Godver haha ik pis in mn broek. Over de lijnbus naar Dokkum gaat het.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:42 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:dunc058 twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:38:20ME op station Leeuwarden om de bus naar #dokkum in de gaten te houden.Heb me lange tijd niet zo veilig gevoelt als Zwarte Piet https://t.co/mTZ2NWc1ae reageer retweet
Je lijkt een persoonlijk probleem met mij te hebben. Ik heb daar niet echt een boodschap aan en wil dit topic niet verder verstoren. Daarom geef ik nu bij je aan niet verder op je offtopic berichten te reageren. Alvast dank voor je begrip.quote:
Ik hecht zelf niet zo aan het behoud, ik vind de roetpiet prima en ik vind een zwarte Sint ook prima. Maar ik snap wel dat mensen zich willen vermommen ipv een commercieel bureau in te huren en dan werkt zwarte schmink gewoon heel goed.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"
Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.
Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?
Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Nou zeg, proberen ze eens te communiceren in het Hollands en dan doe jij gelijk zo fel. Dat kwetst.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De taalnazi in me wordt zwaar getriggerd door dit gezeik.
Is het dan niet des te pijnlijker dat je wel profijt trekt en er de vruchten van kan plukken in contrast met Zwarte Piet? Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat zo zien. Dan hoor je er zogenaamd bij maar ook weer totaal niet. Kan best dubbel zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Indien wij onze rijkdom aan de slavernij te danken zouden hebben dan ben je degene die profijt trekt en zeker niet het slachtoffer.
#viesMadquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:48 schreef Abed het volgende:
[..]
Wow, dommigheid kent duidelijk geen tijd.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hecht zelf niet zo aan het behoud, ik vind de roetpiet prima en ik vind een zwarte Sint ook prima. Maar ik snap wel dat mensen zich willen vermommen ipv een commercieel bureau in te huren en dan werkt zwarte schmink gewoon heel goed.
Ik snap ook echt al heel erg lang dat ZP een erfenis is uit een tijd dat er nog geen zwarten in Nederland waren en iedereen eigenlijk racistisch was, en dat de beeldcultuur globaliseert en dat we daar ook mee te maken hebben. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die beweert pijn te hebben dat ook daadwerkelijk heeft of er een kusje op verdienen.
Daarnaast is veinzen of uitvergroten van pijn een drukmiddel om anderen jouw opvatting op te dringen. Ik laat mij die opvatting niet opdringen want ik heb een andere. Ik ben namelijk een ouderwetse antiracist die vindt dat huidskleur er niet toe moet doen, en daar waren we volgens mij in Nederlan een aardig eind mee gekomen. Dan heb je nu een anti-ZP beweging als onderdeel van een internationaal black identity gebeuren dat draait om vals 6e generatie slachtofferschap, import van Amerikaanse rassenrelaties en problemen, zwarten die 'onder elkaar' willen zijn en doen alsof ze recht hebben op de Nederlandse rijkdommen die dankzij de slavernij zouden zijn opgebouwd.
Dat is niet waar, maar de Surinamers en Antillianen hebben natuurlijk net zo goed recht op de Nederlandse rijkdom vanwege hun relatie tot het koninkrijk, maar die ontvangen ook gewoon hun deel. Pak het vliegtuig naar Nederland en haal een diploma en je zit meteen bij de meest geprivilegeerden ter wereld. Indien wij onze rijkdom aan de slavernij te danken zouden hebben dan ben je degene die profijt trekt en zeker niet het slachtoffer. Dus weg met die splijtende rassenleer en het bijbehorende zieligdoen, al mag die mening natuurlijk ook vrijelijk geuit worden.
Vruchten plukken en zwarte piet in een zin. Pas maar op straks komt er iemand huilen over z'n slavernijverleden van 300jaar geleden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Is het dan niet des te pijnlijker dat je wel profijt trekt en er de vruchten van kan plukken in contrast met Zwarte Piet? Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat zo zien. Dan hoor je er zogenaamd bij maar ook weer totaal niet. Kan best dubbel zijn.
Ik ben zelf vooral benieuwd naar het antwoord van Weltschmerz.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Vruchten plukken en zwarte piet in een zin. Pas maar op straks komt er iemand huilen over z'n slavernijverleden van 300jaar geleden.
