Gelukkig! Hoop dat het heel lang zo blijft!quote:Op maandag 7 januari 2019 17:49 schreef Papaap het volgende:
[..]
Bij mij is het gelukkig nu heel erg rustig, ben al een jaar klachtenvrij na een enorme opvlamming vorig jaar. Duimen maar dat de volgende opvlamming voorlopig niet gaat komen![]()
In principe doen ze een operatie alleen als er een darmafsluiting dreigt te ontstaan. Sterkte in ieder geval, wachten duurt lang, vooral als je pijn hebt.
Hey welkom!quote:Op donderdag 10 januari 2019 09:50 schreef Jill88 het volgende:
Hoi allen na veel gelezen te hebben toch maar een account aangemaakt. Ik heb al 12 jaar Crohn en sinds juli vorig jaar weer veel last. Krijg nu infusen met Infliximab, calpro gezakt maar mijn klachten (niet kunnen eten en veel pijn) zijn helaas niet afgenomen. Herkent iemanand dit? Mijn arts wil er niets aan doen omdat de uitslagen goed zijn.
Bij mij werkt de infliximab heel goed, dus geen ervaring mee. Als ik jou was zou ik wel een second opinion vragen, wat een hork van een arts.quote:Op donderdag 10 januari 2019 09:50 schreef Jill88 het volgende:
Hoi allen na veel gelezen te hebben toch maar een account aangemaakt. Ik heb al 12 jaar Crohn en sinds juli vorig jaar weer veel last. Krijg nu infusen met Infliximab, calpro gezakt maar mijn klachten (niet kunnen eten en veel pijn) zijn helaas niet afgenomen. Herkent iemanand dit? Mijn arts wil er niets aan doen omdat de uitslagen goed zijn.
Uitslagen zeggen niks. Mij. Bloed was altijd prima maar mijn dikke darm was van voor naar achter complwet ontstoken. Zou een 2nd opinion aanvragen bij een andere arts.quote:Op donderdag 10 januari 2019 09:50 schreef Jill88 het volgende:
Dankjewel!!! Krijg als het goed is geen stoma, omdat ze echt een klein stukje darm weghalen. Wat klote dat het niet goed gaat. Hoop dat je heel snel de second opinion krijgt en dat die je fatsoenlijk gaat helpen. Sterkte en succes!quote:Op zondag 20 januari 2019 13:06 schreef Jill88 het volgende:
Gelukkig dat je snel geopereerd kunt worden, krijg je dan een stoma? Heel veel sterkte!
Hier gaat het niet goed, krijg steeds meer pijn ondanks de oxycodon. Ben aan het wachten op de second opinion.
Over die waardes kunnen we niet veel zeggen, dat zal je arts moeten doen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemiddag!
Ik heb eens even zitten lezen nav mijn ontlastingsonderzoek, de calprotectine is iets verhoogd (332) maar als ik hier lees is dat niet schrikbarend hoog... De huisarts heeft me doorgestuurd maar de mdl-arts om crohn uit te sluiten. (En andere dingen ws ook) maar daar kan ik pas 7 augustus!! Terecht.
Ik heb al sinds sept 2018 elke keer last van darmkramp wisselende ontlasting, maagzuur, misselijkheid.geen bloed of slijm bij ontlasting.
Ik heb al jaren de diagnode pds dus dacht eigenlijk dat mijn klachten daar van waren, maar nu blijkt dat die waarde dan niet verhogen...
Iemand die verstand heeft van die waardes? Ik merk dat ik mij toch wat zorgen maak, ook omdat ik paniekaanvallen krijg bij het idee van een scopie
Thanks!quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:11 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Over die waardes kunnen we niet veel zeggen, dat zal je arts moeten doen.
Een scopie is natuurlijk een eng idee, maar probeer je er niet te druk over te maken. Ik vind de voorbereiding het vervelendste; niet mogen eten, liters drinken om te spoelen... Tijdens de scopie zelf kunnen ze je lekker in slaap brengen, dan merk je er verder niets van.
Sterkte!
Colonscopie is mijn ergste nachtmerrie. Er zal worden aangeven dat men Colonscopie nodig blijft vinden om het verloop van de ziekte te kunnen volgen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 10:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gister coloscopie gehad, laxeren viel me erg mee met picoprep. Het roesje werkte alleen voor geen meter en dat viel even tegen maar t onderzoek zelf viel me mee.
Onsteking gevonden bij de overgang dunne darm/dikke darm en 3 hapjes weefsel weggenomen. Ik had 7 augustus een afspraak staan bij een mdl arts maar die gaan ze vervroegen, wordt daar komende week hopenlijk over gebeld.
Nu op zoek naar verlichting door alle lucht in mn buik, en t opstarten met eten valt ook tegen...
En me langzaam maar eens gaan inlezen op crohn en wat er voor behandelingen zijn als je op zich weinig klachten hebt..
Dank je. Ik weet nog steeds niets... de arts vond het nav de biopten niet nodig de afspraak te vervroegen... moet nog wel n x ontlasting en bloed inleveren voor de afspraak 7 augustus.quote:Op maandag 15 juli 2019 22:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Colonscopie is mijn ergste nachtmerrie. Er zal worden aangeven dat men Colonscopie nodig blijft vinden om het verloop van de ziekte te kunnen volgen.
Ik had gekozen om zonder roesje de Colonscopie te ondergaan. De pijn ken ik, en de dokter is niet eens het hele kanaal langsgeweest.
Ik wens jouw sterkte. Zelf ben ik geen lid van de crohn colitis vereniging. Je kunt dit overwegen. Ze organiseren ontmoetingen met lotgenoten en informatiedagen.
Www.crohn-colitis.nl
Regelmatig staan waardevolle artikelen in tijdschrift "Medisch Dossier".
Www.Medischdossier.org
Het academisch ziekenhuis AMC doet research en geeft informatie
https://ibd-amsterdamumc.nl/
Er is tijdens de informatiedag videoopnames gemaakt van de sprekers. Deze video's zullen ergens online komen.
Het academisch ziekenhuis Amsterdam is gefuseerd met het VUmc. (Universitair Medisch Ziekenhuis)(UMC) vandaar dat je UMC al in de logo's ziet.
Voor de scopie hoef je echt niet bang te zijn. Ja, ook ik vind het een lastig onderzoek, maar dat heeft vooral te maken met het laxeren vooraf. De eerste keer dat ik een sigmoidscopie kreeg zonder roesje was echt niet fijn. Maar als ik een coloscopie krijg met roesje is het echt prima te doen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemiddag!
Ik heb eens even zitten lezen nav mijn ontlastingsonderzoek, de calprotectine is iets verhoogd (332) maar als ik hier lees is dat niet schrikbarend hoog... De huisarts heeft me doorgestuurd maar de mdl-arts om crohn uit te sluiten. (En andere dingen ws ook) maar daar kan ik pas 7 augustus!! Terecht.
Ik heb al sinds sept 2018 elke keer last van darmkramp wisselende ontlasting, maagzuur, misselijkheid.geen bloed of slijm bij ontlasting.
Ik heb al jaren de diagnode pds dus dacht eigenlijk dat mijn klachten daar van waren, maar nu blijkt dat die waarde dan niet verhogen...
Iemand die verstand heeft van die waardes? Ik merk dat ik mij toch wat zorgen maak, ook omdat ik paniekaanvallen krijg bij het idee van een scopie
Bedankt voor je reactie, maar de scopie inmiddels al gehad (31 Mei) en volgende week eindelijk de uitslagen.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:15 schreef Papaap het volgende:
[..]
Voor de scopie hoef je echt niet bang te zijn. Ja, ook ik vind het een lastig onderzoek, maar dat heeft vooral te maken met het laxeren vooraf. De eerste keer dat ik een sigmoidscopie kreeg zonder roesje was echt niet fijn. Maar als ik een coloscopie krijg met roesje is het echt prima te doen.
Ik ben elke 5 jaar een keer aan de beurt i.v.m. mijn CU. Vraag in ieder geval om een roesje, lees niet teveel enge Indianenverhalen op internet en als het zover komt, deel je angst met de arts zodat hij/zij weet hoe je je voelt. :-)
Fijn dat je het achter de rug hebt, ik hoop dat je uitslag meer duidelijkheid brengt zodat je weet waar je aan toe bent. Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 29 juli 2019 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, maar de scopie inmiddels al gehad (31 Mei) en volgende week eindelijk de uitslagen.
Onderzoek viel me wel erg mee.
fijn om te lezen. ik hoop voor je dat de uitslag ook meevalt.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, maar de scopie inmiddels al gehad (31 Mei) en volgende week eindelijk de uitslagen.
Onderzoek viel me wel erg mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |