Heet tegenwoordig genderconfused!quote:
Ik snap dit niet zo goed, inderdaad. Te meer ook omdat het vaak ook om een behoorlijke minderheid gaat....quote:Op maandag 4 december 2017 03:36 schreef Braindead2000 het volgende:
De machthebbers doen ook echt alles om het volk in zijn gevoel van rechtvaardigheid te frustreren. Vooral zo doorgaan.
Er wordt in mijn beleving met name vanuit de voorstanders van ZP heel erg geredeneerd vanuit wat anderen daarvan vinden. Gekleurde mensen, het buitenland, etc.quote:Op maandag 4 december 2017 09:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ik deze discussie zo lees, dan bepaalt inderdaad het buitenland hoe wij een kinderfeest inrichten.
Als ik me als Zwarte Piet verkleed, dan beeld ik een Zwarte Piet uit. Niet een neger of zo.quote:Op maandag 4 december 2017 10:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er wordt in mijn beleving met name vanuit de voorstanders van ZP heel erg geredeneerd vanuit wat anderen daarvan vinden. Gekleurde mensen, het buitenland, etc.
Zouden wij daar niet gewoon zelf wat van moeten vinden? Ik ben een blanke Nederlander, en los van wat gekleurde mensen en het buitenland daarvan vinden heb ik er ook wel een mening over.
Fatsoen is niet alleen een kwestie van hoe het wordt ontvangen. Het gaat ook gewoon over hoe wij onszelf willen presenteren.
Als laffe witte slaven/dhimmi's van de mondiale publieke opinie? Als volk dat geen enkele trots kent waardoor men meent dat wij geen cultuur hebben, noch een rijke historie? Als eem volk dat voortdurend cries over spilt milk?quote:Op maandag 4 december 2017 10:19 schreef Molurus het volgende:
Fatsoen is niet alleen een kwestie van hoe het wordt ontvangen. Het gaat ook gewoon over hoe wij onszelf willen presenteren.
Aan wie?quote:Op maandag 4 december 2017 10:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er wordt in mijn beleving met name vanuit de voorstanders van ZP heel erg geredeneerd vanuit wat anderen daarvan vinden. Gekleurde mensen, het buitenland, etc.
Zouden wij daar niet gewoon zelf wat van moeten vinden? Ik ben een blanke Nederlander, en los van wat gekleurde mensen en het buitenland daarvan vinden heb ik er ook wel een mening over.
Als je als neonazi door de Bijlmer loopt te blèren dat het blanke ras superieur is, kun je een corrigerend tikje verwachten. Wanneer Black Panthers wannbee's op Twitter racistische uitlatingen doen over blanken en dan in een blanke stad als Dokkum betogen tegen Zwarte Piet, verdienen ze ook een corrigerend tikje.quote:Op zondag 3 december 2017 18:37 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Oke leuk, dus wat jou betreft kan ik een tomaat in je gezicht gooien wanneer ik een andere mening heb dan die van jou en daar zal je geen problemen mee hebben ?
Ook dan haal je er weer allemaal zaken bij die niet relevant zijn voor je eigen mening. Ben je ineens een witte slaaf of dimmi omdat je weg wil blijven van de stereotypering van wit en zwart. Ik vind die anti zp protesteerders racisten en het idee dat zp racisme is veel te ver gaan. Maar desondanks wil ik ook af van dat beeld met die witte man en die zwarte knecht.quote:Op maandag 4 december 2017 10:28 schreef Lunatiek het volgende:
Als laffe witte slaven/dhimmi's van de mondiale publieke opinie? Als volk dat geen enkele trots kent waardoor men meent dat wij geen cultuur hebben, noch een rijke historie? Als eem volk dat voortdurend cries over spilt milk?
Jouw "wij" is denk ik zo niet de mijne.
Nee, het zijn vooral de tegenstanders die het buitenland erbij halen: het zou lijken op de blackface in de vs, het is niet uit te leggen in het buitenland, etc.quote:Op maandag 4 december 2017 10:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Uit 2010...quote:Op maandag 4 december 2017 10:18 schreef Gia het volgende:
Hier een filmpje van ons Helmonds Kasteel van Sinterklaas. Met echte zwarte pieten.
Volgend jaar de landelijke intocht in Helmond?
Gegarandeerde authentieke pieten.
Even back to basics.quote:Op maandag 4 december 2017 10:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het zijn vooral de tegenstanders die het buitenland erbij halen: het zou lijken op de blackface in de vs, het is niet uit te leggen in het buitenland, etc.
En naar wie moeten wij onszelf presenteren? Naar het buitenland?
Je komt dom over. Duidelijk?quote:Op maandag 4 december 2017 10:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als ik me als Zwarte Piet verkleed, dan beeld ik een Zwarte Piet uit. Niet een neger of zo.
Duidelijk?
Ik heb gehoord van iemand die daar is geweest dat elk pietje daar nog zwart isquote:
quote:
Wat een belachelijke vergelijking. Je kunt het beter vergelijken met dat je je een stuk in je kraag zuipt voor de verjaardag van ome Ivan en dat iedereen daar stomdronken is en de grootste lol heeft. En tante Bets maar naar buiten sturen omdat ze nuchter is en de lol er niet van in kan zien. Om vervolgens alle buren te vertellen dat het allemaal verschrikkelijke alcoholisten zijn op het feestje van ome Ivan, foei toch, aan de schandpaal boetes ditdatalles.quote:Op maandag 4 december 2017 10:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Even back to basics.
Stel, jij gaat stomdronken naar het verjaardagsfeestje van je 6-jarige nichtje. Is dat dan onfatsoenlijk omdat dat nichtje en de rest van de familie dat onbeschoft vinden?
Of is dat onbeschoft onafhankelijk van wat zij daarvan vinden, omdat jij je er zelf niet lekker bij voelt om jezelf zo te presenteren?
Persoonlijk voel ik me in elk geval helemaal niet lekker bij die negerkarikatuur. Niet omdat gekleurde mensen er wat van vinden, niet omdat Amerikanen er wat van vinden, gewoon... omdat ik dat *zelf* smakeloos vind.
Hangt van de context af...quote:Op maandag 4 december 2017 10:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nogal racistisch om iemand die zwart is dom te noemen...
Dan is het goed 👍quote:Op maandag 4 december 2017 10:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dit jaar nog geweest daar zijn ze nog allemaal zwart hoor.
De vergelijking klopt niet.quote:Op maandag 4 december 2017 10:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Even back to basics.
Stel, jij gaat stomdronken naar het verjaardagsfeestje van je 6-jarige nichtje. Is dat dan onfatsoenlijk omdat dat nichtje en de rest van de familie dat onbeschoft vinden?
Of is dat onbeschoft onafhankelijk van wat zij daarvan vinden, omdat jij je er zelf niet lekker bij voelt om jezelf zo te presenteren?
Persoonlijk voel ik me in elk geval helemaal niet lekker bij die negerkarikatuur. Niet omdat gekleurde mensen er wat van vinden, niet omdat Amerikanen er wat van vinden, gewoon... omdat ik dat *zelf* smakeloos vind.
Jij vindt het geen negerkarikatuur.quote:Op maandag 4 december 2017 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarnaast is het geen negerkarikatuur...
Het is niet zo bedoeld.quote:Op maandag 4 december 2017 11:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij vindt het geen negerkarikatuur.
Ik vind van wel.
En dus heb jij een probleem en ik niet.quote:Op maandag 4 december 2017 11:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij vindt het geen negerkarikatuur.
Ik vind van wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |