Da's inderdaad een tikje vreemdquote:Op zondag 31 december 2017 12:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan nog is het niet de bedoeling dat iemand anders dan de oorspronkelijke TS een topic voortzet.
Maar ik wist niet dat er een deel 14 was. Goddamn.
Gelukkig ben ik goed in raden en is de betreffende post weg. De volgende keer a.u.b. een TR plaatsen of hier op zijn minst een linkje naar de post waar je het over hebt, dan hoef ik niet half R&P door te zoekenquote:Op maandag 1 januari 2018 20:31 schreef Marrije het volgende:
Molo vraagt aan iemand of hij in het echte leven ook zo praat tegen anderen. Blijkbaar ontgaat het haar dat ze er zelf ook wat van kan, zie dezelfde post maar dan tegen mij![]()
Maar ik neem aan dat Samz het deze keer meent, dat het laatste erover is gezegd.
Top.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:40 schreef Marrije het volgende:
Dank je, volgende keer zet ik de link erbij.
Bedankt voor het melden, tijd om daar idd weer terug 'on topic' te gaan, al is het op dit moment nogal breed ingestoken qua onderwerpquote:Op zondag 7 januari 2018 16:15 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Kan iemand eens in overleg gaan met Sadcopter? Evt een eigen topic aanmaken ofzo.
Op het moment vervuilt hij het "boven de 30 en nog vrijgezel" topic nogal met zijn gedrag..
Dank U
Nee. Je kunt daar posten wanneer je doel is niet te drinken of volledig te stoppen met drinken. Daar gaat niks aan veranderd worden. Ervaringen e.d. kunnen altijd gepost worden. Maar moderate drinking hoort daar niet thuis en daar blijven we bij.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:00 schreef kree het volgende:
Ik wil toch nog eens terug komen op dit topic
R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol #13
persoonlijk denk ik dat de regels iets te streng zijn waardoor er mensen niet willen posten.
Ik zou dit topic toch graag breder willen zien.
Want de views wijzen wel uit dat er zeker mensen zijn die het tegen komen.
IPV gelijk alles te beperken tot compleet 0 drinken is het wellicht handiger om het wat meer open te houden?
Ik zou graag wat meer verhalen daar zien namelijk, nu "mag" je alleen je verhaal doen als je compleet niks meer drinkt? of het doel daartoe hebben?
het kan beide in dat topic en met name om mensen niet af te schrikken dus?
okquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Je kunt daar posten wanneer je doel is niet te drinken of volledig te stoppen met drinken. Daar gaat niks aan veranderd worden. Ervaringen e.d. kunnen altijd gepost worden. Maar moderate drinking hoort daar niet thuis en daar blijven we bij.
Er hoeft geen extra topic te komen. Je wilt stoppen met drinken of je wilt het niet, zwart/witter kan het nietquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:03 schreef kree het volgende:
[..]
okmaar het gaat er daar toch ook over?
Dan moet er een extra topic bij komen wat eigenlijk niet hanig is lijkt mij.
Maar ok, ik leg me erbij neer
Ja je noemt nu precies dus het punt. Het is namelijk niet zo zwart wit (zeg ik uit ervaring)quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er hoeft geen extra topic te komen. Je wilt stoppen met drinken of je wilt het niet, zwart/witter kan het niet.
Iedereen die wil stoppen met alcohol drinken kan zijn of haar woord doen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef kree het volgende:
[..]
Ja je noemt nu precies dus het punt. Het is namelijk niet zo zwart wit (zeg ik uit ervaring)
Daarom dus waarom ik er om vroeg, eigenlijk mis je nu een hele groep die niet zijn woord kan doen.
Dat is het wat mij betreft ook.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er hoeft geen extra topic te komen. Je wilt stoppen met drinken of je wilt het niet, zwart/witter kan het niet.
ja maar mis je een punt, namelijk het in de hand houden.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Iedereen die wil stoppen met alcohol drinken kan zijn of haar woord doen.
Nee, want als je je drankgebruik in de hand wilt houden, wil je niet stoppen met drinken en heb je daar dus niks te zoekenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:08 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar mis je een punt, namelijk het in de hand houden.
Dat mag in het topic opzich weer niet.
Ik weet via dm etc dat er veel mensen zijn afgehaakt uit dat topic daarom namelijk.