Ik heb geen persoonlijk probleem met jou hoor. Jij hebt eerder een persoonlijk probleem met mensen die een andere mening als jij hebben.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je lijkt een persoonlijk probleem met mij te hebben. Ik heb daar niet echt een boodschap aan en wil dit topic niet verder verstoren. Daarom geef ik nu bij je aan niet verder op je offtopic berichten te reageren. Alvast dank voor je begrip.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Heeft iemand die screenshot van de oproep van Racism waarin de witmens achterin moet blijven nog?
Die jaquote:
Is dat bang gedoe overigens een sneer naar dat dametje met haar 'ik verloor al mijn naïviteit' blog artikeltje?quote:
Genot hoe je faalt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je klinkt echt viesmad. Heerlijk dit.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hecht zelf niet zo aan het behoud, ik vind de roetpiet prima en ik vind een zwarte Sint ook prima. Maar ik snap wel dat mensen zich willen vermommen ipv een commercieel bureau in te huren en dan werkt zwarte schmink gewoon heel goed.
Ik snap ook echt al heel erg lang dat ZP een erfenis is uit een tijd dat er nog geen zwarten in Nederland waren en iedereen eigenlijk racistisch was, en dat de beeldcultuur globaliseert en dat we daar ook mee te maken hebben. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die beweert pijn te hebben dat ook daadwerkelijk heeft of er een kusje op verdienen.
Daarnaast is veinzen of uitvergroten van pijn een drukmiddel om anderen jouw opvatting op te dringen. Ik laat mij die opvatting niet opdringen want ik heb een andere. Ik ben namelijk een ouderwetse antiracist die vindt dat huidskleur er niet toe moet doen, en daar waren we volgens mij in Nederlan een aardig eind mee gekomen. Dan heb je nu een anti-ZP beweging als onderdeel van een internationaal black identity gebeuren dat draait om vals 6e generatie slachtofferschap, import van Amerikaanse rassenrelaties en problemen, zwarten die 'onder elkaar' willen zijn en doen alsof ze recht hebben op de Nederlandse rijkdommen die dankzij de slavernij zouden zijn opgebouwd.
Dat is niet waar, maar de Surinamers en Antillianen hebben natuurlijk net zo goed recht op de Nederlandse rijkdom vanwege hun relatie tot het koninkrijk, maar die ontvangen ook gewoon hun deel. Pak het vliegtuig naar Nederland en haal een diploma en je zit meteen bij de meest geprivilegeerden ter wereld. Indien wij onze rijkdom aan de slavernij te danken zouden hebben dan ben je degene die profijt trekt en zeker niet het slachtoffer. Dus weg met die splijtende rassenleer en het bijbehorende zieligdoen, al mag die mening natuurlijk ook vrijelijk geuit worden.
Geen idee? Weet niet welke je bedoeld.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is dat bang gedoe overigens een sneer naar dat dametje met haar 'ik verloor al mijn naïviteit' blog artikeltje?
Zo komt het mij ook wel enigzins over.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is dat bang gedoe overigens een sneer naar dat dametje met haar 'ik verloor al mijn naïviteit' blog artikeltje?
Dus dat meisje riskeert haar leven en dan krijgt ze dit als dank.. zou ze weer gaan vanmiddag?quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zo komt het mij ook wel enigzins over.
Je kan ook nog eens niet lezenquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:59 schreef Abed het volgende:
[..]
Genot hoe je faalt.
Lubach is pro zwarte piet toch?
Ik denk dat mijn ideaal, huidskleur doet er niet toe, van twee kanten wordt aangevallen en beide kanten elkaar en dus de aanval erop versterken. Ik noem mezelf daarin niet voor niks ouderwets, de ontwikkeling beweegt zich daarvan af. Maar hoe moeilijk het ook zal zijn om de geest weer terug in de fles te krijgen, het is volgens mij nog steeds de enige juiste weg.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Is het dan niet des te pijnlijker dat je wel profijt trekt en er de vruchten van kan plukken in contrast met Zwarte Piet? Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat zo zien. Dan hoor je er zogenaamd bij maar ook weer totaal niet. Kan best dubbel zijn.
Maar vertel eens, wat vind je van dat argument: dat ze de geschiedenis aan hun zijde hebben?quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:02 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Moet even weg, als je 'm op je klembord houdt kan ik er zo op ingaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |