abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 2 december 2017 @ 10:31:31 #1
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175444573
Mijn huidige woning is ergens tussen 1850 en 1870 gebouwd. Dikke steensmuren met behoorlijk zachte bakstenen en kalkmortel, zonder spouw en aan de binnenkant geïsoleerd. Het totale muuroppervlak is ongeveer 90 vierkante meter.

Een vorige bewoner heeft de buitenmuren laten stucen (ik denk met cement) en daar een soort van muurverf op gesmeerd. Dat stucwerk begint slechter te worden, de muurverf ademt volgens mij absoluut onvoldoende (vochtplekken) en het geheel begint er wat groezelig uit te zien.

Ik twijfel over wat ik ga doen en een deel van de twijfel heeft met kosten te maken.

Enerzijds denk ik erover om de verflaag eraf te laten stralen, zelf het stucwerk te repareren en daarna een goed ademende muurverf erop. Echter ik twijfel of dat echt mooi gaat worden. Stucwerk repareren kan ik wel, maar niet zo goed als een vakman.

Het andere uiterste is echt laten renoveren. Verflaag eraf. Stucwerk door een professional laten vernieuwen en dan schilderen of laten schilderen.

Voor dat laatste scenario ben ik eigenlijk op zoek naar prijzen. Heeft iemand die een beetje ingewijd is in deze materie een idee wat het per meter ongeveer zou gaan kosten? Ik kan van alles terugvinden over muren laten stucen, maar gestucte muren weer herstellen eigenlijk niet.
pi_175445002
Beste is om stucwerk op basis van kalkmortel aan te laten brengen, cement is eigenlijk niet geschikt voor zo'n pand.
  Boks-Chick zaterdag 2 december 2017 @ 11:06:09 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_175445327
Waarom geen vrijblijvende offertes vragen?
lolwut
pi_175445396
ik heb mijn hoekhuislaten voorzien van graniet pleister
mijn garage alleen watervaste stuclaag
3 weken werk
160 mtr2
alle ramen voorzien van nieuwe hoekjes enzz
watervaste grondlaag stuc, bindlaag, sierpleister
8000 euro
pies on joe toe
pi_175445397
Zorg eerst maar dat je een goede stucadoor krijgt er zijn er niet zoveel die dit werk kunnen.

Voor verf kun je ook een acrylaatdispersie latex gebruiken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')