abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175539520
Jankende booslims natuurlijk weer :')

Heb bij die lui altijd zoiets van 'kssht, weg!', 'nou hup, gewoon wegwezen' zoals een irritante wesp om je heen. Interesseert me geen reet wat ze voelen, denken of te zeggen hebben, gewoon 'ksssht, weg jij!!'. Simpelweg geen bestaansrecht.
pi_175539533
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:29 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Niet heel lang geleden behoorde de stad nog tot de Ottomanen, die overigens redelijk tolerant waren in het verlenen van religieuze vrijheid aan de Joden en Christenen in de stad.
Ottomanen waren schatjes. Vraag het de Armenen maar.
pi_175539559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:40 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Ook belachelijk. Maar dan heb je het over duizend+ jaar geleden. Echter, Israël en joods-zionistische supremacisten gebruiken zelfs vandaag de dag nog een sprookjesboek als argument om bewoond land te claimen, een volk etnisch te zuiveren van een gebied, en zo meer lebensraum te creëren voor hun eigen mensen. Misschien moet je de heilige joodse geschriften eens lezen om te begrijpen wat er omgaat in het hoofd van die lui. De Talmud is de meest ziekelijk gestoorde boek die ik ooit gelezen heb. Nu begrijp ik waar de houding van die gasten vandaan komt. De koran is een kinderboek vergeleken met de geschriften van the self proclaimed ''chosen people''.
Ze hebben terug gekregen wat ooit van ze afgenomen is. En een volk ethnisch te zuiveren is helemaal niet aan de orde, ja er vallen doden. Maar etnische zuivering is heul wat anders.

Ik heb ook niets met beide geloven (of uberhaupt met geloof). Maar wat Palestina nu aan Israël aan verwijt, hebben ze zelf ook gedaan.

Het idee van een Joodse staat moet imo ook kunnen. Maar ze worden letterlijk vanaf dag 1 al bestookt en aangevallen door hun Islamitische buurlanden om dat ze geen land willen afstaan wat door Allah is uitgeroepen als Islamitisch gebied. Zoals Mekkah historisch gezien niet eens Islamitisch is, maar keihard is ingenomen met oorlog en geweld.

Nee Israël is ook niet heilig. Maar Palestina ook verre van. Maar goed ik blijf er bij, beide hebben een verleden met allemaal hun fouten. Maar blijf je naar het verleden kijken en oude wonden openrijten. Dan zal er ook nooit een toekomst komen. Israël is er, en Palestina is, dat kunnen we niet meer ongedaan maken. Daar zal men dus aan beide kanten mee moeten leren leven.
pi_175539564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:40 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Ook belachelijk. Maar dan heb je het over duizend+ jaar geleden. Echter, Israël en joods-zionistische supremacisten gebruiken zelfs vandaag de dag nog een sprookjesboek als argument om bewoond land te claimen, een volk etnisch te zuiveren van een gebied, en zo meer lebensraum te creëren voor hun eigen mensen. Misschien moet je de heilige joodse geschriften eens lezen om te begrijpen wat er omgaat in het hoofd van die lui. De Talmud is de meest ziekelijk gestoorde boek die ik ooit gelezen heb. Nu begrijp ik waar de houding van die gasten vandaan komt. De koran is een kinderboek vergeleken met de geschriften van the self proclaimed ''chosen people''.
De chassidische joden (een deel ervan althans) gaan juist niet naar Israël toe, moeten er niets van hebben. Zionisme kwam op bij seculiere joden. Was ook niet nog het streven om een echte staat te maken, misschien wel een veilig heenkomen voor Oost-Europese joden, die nog steeds te maken hadden met virulent antisemitisme en zelfs pogroms (m.n. in Rusland). In de 19de eeuw was nationalisme verder overal in Midden-en Oost-Europa in opkomst, joden konden daar niet echt aan meedoen, omdat ze geen eigen staat hadden als volk in de diaspora; vergelijk ongeveer met de Koerden (alleen historisch ligt het anders). Enfin, toen na WO1 uiteindelijk Palestina een Engels protectoraat werd, ontstond er wel meer een nationalistisch streven of in ieder geval een verlangen daartoe. Uiteindelijk kwam daar dan de Balfour-declaration. Maar ja, om nu 100 later te beweren dat dat de fout was en dat we alles moeten herstellen zoals 100 jaar geleden? Verder staat in die verklaring dat een voorwaarde was dat de oorspronkelijke bewoners hier geen nadeel van mochten ondervinden. Toen echter in de jaren 30 steeds meer joden hun weg vonden naar Palestina, ontstond een guerrilla van de Palestijnen (waar de bekende groot-Moefti van Jeruzalem de baas van was, die je vaak ziet in een foto bij Hitler) tegen de joden die zich daar settleden op zelf aangeschaft grondgebied. Toen is het verkeerd gaan lopen eigenlijk.

