand op staande voet onstlagen, en dat had hij toch echt aan zichzelf te danken (eerst 3 weken ongeoorloofd weg blijven, daarna medewerkers aanvliegen).

Zakkenvullers... . Ga jij nu maar lekker naar huis om 5 uur...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:20:23 #57
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441302
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:18 schreef Farzin het volgende:

[..]

En terecht!

Had je maar van je eenmanszaak [smiley mag niet] een BV [smiley mag niet] moeten maken.

Ach gut, het kind heeft ook 2 lessen bedrijfskunde gehad. Helaas kost een BV 25.000 euro eigen vermogen EN de banken weten je in een dusdanige constructie te plaatsen dat je ondanks die BV toch aansprakelijk bent voor je eigen vermogen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7441305
quote:
Maar goed. Ik wil geholpen worden dat ik alsnog mijn rekeningen kan betalen etc. Bestaat daar geen verzekering voor o.i.d.
Ja, die bestaat.
Maar dat werkt niet met terugwerkende kracht, dus nu afsluiten terwijl de situatie al van kracht is gaat niet werken. Dat is hetzelfde als na de aanrijding even je auto verzekeren en dan de schade gaan verhalen.

Echter, omdat je al een rechtbijstandsverzekering had, grote kans dat je ook hiervoor een verzekering hebt/had die onderdeel uitmaakt van een één of andere mantel polis (bijvoorbeeld als je al je verzekeringen bij één maatschappij onderbrengt, zit er vaak iets 'extra's' bij)

Bel je verzekeringsagent eens.

vrijdag 20 december 2002 @ 00:21:40 #59
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441327
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:18 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Nogal logisch, een van de weinige woorden die in zijn woordenboek staat is: WINST : r
quote:
Pas geleden is er bij mij ook iemand op staande voet onstlagen, en dat had hij toch echt aan zichzelf te danken (eerst 3 weken ongeoorloofd weg blijven, daarna medewerkers aanvliegen).
Maar zoals je in dit topic kunt zien worden er ook mensen onschuldig ontslagen, omdat meneer de werkgever meer winst wil maken. Bah. Winst boven alles...
pi_7441336
quote:

[..]

Je moet dan ook zorgen dat je een BV hebt. Bij een eenmanszaak/VOF moet je zorgen dat je onder huwelijkse voorwaarden getrouwd bent (is ook achteraf te regelen). En bij samenwonen is er ook zoiets te regelen.
pi_7441363
quote:

[..]

Zakkenvullers... . Ga jij nu maar lekker naar huis om 5 uur...

maar ix-ray, jouw situatie zit wat anders in elkaar, jij ben niet op staande voet onstlagen. Of wel ???
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:23:37 #62
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441381
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:20 schreef X-Ray het volgende:
[..]

Ach gut, het kind heeft ook 2 lessen bedrijfskunde gehad. Helaas kost een BV 25.000 euro eigen vermogen EN de banken weten je in een dusdanige constructie te plaatsen dat je ondanks die BV toch aansprakelijk bent voor je eigen vermogen.

Jij denkt dat ik geïnteresseerd ben in al die onzin over bedrijven? Dus niet. Bekijk het topic maar, en zie hoe werknemers door werkgevers worden behandeld.
pi_7441386
HEE MENSEN, EFFE ONTOPIC BLIJVEN GRAAG

Die persoon wil gewoon graag geholpen worden en zit echt niet te wachten over constructie's van eenmanszaken, bv's vof's etc.
Ook niet over hoe rechters werken.

vrijdag 20 december 2002 @ 00:23:55 #64
22259 Fogerty
slapende account
pi_7441388
quote:
Niet altijd. Maar dit soort dingen gebeuren wel echt, ik ben zelf als naieve zestienjarige een keer met de meest achterlijke beschuldigingen weggepest uit een drogisterij door de bedrijfsleidster zelf, omdat de langdurig zieke vanwege wie ze mij had aangenomen, eerder herstelde dan verwacht. Toen was het natuurlijk teveel gevraagd om mij gewoon de afgesproken vijf weken in dienst te houden, en rende ik na een week al weg van ellende.

Nou ging dat maar om een kort en onzinnig baantje, maar het gebeurt ongetwijfeld ook echt wel bij belangrijkere banen en bedrijven.

Mijn nicht is trouwens ook ergens vals beschuldigd van stelen uit de kassa, ze konden niks bewijzen want ze had het gewoon niet gedaan, maar ze werd wel zo gek van al die ellende dat ze zelf maar ontslag heeft genomen. Ze was toen nog te jong om te weten dat dat heel dom is

Hieperdepiep hoera!
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:24:07 #65
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441393
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:21 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nogal logisch, een van de weinige woorden die in zijn woordenboek staat is: WINST : r

Zonder werkgevers ook geen inkomen voor werknemers! .
quote:
Maar zoals je in dit topic kunt zien worden er ook mensen onschuldig ontslagen, omdat meneer de werkgever meer winst wil maken. Bah. Winst boven alles...
LUL NIET ZO SLAP!
Je weet van niets. Ik en mijn broer moeten jaren bikkelen om EVENTUEEL wat meer te verdienen. We lopen een risico, en er gaan er heel veel failliet, dus het is een gok die je waagt.

Zonder mensen die die gok wagen zou JIJ niet eens te vreten hebben, omdat je nergens zou kunnen werken man!

Simplistisch figuur.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7441417
Op staande voet is erg vervelend, heb je helemaal nergens recht op. Is jammer want bij een normaal ontslag had een ontslagpremie gebasseerd op 15 jaar werk een leuk bedrag geweest.

Uit interesse, wat heb je gedaan waardoor je op staande voet ontslagen werd ?

Ik ga er van uit dat je boven de 30 bent, dan is zoeken van een nieuwe baan lastig ja Maar wat wil je of wat kun je ?

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:25:13 #67
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441421
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:22 schreef Kot het volgende:

[..]

maar ix-ray, jouw situatie zit wat anders in elkaar, jij ben niet op staande voet onstlagen. Of wel ???

Nee, ik begin een eigen zaak.
Maar dat schijnt een crime te zijn.

.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7441462
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:20 schreef Argenta het volgende:

[..]

Ja, die bestaat.
Maar dat werkt niet met terugwerkende kracht, dus nu afsluiten terwijl de situatie al van kracht is gaat niet werken. Dat is hetzelfde als na de aanrijding even je auto verzekeren en dan de schade gaan verhalen.

Echter, omdat je al een rechtbijstandsverzekering had, grote kans dat je ook hiervoor een verzekering hebt/had die onderdeel uitmaakt van een één of andere mantel polis (bijvoorbeeld als je al je verzekeringen bij één maatschappij onderbrengt, zit er vaak iets 'extra's' bij)

Bel je verzekeringsagent eens.

Yep, goed advies. Als je het niet probeert,weet je het niet.
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:26:57 #69
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441463
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:25 schreef X-Ray het volgende:
[..]

.

Niet als je je werknemers goed behandelt en winst niet boven alles stelt. Helaas doen sommige bedrijven (Ahold, KPN, Shell en nog een paar honderdduizend) dat wel. Natuurlijk NOFI als jij je werknemers wel behandelt zoals het hoort.

P.S. Stem je VVD?

vrijdag 20 december 2002 @ 00:27:01 #70
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441465
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:23 schreef Farzin het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik geïnteresseerd ben in al die onzin over bedrijven? Dus niet. Bekijk het topic maar, en zie hoe werknemers door werkgevers worden behandeld.

Ga dan lekker op je eigen boederij je eigen groente verbouwen en laat de rest van de wereld met rust.
En lever je internetverbinding in, die wordt je geleverd door een ultra-kapitalistisch bedrijf.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:28:18 #71
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441497
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:26 schreef Farzin het volgende:

[..]

Niet als je je werknemers goed behandelt en winst niet boven alles stelt. Helaas doen sommige bedrijven (Ahold, KPN, Shell en nog een paar honderdduizend) dat wel. Natuurlijk NOFI als jij je werknemers wel behandelt zoals het hoort.

MAN! WIJ HEBBEN NIET EENS WERKNEMERS! .
Eenmanszaak.
quote:
P.S. Stem je VVD?
Stem jij SP?

Ben je trots op de Trostki en Mao denkbeelden van Jan Marijnissen? Twee van de grootste massamoordenaars van de 20e eeuw?

En werk je nergens? Of parasiteer je op een uitkering van de maatschappij?
Of woon je nog gewoon bij mamma thuis en schop je lekker tegen de maatschappij aan zolang het nog kan?

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 20-12-2002 00:29]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7441498
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:25 schreef X-Ray het volgende:

[..]

.

Nee hoor,ik doe beide.
pi_7441509
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Zonder werkgevers ook geen inkomen voor werknemers! .
[..]

Je bedoelt:"Zonder werknemers geen winst voor de werkgevers"
quote:
LUL NIET ZO SLAP!
Je weet van niets. Ik en mijn broer moeten jaren bikkelen om EVENTUEEL wat meer te verdienen. We lopen een risico, en er gaan er heel veel failliet, dus het is een gok die je waagt.

Zonder mensen die die gok wagen zou JIJ niet eens te vreten hebben, omdat je nergens zou kunnen werken man!

[q]
Simplistisch figuur.

zou je aub niet op de man willen spelen. Aan jouw gescheld heb ik op dit moment niks
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:29:14 #74
22259 Fogerty
slapende account
pi_7441517
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:28 schreef X-Ray het volgende:
Eenmanszaak.
Koninklijk meervoud?
Hieperdepiep hoera!
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:29:54 #75
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441529
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:28 schreef Kot het volgende:

[
zou je aub niet op de man willen spelen. Aan jouw gescheld heb ik op dit moment niks

Waarom vraag je dan wat ik stem? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:30:30 #76
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441540
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:29 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Koninklijk meervoud?

Nee, me broer en ik....

Staat pas 4 keer vermeld....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:31:15 #77
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441557
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:27 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ga dan lekker op je eigen boederij je eigen groente verbouwen en laat de rest van de wereld met rust.
En lever je internetverbinding in, die wordt je geleverd door een ultra-kapitalistisch bedrijf.
Gelukkig is er nog Tomaatnet
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:28 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Eenmanszaak.
Waarom voel je je dan aangesproken als ik het over werkgevers heb?
quote:
Stem jij SP?

Ben je trots op de Trostki en Mao denkbeelden van Jan Marijnissen? Twee van de grootste massamoordenaars van de 20e eeuw?

Mao denkbeelden? Al lang niet meer.
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:28 schreef Kot het volgende:
[..]
Je bedoelt:"Zonder werknemers geen winst voor de werkgevers"
Precies, jij weet hoe het zit.
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:31:29 #78
22259 Fogerty
slapende account
pi_7441564
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:30 schreef X-Ray het volgende:
Staat pas 4 keer vermeld....
Ja-haaa, maar dat 'wij' stond zo leuk in combinatie met 'eenmanszaak'
Hieperdepiep hoera!
pi_7441569
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan wat ik stem? .

dat heb ik je echt niet gevraagd...
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:33:20 #80
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441608
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:31 schreef Farzin het volgende:

[..]

Mao denkbeelden? Al lang niet meer.

Sinds 1990.
Zo dat is lang.

Maar goed, als CP86 nu zegt niet meer fascistisch te zijn, dan geloof je het zeker ook he? .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:34:06 #81
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441628
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:31 schreef Kot het volgende:

[..]

dat heb ik je echt niet gevraagd...

