abonnement Unibet Coolblue
pi_175514899
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hans kesting toch?
We have far more in common than that which devides us..
pi_175514921
Zo. Ik ga wat rijgen. En ik ga morgen naaien.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 20:52:30 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175514994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:46 schreef borisz het volgende:

[..]

Hans Kesting.
Ja, dat is hem.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:53:26 #154
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_175515021
RobinOok? Zou jij mij kunnen helpen. Wellicht staat het al op je site. Maar ik denk dat jij het wellicht wel weet. Anna eet heel graat de Koe Loe Kai bij de Tai Wu. Nu is ze wel wat mobieler dan straks, dus er gaan eten is weer een optie, maar hoe makkelijk is het om thuis te maken? En heb je een recept toevallig? De groente stellen niet echt veel voor in het gerecht. Maar de zoet zure saus en de goed hete (gefrituurd gok ik?) kip is wel erg lekker.

Als het te doen is dan kan ik het voor haar maken. Om haar een beetje op te vrolijken.
pi_175515226
Anthraxx, kippenvel en tranen. Wat een verdriet. Kennis maken met Joost en zo snel afscheid nemen. Wat ongelofelijk moeilijk en verdrietig. Heel veel sterkte.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 21:05:49 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175515330
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:53 schreef Anthraxx het volgende:
RobinOok? Zou jij mij kunnen helpen. Wellicht staat het al op je site. Maar ik denk dat jij het wellicht wel weet. Anna eet heel graat de Koe Loe Kai bij de Tai Wu. Nu is ze wel wat mobieler dan straks, dus er gaan eten is weer een optie, maar hoe makkelijk is het om thuis te maken? En heb je een recept toevallig? De groente stellen niet echt veel voor in het gerecht. Maar de zoet zure saus en de goed hete (gefrituurd gok ik?) kip is wel erg lekker.

Als het te doen is dan kan ik het voor haar maken. Om haar een beetje op te vrolijken.
Verschil tussen yuk en Kai is soort vlees toch?

Had deze van Robin nog online staan.


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175515467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:53 schreef Anthraxx het volgende:
RobinOok? Zou jij mij kunnen helpen. Wellicht staat het al op je site. Maar ik denk dat jij het wellicht wel weet. Anna eet heel graat de Koe Loe Kai bij de Tai Wu. Nu is ze wel wat mobieler dan straks, dus er gaan eten is weer een optie, maar hoe makkelijk is het om thuis te maken? En heb je een recept toevallig? De groente stellen niet echt veel voor in het gerecht. Maar de zoet zure saus en de goed hete (gefrituurd gok ik?) kip is wel erg lekker.

Als het te doen is dan kan ik het voor haar maken. Om haar een beetje op te vrolijken.
Wat ontzettend lief dat je aan zoiets denkt. O+
pi_175515703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:32 schreef Fripsel het volgende:
Als je een vriezer voor in je schuur zoekt maakt het voor de functionaliteit geen donder uit of het een inbouwmodel is of niet toch? :7
Ga je een vriezer kopen? Goed idee ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175515836
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of preventief steriliseren.
Ken mensen die dat hebben gedaan met hun kind. Bespaard een hoop ellende denk ik.
Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175515921
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:16 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Maar de vraag is niet of we voor jou moeten zorgen, maar of het "redelijk" is dat je vier kinderen gaat baren waar wij ook nog voor moeten zorgen.
Het probleem is dat je IQ daalt als je in armoede leeft en je niet meer goed in staat bent rationele keuzes te maken. Los van de vraag of je voor deze omstandigheden en weldenkend mens was. Onderzoek naar gedaan enzo. Wat ik natuurlijk niet bij de hand heb en nu niet wil opzoeken want moemoemoe.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175515945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

Het is zo lastig dit ethisch daadwerkelijk vorm te geven. Ik vond on die docu dt jonge kind aan de prikpil zetten op orders van mama al zo stuitend. Al is er ook wat voor te zeggen uiteraard.
Docu niet gezien maar ik kan me die orders wel voorstellen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175515948
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ga je een vriezer kopen? Goed idee ^O^
Ja ben een tweedehands vriezertje aan het zoeken. :Y Zodat ik, zoals waar we het in het topic over hadden ik op goede dagen echt even goede voorraden kan koken. En dat is dan meteen goedkoper eten ook. O+ Want ik kook eigenlijk wel heel graag. En ik heb nu alleen zo’n vriesvakje in mijn koelkast. :P
pi_175515950
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
Elastiek er rond en goed strak afbinden. Tijd doet de rest.
pi_175515982
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het probleem is dat je IQ daalt als je in armoede leeft en je niet meer goed in staat bent rationele keuzes te maken. Los van de vraag of je voor deze omstandigheden en weldenkend mens was. Onderzoek naar gedaan enzo. Wat ik natuurlijk niet bij de hand heb en nu niet wil opzoeken want moemoemoe.
Er stond vorig jaar ofzo een artikel over op De Correspondent.
Spoilers!
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:32:38 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175516023
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
Mijn achternichtje met down is gesteriliseerd voor ze in een woongroep ging wonen.
Iedereen neukte daar iedereen dus dat was wel zo handig

Zoiets?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:32:49 #166
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175516028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:53 schreef Anthraxx het volgende:
RobinOok? Zou jij mij kunnen helpen. Wellicht staat het al op je site. Maar ik denk dat jij het wellicht wel weet. Anna eet heel graat de Koe Loe Kai bij de Tai Wu. Nu is ze wel wat mobieler dan straks, dus er gaan eten is weer een optie, maar hoe makkelijk is het om thuis te maken? En heb je een recept toevallig? De groente stellen niet echt veel voor in het gerecht. Maar de zoet zure saus en de goed hete (gefrituurd gok ik?) kip is wel erg lekker.

Als het te doen is dan kan ik het voor haar maken. Om haar een beetje op te vrolijken.
Oh, dat vind ik erg moeilijk om te beantwoorden. Koe loe Kai was ooit mijn lievelingsgerecht, maar daarom weet ik dat het echt bij elke Chinees anders smaakt en ik heb het nooit bij Tai Wu gegeten, dus kan ook niet zoeken naar een recept dat erop lijkt. Het is op zich wel te doen, juist de saus is best makkelijk. Maar dan moet je wel weten welk resultaat je wilt.

Maar goed, als ik dan toch een tip mag geven, kijk eens naar N0a's recept, misschien lijkt dat op wat je zoekt : https://nombelina.com/koe-lo-kai-food-blog-challenge-5
pi_175516065
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er stond vorig jaar ofzo een artikel over op De Correspondent.
Oh maar ik geloof het meteen. Ik denk dat als ik tijdens mijn studie een IQ test had gemaakt dat ik veel hoger had gescoord dan nu.

Je gaat ook veel meer korte termijn denken. De laatste periode heb ik me veel zorgen moeten maken over hoe ik de maand doorkom, dan kan ik me wel met een heel jaar bezig willen houden en lange termijn plannen maar icm een paniekstoornis loopt je hoofd over joh.

Gelukkig heb ik ondanks de “aaaaah baby gevoelens” dan wel het gezonde verstand dat ik niet samen wil wonen voor ik mezelf op de rit heb, en al helemaal geen kinderen wil voor ik een beetje mentaal gezond ben.
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:35:43 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175516097
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Verschil tussen yuk en Kai is soort vlees toch?

Had deze van Robin nog online staan.


[ afbeelding ]
Ooooh, ja, maar dat lijkt dus niet op de Ku Lu Kai van de Chinees. :@
Dat is het recept van mijn moeder.
Die zou ik nu niet aanbevelen.
pi_175516167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:32 schreef Anthraxx het volgende:
Heel verdrietig verhaal
Gecondoleerd Anthraxx. Wat ontstellend verschrikkelijk dat jullie nu weer een zoon verliezen voor je hem kon leren kennen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:39:15 #170
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_175516218
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik erg moeilijk om te beantwoorden. Koe loe Kai was ooit mijn lievelingsgerecht, maar daarom weet ik dat het echt bij elke Chinees anders smaakt en ik heb het nooit bij Tai Wu gegeten, dus kan ook niet zoeken naar een recept dat erop lijkt. Het is op zich wel te doen, juist de saus is best makkelijk. Maar dan moet je wel weten welk resultaat je wilt.

Maar goed, als ik dan toch een tip mag geven, kijk eens naar N0a's recept, misschien lijkt dat op wat je zoekt : https://nombelina.com/koe-lo-kai-food-blog-challenge-5
Ik ga het gewoon proberen, ergens de komende weken. Ik wist niet dat er zoveel variaties in zijn.

Bedankt in ieder geval.
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:40:40 #171
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_175516268
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Gecondoleerd Anthraxx. Wat ontstellend verschrikkelijk dat jullie nu weer een zoon verliezen voor je hem kon leren kennen.
Bedankt iedereen, voor de lieve woorden. Erg fijn om te lezen. :*

Geen idee hoe het verder gaat. Maar dat zien we later wel. Ik ga nu echt slapen. Eerst nog een uurtje muziek geluisterd om tot rust te komen.
pi_175516355
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:53 schreef Anthraxx het volgende:
RobinOok? Zou jij mij kunnen helpen. Wellicht staat het al op je site. Maar ik denk dat jij het wellicht wel weet. Anna eet heel graat de Koe Loe Kai bij de Tai Wu. Nu is ze wel wat mobieler dan straks, dus er gaan eten is weer een optie, maar hoe makkelijk is het om thuis te maken? En heb je een recept toevallig? De groente stellen niet echt veel voor in het gerecht. Maar de zoet zure saus en de goed hete (gefrituurd gok ik?) kip is wel erg lekker.

Als het te doen is dan kan ik het voor haar maken. Om haar een beetje op te vrolijken.
Wat een schattige lieve vraag. Laat je ook voor jezelf zorgen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175516372
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja ben een tweedehands vriezertje aan het zoeken. :Y Zodat ik, zoals waar we het in het topic over hadden ik op goede dagen echt even goede voorraden kan koken. En dat is dan meteen goedkoper eten ook. O+ Want ik kook eigenlijk wel heel graag. En ik heb nu alleen zo’n vriesvakje in mijn koelkast. :P
Was een grapje ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:44:45 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175516379
Ik lees net je post.
Wat een vreselijk verdrietig en oneerlijk nieuws Anthraxx.
Heel erg veel sterkte voor jullie.
Weet niet wat ik moet zeggen verder, moeilijk.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175516384
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:30 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Elastiek er rond en goed strak afbinden. Tijd doet de rest.
:{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175516400
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Was een grapje ;)
:+
pi_175516444
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn achternichtje met down is gesteriliseerd voor ze in een woongroep ging wonen.
Iedereen neukte daar iedereen dus dat was wel zo handig

Zoiets?
Zoiets. Dan moet je of je kind goed weten te overtuigen of kunnen aantonen dat het niet wilsbekwaam is. Lijkt me een stuk minder makkelijk dan het klinkt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:50:13 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175516546
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zoiets. Dan moet je of je kind goed weten te overtuigen of kunnen aantonen dat het niet wilsbekwaam is. Lijkt me een stuk minder makkelijk dan het klinkt.
Dat was dus bij mijn achternichtje geen probleem.
Maar goed, niet boeiend ook verder om over te hebben, want gemiddeld gezien is dit totaal niet aan de orde.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175516634
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat was dus bij mijn achternichtje geen probleem.
Maar goed, niet boeiend ook verder om over te hebben, want gemiddeld gezien is dit totaal niet aan de orde.
Voor mij is het wel boeiend.

Wat een rare stelling sowieso.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 05-12-2017 22:13:18 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:57:51 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175516757
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]


Niet aan gedacht, excuses.
Dat is een heel erg lastig iets ja... Ik weet wel dat er artsen voor verstandelijk gehandicapten zich hierin verdiept hebben, wel en regelgeving, ethiek, hoe aan te pakken etc.
Ik heb geen idee qua ernst van beperkingen, maar dat is de weg die ik 'ken'.

Geen rare stelling, maar ik vond het wat ongepast om op verder te gaan omdat ook inmiddels bericht van Anthraxx had gelezen en hier beetje sprakeloos zat te wezen

[ Bericht 4% gewijzigd door Molo op 05-12-2017 22:15:47 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:01:11 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175516839
Sterkte Anthraxx , Anna.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_175516875
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet aan gedacht, excuses.
Dat is een heel erg lastig iets ja... Ik weet wel dat er artsen voor verstandelijk gehandicapten zich hierin verdiept hebben, wel en regelgeving, ethiek, hoe aan te pakken etc.
Ik heb geen idee qua ernst van beperkingen, maar dat is de weg die ik 'ken'.

Geen rare stelling, maar ik vond het wat ongepast om op verder te gaan omdat ook inmiddels bericht van Anthraxx had gelezen en hier beetje sprakeloos zat te wezen
Logischer dan wel.
Ik ken die weg, maar die geeft ook aan dat het zo simpel niet is als het klinkt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:03:27 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175516901
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Logischer dan wel.
Ik ken die weg, maar die geeft ook aan dat het zo simpel niet is als het klinkt.
Oh nee hoor daar ben ik me van bewust.

Nuance idd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175517119
Wat bijzonder om daar aan te moeten denken Vanyel. Lijkt me moeilijk.

Wij kregen net mail uit Engeland: Happy packersarvend. Pakjesavond dus. Ze vergeten 5 december nooit maar de spelling wordt jaarlijks slechter.
Spoilers!
pi_175517148
Oh Anthraxx ;(
Ik leef met jou en Anna mee :*
pi_175517154
Zaterdag paling eten :9
pi_175517214
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat bijzonder om daar aan te moeten denken Vanyel. Lijkt me moeilijk.

Wij kregen net mail uit Engeland: Happy packersarvend. Pakjesavond dus. Ze vergeten 5 december nooit maar de spelling wordt jaarlijks slechter.
Interessante spelling inderdaad.
Wij kregen bezoek van het vluchtelingenwerk-taalmaatje van m'n moeder. "Van Sinteklaas en Loetpiet": ze heeft meer van de discussie meegekregen dan we verwachtten :o
Wat vinden jouw vrienden daar eigenlijk van, Kaatje?
pi_175517324
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Interessante spelling inderdaad.
Wij kregen bezoek van het vluchtelingenwerk-taalmaatje van m'n moeder. "Van Sinteklaas en Loetpiet": ze heeft meer van de discussie meegekregen dan we verwachtten :o
Wat vinden jouw vrienden daar eigenlijk van, Kaatje?
Sommigen vieren het mee als ze in contact zijn met gezinnen. Gisteren was ik bij een paar jongemannen en anwar (die zich vorige week in zijn column tot Anwarpiet benoemde) kwam erachter dat sinterklaas niet bij mij kwam. Even later liep hij de kamer uit, kwam toen terug met een plak chocolade er zei “ kijk kaatje, die gaf piet net aan mij om aan jou te geven :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_175517351
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Interessante spelling inderdaad.
Wij kregen bezoek van het vluchtelingenwerk-taalmaatje van m'n moeder. "Van Sinteklaas en Loetpiet": ze heeft meer van de discussie meegekregen dan we verwachtten :o
Wat vinden jouw vrienden daar eigenlijk van, Kaatje?
Vanavond 2 jaar geleden vierden we Pakjesavond in Engeland. Omdat er iemand bij was die het nog nooit had meegemaakt, vertelden we het hele verhaal van Sinterklaas en Zwarte Piet nog eens. Ze zaten er echt hoofdschuddend en vol ongeloof bij. Dat die Zwarte Piet in ons vooruitstrevende geaccepteerd werd. Ze dachten dat ik een grapje maakte.

De kadootjes en gedichtjes vonden ze wel heel leuk.
Spoilers!
pi_175517402
Ik kreeg een kaartje van Sint en Piet met een gedichtje er op. Sint maakt geld over zodat we naar de musical over Annie MG Schmidt kunnen O+
Spoilers!
pi_175517425
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vanavond 2 jaar geleden vierden we Pakjesavond in Engeland. Omdat er iemand bij was die het nog nooit had meegemaakt, vertelden we het hele verhaal van Sinterklaas en Zwarte Piet nog eens. Ze zaten er echt hoofdschuddend en vol ongeloof bij. Dat die Zwarte Piet in ons vooruitstrevende geaccepteerd werd.

De kadootjes en gedichtjes vonden ze wel heel leuk.
De zwarte piet vraag kwam 2 jaar geleden bij de vluchtelingen ook langs, daar snapten ze niets van, maar zij kregen het niet goed gevraagd en wij niet goed uitgelegd (taaltechnisch niet).
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 december 2017 @ 22:28:37 #192
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_175517442
Sterkte, Annie. Wat een ellende.
pi_175517447
Blij dat dit gezeik weer voorbij is.

edit: over zwarte piet natuurlijk

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2017 22:29:14 ]
pi_175517838
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Sommigen vieren het mee als ze in contact zijn met gezinnen. Gisteren was ik bij een paar jongemannen en anwar (die zich vorige week in zijn column tot Anwarpiet benoemde) kwam erachter dat sinterklaas niet bij mij kwam. Even later liep hij de kamer uit, kwam toen terug met een plak chocolade er zei “ kijk kaatje, die gaf piet net aan mij om aan jou te geven :D
Lief :)
Wij brachten vanavond hyacintjes naar alle mensen in de straat die geen partner/familie hebben, en gisteravond een naam in chocoladeletters voor een kennis die ziek is (net op tijd voor hij weer opgenomen werd ;( ). Dat vind ik wel een van de leuke dingen aan sinterklaas, zomaar cadeautjes bij mensen brengen. O+
pi_175517928
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vanavond 2 jaar geleden vierden we Pakjesavond in Engeland. Omdat er iemand bij was die het nog nooit had meegemaakt, vertelden we het hele verhaal van Sinterklaas en Zwarte Piet nog eens. Ze zaten er echt hoofdschuddend en vol ongeloof bij. Dat die Zwarte Piet in ons vooruitstrevende geaccepteerd werd. Ze dachten dat ik een grapje maakte.

De kadootjes en gedichtjes vonden ze wel heel leuk.
De Denen begonnen er tegen mij ook over, zij vonden het belachelijk stom vooral. Hun kerstman wordt geholpen door dwergen met groene mutsen die op je zolder wonen en die je het hele jaar door de schuld geeft van alles wat fout gaat, veel beter dus :D
pi_175517933
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Lief :)
Wij brachten vanavond hyacintjes naar alle mensen in de straat die geen partner/familie hebben, en gisteravond een naam in chocoladeletters voor een kennis die ziek is (net op tijd voor hij weer opgenomen werd ;( ). Dat vind ik wel een van de leuke dingen aan sinterklaas, zomaar cadeautjes bij mensen brengen. O+
Dat deden wij heeeeeeel vroeger met zondagschool/kerk, kerststukjes maken en rondbrengen (was dat helemaal vergeten maar nu jij dit zo schrijft)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:58:25 #197
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175518147
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dwergen met groene mutsen die op je zolder wonen en die je het hele jaar door de schuld geeft van alles wat fout gaat, veel beter dus :D
Nou! Inderdaad, want dwergen zijn wél natuurlijke slaafjes. Dat weet iedereen.
pi_175518430
Ik ben wel voor die dwergen. Stoot je je teen, scheld je gewoon een dwerg uit.
Spoilers!
pi_175518796
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

De Denen begonnen er tegen mij ook over, zij vonden het belachelijk stom vooral. Hun kerstman wordt geholpen door dwergen met groene mutsen die op je zolder wonen en die je het hele jaar door de schuld geeft van alles wat fout gaat, veel beter dus :D
Ik heb in zo’n studentenflat gewoond waar ook internationale studenten woonde. Speelde dat jaar ook zwarte piet. En eindigde in de lift thuis met wat van die studenten..

Die blikken die vergeet ik niet snel meer. Ik heb me altijd heen genuanceerd gehouden in de discussie maar ik denk dat het toch echt gewoon de tijd is voor iets van roetpiet ipv zwarte piet. :@
pi_175518935
Ik stijg op. Ik zit nu een beetje te filosoferen. Ik vind sowieso heel dat, in de zak mee naar Spanje idee niet zo tof. Net als dwergen die je in de gaten houden. Je hebt ook een variant met een engel en een duivel..

Waarom niet gewoon kerst of sinterklaas omdat je er gewoon weer een jaar bent met zijn alle. Maar dat vier je eigenlijk met je verjaardag al maar dan voor 1 persoon opzich.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')