PS in midden-Europa geen pogroms btw, wel antisemitisme
PS2 en die groot-moefti, die eigenlijk een dim wit was, werd door de Britten in 1937 verbannen uit Palestina, en toen heeft-ie nog even in Dld gezeten, vandaar zijn audiëntie bij Hitler, en daarna nog even asiel gekregen bij ome Benito in Italië, na 1943 toen het doek viel voor ome Benito vluchtte hij naar wat toen inmiddels Jordanië was en daar is hij in 1974 gestorven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 06-12-2017 23:18:07 ]
I´m back.
  woensdag 6 december 2017 @ 23:18:19 #256
472489 Segway_Jesus
My right ear is lonley
pi_175540082
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ze hebben terug gekregen wat ooit van ze afgenomen is. En een volk ethnisch te zuiveren is helemaal niet aan de orde, ja er vallen doden. Maar etnische zuivering is heul wat anders.
Godverdomme, je zegt niks met religies te hebben maar dan kom je vervolgens aanzetten met deze slappe hap. Nogmaals, ik hecht geen waarde aan de bijbel. Het is een fictief boek en geen historisch boek. Maar als we toch de bijbel als leidraad gaan nemen, ben je soms vergeten dat volgens diezelfde boek, god de joden opdroeg de oorspronkelijke bewoners van dat gebied, namelijk de Kanaänieten, uit te roeien en het land over te nemen? Jeruzalem noch Israël behoort hen toe. Het zijn ordinaire immigranten volgens diezelfde bijbel die ze constant aanhalen voor hun belachelijke claims.
pi_175540351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:18 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Godverdomme, je zegt niks met religies te hebben maar dan kom je vervolgens aanzetten met deze slappe hap. Nogmaals, ik hecht geen waarde aan de bijbel. Het is een fictief boek en geen historisch boek. Maar als we toch de bijbel als leidraad gaan nemen, ben je soms vergeten dat volgens diezelfde boek, god de joden opdroeg de oorspronkelijke bewoners van dat gebied, namelijk de Kanaänieten, uit te roeien en het land over te nemen? Jeruzalem noch Israël behoort hen toe. Het zijn ordinaire immigranten volgens diezelfde bijbel die ze constant aanhalen voor hun belachelijke claims.
Westerse kolonisten dus, dat bedoel je?
I´m back.
pi_175541124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:52 schreef Rangono het volgende:

[..]

Moet in eerlijkheid bekennen: wetenschappelijke studies hebben uitgewezen dat joodse mensen vaak gemeenschappelijke wortels hebben in het Midden-Oosten. Te herleiden tot daar waar Israel/Palestina nu is.
Het is nogal gepolitiseerd. Je hebt ook wetenschappers die het juist te vuur en te zwaard erkennen.

Als we de eerste groep geloven dan zijn Joodse gemeenschappen gesticht door mannen die het land verlieten, lokale vrouwen tot zich namen en vervolgens pas alleen in eigen kring zijn gaan trouwen. Je zou dan kunnen zeggen dan alle Joodse gemeenschappen wat hun vaderlijke bloedlijn afstammen uit de Zuidelijke Levant.

Als dat waar is dan zijn de helft van hun voorouders dus nooit afkomstig geweest uit de Levant...

En verder spreken we over 2000 jaar. Onze voorouders leefde toen nog in Zuid-Zweden (!).

Het punt is eigenlijk ook meer dat al die mensen qua cultuur niks gemeen hebben, buiten hun religie om, maar religie kan nooit een criterium voor het zijn van natie/volk zijn.

De lokale bevolking stamt overigens ook af van de inheemse bevolking (die gedurende die 2000 jaar natuurlijk beïnvloed zijn door migranten en culturele overheersing van de Romeinen, Byzantijnen, Arabieren, Kruisvaarders, Turken, etc.). En daar was geen onderbreking van 2000 (!) jaar...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_175541191
quote:
*O* *O* *O* *O* *O*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_175541236
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
*O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_175541282
MuradGazdiev twitterde op donderdag 07-12-2017 om 00:09:52 THAT'S where Putin went wrong.Instead of justifying reunification with Crimea as the "will of the people", he sho… https://t.co/lcH1IscmsY reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_175541370
Twee vliegen in een klap. Trump bewijst weer wat een genie hij is en voor eens en altijd is duidelijk dat Jeruzalem de hoofdstad van en voor de Joden is. *O*
  donderdag 7 december 2017 @ 00:17:08 #265
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175541375
Amerika, Amerika. Wat een land. Niet eens baas in eigen huis meer. De joden met hun lobby zijn op alle strategische posten geposteerd. :N