Het is te zwart/wit dus
vandaar dat ik zei van misschien moet er dan een ander topic nog over komen waar dat wel gezegd kan worden?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, want als je je drankgebruik in de hand wilt houden, wil je niet stoppen met drinken en heb je daar dus niks te zoeken.
Je wil graag een speciaal topic waar mensen kunnen praten over hoe ze hun drinkgedrag in de hand kunnen houden? Dus voor mensen die niet willen stoppen, maar willen minderen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:10 schreef kree het volgende:
[..]
vandaar dat ik zei van misschien moet er dan een ander topic nog over komen waar dat wel gezegd kan worden?
Minderen met drinken is toch wel degelijk een grijs gebied? Die inderdaad niet thuishoort in een topic met mensen die proberen niks te drinken. Maar waarom zou een extra topic dan niet op zijn plaats zijn?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja of noem het meer, hoe ermee om te gaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je wil graag een speciaal topic waar mensen kunnen praten over hoe ze hun drinkgedrag in de hand kunnen houden? Dus voor mensen die niet willen stoppen, maar willen minderen.
Denk je dat daar daadwerkelijk behoefte aan is?
Die mag je van mij best openenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:13 schreef kree het volgende:
[..]
Ja of noem het meer, hoe ermee om te gaan.
Ah oké.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die mag je van mij best openen.
Maar daar hoef je sowieso geen toestemming voor te vragen. We gaan alleen niet aan het bestaande stoppen met alcohol-topic morrelen, dat is alles.
nee ok, met topics openen heb ik geen problemen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die mag je van mij best openen.
Maar daar hoef je sowieso geen toestemming voor te vragen. We gaan alleen niet aan het bestaande stoppen met alcohol-topic morrelen, dat is alles.
Daarover mag best een topic worden geopendquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Nieuwsberichten over de belangen van minder drinken worden de laagste tijd ook veel belicht. En zogenaamde ‘dry january’ wat steeds meer mensen doen. Ik zou zelf ook wel willen minderen. Daar is nu gene topic voor, terwijl het door het sociale aspect wel handig kan zijn om ervaringen en motivatie uit te wisselen.
https://www.parool.nl/bin(...)er-alcohol~a4556786/
Samenvoegen gaan we sowieso niet doen. We hebben er al eens enorme discussies over gevoerd en die redenatie blijft gewoon staan. Met een apart topic over minderen van alcoholgebruik heb ik iig geen problemen, hopelijk brengt het je wat je zoektquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:17 schreef kree het volgende:
[..]
nee ok, met topics openen heb ik geen problemen.
Maar ik dacht wellicht is het handiger om dat allemaal samen te voegen, het levert dan meer nuttige meningen op tussen mensen die elkaar aan het denken zetten.
Maar dat was even mijn idee, appart topic kan natuurlijk wel dan.
Zal morgen eens kijken of ik een handige OP in elkaar kan zetten
Ik bedoelde niet zo zeer topics samen voegen, maar meer het onderwerp in 1 topic houden.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Samenvoegen gaan we sowieso niet doen. We hebben er al eens enorme discussies over gevoerd en die redenatie blijft gewoon staan. Met een apart topic over minderen van alcoholgebruik heb ik iig geen problemen, hopelijk brengt het je wat je zoekt.
Open maar eerst een topic over minderen van alcoholgebruik. Misschien kun je de link die Strawberry plaatste erin verwerken. En dan kunnen we altijd nog een verwijzing in de OP plaatsenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:29 schreef kree het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet zo zeer topics samen voegen, maar meer het onderwerp in 1 topic houden.
Maar ok we kunnen dit splitsen wel met verwijzingen naar elkaar, misschien is dat het meest handige
yups dat bedoelde ik, ok ha heb nu even niet de inspiratie meer om iets van een OP weer in elkaar te knutselen maar komt morgen wel ofzoquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarover mag best een topic worden geopend. Kree wilde in de eerste instantie het originele stoppen met alcohol topic losser maken en dat is niet de bedoeling.
Is prima. En meteen een knaller van een OP hoeft niet, die kan zich mee ontwikkelen met t topic. Als je bedoelingen maar helder zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:32 schreef kree het volgende:
[..]
[..]
yups dat bedoelde ik, ok ha heb nu even niet de inspiratie meer om iets van een OP weer in elkaar te knutselen maar komt morgen wel ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |