abonnement Unibet Coolblue
pi_175540612
Onder het mom van een 'nee' heb je, een 'ja' kun je krijgen..

Mijn moeders wasmachine, een tot nu toe trouwe Miele W835 van zo'n 12 jaar oud, maakt behoorlijk wat lawaai tijdens het wassen en centrifugeren. Luide tikken komen uit de trommel zelf tijdens het draaien alsof er een helikopter op het dak probeert te landen.

Hij maakte een paar maanden terug ook al veel herrie tijdens het afremmen van de trommel, het vervangen van de schokdempers was toen al een hele verbetering maar het was nog niet helemaal verholpen. Waarschijnlijk dus het gevolg geweest ipv de oorzaak.

Nu het weer hard terugkomt vermoed ik dat de oorzaak in de trommel zelf zit, ik kan ter hoogte van 1 van de 3 'schoepen' de binnentrommel namelijk naar achteren tegen de buitentrommel aanduwen. :(

Is het nog mogelijk dat het hier een defect lager betreft of is dit 100% en gescheurd trommelkruis en kan hij dus worden afgeschreven?
Ze koopt sowieso een andere machine, maar als deze symptomen ook door een defect lager kunnen komen dan demonteer ik de trommel alsnog om dit te controleren en daarna voor eigen gebruik de machine mee te nemen en de lagers te vernieuwen. Zo niet, dan mag hij meteen retour zodra de nieuwe wordt afgeleverd :)
pi_175540904
Ligt er niet iets los inde kuip. Beugel van ern bh ofzo.
pi_175541248
Als de binnen trommel zo kan bewegen lijkt het inderdaad op een kapot trommelkruis.
Dan kan de trommel waarschijnlijk ook vrij op en neer bewegen in de hoogte t.o.v. het rubbermanchet.
pi_175541687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:08 schreef BTKlus het volgende:
Als de binnen trommel zo kan bewegen lijkt het inderdaad op een kapot trommelkruis.
Dan kan de trommel waarschijnlijk ook vrij op en neer bewegen in de hoogte t.o.v. het rubbermanchet.
Ja klopt, dat kan hij ook. Ik heb nog geen nieuw trommelkruis kunnen vinden, maar ik lees wel dat ze alleen samen met de trommel worden verkocht en al rond de ¤400 aan materialen kosten..

Klinkt mij alsof deze straks mee mag met de leverancier of niet?
  Moderator donderdag 7 december 2017 @ 07:25:42 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175543012
dont sweat om het reapareren van oude was machine

( tenzij je er aan gehecht bent )

a: er is mega vergrijzing dus was machines die werken heb je al voor 25 euro

en b : die belanden toch anders omdat je ze niet naar afrika kan sturen toch op de vuilnis,..
pi_175544176
tussen de 500 en 800 euro heb je een nieuwe machine, geen miele maar wel een goed apparaat.

Deze was als best getest door de consumentenbond als ik me niet vergis (correct me if I am wrong)
https://www.wasmachinesto(...)k7605ow-addwash.html
pi_175562069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 07:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Na 12 jaar intensief gebruik is ook zo'n machine denk ik wel afgeschreven.
Een Bosch of AEG. Maar een Miele?

Maar ja, gebroken is over.
.
pi_175562229
Mechanisch is betrouwbaarder dan elektrisch volgens een monteur in een video die ik onlangs zag, mocht je nog een nieuwe gaan kopen.
pi_175563035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Mechanisch is betrouwbaarder dan elektrisch volgens een monteur in een video die ik onlangs zag, mocht je nog een nieuwe gaan kopen.
Mechanische aandrijving?



.
pi_175563070
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Mechanische aandrijving?
Pardon, ik doelde op de bediening.
pi_175564938
Trommelkruis breekt vaak bij Miele sinds ze van aluminium zijn. Lage temperaturen en vloeibaar wasmiddel zorgt voor corrosie aan het trommelkruis. Regelmatig een lege kookwas schijnt te helpen voorkomen
pi_175601325
Iedereen bedankt voor het meedenken. :)

De miele is mee retour gegaan toen gisteren de nieuwe siemens WM14Q363 wasmachine is afgeleverd, meteen naar zolder toe gesjouwd door de bezorgers en de oude weer de trap af. Helemaal top.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')