Oh nee, dat was die communist Farzin. Sorry.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:34:15 #82
31842 in_het_kippenhok_3
Na 1 en 2 komt?(weer een ban?)
pi_7441631
Hmm, erg vervelend natuurlijk als zoiets gebeurd.
Hoewel natuurlijk de rekeningen en levensonderhoud nu prioriteit zijn, is het misschien toch verstandig om hetgeen er gebeurd is eens stevig onder de loep te nemen. Als jouw werkgever een verhaal verzonnen heeft, dan moet dit toch verdomd goed in elkaar steken, wil er voldoende bewijs zijn om jouw schuldig te bevinden aan diefstal. Misschien mis ik wat, maar ik begrijp dat het inderdaad een kort geding over het be-eindigen van de arbeidsovereenkomst was... Beetje vreemde werkgever die geen aangifte doet van diefstal en er dan een strafzaak van maakt, aangezien er dan nog een schadeloosstelling ge-eist kan worden.
Maar eigenlijk verwonder ik me oer het feit dat ze zo'n goed verhaal hebben kunnen verzinnen? Mesetal worden toch kleine etails vergeten als een verzonnen verhaal wordt bedacht, kun je geen enkele onmogelijkheid in het verhaal ontdekken?

Tja, kan verder ook niets nuttigs aangeven, maar kut is het wel... ben overigens zelf ook bijna zonder werk, maar da's door reorganisatie...

Dat wordt dus weer worstelen op de arbeidsmarkt!

Suc6 ermee!

Just look at the sign... [br]Why do we love? Do we get a kick out of being hurt?
pi_7441632
quote:

[..]

Nog nooit van huwelijkse voorwaarden of een samenlevingscontract gehoord zeker?
#geen
pi_7441633
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Sinds 1990.
Zo dat is lang.

Maar goed, als CP86 nu zegt niet meer fascistisch te zijn, dan geloof je het zeker ook he? .

Wat heeft dit met het topic te maken ?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:36:02 #85
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441678
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:33 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Sinds 1990.
Zo dat is lang.

Zij hebben geen communistisch of maoïstisch partijprogramma, zelfs geen socialistisch partijprogramma. Ze zijn rechtser dan Joop den Uyl.
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:34 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Oh nee, dat was die communist Farzin. Sorry.
Waarom noem je mij communist? Ik ben sociaal-democraat.
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:36:04 #86
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441679
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat heeft dit met het topic te maken ?

Lees het maar even door voordat je begint te blaten.

Dan zal je zien dat werkgevers blijkbaar tot het grootste gajes vd wereld gerekend worden, en er dan gevraagd wordt om wat er gestemd wordt. Dus stel je vraagje maar aan Farzin, zuiger.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:37:05 #87
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441703
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:34 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Nog nooit van huwelijkse voorwaarden of een samenlevingscontract gehoord zeker?

Nog nooit gehoord van in gemeenschap van goederen voordat je een zaak begint zeker? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Admin vrijdag 20 december 2002 @ 00:41:22 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_7441786
Hier lopen nu 3 gesprekken doorelkaar.
X-Ray, anders begin je een apart topic? hier heeft topicopener niets aan nl.
En gelly en X-Ray, , adventstijd enzo, niet doen.

*heel erg streng kijkt*

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_7441822
Voor de topicstarter: hartstikke vervelend wat er gebeurd is

Ik vind het jammer dat men je hier niet het voordeel van de twijfel gunt en met je meedenkt. Hoe of wat er ook is gebeurd, jij zit nu met de gebakken peren. Ik heb zelf ook al even zitten piekeren maar ik heb geen idee waar je nu een beroep op zou kunnen doen.

Ik kom niet verder dan heel veel solliciteren.

En wat beteft jouw vraag of hier verzekeringen voor zijn, dan moet je je verzekeringspakket even doorlopen, ik weet niet welke verzekeringen jij allemaal hebt en welke dit soort zaken dekken. Overigens heeft het geen nut om nu nog een verzekering te gaan afsluiten want zo'n verzekering heeft geen terugwerkende kracht.

Zijn er redenen waarom je niet solliciteert? Ben je te oud, heb je geen opleiding of iets dergelijks? Is het moeilijk voor je om weer aan een baan te komen? 15 jaar ervaring is toch niet niks? Maar ja dan zit je er natuurlijk weer mee dat je geen referentie hebt.

Sterkte, ik hoop dat er snel verbetering in je situatie komt.

#geen
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:46:22 #90
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7441872
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:41 schreef yvonne het volgende:
Hier lopen nu 3 gesprekken doorelkaar.
X-Ray, anders begin je een apart topic? hier heeft topicopener niets aan nl.
En gelly en X-Ray, , adventstijd enzo, niet doen.

*heel erg streng kijkt*

Sorry Yvonne.

Maar kun je dit bericht, 00:34 niet even weg-editten? Hij maakt me uit voor communist.

pi_7441895
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:37 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord van in gemeenschap van goederen voordat je een zaak begint zeker? .

Dan weet je toch ook wat de consequenties en de risico's inhouden? En je hebt er dan toch zelf voor gekozen om het in die vorm te gieten dus dat risico neem je dan toch zelf? Ik bedoel je hebt toch een keus gehad (en nog steeds)?

Ik vind trouwens dat je erg heftig reageert op en je snel aangevallen voelt door andere mensen in dit topic. Vanwaar?

Ik wil overigens best van je aannemen dat het erg zwaar is om zelf een zaak draaiende te houden, vooral nu de economie zo achteruit gaat.

Wat voor zaak heb je eigenlijk, of vertel je dat liever niet?

#geen
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:50:18 #92
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7441928
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:47 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dan weet je toch ook wat de consequenties en de risico's inhouden? En je hebt er dan toch zelf voor gekozen om het in die vorm te gieten dus dat risico neem je dan toch zelf? Ik bedoel je hebt toch een keus gehad (en nog steeds)?

Laatste off-topic reactie: nee, die keus heb je niet. Tenzij je 25.000 euro los te besteden hebt. Een VOF is de enige mogelijke vorm als je niet enorme sloten geld te besteden hebt. Als je geld leent om een BV op te starten, dan verleent de bank dat geld alleen als je een contract tekent waarin je jezelf persoonlijk aansprakelijk stelt voor de schulden. Dus heeft het BV opstarten geen zin.

De zaak is in voedselverwerkende duurzame productiemiddelen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 20 december 2002 @ 00:54:41 #93
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_7441981
Probeer zo snel mogelijk werk te vinden, al is het misschien niet wat je zoekt, het is een tijdelijke oplossing waardoor je iig niet je huis verliest, ondertussen kun je dan gaan zoeken naar een baan die je wel wilt.
Ik weet verder niet hoe je situatie is (vrouw/kinderen etc). Maar je kunt voor een bepaalde tijd mogelijk gaan kijken naar een baan met wat mindere kanten als bv. onregelmatige werktijden of snachts werken. Dit verdient meestal weer wat meer.
Ga in iedergeval niet bij de pakken neer zitten en heel veel suc6 verder.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  † In Memoriam † vrijdag 20 december 2002 @ 01:01:46 #94
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7442079
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:07 schreef ZTiK het volgende:
Ook mensen met een eigen huis kunnen een bijstandsuitkering krijgen hoor.
pi_7442094
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Laatste off-topic reactie: nee, die keus heb je niet. Tenzij je 25.000 euro los te besteden hebt. Een VOF is de enige mogelijke vorm als je niet enorme sloten geld te besteden hebt. Als je geld leent om een BV op te starten, dan verleent de bank dat geld alleen als je een contract tekent waarin je jezelf persoonlijk aansprakelijk stelt voor de schulden. Dus heeft het BV opstarten geen zin.

De zaak is in voedselverwerkende duurzame productiemiddelen.

Ik doelde eigenlijk op de huwelijkse voorwaarden e.d. Maar het gaat mij natuurlijk niks aan hoe en waarom jij bepaalde zaken op jouw manier regelt. Maar ik denk toch dat ik me jouw heftige reactie wel kan indenken, vooral als je het zelf zwaar hebt en hard moet werken als ondernemer.

Concreet gezegd stel ik me bij jouw bedrijf voor dat jullie machines leveren die voedsel verwerken (maalapparaten ofzo?). Misschien zit ik helemaal mis maar ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig wat het inhoudt

En sorry voor de offtopic reactie.
(in ieder geval is ditt geen flame-reactie)

Topicstarter, reageer jij zelf ook nog of durf je mss niet meer terug te komen?

#geen
pi_7442106
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 01:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ook mensen met een eigen huis kunnen een bijstandsuitkering krijgen hoor.

Al moet je dan wel vaak interen op je eigen vermogen. (Wanneer je dat hebt)

#geen
  vrijdag 20 december 2002 @ 11:22:11 #97
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_7445493
Sterkte in ieder geval. Je kunt denk ik het beste toch naar de sociale dienst/GAK gaan om uit te leggen hoe je situatie in elkaar steekt. Daar hoor je vanzelf wel of je recht hebt op een uitkering en via welke instantie dat zal lopen. Misschien zijn er uitzonderingsgevallen waarbij je het wel verliest maar toch aanspraak kan maken op je werkloosheidsverzekering.
Kan je misschien in hoger beroep tegen je ex-werkgevers? Het lijkt me dat ze inderdaad ergens een steek hebben moeten laten vallen als ze het gepland hebben.
Als je helemaal nergens recht op hebt zit er inderdaad niets anders op dan veel solliciteren en alles proberen aan te pakken wat je kan pakken.
Liefde, leven , geven!!!!
  dinsdag 24 december 2002 @ 20:24:14 #98
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7525375
Is er al nieuws? Heb je al stappen ondernomen tegen dat tuig?
  dinsdag 24 december 2002 @ 20:34:24 #99
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7525574
Uitzendbaantje nemen? Veel solliciteren?
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:53 schreef Farzin het volgende:

Geef nooit op. Sterkte

Je wordt niet zomaar op staande voet ontslagen hoor.
Tsja .....
  dinsdag 24 december 2002 @ 20:43:38 #100
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7525717
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 20:34 schreef ghettoman het volgende:
Uitzendbaantje nemen? Veel solliciteren?
[..]

Je wordt niet zomaar op staande voet ontslagen hoor.

Ik heb het hele topic doorgelezen en die laatste reactie wou ik ook plaatsen. Een werkgever moet met _hele_ harde argumenten komen voor ontslag op staande voet en bij diefstal MOET er dan aangifte zijn gedaan. Mocht er dan bij de strafzaak uitkomen dat de diefstalbeschuldiging gelul van een dronken aardbei is, dan kan de ontslagen werknemer een stevige schadevergoeding eisen.

Echter: de topicstarter heeft zelfs zijn kort geding voor de rechter verloren. Ook die rechter zal vragen naar bewijzen van diefstal en die zullen keihard moeten zijn. Ik vind het, eerlijk gezegd, een raar verhaal.

Als topicstarter wat meer details zou kunnen verstrekken over de beschuldiging en het aangevoerde bewijs...?

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7529914
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:56 schreef Salvad0R het volgende:
Op staande voet, zo van, Eigen Schuld, Dikke Bult ?

ow ik las net post hierboven.. Onterecht zeg je?
waarom heb je kort geding dan verloren ?

Dat zou ik ook graag willen weten. Kun je (Kot) eventueel de tekst (of uitsluitend de overwegingen) van de uitspraak in de voorlopige voorziening hier plaatsen (volledig geanonimiseerd natuurlijk), zodat ik ongeveer weet waarover we praten en je eventueel van advies kan voorzien.

en tav ene Farzin: ga jij de Revolutie 'ns lekker in je WC-pot verkondigen.

pi_7530384
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:00 schreef Marvelon het volgende:

[..]

Dat zou ik ook graag willen weten. Kun je (Kot) eventueel de tekst (of uitsluitend de overwegingen) van de uitspraak in de voorlopige voorziening hier plaatsen (volledig geanonimiseerd natuurlijk), zodat ik ongeveer weet waarover we praten en je eventueel van advies kan voorzien.

Zeg knaapje, denk jij dat je levend bent ofzo?
Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
pi_7533375
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:25 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Zeg knaapje, denk jij dat je levend bent ofzo?

Blijkbaar niet zo levend om deze opmerking van jou te bevatten.
  woensdag 25 december 2002 @ 23:26:48 #104
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_7540372
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

vandaag lenen bij de bank, morgen weer terugbetalen...simpel zat
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_7547198
Wat iemoe zegt klopt wel. Komt vaak voor.

Voor het overige, de rechter in de arbeidszaak is niet de strafrechter. Eerstgenoemde zal echt niet tot een wettig en overtuigend bewijs van de diefstal komen, al was het maar omdat hij zich niet hoeft uit te laten over iets als een tenlastelegging. Kennelijk is de werkgever in kwestie erin geslaagd om alleszins aannemelijk te maken dat de diefstal door Kot is gepleegd ofwel dat er andere -al dan niet samenhangende- factoren zijn op grond waarvan moet worden aangenomen dat het ontslag op staande voet rechtmatig en gerechtvaardigd is geweest. Niets meer of minder dan de onmiddelijke ontbinding van een contract. Weinig spectaculair, ook weinig aan te doen verder.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 26 december 2002 @ 19:00:22 #106
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7550236
Kan je dan niet in hoger beroep gaan? Als ik het eerste stukje lees, kan je verder niet echt veel doen.
Deeply in Love!
  donderdag 26 december 2002 @ 21:50:17 #107
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_7552403
quote:
Op donderdag 26 december 2002 14:23 schreef Argento het volgende:
iemoe leeft in de grote boze mensen wereld, niet in een bedrijfseconomieboek
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 26 december 2002 @ 22:02:46 #108
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7552595
quote:
Op donderdag 26 december 2002 14:23 schreef Argento het volgende:

Voor het overige, de rechter in de arbeidszaak is niet de strafrechter. Eerstgenoemde zal echt niet tot een wettig en overtuigend bewijs van de diefstal komen, al was het maar omdat hij zich niet hoeft uit te laten over iets als een tenlastelegging. Kennelijk is de werkgever in kwestie erin geslaagd om alleszins aannemelijk te maken dat de diefstal door Kot is gepleegd ofwel dat er andere -al dan niet samenhangende- factoren zijn op grond waarvan moet worden aangenomen dat het ontslag op staande voet rechtmatig en gerechtvaardigd is geweest. Niets meer of minder dan de onmiddelijke ontbinding van een contract. Weinig spectaculair, ook weinig aan te doen verder.

Dat is niet waar. Een rchter zal zich over de aannemelijkheid buigen en van de werkgever dus bewijs vragen. Goed, de werkgever kan dat verschaffen. Op het moment dat Kot van mening is (hij zal het wel weten) dat het gelul is, moet ie per omgaande een aanklacht tegen zijn (dan ex-) baas indienen wegens smaad, laster, het doen van valse aangifte etc. etc. Ik ga ervan uit dat ie dat niet gedaan heeft. Waarom niet?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 26 december 2002 @ 22:50:34 #109
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7553434
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:00 schreef Marvelon het volgende:
Wat een niveau... typerend voor een grote groep VVD-ers.

Beroep: Bedrijfsjurist

Ah, dit zegt meer dan genoeg. Ga maar zakkenvullende bedrijven advieseren

zaterdag 28 december 2002 @ 00:29:32 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_7573692
Eerlijk gezegd geloof ik dat verhaal van topicstarter niet (teveel vaagheden) maar goed...

Aan topicstarter een advies: kweet niet hoelang je nog jouw hypotheek moet afbetalen en wat je financiele reserves precies zijn maar hou er rekening mee dat de huizenprijzen in Nederland waarschijnlijk binnen 2 a 3 jaar gaan dalen (effect van de huidige economische malaise), mocht het onvermijdelijk worden dat je jouw huis moet verkopen, doe het dan zo snel mogelijk terwijl je nog een hogere prijs voor kan krijgen.

pi_7575233
quote:
Op donderdag 26 december 2002 22:02 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Een rchter zal zich over de aannemelijkheid buigen en van de werkgever dus bewijs vragen. Goed, de werkgever kan dat verschaffen. Op het moment dat Kot van mening is (hij zal het wel weten) dat het gelul is, moet ie per omgaande een aanklacht tegen zijn (dan ex-) baas indienen wegens smaad, laster, het doen van valse aangifte etc. etc. Ik ga ervan uit dat ie dat niet gedaan heeft. Waarom niet?

