abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 januari 2018 @ 20:10:37 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176680170
quote:
9s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:49 schreef 2dope het volgende:
Een legende in de wereld van box art is vandaag overleden, Bob Wakelin. Ik had nooit van hem gehoord maar kom er nu achter hoeveel die kerel wel niet heeft ontworpen.

Zie o.a. Twitter en Google Afbeeldingen.

Onderstaande een overzicht van een aantal van zijn werken. Ongetwijfeld dat men hier wel een aantal herkent.

[ afbeelding ]

R.I.P.
Damn, dat is een hoop. Respect voor die gast, r.i.p.

Volgens mij zijn er nog veel meer onbekende legenden in de gamesindustrie. Developers, illustrators, musici, etc. Jammer dat niet iedereen credits krijgt, of pas na de dood.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games dinsdag 23 januari 2018 @ 12:49:42 #27
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_176692353
quote:
11s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Damn, dat is een hoop. Respect voor die gast, r.i.p.

Volgens mij zijn er nog veel meer onbekende legenden in de gamesindustrie. Developers, illustrators, musici, etc. Jammer dat niet iedereen credits krijgt, of pas na de dood.
Inderdaad, best sneu eigenlijk. Toch denk ik dat het voor familie en vrienden van deze kerel wel 'fijn' is om te lezen dat er toch zoveel waardering voor hem was, ook al is dat dan post mortem ;(
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_176970578


_O-
nee, jij dan!
  maandag 5 februari 2018 @ 19:46:13 #29
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176977694
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:13 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
:D !

Snake Roy op de Cougar Boy.

Godver. Waarom heb ik die game nooit gespeeld?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176987126
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

:D !

Snake Roy op de Cougar Boy.

Godver. Waarom heb ik die game nooit gespeeld?
Ik kwam 'm net weer tegen :D Ik kende 'm nog wel van vroeger, maar was 'm alweer vergeten. De Cougar Boy ( :') ) kwam hier uit als de Mega Duck
nee, jij dan!
pi_177374750
Als je iets wil laten printen, op papier, canvas, metaal, whatever, welke resolutie heb je dan nodig?

En andersom, als je een resolutie van 720p hebt, hoe groot kan de print dan maximaal worden?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_177417689
quote:
7s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als je iets wil laten printen, op papier, canvas, metaal, whatever, welke resolutie heb je dan nodig?
Dat ligt eraan hoe groot je het wil laten afdrukken nietwaar? :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 24 februari 2018 @ 20:18:24 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_177423083
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe groot je het wil laten afdrukken nietwaar? :+
Dat snap ik Henk :D Maar is er een soort regel voor? Wil je A4, dan resolutie *** ofzo?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_177426194
quote:
7s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als je iets wil laten printen, op papier, canvas, metaal, whatever, welke resolutie heb je dan nodig?
Dat hangt helemaal af van de schaal van je originele afbeelding en het papieren- of canvas formaat waar jij 't op wil laten afdrukken. Bovendien zijn beeldschermen en afdrukken andere werelden waarbij de toepassing bij de laatst genoemde ook weer bepaalde marges kent.

Als je een postzegel van een afbeelding op een billboard wil laten drukken zal dat vermoedelijk spuuglelijk worden, maar als jij een billboardformaat foto naar een postzegel schaalt gaat dat prima. Alles daartussenin moet je beoordelen op het scherm en via proefdrukken. Zelfs kleine delen van een billboard kun je makkelijk proefdrukken.

Verder kan je gewenste uitkomstformaat leidend zijn, maar je kunt de dimensies van je bestand ook laten leiden.

Mijn ervaring met canvas is dat je door de reliefstructuur de afbeelding zelfs nog wel binnen redelijkheid wat kunt opschalen zolang de verhoudingen maar in proportie blijven, je kunt evt nog stukken afsnijden of met randen werken. Maar net wat je mooi vindt. Als iets aan de muur komt bekijk je t vaak van een afstand waarop individuele punten niet meer zichtbaar zijn en dan maakt het vergeeflijk.

quote:
En andersom, als je een resolutie van 720p hebt, hoe groot kan de print dan maximaal worden?
In imperial system:

Horizontal size = (8.27in) x (600 pixels/in) = 4962 pixels
Vertical size = (11.69in) x (600 pixels/in) = 7014 pixels

In metric system:

Horizontal = ((210mm) / (25.4mm/in)) x (600 pixels/in) = 4960.6299 pixels ≅ 4961 pixels
Vertical = ((297mm) / (25.4mm/in)) x (600 pixels/in) = 7015.

En uiteraard even het proces van gereedmaking voor offset drukken meenemen als men niet digitaal drukt (CMYK vs RGB / kleurcodes / snijtekens etc)

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 24-02-2018 23:04:17 ]
pi_177550515


Het boksende ei..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')