abonnement Unibet Coolblue
pi_175610021
Als opa en oma veel gaan oppassen op hun kleinkind (bij hen thuis), wat schaf je dan aan voor hen?

Ledikantje, luiers, voeding en box lijkt mij logisch.
Maar wat is nog meer handig voor hen om in huis te hebben en wat ze niet zelf hoeven te kopen natuurlijk?

Even kijken of er mooie aanbiedingen zijn om evt dubbel te kopen ;)
(voor ons zelf en voor daar/vaste oppas)
pi_175611071
Extra kleding, autostoeltje, badje, bordjes/bestek/eetstoel als ze groter worden, speelgoed, boekjes. Kijk ook bij de kringloop en marktplaats!
pi_175656932
Autostoeltje is niet nodig in erste instantie denk ik, de maxicosi kunnen ze ook in de auto zetten.
Bordjes en bestek eetstoel en speelgoed etc is een goeie, voor later stadium.

Iemand nog meer tips?
pi_175658023
Voeding zou ik per keer meegeven, poeder blijft niet zo lang houdbaar als het eenmaal open is. De Action heeft hele handige torentjes waar je per fles het aantal schepjes in kan doen.

Dagelijkse dingen zou ik in de luiertas stoppen en elke keer meegeven, denk aan; billencrème, thermometer, paracetamol, evt ''medicijnen'' tegen buikkrampjes/doorkomende tandjes.

Wat daar kan blijven liggen; luiers, doekjes, hydrofielen/spuugdoekjes, aankleedkussen + 2 hoezen, box/ledikantje/reisbedje incl beddengoed.
pi_175658061
Schoon setje kleren zou ik ook in de luiertas stoppen, ze groeien er zó maar uit. Zonde om dan ongebruikte pakjes bij de oppas te hebben liggen.
  dinsdag 12 december 2017 @ 01:47:45 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_175662778
Wij hebben toen onze dochter er groot genoeg voor was een buggy bij mijn ouders neergezet. Als ze vaak gaan oppassen, hou er dan rekening mee dat een kinderwagen véél gesleep geeft. Dan is het wellicht te overwegen om een leuk tweedehandsje aan te schaffen.

Verder is een kinderstoel ook erg handig om te hebben. (Allemaal niet vanaf dag 1, maar goed, tegen de tijd dat je vrouw weer gaat werken is je kindje ook alweer wat groter en dan duurt het niet zo lang meer)
disclaimer
pi_175663352
Hier had mijn moeder een inklapbare box voor n prikkie gekocht. Schoonouders hadden geen box. Verschonen gewoon op n doek op de bank. Bij mijn ouders had ik een mandje met luiers etc en daar stond een ledikant, bij schoonouders t campingbedje.

Speelgoed hebben ze zelf aangeschaft, net als een ikea kinderstoel.
pi_175663369
En bij mijn ouders stond een gekregen buggy. Bij schoonouders haal ik de paraplu buggy uit de auto.

Nu mijn moeder ook oppast op t kindje van mijn zus.. Gebruikt ze een inklapbare bolderkar, die mijn zus dan altijd lopend meeneemt.
pi_175664577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:16 schreef stropdaz het volgende:
Als opa en oma veel gaan oppassen op hun kleinkind (bij hen thuis), wat schaf je dan aan voor hen?

Ledikantje, luiers, voeding en box lijkt mij logisch.
Maar wat is nog meer handig voor hen om in huis te hebben en wat ze niet zelf hoeven te kopen natuurlijk?

Even kijken of er mooie aanbiedingen zijn om evt dubbel te kopen ;)
(voor ons zelf en voor daar/vaste oppas)
Alles wat je als ouder ook gebruikt toch? Ik neem aan dat je dat zelf wel kan bedenken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')