abonnement Unibet Coolblue
pi_175574933
Ik heb één voorbeeld maar ik ben benieuwd of er meer zijn.

Golfgames
Het begon met topdown spellen, toen kwam Access software met leaderboard, de eerste 3d golfgame op de commodore64 met een makkelijk te bedienen swing door op de spatie te drukken. Daarna verscheen World Class Leaderboard en een boel soortgelijken. Een verbetering

Met Links 386 Pro kreeg je fotorealisme en meer opties kon je dmv door met de muis te klikken je swing bepalen. 386 pro is tot in de punten geperfectioneerd met Links LS 97 en 98.

Maar daarna is het allemaal ineens bergafwaards gegaan. 3D werd een must, fotorealisme verdween en alles zag er minder goed uit. En men vond het blijkbaar ineens nodig om de speler met de muis te laten slepen om zo de swing te maken waardoor dit deel meer een gimmick werd. Ook werd een vreemde cameratracking toegevoegd aan het pad van de bal waarin de camera achter de bal aanvloog.

Kleine tijdlijn in beeld

Leaderboard gold (begin '80)


World Class Leaderboard (1988)


Links 386 Pro (begin 90)


Links Ls 1998


Tiger Woods Pga tour golf (2000+)


[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 08-12-2017 14:41:06 ]
pi_175574944
ja
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:35:23 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175574976
WGT icm Skytrak. _O_.

Een keer een opstelling van gezien, beter ga je het niet krijgen.

Voor de snelle fix is er nog Golf Clash.
And so is the past
pi_175575574
Is het RTS genre hier niet een goed voorbeeld van? Heeft ook met populariteit te maken natuurlijk, maar veel AAA rts games komen niet uit.

Total War Warhammer 2 was de grootste uitzondering dit jaar.
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:52:01 #5
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_175577823
RTS is helaas zo goed als dood ;(

Maar Golf games zijn er nog genoeg. The Golf Club vond ik ook wel goed.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_175602207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:52 schreef MMaRsu het volgende:
RTS is helaas zo goed als dood ;(
Ik heb weleens wat vrienden een RTS spel zien spelen maar ben er zelf eigenlijk nooit mee begonnen. Het leek me wel iets dat voor langere tijd door kon. Waarom is dat genre niet zo populair meer?
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:57:42 #7
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_175607580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:04 schreef PjotterFRL het volgende:
Is het RTS genre hier niet een goed voorbeeld van? Heeft ook met populariteit te maken natuurlijk, maar veel AAA rts games komen niet uit.

Total War Warhammer 2 was de grootste uitzondering dit jaar.
Mogen ze ook een keer een spel wat soepel werkt releasen daar bij CA..
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_175615892
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb weleens wat vrienden een RTS spel zien spelen maar ben er zelf eigenlijk nooit mee begonnen. Het leek me wel iets dat voor langere tijd door kon. Waarom is dat genre niet zo populair meer?
het is populair zat, alleen bij gebrek aan fatsoenlijke nieuwe games zit iedereen op de oude gems in te teren (starcraft, c&c)
pi_175619557
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 10:23 schreef mschol het volgende:

[..]

het is populair zat, alleen bij gebrek aan fatsoenlijke nieuwe games zit iedereen op de oude gems in te teren (starcraft, c&c)
Als het populair zat was, dan was een grote Publisher er wel opgesprongen. Vroeger maakten alle grote publishers wel RTS"en. Denk aan Microsoft, Blizzard, EA, etc.

Het publiek is kleiner, het is lastiger om multiplatform te maken. (Halo Wars 2 was nou niet bepaald een grootse game) en het verdienmodel is lastiger denk ik.
  zondag 10 december 2017 @ 21:01:58 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_175631388
DUCK YEAH World Class Leaderboard! Heerlijk spelletje vroegah!
pi_175663030
Carmageddon 1 14.gif


vs

Carmageddon 2 13.gif (gaap)


Carmageddon 1 speelde goed, was rauw, vuil en roestig, en het had vrij realistische physics.. Volgens mij was het pseudo 3D, maar dat maakte me weinig uit. Met deel 2 wilde men een beroep doen op voor die tijd vrij nieuwe 3D kaarten en ik vond persoonlijk dat de transitie naar 3D veel games geen goed deed, het beste van het oude was imho beter dan de pilot van het nieuwe. Het voertuig van Carmageddon 2 speelt als een speelgoedwagen, de menselijke elementen waren er ineens uit. het was niet rauw meer maar alles zag er geplastificeerd uit, en de fysica was absurd. Daarnaast miste de in-car view.

Een remake van Carmageddon 1 met de 3D standaard van vandaag de dag zou een succes geweest zijn, maar deel 2 was een aanfluiting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 12-12-2017 04:44:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')