Bullshit.

Nu begin je zelf al gradaties in bewijs aan te brengen. Aannemelijk maken is lichter dan aantonen, aantonen is lichter dan bewijzen. Het is de strafrechter die een tenlastegelegd feit wettig en overtuigend bewezen verklaart indien zijn overtuiging en de wettige bewijsmiddelen dat toelaten. Dat doen van valse aangifte zie ik ook niet zo. Uit het verhaal blijkt immers niet dat er een valse aangifte is gedaan. Dat is immers in het kader van de strafzaak, en dit is een arbeidsgeschil. Civiel dus. Overigens, een aangifte die niet leidt tot een bewezenverklaring, levert nog geen valse aangifte op. Ook geen smaad en laster. Het enige wat we met enige redelijkheid uit het hele verhaal kunnen opmaken is dat de rechter de werkgever gelijk heeft gegeven in haar stelling dat Kot op staande voet ontslagen diende te worden. Of dat nu is omdat Kot gestolen heeft, of om een andere reden, doet feitelijk niet zo terzake.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 28 december 2002 @ 09:40:09 #112
36657 macabre
slikken kreng!
pi_7576682
als jij de waarheid spreekt stap dan naar de pers.
pi_7595666
beste kot,,,

ik snap velen reactie niet op dit forum?????

ik ben zelf 14 weken geleden onstslagen dit was 5 weken voordat ik voor de 1e keer papa werdt.. inmiddels heb ik weer ander leuk werk maaar het geeft veel stress en zorgen.

vertel eens wat voor werk je deed en wat je zoekt.. ik zit zelf in de techniek waar veel werk in is.

ik ben zelf ook op staande voet ontslagen en ook met veel vage redenen, maar ik werkte daar pas 2 jaar. ik snap niet helemaal dat als je ergens zo lang als jij daar gewerkt heb zoo de laan uitgestuurd kan worden. Als je zelf overtuigd bent van je ontschuld kan je het opnieuw aanvechten wat ik als ik jou was ook zou doen...

Maar probeer gewoon zo snel mogelijk ander werk te vinden en deze situatie te vergeten, want anders trek je het op een gegeven moment niet meer...

ik wens jou en je familiie veel suxxes..... en veel wijsheid...

joan

>>>!!!
pi_7596218
Soliciteren dus.

Vraag: mag je(en kun je) het feit dat je op staande voet bent ontslagen voor je nieuwe werkgever verborgen laten? Mag een werkgever je ernaar vragen en pleeg je een strafbaar feit als je het niet vertelt?

pi_7597756
quote:
Op zondag 29 december 2002 13:58 schreef Aernout het volgende:

Vraag: mag je(en kun je) het feit dat je op staande voet bent ontslagen voor je nieuwe werkgever verborgen laten? Mag een werkgever je ernaar vragen en pleeg je een strafbaar feit als je het niet vertelt?

Ja je mag het verzwijgen, en het is niet strafbaar wanneer je het niet verteld.

Maar wanneer jij met je CV aan komt zetten zonder referentie van je laatste baan, dan gaan er altijd wel belletjes rinkelen. Ieder bedrijf controleerd (meestal) de laatste paar bedrijven waar je gewerkt hebt hoe en wat de werknemer daar geweest is.. Dus ze komen er toch wel achter.....

pi_7603217
Het zal geen strafbaar feit opleveren, maar als jij bij de totstandkoming van de arbeidsovereenkomst dat soort zaken willens en wetens verzwijgt, zal het voor je werkgever indien hij erachter komt, niet overdreven moeilijk zijn om de overeenkomst te vernietigen. Op staande voet ontslagen worden doet natuurlijk al niet veel goeds voor je betrouwbaarheid. De boel verzwijgen of er zelfs over liegen is dan natuurlijk de genadeklap voor het laatste restje betrouwbaarheid (en geloofwaardigheid).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')