abonnement Unibet Coolblue
pi_175550194
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Niet lullig bedoeld maar als je al geen motivatie voor de havo kan opbrengen hoe gaat dat dan op het mbo of hbo wat worden?
Dit inderdaad.

Voor de havo kan je trouwens nog tientallen samenvattingen en YouTube-filmpjes bestuderen, op mbo/hbo niet meer. Daar moet het echt uit je motivatie komen.
  donderdag 7 december 2017 @ 14:20:22 #27
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175550434
Als je nu overstapt op het mbo wordt het wel een langere weg. Dan moet je eerst 4(?) jaar mbo doen voordat je kan overstappen naar het hbo.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175565122
Het Speenvarken, ik wil leerkracht op een basisschool worden. De biologie die je daarvoor moet kennen (in de bovenbouw) is enkel de "groene" biologie, niet de biologie op moleculair niveau.

Wiskunde, economie en m&o zijn dus sowieso al overbodig voor die opleiding. Maar ja, voor een havo-diploma heb ik dat dus wel nodig. Nu is het voor mij dus de vraag wat zwaarder weegt: direct naar hbo gaan of mbo gaan doen? Als ik mbo zou gaan doen kan ik nog langer van de werkvloer blijven en een beetje achterover leunen, vind ik eigenlijk ook wel relaxed. Als ik voor hbo ga, dan moet ik me nu weer in het zweet werken voor een paar klote vakken die ik bullshit vind en waarvan ik het uiteindelijk misschien weer niet ga halen.
pi_175565184
Je bent zwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')