Ik wil me wel kwaad maken, maar doe net een heerlijke rode biet in mijn mond. Zijn mooie dingen joh.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175541405
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Twee vliegen in een klap. Trump bewijst weer wat een genie hij is en voor eens en altijd is duidelijk dat Jeruzalem de hoofdstad van en voor de Joden is. *O*
Hij doet wel wat hij zegt, de baas der bazen.
pi_175541438
quote:
Vier vliegen in 1 klap eigenlijk. Bij D66 liggen ze nu aan het infuus.
Ik krijg net een pushbericht dat minister (en terroristenknuffelaar) Kaag afgevoerd is naar een psychiatrische kliniek.

Ziet er ernstig uit. :{

En het zorgt voor spanningen in de coalitie tussen de jodenhaters van D66 en de jodenlovers van Christenunie. *O*
  donderdag 7 december 2017 @ 00:25:06 #268
13462 BansheeBoy
pi_175541482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vier vliegen in 1 klap eigenlijk. Bij D66 liggen ze nu aan het infuus.
Je bent zo blij dat je alle tools uit je gigantische trollregister tevoorschijn haalt. :D

Wanneer ga je in een kibboets?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_175541570
Goed nieuws. Het wordt tijd dat Israël+Jeruzalem internationaal erkend wordt als staat. De Gazastrook en de Westoever kunnen dan internationale erkenning krijgen als een onafhankelijk Palestina. Dit is al jaren de feitelijke situatie en het meest logisch voor een tweestatenoplossing.
pi_175541666
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je bent zo blij dat je alle tools uit je gigantische trollregister tevoorschijn haalt. :D

Wanneer ga je in een kibboets?

Die zijn er niet meer, neoliberalisme heeft ook in Israël toegeslagen.
I´m back.
pi_175541720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:18 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Nee je bent onjuist op het gebied van de geschiedenis en je benoemt een etnische zuivering wat feitelijk onjuist is want dit is al lang uitgezocht door de VN. Sterker nog er zijn meer Palestijnen dan ooit. Dus nee er is geen etniscche zuivering zoals jij dat claimt. En Israël of zijn bewoners en leiders zijn hier nooit schuldig aan bevonden.

Ik benoem niets uit een bijbel of wat dan ook, ik benoem uit de geschiedenis boeken. Ik haal alleen het kalifaat van Omar aan waar historisch gezien de moslims Palestina hebben ingenomen en daarna doorgingen naar Jerusalem. Dat heeft niets met een heilig boekje te maken maar met de geschiedenis. En in onze geschiedenis kan je die heilige boekjes moeilijk wegdenken en dat deze werden gebruikt voor landje pik.

En leuk dat je de Kanaänieten benoemd, maar lees je even iets verder op in. Dan weet je dat dit niets te maken heeft met de huidige discussie. Je haalt zelfs een totaal andere stam aan dan waar nu de discussie over gaat, omdat je je op het verkeerde been last zetten door de israëlieten. Maar dat was toen al een andere stam dan de Joden. En laat nou net in Joods gebied Jerusalem hebben gelegen en niet bij de Israëlieten. Je kan discussiëren of de naam van Israël wel juist is uit historisch opzicht. Maar dat staat los van
deze discussie.
pi_175542125
Ja logisch is het wel, Tel Aviv wat is dat een lelijke “hoofdstad”. Daarnaast is het marketing technisch ook logischer om van hoofdstad te switchen, zakelijk gezien heeft Trump gelijk.
pi_175542190
keesvdstaaij twitterde op woensdag 06-12-2017 om 09:30:56 Jeruzalem is voor iedereen bijzonder, maar is als stad van Koning David zonder twijfel de hoofdstad van het joodse volk. Van harte steun voor Jeruzalem als ongedeelde hoofdstad van Israël. Ook de Nederlandse ambassade hoort in Jeruzalem! 🇮🇱 https://t.co/9JtQJxgTD2 https://t.co/t58hfje6PY reageer retweet
  donderdag 7 december 2017 @ 01:40:30 #274
13462 BansheeBoy
pi_175542211
Dat geflirt tussen joodjes en christenen heb ik nooit gesnapt. Hebben de joodjes Jezus vrede zij met hem niet vermoord (christelijke versie)? :{

pi_175542243
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat geflirt tussen joodjes en christenen heb ik nooit gesnapt. Hebben de joodjes Jezus vrede zij met hem niet vermoord (christelijke versie)? :{

Dat is een geflirt tussen beschavingen. Tussen een christelijke westerse beschaving en de enige beschaving in het Midden Oosten: Israel. Op zich heel logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')