ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 5 december 2017 06:56 schreef Erno-BE het volgende: Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet.
als intercity van Deventer naar utrecht? 1x per 2 uur een los tweetje?
Ik heb goede herinneringen aan DM90 toen ze nog in de Achterhoek en tussen Arnhem en Tiel reden. DM90 is nog veel te jong om uit dienst te gaan. Gewoon één treinserie elders in Nederland DM90 inzetten. Dan kan ik nog een ritje maken met deze nostalgische treinen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 5 december 2017 09:36 schreef dennistd het volgende: Als jij de portemonnee daarvoor wil trekken kun je er vast eentje kopen om die de hele dag heen en weer te laten rijden
Oma Truus heeft ook goede herinneringen aan de stoomtrein, die rijden toch ook niet meer bij NS?
Vervoerders trekken ook de portemonnee om het hele Nederlandse spoornet te overspoelen met GTW's, terwijl de DM90 een kwalitatief goede trein is. Die eenheidsworst van enkel GTW (en een enkele Lint) op niet-geelectrificeerde spoorlijnen, maakt het voor de treinliefhebber niet leuker op. Je moet tegenwoordig als treinliefhebber al 500 kilometer richting het zuidoosten reizen om echte treinen te aanschouwen. Daarvoor is het allemaal hetzelfde spul van Bombardier, Stadler, Siemens en Alstom.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
Op dinsdag 5 december 2017 09:54 schreef James1988 het volgende: Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig.
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
"Welkom in de sprinter naar Schubbekuttenveen Science Park. Uw alcoholpromillage bedraagt 1,2."
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken.
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots.
En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.