abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175619544
Hallo allemaal,

In het benedenhuis dat ik drie jaar geleden kocht zat een ouder Honeywell Evohome-systeem met een drietal HR80-regelaars op de radiatoren van de cv. Ik vond dat een beetje onzin, met de belangrijkste radiatoren in één ruimte en geen behoefte aan twee verschillende zones, en die HR80's nogal lelijk, dus ik heb ze laten vervangen door gewone radiatorknoppen.

Nu is het probleem dat de centrale thermostaat CM67z niet goed communiceert met de HC60NG-relaismodule bij de ketel. Eerst lijkt het goed te gaan, maar na een half uur gaat de HC60NG knipperen ten teken dat de communicatie verbroken is, ook als de CM67z vlakbij is. Als ik een HR80 met batterijen ernaast leg gaat het wel goed.

Ik heb de volgende instellingen van de CM67z aangepast:
7:tS =2 - de temperatuurvoeler wordt gebruikt om de kamertemperatuur te tonen en te regelen volgens zone1.
17:SU =1 - gemeten temperatuur gebruikt door enkel HC60NG (zone-afsluiterregelaar).

Maar mijn HC60NG is geen zone-afsluiter, maar een ketelregelaar.

Dus, kunnen de CM67z en de HC60NG-ketelregelaar niet zonder HR80, of wat doe ik verkeerd?

Als het niet kan, kan een nieuwe Honeywell Round-thermostaat bijvoorbeeld dan wel de ketel aansturen via de HC60NG, of heb ik dan ook een andere relaismodule nodig?

De ketel is een Vaillant HR Solide.
pi_175619847
Zover ik kan lezen kan de hele zooi eraf omdat je toch geen zoneregeling meer hebt en kun je het met een gewone thermostaat af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175620808
Ja, dat denk ik ook, maar ik dacht dus de oude thermostaat te kunnen blijven gebruiken, zonder zo'n HR80 in de kast te hoeven leggen.

Je bedoelt dat een nieuwe thermostaat direct met een kabeltje op de ketel kan, dat is eigenlijk ook wel te doen bij mij.

Als ik een thermostaat met app-mogelijkheid zou willen, is-ie sowieso draadloos met iets van een module op de ketel erbij neem ik aan.
pi_175620875
hele set resetten en opnieuw toewijzen
thermostaat als 1 zone instellen met ketelrelais als module

verder niets toewijzen
pi_175621107
Maar hoe? Daar voorziet deze handleiding niet in, ben ik bang.
pi_175622547
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:39 schreef Petrusja het volgende:
Maar hoe? Daar voorziet deze handleiding niet in, ben ik bang.
goede vraag, ik ging er eigenlijk vanuit dat je een evohome systeem had....
pi_175622867
Ja, dat schreef ik ook, maar dit is misschien een voorloper die die naam niet mag dragen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')